..: Od 15.června pravidelně Regionovou do Litomyšle :..

Ilustrační obrázek  autor: JRtrainLitomyšl - Cestující na trati 018 Choceň - Vysoké Mýto - Litomyšl se od 15.června dočkají vyšší kultury cestování díky nově nasazené moderní jednotce Regionova, která bude oproti obstarožní 810+010 pro místní cestující jistě příjemnou změnou. Jednotka bude zajišťovat pravidelné spoje z Chocně do Vysokého Mýta-města a dvakrát denně se podívá až do Litomyšle. Pod hlavičkou Pardubického kraje to bude již šestá takováto nízkopodlažní jednotka, která usnadní výstup a nástup osobám se sníženou pohyblivostí či manipulaci s jízdním kolem nebo kočárkem.

Motorová nízkopodlažní Regionova vznikla přestavbou technicky i morálně zastaralých vozů 810 a 010. Díky nedostatku finančních prostředků Českých drah na nákup moderních jednotek došlo k modernizaci těch stávajících s tím, že kompletní přestavba zasáhla jak interiér, tak exteriér. Byl dosazen i nový spalovací motor splňující emisní normu Euro4 či stahovací okna namísto původních neučinných výklopných, která při vyšších venkovních teplotách ztrácely svůj význam. Velmi důležitou částí modernizace bylo vybudování nízkopodlažní části a bezbariérového WC pro osoby s omezenou pohyblivostí. Modernizace provádí Šumperská společnost Pars Nova. Jedna Regionova stojí 20 mil. Kč a v třívozové variantě 37 mil. Kč. Je to způsob, jak rychle a levně nabídnout vyšší komfort a bezpečnost na regionálních tratích. ČD by těch souprav měly obdržet asi stovku.

zdroj: ČD, a.s.


Špáňa Poslat mail autorovi | 5.6.2008 (11:30)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Johhny  mail  
17.06.2008 (12:45)  
mě se to liby ale mohli by to udělat až do litomyšle a pak by to bylo good
06.06.2008 (14:38)  
Mouka: Fakt díky, jo a pokud vím tak se zde vlaky nespojují, ale spojují se až ve Vysokém Mýtě (stanici). Jinak mě upřesněte
06.06.2008 (10:02)  
to ten z nadrazi: A kam ji nam nez na lokalku RN patri? Snad ne na hlani trate. Ale jo, je lokalka a lokalka a primarne by RN meli davat na ty vyznamnejsi lokalky, kde udelaji vice sluzby vic elidem.
05.06.2008 (22:19)  
mno nevím jestli to je zrovna výhra nasdit RN na dalši lokálku, kdyby tam nechaly šlukafon udělali by líp
Registered user Polik  mail  
05.06.2008 (22:00)  
Ono to sem asi moc nepatří, ale proč se tady s velkou slávou dávají stahovací okna, kdežto ve starých panťácích se preventivně objevují malinkatá výklopná? To je vyměňují s RegioNovama či co?
05.06.2008 (21:01)  
Opět stejná připomínka, cestujícímu se nemůže slibovat že se sveze v něčem, když pravděpodobně pojede z nejrůznějších důvodů v 810.
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
05.06.2008 (20:46)  
Pendabožák: Tak svvým způsobem to je zastávka. Mně to bylo divný, že by se v zastávce dělily vlaky, podíval jsem se do seznamu tratí ona tam opravdu byla zastávka, tak jsem se podíval do nákresnýho JŘ a opravil to. To jentak btw. Spojují se tam taky vlaky?
Netušil jsem, že nějaká dopravna D3 bez kolejového rozvětvení existuje a ejhle. Jinak dopravnu D3 poznáš podle lichoběžníkové tabulky: http://kubuv-blog.wz.cz/lichobeznik.JPG
05.06.2008 (19:01)  
mouka: Diky za upravení, mě to prostě přijde jako zastávka, já se v předpisech moc nevyznám - ale vlaky se tam zkrátka dělí
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
05.06.2008 (15:56)  
V poslední větě by podle mě mělo být těchto.

Pendožabák: Hmm, stanice (resp. dopravny D3) jsou ale obě. Vysoké Mýto město, je sice dopravna D3 bez kolejového rozvětvení, ale i takové existují.
05.06.2008 (14:23)  
Ale s těma oknama docela souhlas, když se všechny postahujou tak tam alespoň vznikna průvan kterej to vyvětrá, ale když se sklopí byť všechny ventilačky tak je tam stejně jak ve skleníku...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko