..: Od března nové víkendové vlaky z Trutnova a Lichkova do Polska :..

Zwardoń - pokladna PKP, foto: Rastislav Štangl (Atolix) Lubawka - Počínaje nedělí, 8.3.2009, kdy dochází k 1. změně GVD 08/09, bude dle informací PKP PR rozšířena nabídka spojů v česko-polském pohraničí. Nově přibudou celkem 4 páry víkendových spojů na tratích PKP 230 Lichkov - Międzylesie (- Wrocław Główny) a PKP 247 Královec - Lubawka (- Sędzisław).

Kromě sobot a nedělí budou vlaky v provozu také o státních svátcích (13.4., 1.5, 8.5., 6.7., 28.9, 28.10., 11.11. a 17.11). Téměř s jistotou lze očekávat, že všechny od března zavedené vlaky vedeny jedním motorovým vozem řady 810. Zatímco provoz vlaků do/z Międzylesie je zajištěn náležitostmi společnosti České dráhy, (staro)nové vlaky do/z stanice Lubawka zajistí společnost Viamont. Časové polohy nových spojů jsou shrnuty v tabulce níže:

Víkendové vlaky zavedené od 8.3.2009 Směr do Polska Směr z Polska
R-20019 / R-20034 Lichkov 6:14 Międzylesie 6:24 Międzylesie 6:50 Lichkov 7:00
R-25402 / R-25403 Trutnov hl.n. 8:09 Lubawka 8:50 Lubawka 8:57 Trutnov hl.n. 9:33
R-25406 / R-25407 Trutnov hl.n. 11:25 Lubawka 12:02 Lubawka 12:10 Trutnov hl.n. 12:51
R-25410 / R-25411 Trutnov hl.n. 15:25 Lubawka 16:02 Lubawka 16:10 Trutnov hl.n. 16:51

Trať Lubawka - Sędzisław nadále bez provozu

Při bližším pohledu na změněné jízdní řády nemile překvapí skutečnost, že ve stanici Lubawka na nové spoje žádné vlaky nenavazují a úsek do polského vnitrozemí (ve směru Jelenia Góra) stále zůstává bez osobní dopravy. Důvodem jsou práce na infrastruktuře: "Společnost PKP PLK provádí rekonstrukci kolejového svršku na trase Legnica – Marciszów - Kamienna Góra - Lubawka", sdělil v rozhovoru pro transinfo.pl Mieczysław Czerpitą ze společnosti Koleje Dolnośląskie.

Další překážkou je sehnání odpovídajících vozidel. V loňském roce jsme se v relaci Trutnov - Jelenia Góra setkali zejména s vozy řady SA135, které byla zapůjčena Dolnoslezským vojvodstvím společnosti PKP PR. Mezitím se však situace změnila. V současnosti jsou vozidla vojvodství páteří nového dopravce - Koleje Dolnośląskie. V nejbližších dnech se však KD chystají vypsat výběrová řízení na nákup nových motorových vozů. Klíčovým hodnotícím kritériem bude co nejkratší termín dodání.

Doplňující informace: Koleje Dolnośląskie - nový dopravce v česko-polském pohraničí

Zdroje: Aktualizace jídních řádů PKP PR platná od 4.2.2009, Seznam tratí PKP PR se zapracovanými aktualizacemi


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 13.2.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Královéhradecký ČR Pardubický Polsko


Registered user MOs 
01.03.2009 (10:30)  
Ahoj,tak znena ktera ma platit od 8.3.2009 uz je,prohlizel sem to ale nemohu nejak rozeznat zmeny ktere vlaky jsou v nove casove poloze.
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
14.02.2009 (18:03)  
Mos: Zatím nikde, ale tak cca za týden snad už ji vywebí.
Registered user MOs 
13.02.2009 (21:03)  
Dobry vecer vsem,kde mam hledat 1 zmenu ostatnich trati CD-GVD 08/09.
Registered user ARpeer  mail  
13.02.2009 (12:51)  
Jak se provádí rekonstrukce trati Legnica – Marciszów - Kamienna Góra - Lubawka, tak mi tu chybí Sedzislaw. To znamená, že obnoví spojku z Marcisówa do K. Góry? Tudíž by vlaky od JG do Lubawky nemusely v mít v Sudislavi úvrať.
13.02.2009 (11:03)  
Vojtěch Hrubý: Věru zajímavá aktualita (?) - můžu dodat jen toliko, že zavedení avizovaných vlaků do stanice Lubawka je skutečně v ohrožení. Ovšem na druhou stranu to neznamená, že určitě nevyjedou.

"Naopak zatím ale vůbec není jisté, zda ke stejnému termínu začne VIAMONT jezdit do Lubawky: VIAMONT sice samozřejmě zájem má, ale Poláci zatím nepotvrdili, že do té doby seženou finanční prostředky k úhradě provozu byť pouze do Lubawky - podle dosavadních zkušeností si troufám tvrdit, že „definitivně“ bude jasno (snad už) v pátek před inkriminovaným víkendem (ale ani tím si nejsem jist)."
13.02.2009 (10:54)  
Já bych to s Lubawkou neviděl tak optimisticky - viz zprávu OREDO z 9. 2. 2009 na http://www.oredo.cz/ Dokud ty vlaky neuvidím na vlastní oči, neuvěřím ;-)

waszyn: Do Kamenné Góry vedou z vnitrozemí dvě koleje a loni se tam ještě dvoukolejně jezdilo (letos nevím).
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
13.02.2009 (10:26)  
SzKT: Pokud vím, tak tam teď mezi Královcem a Lubawkou snad nic nejezdí. Jezdí jen o víkendech 3 páry vlaků Trutnov - Žacléř.
Registered user waszyn 
13.02.2009 (9:06)  
szkt: u nas kdyz se rekonstruuje jednokolejna trat, tak po ni vlaky jezdi? pokud mne ma derava pamet neklame, jen tak pro priklad, z ostravy do opavy pri elektrifikaci zadny vlak neprojel dlouhe mesice... cili bych nechal polsko polskem, ten vlak z koleji nesjede a neprojede misto rekonstrukcem po lesni ceste..
Registered user SzKT  mail  
13.02.2009 (9:00)  
Skutečnost, že vlaky z Čech končí v Lubawce asi nikoho trochu znalého nepřekvapí, prostě to už je Polsko. Naštěstí stačí seběhnout pár metrů do vesnice a dál z Lubawky do Kamiennej Góry jezdí 1-2x za hodinu autobus.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko