..: Arriva nasadí nové dvoupatrové vozy na vlaky ALEX :..

ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich Neumark — 17. listopadu tohoto roku prezentovala společnost Arriva jízdou zvláštního vlaku z Hofu do Schwandorfu nově získané dvoupatrové a řídicí osobní vozy v soupravě push–pull. Ty společnost pořídila pro posílení kapacity rychlíkových spojů ALEX mezi Mnichovem, Regensburgem a Hofem. Všech 7 vozů pochází z produkce görlitzské vagonky Bombardier Transportation a obdobné soupravy má ve stavu třeba i DB Regio.

Vratná souprava složená z těchto moderních nízkopodlažních vozů bude nasazena od změny jízdního řádu 13. prosince 2009 na linii alexNord (Mnichov – Hof). Současně s modernizací vozového parku prezentoval dopravce novou zajímavou službu zákazníkům – rezervaci stálého místa pro časté a pravidelné cestující.

ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich ALEX 223.063 a patrové vozy, Neumarkt, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich

Díky rozšíření provozu a nasazení dvoupatrových spojů rozšiřuje ALEX také svou flotilu lokomotiv. Sesterská společnost Regentalbahn Cargo poskytla v říjnu tohoto roku svůj hercules 233.072 a další stroj tohoto typu, ER 20–008, byl pronajat začátkem prosince z lokomotivního poolu MRCE Dispolok. Pro provoz mezi Regensburgem a Mnichovem pak byl z dílen v Linci dodán pátý taurus, 183.005. ALEX sebe prezentuje jako prvního soukromého dopravce vlastnícího takové dvoupatrové soupravy. Shodné soupravy s lokomotivami Traxx však provozuje v Hamburku, Hannoveru, Brémách a Cuxhavnu soukromá společnost Metronom.

Zdroj: Arriva/ALEX, railcolor; foto: Harald Heinrich


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.12.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
09.12.2009 (23:56)  
Hawkey: Rozhodně v RIC režimu nejsou a tím pádem sem nejezdí ani v provedení pro DB, ani v tomhle Ariváckém.
Miroslav Zikmund: Však taky ty slavné "silberlinky" poměrně rychlým tempem ze západoněmeckých kolejí mizí. Za pár let po nich nejspíš nebude ani památky, stejně jako už skoro zmizely obdobné Halberstadty z nových spolkových zemí.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
09.12.2009 (21:09)  
SzKT: mám takové tušení, že ty německý dvoupatráky nejsou v RIC režimu a co je mi známo, tak UIC obrys a DB obrys pro patrové vozy jsou trošku rozdílné .. takže to, že by se ty vozy podívaly do ČR si myslím, že jen tak nebude ..
09.12.2009 (20:53)  
rpet : pokud v té dvojce sedím sám, nohy bokem tak to jde, horší je tam sedět ve dvou. Letadla neznám, prohlídky na letišti nemusím ...
Podobná siláž je u 61x ...

SzKT : zajímavé, že Bavorům voní velkoprostory vyrobené v roce 1962, leč několikrát modernizované ...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
09.12.2009 (20:26)  
Twix: Přesně tak, od RABDe 514 SBB se to liší celkem dost. Naopak už tu kdosi správně naznačil, že by to mělo být skoro identické s poslední generací patráků pro DB Regio, které se vyrábí cca. od roku 2006. Ty jezdí třeba na S-Bahnu z Míšně do Schöny. Možná tam budou nějaké detaily v interiéru, ale principiálně to bude totéž. Důvod, proč se o tom tak všude píše, je dvojí: jednak u soukromých dopravců nejsou patráky zrovna obvyklé (jinak vím pouze o Metronomu) a kromě toho se u Alexe jedná o radikální obnovu vozového parku. Různě modernizovaná bautzenská "Béčka" z pozůstalosti DR už Bavorům moc nevoní a ačkoliv IC standard na tratích ČD to pořád převyšuje, bavorskému ministerstvu dopravy přišlo dost stížností od cestujících. Osobně musím říct, že ač je to regionální vozidlo, je mi celkem líto, že to k nám nejspíš nebude jezdit na rychlících z Mnichova (neb je to určitě ne-RIC), protože by v Domažlicích a Plzni dostali aspoň párkrát denně soupravy, které jsou komfortem cestování naprosto nesrovnatelné s naprostou většinu vozového parku ČD. Ovšem pro nás jsou i ty bautzenské Bomzy dost dobré...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
09.12.2009 (18:47)  
No pane jo:) Koukám, jak se Alex zmáhá a je to dobře. Líbí se mi, jakým způsobem se Alex vypracoval na to, kde teď je. Jinak ty vozy vypadají hodně dobře.
09.12.2009 (16:13)  
Pinochet: Tak úplně totéž to asi nebude, když tohle vyrábí Bombardier, ale koncepce bude podobná (akorát nevím jestli vozy Siemens ze Zličína nemusejí být vždy součástí ucelené jednotky řady 514). Tyto patrové vozy Bombardier s malými odchylkami jezdí kromě DB, Arrivy a Metronomu také u DSB, CFL a KM.
thingie: Přítomnost Arrivy v Bavorsku je možná přínos pro spolkovou zemi, ale zrovna v tomto případě si nejsem jistý, jestli i pro cestující. Ale samozřejmě mohlo by být i hůř.
09.12.2009 (14:50)  
...to samý vyráběl Siemens na Zličíně pro SBB...
registrovaný uživatel rpet  mail  
09.12.2009 (13:55)  
MZ: v tom pripade to vychazi zhruba stejne, jako posez v letadle A319-111. takze bych byl relativne spokojeny cestujici.
09.12.2009 (13:15)  
rpet : sesle v patrech DB i METRONOMU, pravděpodobně i ARRIVY jsou pohodlnější než to co je nabízeno ve většině motorových DESIR libovolných německých dopravců.
Jedinou slabinou některých provedení pater je vesměs skutečnost, že sedadla jsou naštosována těsně za sebou, v podstatě je tam jedna řada navíc na úkor roztečí, takže jedna řada sedaček je mimo okna ... Některá provedení DESIR a TALENTŮ jsou podobně zprzněna > místo jedné čtyřky proti sobě jsou do téhož prostoru nacpány tři dvojice sedaček za sebou a sousední čtyřka má sedačky blíže k sobě.
Snížení roztečí u ICE1 (tuším o 5 cm) v rámci rekonstrukce interiéru sledovalo možnost přidání dalších sedaček, naštěstí použitý typ (řekněme štíhlejší provedení) těm pěti cm zase kousek přidal.
registrovaný uživatel Sim 
09.12.2009 (13:14)  
lwq > to bylo prvni, co me (prijemne) prekvapilo po nasazeni Alex Herkulu misto brejli, ze maj vpredu displej... a kupodivu na displeji nebyla cilova stanice masiny (jak bych cekal u CD), ale cilova stanice vlaku, tedy to, co zajima cestujiciho :-)

Pta se nekdo proc bych to u CD cekal jinak? Treba proto, ze kdyz ma nemec zpozdeni a z Plzne je vypravena nahradni souprava, v Praze se z rozhlasu ozve "na xxx nastupiste kolej yyy prijizdi mezinarodni rychlik zzz ..." a to i presto, ze vagony prave prijizdejiciho vlaku byly na nemeckem uzemi zrejme naposledy kdyz vyjely z fabriky.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko