..: Nádraží Opatovice nad Labem má být díky rekonstrukci trati blíž k obci :..

Ilustrační obrázek Opatovice nad Labem - Chystané zdvoukolejnění a celková rekonstrukce železniční trati Hradcem Králové - Pardubice kromě jiného přesune stanici Opatovice nad Labem asi o kilometr blíž k obci. „Oproti stávající stanici bude nová zastávka posunuta zhruba o kilometr dál. Bude tedy umístěna blíž k obci,“ potvrzuje ředitel hradeckého krajského centra ČD Roman Moravčík. Současná budova železniční stanice je totiž od Opatovic nad Labem dost daleko.

Změna by však mohla vadit lidem, kteří sem v létě jezdí vlakem k oblíbenému písníku Opaťáku. Současná stanice je téměř na jeho břehu, kdežto z nové zastávky bude cesta delší asi o 15 minut. Tohle však jako problém nevidí starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout. „Lidé budou muset chodit asi o 200 metrů dál. To přeci není žádný problém. Spíš se bojím toho, že až tahle stanice bude v provozu, nebude se už dát v písníku koupat. Lidé se tam totiž chovají hrozně,“ říká. „Já si o zřízení nové železniční stanice v Opatovicích myslím své. Moc totiž nevěřím tomu, že to bude tak, jak nám slibují,“ dodává.

Chystané zdvoukolejnění trati však přinese spoustu kladů. Cesta mezi krajskými městy by prý měla být rychlejší, bezpečnější a plynulejší, protože odpadne čekání na křižující vlaky. První etapu prací, která zahrne modernizaci úseku mezi Opatovicemi a Stéblovou, plánuje SŽDC na roky 2011 a 2012.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 12.3.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel slaufinka  mail  
14.03.2008 (17:51)  
To jsem tedy zvědav,aby to nebylo jako na svatého dyndy.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
14.03.2008 (9:11)  
lwq: Na článek se velmi těším, pokud bys potřeboval s něčím pomoct, ozvi se :)
registrovaný uživatel lwq  mail  
13.03.2008 (23:35)  
2 radekedar: a me to tim donuti travit casek ve foru, protoze ja a Zp forum, to je strasny - zactu se a hodiny leti ... ale jinak vyborny napad ...

2 MirekM: tak nejak se zatic musi, ten tunel je zaklad, bez toho se nehne nic a navic to uz je docela rozbehnute v procesu schvalovani a tak ...

... mam tu materialy ... no proste - casem bude i clanek :-)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
13.03.2008 (21:40)  
Myslím, že nejlepší bude, když nám nějaký moderátor udělá "chlíveček" ve fóru (v tématu Infrastrukura), např. "Propojení tratí 026 a 032 - jak?" ;)
registrovaný uživatel MirekM  mail  
13.03.2008 (17:24)  
lwq: Pakliže by to bylo reálné, rozhodně nejsem proti, aby byl centrální stanicí Náchod. Pouze jsem proti, aby ke stávající spojce vznikla spojka druhá („slavný“ tunel), která stejně nevyřeší všechny směry dopravních proudů.
Když jsem na tu mapu koukal, vycházela mi jako nejlepší ta stanice ve Václavicích nebo Vysokově. Je teda pravda, že jsem dával velkou váhu tomu, aby nezanikly stávající zastávky. Ale ještě jednou opakuji: Pokud je reálná centrální stanice v Náchodě, klidně se pod to podepíšu.
registrovaný uživatel lwq  mail  
13.03.2008 (17:03)  
2 radekedar: jenze Vaclavice neudelas spolecnou stanici - nebo rekni jak - nelezi zrovna sikovne - uvrat smerem 032 + neni misto, kde udelat spojku, tedy spis udelat nektere vlaky pruchozi Vaclavicemi smer Starkoc, jako ted jsou nektere SP ze smeru Trutnov na Tyniste. Snazim se premyslet ruzne, ale vzdy mi vyjde nejlepe Nachod.
Hlavne, Nachod potrebuje dopravni "pomoc" a ne Vaclavice ci Novac - Novac je jeste docela slusne prujezdni behem spicky ;-)

Jo a nachod ma cca. 23000 lidicek, ale nechtel sem spekulovat o cislu, tak sem hodil "neurite" cislo :-D
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
13.03.2008 (15:21)  
lwq: Pro mě nejlepším řešením je v současnosti Mirkův návrh, a to společná stanice tratí 032 a 026 - Václavice. (btw Náchod má 20000 ;))
registrovaný uživatel lwq  mail  
13.03.2008 (13:15)  
2 MirekM: ja o rozlozeni vsrtevnic v oblasti vim hodne - tak napriklad spojeni Nachod smer Cerveny Kostelec, by se mohlo provest na uboci kopce, kde je Starkoc i Vaclavice, tam kde by ustil tunel. zabor pozemku jiste, ale minimalni ceny - tak nejak tam to je "zem nikoho" :-) Financne by to jiste vyslo vyhledove lepe, nez uvratove spojeni a jinak pro spojeni Nachod - HK / CK nevhodne stavajici reseni spojkou. Spojka byla stavena, aby se dalo bez problemu zajizdet z Tyniste do Krkonos - Trutnov a naopak - obchazi (dik uvrati) desetitisicove mesto - Nachod.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
13.03.2008 (12:37)  
lwq, IDeeSák: Aby Náchod byla stanice uzlová nejen názvem… Socio-ekonomicky máte samozřejmě pravdu, ale chce to podívat se také do fyzické vrstevnicové mapy. Václavice a Starkoč jsou místa, kde se ty tratě přibližují nejblíže k sobě a tedy je tam nejmenší náročnost úprav. Samozřejmě je to taky důvod, proč spojka řešených tratí vznikla právě tam. Nevím, kudy byste po stažení 032 do Náchoda dostávali tuto trať zpět do její původní trasy. Z Náchoda směrem na Kostelec už by to obnášelo nemalé stoupání, zábor mnohem více pozemků, o financích ani nemluvě.
registrovaný uživatel lwq  mail  
13.03.2008 (11:06)  
2 IDeeSak: moje rec ;-)

2 MirekM: No ja predpokladal, ze uvazujes i obchvat - omlouvam se ;-) Jako nejlepsi zel. reseni bych videl, stejne jako IDeeSak, udelat centralni prestupni stanici v Nachode. Minimalne proto, ze Nachod je nejvetsi dotcene mesto v oblasti s obrovskou navaznosti do okoli.

Jeste me napadla jedna vec - nebylo by spatne z Nachoda udelat i odbocku na trutnov - na 032 - aby se pri jizde smer Trauc odstranila uvrat. K tunelu by to "pridelat" jiste slo, na jeho vyusteni - jedna kolej smer Ceska Skalice a druha odbocujici vpravo na Starkoc. ;-) Co vy na to ?

BTW: Spojka Vaclavice-Starkoc je sice zajimava a prozretelna volba od predku, ale bohuzel soucasnym potrebam je dost nevyhovujici :-(
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko