..: Siemens dodá Ruským železnicím moderní lůžkové vozy :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Moskva — Ruské železnice (RŽD) investují také do modernizace flotily pro noční spoje. Pro provoz ve střední a západní Evropě objednaly u konsorcia Siemens 200 moderních lůžkových vozů s podvozky pro standardní evropský (1435 mm) i ruský rozchod (1520 mm). Na kontraktu za 320 mil. eur se budou podílet závod Siemens ve Vídni a vagonka Tverskoj Vagonostrojitělnyj Zavod (TVZ), kde budou vozy od roku 2010 montovány. Siemens bude dodávat normálněrozchodné podvozky, podstatné části skeletu vozu a součásti interiéru. Širokorozchodné podvozky a kompletaci zajistí TVZ. Kontrakt byl podepsán ředitelem RŽD Vladimirem Jakuninem, ředitelem TVZ Aleksandrem Vasilenkem a Hansem–Jörgem Grundmannem, šéfem Siemens Mobility.

RŽD již v současnosti disponují poměrně moderními lůžkovými vozy řady WLABmee, vyrobenými v DWA Görlitz. Jsou klimatizované, vybavené podvozky GP200 a umožňují jízdu rychlostí až 200 km/h. Nasazovány jsou na dálkové relace Moskva - Praha, Vídeň, Amsterdam, Paříž a další, především na vlacích EuroNight. RŽD se v této zakázce dostaly do platební neschopnosti a část vozů odkoupily jiné železniční správy: ŽSR/ZSSK, BŽ. V užívání je má i slovenský WagonService Travel.

Tato zakázka je zajímavá také v souvislosti s Českými drahami. V rozhovoru pro magazín ŽelPage uvedl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, že dráhy uvažují o spolupráci s východními partnery při rozvoji dálkové dopravy. Moderní lůžkové vozy s výměnnými podvozky jsou nutnou podmínkou pro provoz těchto spojů.

Zdroj: Eurail Press, Siemens, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.8.2009 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rusko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user Kubze  mail  
08.08.2009 (17:16)  
Na to, proč ČD nemají o lehátka zájem se musíte jít zeptat na nábřeží. Mě to bylo takhle sděleno a důvod mi nikdo neřekl.

DB AZ začaly restruktualizovat své spoje po vzniku tzv. "nového CNL" před dvěmi lety. Novým ředitelem DB AutoZug (pod které spadají značky CityNightLine, DB AutoZug a Urlaub Express) byl jmenován bývalý ředitel společnosti Metropolitan, která skončila víceméně fiaskem ...
Registered user Busman 
08.08.2009 (15:54)  
Martin Jarath:
Úprava pár Bc ČD na 160 je věc sic chvályhodná, ale kvůli špalkovým brzdám a celkové technické i morální zastaralosti se jinam než na východ od Prahy nepodívají a rekohajzlíky na tom nic nezmění... Toť pohled cestujícího.
P.S.: Jsem myslel, že ta 160ka byla už z výroby, obdobně u WLAB a vozů ZSSK...(?) A jinak lehátko na Košičanu? To by byl jak plackartnyj v Rusku. Ovšem na těch žilinských "EC" by to nebylo nic neobvyklého...;-)
08.08.2009 (11:18)  
Busman:
ČD bohužel nemají o lehátka zájem, jinak si dovedu klidně představit, že by lehátko jelo třeba i vedle vozu na Košičanu. Servis by mohl být klidně zajištěn ze sousedící hospody... A našlo by se podle mě asi víc možností, jak je využít (v nějaké lehčí formě).
Místo toho se po odzbrojení prohánějí na denních vlacích (R 35x).

Krom zmíněných rekonstrukcí bylo pár (8?) Bc upraveno na 160 km/h, snad ve všech už jsou přídavné zámky (ale je otázkou času, kdy přestanou být účinné) a u některých prošly mírnou modernizací i WC a umejvárky (oproti slovenským Bc to ale nic moc není).
Registered user Busman 
08.08.2009 (7:37)  
Kubze:

To s těmi WLABmee LG je zajímavé. A já jsem furt dumal, že ŽSR snad tenkrát koupily 10 WLABméček - a teď jich jezdí 12...;-)

Jinak nechápu, proč by lehátka měla být neperspektivní! Jejich kapacita je proti lůžkům dvojnásobná, takže jejich tržba musí být přinejmenším stejná. A ještě se dá ušetřit na stewardovi, protože je může obsloužit ten z lůžka.

Podnikatelský záměr s WLABmz ČD:
Asi ten podnikatelský záměr dost nepředjednali s osatními železničními správami, zejména s DB. Na současném konceptu noční dopravy je vidět, že se DB snaží o minimalizaci nočních spojů a do ČR zajíždějí jen jejich "ocásky" z Berlína a CNL z Drážďan do Švýcarska taky jezdil už předtím, tak ho protáhli do Prahy. To je pochopitelné. Jen v tom nevidím ten potenciál rozvoje, protože další ocásky už není z čeho protahovat. Ledaže by ten ocásek do Berlína protáhli dál na sever přes Hamburg do Kodaně, kam by s sebou stáhnul něco z Kiepury od Varšavy. Je ale otázka, jestli by po tom byla dostatečná poptávka. A ještě k tomu Frankfurtu: Měli nechat to přepojování až na ten pozdější CNL z Kodaně do Basileje, protože to CNL z Berlína do Curychu, kam to věší teď, přijíždí do Frankfurtu v dost nekřesťanských 4:00. Myslím, že tím ten Frankfurt úplně zmrvili...
Registered user Kubze  mail  
08.08.2009 (4:59)  
Tak popořadě :) :

RŽD si objednává 200 nových vozů na výkony do Evropy, protože momentální WLABmee, i když mají teprve :) 20 let života, jsou již v západoevropských poměrech téměř neprovozovatelné. Jde hlavně o bezpečnost (RŽD momentálně hodně posílají WLABmee na revize a dosazují bezpečnostní okna s nouzovými východy po vzoru DB, protipožární ústředny, snad i přemostění záchranné brzdy). Vše je z důvodů přísnějších bezpečnostních norem - hlavně DB (viz třeba nové tunely v německu, kde je povinný provoz s přemostěním záchranné brzdy - je požadováno třeba i pro CNL 458/1258 + protiběh v úseku Erfurt - Basel SBB; známé je snad zajíždění českých WLABmz do Milána, protože v té době nemohly být nasazeny na původně zamýšlenou relaci Amsterdam - Kodaň, právě díky neschválení a nepojištění provozu vozů přes most a tunel mezi Odense a Kodaní. Taky jde samozřejmě o neustále se zlepšující komfort pro cestující. Nové vozy od Siemense by měly koncepčně vycházet z WLABmz DB, potažmo ČD, což znamená: DeLuxe oddíly, sprchy, zásuvky ve všech oddílech, odhlučnění (WLABmz mají v oddílech tzv. plovoucí podlahy), komfortnější jízda (naše mají SGP 400), a hlavně vyhovět aktuálním bezpečnostním požadavkům.


Jak říká twix, směsice to občas jsou, ale všechny na 200 km/h a tato rychlost se plně využívá. 200 km/h je u nových vozů oprávněná rychlost, neboť v Německu již zmiňovaný EN Jan Kiepura využívá rychlosti 200 km/h na min. 350 km své trasy.


Busman:

WLABme LG již dva roky ve Vilniusu nehnijou, odkoupilo je WSBA, provedlo revize, nový lak a můžete se s nimi denně potkat na Slovakii pod hlavičkou ZSSK/WS KE. Kolik které správy měly WLABmee jsem dával dohromady zhruba před rokem, bohužel daný soubor nemůžu momentálně najít (počty jsem dal na K-report).

Váš pláč po lehátkových vozech chápu, ale bohužel postoj ČD je nasazovat lůžka. Prý "lehátka jsou neperspektivní". Kromě pár novostaveb pro Maďarské a Rakouské dráhy nikdo jiný do lehátek neinvestoval a neinvestuje žádné prostředky. I slavné CNL, bývalý DB AZ/NZ docela pokulhávají a naše české Bc jsou co do komfortu snad lepší. U ČD se aspoň povedlo přečalounit pár lehátek a dosadit nové podlahy, ale to je tak vše.

WLABmz a kopřivy:
Co jsem se doslechl, tak momentálně stojí odstavené 3 WLABmz a čekají na náhradní díly (otázka dnů, ne měsíců). O tom jak budou WLABmz dál využity se momentálně jedná, ale neplánují se nasadit na Amicus/Metropol (zcela mimořádně se ale na výkonu minulý týden objevil).

ČD měly před lety samozřejmě podnikatelský záměr, a to velký. Mluvilo se o tom, že WLABmz měly vytvořit nová spojení do Bruselu, Paříže, nahradit rakušáky na Curychu, zlepšit komfort do Frankfurtu.
Kdo za to může nevím, ale jak to vše dopadlo víme všichni: Brusel se nepodařil prosadit (jezdí snad něco nočního do Bruselu ? tenhle GVD tam nestojí ani jeden CNL), Do Paříže si jezdí němci se svými, ne zrovna levně upravenými ICE 3, a Curych vznikl protažením bývalého Frankfurtu ....


Kubze
Registered user koyot 
06.08.2009 (15:49)  
Asi jedna z posledních vlaštovek socialistického plánování :D
Registered user Busman 
06.08.2009 (13:33)  
koyot:

Co je paradoxní, tak ten Adler začal teprve někdy v 90. letech a skončil celkem nedávno, odhadem tak 2 - 3 GVD zpátky. Nahradil ho Saratov. Ten Ulanbátar mě napadl u televizních zpráv, kdy šly záběry vystupujících Mongolů, co je sem vozí ty jejich vydřidušské agentury, z Vltavy na Praze hl. n.

Martin Jarath:

Máte o ubytovacích vozech praktické informace. Rád se poučím! To se WLABmz od Siemense na Lökösháze neosvědčil? Já bych je třeba poslal místo reko-WLABmee na oběh Amicus/Metropol a taky do Krakowa. A WLABméčka nasadil do Košic/Humenného. Stejně by mě zajímalo, jak k té koupi 12 WLABmz došlo. To se někdo podíval z okna a řekl, že jich bere 12? Nejdřív musím mít nějaký podnikatelský záměr, ne? A né, aby ty funglovky teď stály v kopřivách!
06.08.2009 (11:36)  
SzKT, Busman:
A píšu snad něco jinýho? Na tý rekonstrukci se těžko hledá něco pozivitního. :-(( Snad elektrika, která je nstavěná na balkánské poměry, takže v tomto ohledu je vůz lepší oproti WLABmz. Bohužel to je asi tak jediné pozitivní na tom voze.
Teď už aspoň není úředně zakázáno ty vozy pomlouvat (=mluvit o nich) a nazývat je Temelíny. :-)

WLABmz:
Kodaň už nejezdí, skončila před tejdnem (Němec už má svý levnější vozy), Miláno už se nejezdí snad rok. Takže vozy stojí v kopřivách a nemají výkony.
V řazení jsem tohle ještě neopravil, napravím to snad brzy.
Registered user koyot 
06.08.2009 (11:17)  
Busman: Tak Adler je rekreační středisko u moře, takže předpokládám, že ten vlak jezdil plný turistů :) Nevím jaká je dnešní účast Čechů na tamním turistickém ruchu :)

Ale tak, kdyby to stavělo v Soči a nazvali to třeba Olympionik, tak by s tím během olympiády mohli mít úspěch :D I když Ulanbatar taky není špatný :D
Registered user Busman 
06.08.2009 (8:53)  
SzKT: Jo, do Benátek jezdí stodoly (tedy přesněji RIC, jen z vlnitýho plechu), jasný. Ale jinak WLABmee RŽD opravdu jezdí, jak se v článku píše, i do Amsterdamu a Paříže. A ten Pařížák stojí v Berlíně nějakých 12 hodin, než ho přepojí! Jsem myslel, že tyhle kurzy nemají budoucnost, a ono to vypadá na pravý opak...:-) V tom případě bych zavedl ČD kurz Praha - Ulanbátar, třeba jednou měsíčně, jako býval Adler. A ono by to prázdný nejezdilo!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko