..: Horké ložisko na lokomotivě, R 701 do Přerova nedojel :..

Ložisko 3.nápravy Peršinga, foto: Kamil238Pardubice-Svítkov - Ve středu 15. října bylo indikátorem horkoběžnosti umístěném před zastávkou Pardubice-Opočínek signalizováno horké ložisko na 3. nápravě vlaku R 701. Výpravčí ihned vysílačkou informoval o závadě strojvedoucího. R 701 zastavil v prostoru zastávky Pardubice-Svítkov cca 2 km před pardubickým hlavním nádražím. Postiženým byl Peršing 162.038-4. R 701 byl ve zbytku trasy zrušen, cestující pro další cestu použili R 423, který na zastávce mimořádně zastavil. V cca. 22:40 byla již souprava prázdná a zhaslá, svítilo se jen ve služením a posledním voze.

Dle slov strojvedoucího bylo ložisko po zastavení rozpálené do ruda. Žárem se na krytu ložiskové skřině vytvořily praskliny. Také krycí plech tlumiče pérování, nacházející se v blízkosti ložiska, vzal za své. Ještě v cca 22:40 bylo tak horké, že se na něm pálila podrážka boty. Okolo 22:45 dorazila od Přelouče lokomotiva 121.011-1. Byla přivěšena na konec soupravy od R 701, peršing byl odvěšen z původního čela vlaku. Bobina odvezla soupravu R 701 i s vlakovou četou do Přelouče, na místě zůstal jen nepojízdná lokomotiva se strojvedoucím. O chvíli později na místo dorazil autem technik a čekalo se na přijezd pomocného vlaku z České Třebové.

R 701 uvázlý v zastávce Pardubice Svítkov, foto: Kamil238 Žárem popraskaný kryt ložiska, foto: Kamil238 Uhořelý kryt tlumiče na podvozku 162 038-4, foto: Kamil238 Osiřelý Peršing stojí v zastávce Pardubice-Svítkov, foto: Kamil238 Peršing se zadřeným ložiskem čeká na příjezd pomocného vlaku v zastávce Pardubice Svítkov, foto: Kamil238 Pomocný vlak sestávající ze sólo Kocoura dorazil, foto: Kamil238

16. října nad ránem okolo 0:30 dorazil pomocný vlak tvořený sólo lokomotivou 742.196. Pracovníci z pomocného vlaku prohlédli postižené ložisko a protože vypadalo tak, že by mohlo další pomalý pohyb ustát, požádali strojvedoucího, aby se pokusil peršingem kousek popojet vzad a vpřed. Test se podařil, lokomotiva se vlastní silou pohnula o 2 metry vzad a o 4 vpřed, takže byla přivěšena za kocoura a velmi pomalu odtažena do Pardubic, kam transport dorazil okolo jedné ranní. Zde bylo rozhodnuto stroj vyzvednout na nouzový podvozek a převézt do opravy.

Tu nejzajímavější část práce nehodového vlaku si autor musel bohužel nechat ujít, zároveň se omlouvám za (ne)kvalitu první fotky z mobilu. Taktéž neručí za správnost a úplnost všech informací, vítáme každou připomínku a doplnění.

zdroj: Vlastní pozorování


Kamil238 Poslat mail autorovi | 16.10.2008 (23:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user kecal 
11.02.2010 (11:10)  
Jen tak na okraj.

Na naši železniční síti zatim nejezdí žádné vozidlo s detekcí vysoké teploty ložisek náprav.
Ložiska jsou vyráběna , ale jsou velmi drahá.
Registered user Honnzok  mail  
21.10.2008 (17:56)  
Vím je to z části nevhodnéale chtěl bych se zeptat jestli mají 162 nějaké odlišnosti v unifikovaném nátěru oproti 163?

Jinak dobá prace
Registered user Mates 
20.10.2008 (10:13)  
nas jednou staveli s jadranem v brne-modrice tusim kvuli tomu stejnemu, indikace na poslednich dvou napravach lehatka a prvnich dvou u autovlaku ...

akorat my meli problem uz ze splitu s tim, ze zustal spalek na posledni naprave u brzd vzdycky chycenej, ale pri rozjezdu se to trhlo a odpadlo, pri jizde pak trosku drhnul a rozpaloval dvojkoli, chteli nas vyradit v kninu ale nadrazacky cestujici slozenych i z vozmistru ci co, prekecali mistniho kolotuka aby se jelo dal. V brne nas nechali dojet na vedlejsi kolej, chvilku o tom kecali a poslali nas pomalu na Brno hlavni kde o tom rozhodnou, pak nas poslali do prahy bez omezeni, jen na kazdy stanici prisel nekdo z posunovacu s bezdotykovym teplomerem a meril nam podvozek, ale dojeli sme :)
20.10.2008 (6:59)  
Miroslav Zikmund: Já osobně jsem zatím problém s vlakovými četami a jejich posunem problém neměl.

Chudák 701ka. Včera zase prda. Civilka v Žichlu.
19.10.2008 (13:38)  
860 003 : Zařízení se jmenuje indikátor horkoběžnosti, nikoli indikátor horkoběžnosti vozů, čili slouží ke zjištění horkoběžnosti ložisek na všech typech kolejových vozidel. Týkat se to může i vozidel "rodiny 810", včetně montážních vozů TV.

Mně zajímalo, na které straně ložisko bylo, protože tady se ukazuje, jak málo stačí ke vzniku technické závady. Zdá se mi totiž nepravděpodobné, že by si "rozpáleného" ložiska nevšiml strojvedoucí při odjezdu vlaku z Přelouče, resp. výpravčí stojící na peroně při vjezdu vlaku (alespoň doufám, že tam stál).

Současně tato mimořádnost ukazuje nevýhodnost dlouhých mezistaničních úseků (13 km), kdy jakákoli závada na vlaku způsobicí zastavení a dlouhý pobyt výrazně ovlivní pravidelnost dopravy.
701 jela naštěstí včas, takže 9327 mohli poslat "po nesprávné" a podobně 423. V případě jízdy 9327 "na blok" za 701 by se pak musel 9327 vracet z trati, což je v případě EJ 471 celkem jednoduché, u klasické soupravy to je už poněkud složitější, především v noci (i s přihlédnutím ke zkušenostem vlakových čet s posunem).
Registered user Hanys  mail  
19.10.2008 (11:18)  
860 003:
Teď by ses mohl vyjádřit,co na tom bylo špatně.
Josef Vaňous:
Díky za informaci.Není nad info od člověka,který byl u toho.
18.10.2008 (18:03)  
Já jsem v tom R 701 jel,byl tam přerovský strojvedoucí-kolega ze školy.Záměrně zastavil na zastávce.Ze zastávky Svítkov jsme jeli osobákem a ne R 423-ten tam nezastavoval.S ním jsme jeli až z Pardubic hl.n. R 701 byl ani ne z poloviny obsazen a do R423 jsme se pohodlně vešli a rychlík zastavoval navíc i v Chocni,Ústí n.orl.a v Zábřehu.To ložisko bylo rozpáleno v pravo ve směru jízdy.
Registered user JOHNZ 
18.10.2008 (15:19)  
karel Dobrý: Indikátor horkobežnosti ložísk sa nachádza napr. na pendolínach a tuším aj na 471 ...
18.10.2008 (13:34)  
ad.860 003.ty jsi opravdu železniční expert.Kdy jsi viděl na nějaké lokomotivě indikátor horkoběžnosti ložisek?Víš,jak taková věc vůbec vypadá?Situace podle mne byla zvládnutá na 1,všemi pracovníky drah.Dovedeš si vůbec představit do ruda rožhavené ložisko.Podle Tebe,inteligente,by to také mohlo vyhodit lidi ve 140 na trať.Stačí,když to ložisko rupne.Dovedeš si představit ten masakr?
Registered user Hanys  mail  
18.10.2008 (13:16)  
860 003:
Dost dobře nechápu o co ti vlastně jde.Mě to připadá docela dobře zvládnutý.Cestující se dostal domů asi tím nejrychlejším způsobem.Ty si seděl v tom vlaku,že víš jak byl plnej?Nikomu nic nevnucuju,jen můj názor.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2022 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko