..: Aktuality a články - ČR Pardubický :..

Hůrka M1, foto: JakuzaKrálíky - V sobotu 18. 4. 2009 organizujeme návštěvu nedávno otevřené dělostřelecké tvrze Hůrka, součásti našeho předválečného opevnění, zaměřenou na její pevnostní železnici a zpestřenou premiérovou předváděcí jízdou pevnostního vlaku (bez přepravy cestujících) před očima veřejnosti. Po prohlídce interiérů bude následovat přesun okolo povrchových objektů tvrze do nedalekého vojenského muzea, v jehož expozici se mmj. nacházejí i komponenty německého železničního flaku z druhé světové války. Jako pozvánku jsem pro Vás připravil podrobný popis pevnostní železnice na Hůrce. Pozornému čtenáři jistě neunikne, že se jedná o podobný materiál, který jsem svého času publikoval o dělostřelecké tvrzi Bouda. Vymýšlení nových formulací pro popis téhož technického zařízení jsem považoval za zbytečné a proto jsem ho přepracoval Hůrce na míru. Doufám, že tím nikoho neurazím.

Na akci se prosím z kapacitních důvodů přihlašte. Z prostorových důvodů je omezen počet účastníků. Případnou pozdější neúčast, prosím, ohlašte organizátorovi, aby mohlo být Vaše místo opět uvolněno. Propozice celé akce budou upřesněny během dne v následné pozvánce.

Zwardoń - pokladna PKP, foto: Rastislav Štangl (Atolix) Lubawka - Počínaje nedělí, 8.3.2009, kdy dochází k 1. změně GVD 08/09, bude dle informací PKP PR rozšířena nabídka spojů v česko-polském pohraničí. Nově přibudou celkem 4 páry víkendových spojů na tratích PKP 230 Lichkov - Międzylesie (- Wrocław Główny) a PKP 247 Královec - Lubawka (- Sędzisław).

Ústí nad Orlicí, foto: JakuzaÚstí nad Orlicí - Nádražní budova ústeckoorlického nádraží slouží od roku 1874. Má přednost před projektem moderní transevropské železniční sítě? V rámci stavby zbývající části I. železničního koridoru stojí staniční budova v Ústí nad Orlicí totiž v trase nové přeložky, jež by měla zkrátit cestování mezi Prahou a Brnem či Ostravou o několik minut. To ale ve veřejnosti vzbudilo reakci. Někteří místní obyvatelé a železniční nadšenci tvrdí, že novou trať by bylo možno postavit i bez zbourání zdejší unikátní budovy. Ze židle ale zvedá výrok zástupců SŽDC: naplánujte a zaplaťte si to, třeba veřejnou sbírkou. Byla tedy varianta zachování budovy vůbec seriozně řešena a srovnána?

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Ložisko 3.nápravy Peršinga, foto: Kamil238Pardubice-Svítkov - Ve středu 15. října bylo indikátorem horkoběžnosti umístěném před zastávkou Pardubice-Opočínek signalizováno horké ložisko na 3. nápravě vlaku R 701. Výpravčí ihned vysílačkou informoval o závadě strojvedoucího. R 701 zastavil v prostoru zastávky Pardubice-Svítkov cca 2 km před pardubickým hlavním nádražím. Postiženým byl Peršing 162.038-4. R 701 byl ve zbytku trasy zrušen, cestující pro další cestu použili R 423, který na zastávce mimořádně zastavil. V cca. 22:40 byla již souprava prázdná a zhaslá, svítilo se jen ve služením a posledním voze.

K-S12a, vstup do tvrze Hůrka, foto Martin RáboňKrálíky - Běžně bych na ŽelPage pozvánku na vojensko-historickou akci neumisťoval, byť je "prvoligová". Letos je ale akce Cihelna v Králíkách spojena s událostí, která je, dle mého názoru, pro fanoušky železnice důležitá. V úterý 19. srpna 2008 dojde ke zkušebnímu zpřístupnění dělostřelecké tvrze Hůrka a v pátek 22. srpna pak ke slavnostnímu otevření. V jejích podzemních útrobách se skrývá provozní a donedávna Armádou České republiky využívaná pevnostní železnice. V čase této akce budou v blízkém okolí k vidění i další věci, více, či méně související se železnicí. A proto jsem se rozhodl přidat jejich krátký sumář pro případ, že byste do Králík chtěli v uvedené době zavítat.

Ústí nad Orlicí - Silný vítr dnes odpoledne zapříčinil úplné zastavení provozu na několika traťových úsecích v okolí Ústí nad Orlicí. Spadlé stromy přerušily trolejové vedení a zablokovaly cestu desítkám vlaků, včetně spojů na prvním koridoru mezi Pardubicemi a Českou Třebovou. Odstraňování všech překážek přitom může trvat až do osmé hodiny večer. Podle ředitele Krajského centra osobní dopravy ČD v Pardubicích Michala Štěpána vichřice netrvala dlouho, nicméně v průběhu několika desítek minut stihla prakticky zastavit dopravu hned na několika místech. Dostupné informace nenaznačují žádné zraněné ani výraznější škody na vozovém parku. Před 17. hodinou se vlaky v postižených úsecích začaly opět rozjíždět; i tak ale propustnost hlavního tahu zůstává omezená a spoje nabírají zpoždění v řádu desítek minut. Pravděpodobně ze stejných příčin je v současnosti zastaven provoz i v úseku Lukavice - Mohelnice, kde uvízlo hned několik dálkových spojů.

Další podrobnosti a přesnější informace zjišťujeme.

Pardubice - Vlak EC 174 dnes odpoledne strhl trolejové vedení na hlavním tahu mezi Pardubicemi a Přeloučí v trati 010 a to v obou kolejích. Během odpoledních hodin byla zprovozněna 1.traťová kolej. Vlaky jsou tak z tohoto důvodu vedeny jen po ní. Díky tomu zde budou až do večerních hodin vznikat zpoždění v řádu desítek minut, než bude provoz obnoven v plné míře.

Praha, trať 171 – Problémy postihly i příměstskou trať 171 z Berouna na Prahu. Z důvodu poruchy na trolejovém vedení všechny vlaky, včetně mezinárodních rychlíků směřujících ze západu Česka do Prahy jsou mimořádně ukončovány ve stanici Praha-Radotín. Trať v úseku Radotín – Smíchov je momentálně neprůjezdná. Ke stržení troleje došlo ve Velké Chuchli s největší pravděpodobností při průjezdu vlaku 9931. Další problémy postihly i nákladní spojku přes Odbočku Tunel do Prahy-Krče. I zde je provoz zastaven. V jednání je zajištění náhradní dopravy autobusy dopravního podniku Hl. m. Prahy. Na svou cestu zpět na západ již vyrazil R 760, který v Radotíně provedl mimořádný obrat. Krátce po něm dorazil i mezistátní rychlík 455, který na okraji Prahy zatím vyčkává. Lze však předpokládat, že i on bude z Radotína výchozí.

Ilustrační obrázekBrno - Budete-li v létě čekat na jeden ze čtyřech brněnských expresů, možná budete mile překvapeni: místo tradičních souprav, na nichž cestující čekají maximálně opravené vozy B s plyšovými sedačkami, bude od 2. změny GVD na vybrané spoje možné nasadit jednotku řady 680. Jednat by se mělo o vlaky Ex 572/573 Punkva a Ex 578/579 Špilberk; pochopitelně pouze v případě dostupnosti jednotky pendolino a bez jakékoli garance.

Ilustrační obrázek  autor: JRtrainLitomyšl - Cestující na trati 018 Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl se od 15.června dočkají vyšší kultury cestování díky nově nasazené moderní jednotce Regionova, která bude oproti obstarožní 810+010 pro místní cestující jistě příjemnou změnou. Jednotka bude zajišťovat pravidelné spoje z Chocně do Vysokého Mýta-města a dvakrát denně se podívá až do Litomyšle. Pod hlavičkou Pardubického kraje to bude již šestá takováto nízkopodlažní jednotka, která usnadní výstup a nástup osobám se sníženou pohyblivostí či manipulaci s jízdním kolem nebo kočárkem.

Ilustrační obrázek Moravany - Vyšetřovatelé nehody v železniční stanici Moravany, při které v pondělí 19.5. 2008 zemřel strojvedoucí a 6 osob bylo lehce zraněno, postupují v pátrání po příčině havárie. Za pravděpodobnou příčinu neštěstí byla několikrát předběžně označena technická chyba zabezpečovacího zařízení, přičemž nebylo vyloučeno ani pochybení obsluhy signalizace. V kontrastu s původními informacemi zavinění strojvedoucího nebylo prokázáno; naopak se ale objevují i verze, poukazující na možnou závadu na lokomotivě, která vytvořila předpoklady pro selhání detekce obsazené koleje.

Ilustrační obrázekLichkov - Ve dnech 4. - 7. května 2008 probíhala v rámci rekonstrukce tratě 021 v km 110,0 mezi zastávkou Mladkov a stanicí Lichkov zajímavá operace. Položení nových podélných betonových odvodňovacích žlabů překážela část předválečné protitankové překážky - ve zmíněném místě totiž trať křižuje starou linii těžkého opevnění. Mezi dvěma jejími objekty, konkrétně pěchotními sruby K-S30 a K-S31, byl vybudován typ protitankové intervalové překážky, jejíž součástí byl i v zemi vybetonovaný práh s obdélníkovými otvory, do kterých byly zasouvány ocelové sloupky, tzv. jehly, bránící průjezdu techniky útočníka. Na straně trati ke srubu K-S31 byl práh vybetonován až těsně ke koleji a v místě původního křížení s podélným odvodňovacím příkopem v něm byl zřízen žlábek pro umožnění průtoku vody. Nově položené žlaby jsou ovšem hlubší a práh by v nich působil jako nežádoucí hráz. Díky vstřícnosti investora a zhotovitelů nedošlo k pouhé likvidaci překážející části, ale k jejímu oddělení, rozdělení a odvozu do Muzea Československého opevnění při dělostřelecké tvrzi Bouda a do Vojenského muzea v Králíkách.

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Ilustrační obrázekLetohrad - V sobotu 3. května tomu byl přesně rok, co začala série významných změn na železniční trati z Letohradu do Lichkova, v rámci kterých je tento úsek postupně elektrifikován. Modernizační práce si vyžadují nepřetržité výluky, z nichž první, probíhající v úseku Lichkov - Jablonné nad Orlicí, byla zahájena 21. dubna. Další dočasně uzavřenou částí tratě se pak 5. května stal úsek mezi Jablonným nad Orlicí a Letohradem. Tato dvě přerušení provozu mají být ukončena ve stejný den - 30. září letošního roku.

Rekonstrukce řady 770 pro Sokolovskou uhelnou Česká Třebová - Zakázku na dalších devět modernizací řady ČME3 získala česká strojírenská společnost CZ Loko. I tentokrát půjde o rekonstrukci pro železnice v Litvě. Podle informací Hospodářských novin navazuje smlouva za 6,5 milionu eur (přes 163 milionu korun) na loňskou zakázku na modernizaci pěti lokomotiv za 3,7 milionu eur (93 milionů korun). Další lokomotivy chce CZ Loko dodávat na ruský a ukrajinský trh, tam však zatím zůstalo u jediného kusu. Vedení společnosti však tvrdí, že k expanzi na gigantický ruský trh zbývá jen krůček.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 16 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12