..: Aktuality a články :..

Eshop ČD, foto: Josef Petrák / eshop.cd.cz Praha — Je tomu již pět let, co České dráhy uvedly do ostrého provozu svůj internetový e–shop. Od roku 2005 bylo jeho prostřednictvím realizováno přes 950 tisíc obchodních transakcí, přičemž milionovou hranici pokoří v následujících týdnech. Zájem cestujících i tržby přitom každoročně rostou – jen v roce 2009 obrat z elektronických jízdenek přesáhl 100 milionů korun při více než 400 tisících jednotlivých nákupů, což představuje 15% meziroční nárůst počtu transakcí a až 50% zvýšení tržeb. Za úspěch internetového prodeje může zejména rozšiřující se nabídka vnitrostátních i mezinárodních dokladů, ale i rostoucí množství dostupných spojů – od 13. prosince 2009 lze navíc v e-shopu kromě dálkových spojů pořídit i vnitrostátní jízdenky na regionální vlaky kategorie Sp. I nadále lze na internetu pořídit akční jízdenky eLiška pro přesuny mezi krajskými městy České republiky a eTiket pro cesty do zahraničí.

Ústí nad Labem západ (Království železnic), foto: Josef Petrák Praha — Půlroční úsilí modelářů a spolupracovníků Království železnic (KŽ) přineslo výsledek – ve čtvrtek 14. ledna 2010 byla v dopoledních hodinách představena první část makety připomínající železnici v České republice. Zobrazení Ústeckého kraje obsadilo 54 z celkové rozlohy 1008 m2, kterou bude 87× zmenšené Česko po svém dokončení zabírat. U otevření nechyběla hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová a zástupci některých sponzorů – předseda představenstva ČD Cargo Josef Bazala a generální ředitel SŽDC Jan Komárek; díky mediálnímu partnerství však mohl otevírání bran nové části království sledovat také náš magazín. Vedle představení prvního zmenšeného kraje byl druhou velkou událostí dne křest knihy s drážní tematikou „Příběhy z dějin našich drah — Kapitoly z historie českých železnic do roku 1918“ autora Pavla Schreiera.

Taur CD, foto: MG Praha/Olomouc/Lužná u Rakovníka/Allach — Rok 2009 byl plný nespoutané kritiky na nevýrazné tempo modernizace vozového parku i nevhodnost nově zvoleného nátěru vozidel Českých drah. Najbrt byl považován za ohyzdný a naprosto nepoužitelný na jakékoliv vozidlo. ČD a ČD Cargo ale novou vizí a novými vozidly, které představíme, přesvědčily, že se mnozí z kritiků mýlili. Siemens už dostává první eura za objednávku lokomotiv Hercules a Taurus, vysokomýtská Karosa naskladňuje modrou a šedou barvu a barevný třesk se chystá nejen v olomouckém depu, ale i v Depu historických vozidel v Lužné u Rakovníka. „Modrá je dobrá” – dodaly si ČD sebevědomí a kuráž ke změnám.

Tarifní nabídka ŽP Tip, foto: Josef Petrák Praha/St. Jodok – České dráhy neusínají na vavřínech a stále sledují poptávku u jednotlivých cestovních relací. Dokazuje to i poslední novinka, kterou chce dopravce do tarifu zavést po Novém roce ve spolupráci s naším serverem. Zaměřit se má primárně na železniční fanoušky a atraktivní bude zejména pro ty z vás, kteří jste aktivními galeristy a chcete cestovat do zajímavých míst za účelem fotografování železnice. České dráhy a ŽelPage se dohodly na nových elektronických jízdních dokladech ŽP Tip, které představují výrazně zlevněnou zpáteční jízdenku do některé z šotograficky zajímavých destinací. Tyto e-jízdenky bude možné objednat výhradně v e–shopu ŽelPage. V nabídce jsou tuzemské i zahraniční destinace, jejichž jména vám určitě nebudou neznámá.

753.781 TSS, foto: TSS Praha/Hradec Králové — Traťová strojní společnost, respektive její část vlastněná Českými drahami, je na prodej. ČD se chtějí do budoucna profilovat výhradně jako dopravce osob a nákladů, kterou realizuje dceřiná společnost ČD Cargo. Do takového portfolia služeb královéhradecká TSS, jejíž majoritní podíl akcií dráhy vlastní, nezapadá. Firma vznikla při transformaci drah – byly do ní vyčleněny veškeré aktivity spojené s pracemi na dopravní infrastruktuře a provozováním drážních pracovních strojů. Firma vlastní licenci k provozování drážní dopravy a osvědčení dopravce. Do 29. ledna 2010 je možné podávat kupní nabídky. Kontrolní podíl ve společnosti získá kupec s nejlepší nabídkou.

ČD Cargo 751.141, Postřelmov, 25. 5. 2009, foto: Louis Armstrong Praha/PostřelmovElektrifikace trati Zábřeh na Moravě – Šumperk přinesla vyjma možnosti vést elektrické osobní a nákladní vlaky nově až do Šumperka také další novinku. Poprvé byla návěstní svítidla na síti SŽDC vybavena namísto klasických žárovek elektroluminiscenčními diodami, zkráceně LED. Koncem září byla také návěstidla osazena v železniční stanici Postřelmov. V rámci zkušebního provozu se ověřuje údržba, spolehlivost a také vnímání návěstidel ze strany strojvedoucích. Celkem je použito 28 LED svítidel. Instalace takových svítidel se i přes výrazně vyšší pořizovací náklady vyplatí. „Zatímco klasická žárovka má průměrnou životnost kolem 1000 hodin, LED diody 20 let. Navíc mají LED svítilny mnohonásobně menší poruchovost, shrnuje hlavní výhody tiskový mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja.

CityElefant 971.058, Zvl. R 10793, Milovice, 10. 12. 2009, foto: Josef Petrák Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.

ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich Neumark — 17. listopadu tohoto roku prezentovala společnost Arriva jízdou zvláštního vlaku z Hofu do Schwandorfu nově získané dvoupatrové a řídicí osobní vozy v soupravě push–pull. Ty společnost pořídila pro posílení kapacity rychlíkových spojů ALEX mezi Mnichovem, Regensburgem a Hofem. Všech 7 vozů pochází z produkce görlitzské vagonky Bombardier Transportation a obdobné soupravy má ve stavu třeba i DB Regio.

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy PrahaZe všech novinek, které prosinec na dráhy přinese, byla tou nejméně výraznou avizovaná modernizace vzhledu zákaznické karty Českých drah, In–karty/Rail+. Současný fialově laděný design vystřídá nový, modrý s výraznějším logem dopravce. ČD chtějí docílit většího rozšíření své zákaznické karty mezi zákazníky. Vyjma rozšiřujícího se počtu slevových nabídek v partnerském programu ČD Bonus umožňují všem, kteří si pořídí novou In–kartu s tříletou aplikací In–zákazník, koupi za akviziční slevu. Každý zákazník, který si novou kartu zakoupí mezi 13. prosincem 2009 a 13. lednem 2010, zaplatí místo standardních 990 Kč pouze 840 Kč.

Pendolino slaví 5 let provozu, logo na soupravě, foto: Josef Petrák Praha/OlomoucÚterý, krajské úřady: Poslední z krajských zastupitelů schvalují objednávku železniční základní dopravní obslužnosti (ZDO) pro území svých regionů a všech třináct smluv odchází na ředitelství Českých drah.
Středa, hlavní nádraží v Praze a hotel Gemo v Olomouci: Zatímco dráhy mají dvojitý důvod slavit, Sdružení železničních společností v čele s výrazně žlutým RegioJetem a jeho mateřskou společnosti Student Agency veřejně protestuje a poukazuje na nesrovnalosti vzniku nových kontraktů ČD. Motivace konkurenčních dopravců je jasná: dosáhnout vypsání výběrových řízeních a získat tak transparentním způsobem šanci se o provozování vlaků ucházet. Zatímco tedy v Praze pendolinu k úspěšným pěti letům provozu blahopřál i 35-násobný zlatý slavík Karel Gott, delegace SŽS a RegioJetu v Olomouci představily dosud nejpodrobnější informace o svých aktivitách a plánech, stejně jako mediální protestní kampaň.

1216.226 v západajícím slunci, foto: MilošČeská republika — Poslední díl seriálu o historii reklamních lokomotiv je tady. Tentokrát jeho název nenese v názvu žádné české depo kolejových vozidel. V díle „co se jinam nevešlo“ se podíváme na zbývající dvě reklamní lokomotivy skupiny České dráhy. Jsou to „samotářky“ 163.030 z DKV Česká Třebová a 363.015 z SOKV Ostrava. Podíváme se také na slovenské reklamní lokomotivy a neopomeneme ani ty rakouské, které čas od času můžeme na našich kolejích potkat. A aby byl výčet kompletní vzpomeňme ještě na motorové vozy řady 809 a 810 v barvách politické strany ČSSD a reklamní nátěry ostatních českých dopravců. To vše se dočtete v tomto posledním dílu seriálu o historii reklamních lokomotiv, který vám snad zpestřoval posledních pět sobot.

ČD 754.026 v barvách Najbrt, R 667 Petr Vok, 21. 11. 2009, foto: Tomáš Kubovec Praha – Neděle 13. prosince 2009 přinese kromě jiného zcela nový jízdní řád vnitrostátních a mezinárodních spojů, drobné i výraznější úpravy vnitrostátního tarifu Českých drah, podle všeho také 10letou smlouvu pro ČD od Ministerstva dopravy ČR i všech krajů ČR, nové a staronové názvy vlakových spojů, exotické jízdní relace a víceméně stejný vozový park jako letos, jen stále více v bledě modrém. Podle parametrů dojednávané smlouvy má být příští rok pro dopravce 2% ziskový za předpokladu, že se zvedne sazba DPH z 9 na 10 % a bude podepsána tolik diskutovaná dlouhodobá smlouva mezi Ministerstvem dopravy, resp. kraji a ČD. Nejzásadnější zprávou pro cestující ale zřejmě je, že obyčejné a zákaznické jízdné dráhy slíbily nezvyšovat.

KŽM Přerov, brejlovec – model a skutečnost, foto: Josef Petrák Přerov — Model československé lokomotivy brejlovec z produkce někdejšího podniku ČKD, který v modelářské velikosti H0 začíná vyrábět firma Roco, byl světu představen na letošním veletrhu v Lipsku. Nemalým podílem se o jeho vznik zasloužili také čeští modeláři a nadšenci, kteří podali pomocnou ruku při shánění technických výkresů i dokumentačních fotografií původních strojů řady 754, připravovali výrobní návrh modelu, ale hlavně přesvědčili výrobce, aby právě model tohoto nesmrtelného stroje zpracoval. Ti všichni se v pátek 20. 11. 2009 sešli před budovou DPOV Přerov, kde mohli porovnat skutečný stroj 754.020 z DKV Olomouc s modelem plzeňské 754.028, který se již o několik minut později veřejně projel v čele protokolárního vlaku po kolejišti místního modelářského klubu.

Mosty u Jablunkova, EC 120 Košičan, foto: Railman Mosty u Jablunkova — Během neděle 15. 11. 2009 jsme informovali o mimořádnosti na mezinárodní trati 320 (Bohumín – Čadca), která v současnosti prochází rozsáhlou modernizací. Několikahodinové přerušení provozu zde způsobil dva sesuvy zeminy do právě rekonstruovaného železničního tunelu. Stalo se tak v době, kdy jeden z nejzajímavějších úseků historické Košicko–bohumínské dráhy prochází sérií úprav, na jejichž konci dva typické tunely zcela změní svou podobu. Oba přitom mají za sebou dlouhou historii, která může přinášet otázky technické bezpečnosti a možných dalších rizik při výstavbě podobných dopravních staveb. Podívejme se tedy stručně na historii jablunkovských tunelů i na faktory a problémy, které konstrukci tunelů obecně ovlivňují.

KŽM Přerov, Jívlová 1976, pozvánka, foto: Bertovec Přerov – Na začátku listopadu jsme v redakčních pozvánkách avizovali, že se během tohoto měsíce podíváme s magazínem ŽelPage do Přerova. Ve dnech 21., 22., 28. a 29. listopadu 2009 proběhne v klubovně modelářské skupiny KŽM Přerov tradiční výstava, letos však doplněná o výstavu historie 30letého provozu lokomotiv brejlovec, zejména řady 754. A co víc, roll–out modelu lokomotivy řady 754 od firmy Roco, na který mnozí netrpělivě čekají. Ten bude představen již v pátek 20. listopadu a k porovnání bude v pátek a první sobotu k dispozici i stroj skutečný – 754.020 z DKV Olomouc, jeden z původních „bleskových“ strojů plzeňského depa.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 12 13 14 15 16 ... 20 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15