Neumark — 17. listopadu tohoto roku prezentovala společnost Arriva jízdou zvláštního vlaku z Hofu do Schwandorfu nově získané dvoupatrové a řídicí osobní vozy v soupravě push–pull. Ty společnost pořídila pro posílení kapacity rychlíkových spojů ALEX mezi Mnichovem, Regensburgem a Hofem. Všech 7 vozů pochází z produkce görlitzské vagonky Bombardier Transportation a obdobné soupravy má ve stavu třeba i DB Regio.
Vratná souprava složená z těchto moderních nízkopodlažních vozů bude nasazena od změny jízdního řádu 13. prosince 2009 na linii alexNord (Mnichov – Hof). Současně s modernizací vozového parku prezentoval dopravce novou zajímavou službu zákazníkům – rezervaci stálého místa pro časté a pravidelné cestující.
Díky rozšíření provozu a nasazení dvoupatrových spojů rozšiřuje ALEX také svou flotilu lokomotiv. Sesterská společnost Regentalbahn Cargo poskytla v říjnu tohoto roku svůj hercules 233.072 a další stroj tohoto typu, ER 20–008, byl pronajat začátkem prosince z lokomotivního poolu MRCE Dispolok. Pro provoz mezi Regensburgem a Mnichovem pak byl z dílen v Linci dodán pátý taurus, 183.005. ALEX sebe prezentuje jako prvního soukromého dopravce vlastnícího takové dvoupatrové soupravy. Shodné soupravy s lokomotivami Traxx však provozuje v Hamburku, Hannoveru, Brémách a Cuxhavnu soukromá společnost Metronom.
Zdroj: Arriva/ALEX, railcolor; foto: Harald Heinrich
Miroslav Zikmund: Však taky ty slavné "silberlinky" poměrně rychlým tempem ze západoněmeckých kolejí mizí. Za pár let po nich nejspíš nebude ani památky, stejně jako už skoro zmizely obdobné Halberstadty z nových spolkových zemí.
Podobná siláž je u 61x ...
SzKT : zajímavé, že Bavorům voní velkoprostory vyrobené v roce 1962, leč několikrát modernizované ...
thingie: Přítomnost Arrivy v Bavorsku je možná přínos pro spolkovou zemi, ale zrovna v tomto případě si nejsem jistý, jestli i pro cestující. Ale samozřejmě mohlo by být i hůř.
Jedinou slabinou některých provedení pater je vesměs skutečnost, že sedadla jsou naštosována těsně za sebou, v podstatě je tam jedna řada navíc na úkor roztečí, takže jedna řada sedaček je mimo okna ... Některá provedení DESIR a TALENTŮ jsou podobně zprzněna > místo jedné čtyřky proti sobě jsou do téhož prostoru nacpány tři dvojice sedaček za sebou a sousední čtyřka má sedačky blíže k sobě.
Snížení roztečí u ICE1 (tuším o 5 cm) v rámci rekonstrukce interiéru sledovalo možnost přidání dalších sedaček, naštěstí použitý typ (řekněme štíhlejší provedení) těm pěti cm zase kousek přidal.
Pta se nekdo proc bych to u CD cekal jinak? Treba proto, ze kdyz ma nemec zpozdeni a z Plzne je vypravena nahradni souprava, v Praze se z rozhlasu ozve "na xxx nastupiste kolej yyy prijizdi mezinarodni rychlik zzz ..." a to i presto, ze vagony prave prijizdejiciho vlaku byly na nemeckem uzemi zrejme naposledy kdyz vyjely z fabriky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.