Letohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.
V Lichkově nescházelo nic, co by u správného otevření trati mělo být. Slavnostní přestřižení pásky, mnoho děkovných řečí i křest šampaňským, ale nejen jím. Na východní Čechy se totiž snášel po celý den silný déšť a ledový vítr, který nakonec zúčastněné rychle nahnal opět do vytopené soupravy. A teď už bude trať patřit zase rutinnímu provozu.
Stavební práce začaly v srpnu 2007, jejich úplné dokončení se ale očekává až příští rok v červnu. Tou dobou už budou po trati jezdit náklady do Polska i pravidelné rychlíky z Prahy a Hradce do polské Vratislavi. Plný provoz na trati začne od změny jízdního řádu 14. prosince. Celkové náklady dosáhly 1,54 miliardy korun.
Autorský text ŽelPage.cz
Ano, a o tom to dneska je. Prosté, ale funkcní. Dráha zajistí (základní) obsluznost, ne cekarenskou "ubytovací" kapacitu, nerku-li kulturni stredisko s televízorem v kazde vesnici. Predanim (neobsazené) budovy dává prostor obci vyniknout.
Rozdíl je ovšem v tom, že na každé takovéto německé zastávce máte jízdenkový automat, minimálně ten, který prodává jízdenky v příslušném tarifním svazu, ale zpravidla jsou tam dva. Jeden "tarifního svazu", ale i ten prodává SWT apod., pak standardní DB s vyhledáním spojení, zakoupením místenek apod. Podobně Švýcarsko nebo Rakousko.
čunče 22.11.2008 (20:45): Jak kde.
Railfort 22.11.2008 (21:14): Mám informace, že staré stožáry tohoto typu, které byly opravdu zabetonované jsou odříznuty, poté poslány ke kontrole, kde v případě vyhovujícího stavu upraví uříznutý spodek tak, aby stožáry bylo možné našroubovat. Mám pocit, že tomu tak bylo minimálně v úseku Přerov-Olomouc, ale třeba se mýlím.
sAD: Nejde o repas.
Nikoliv. Kdyby ses podíval pořádně, tak vidíš, že nové žebříkové stožáry jsou po celé délce stejně široké, kdežto ty staré jsou nahoře užší, než dole.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.