..: All news and reports - Česká republika (celá) :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Brno / Praha / Ústí nad Labem — Dálkovou dopravu na české železnici provozuje kromě Českých drah celkem pět alternativních dopravců, z nichž čtyři jsou soukromí a jeden je vlastněný jiným zahraničním dopravcem. Leo Express a RegioJet jsou spolu s Českými drahami silnou trojkou na trase z Prahy na Moravu, z Prahy do Nitry, Nové Pece na Šumavě a Benešova provozuje své vlaky dopravce Arriva vlaky a od loňského vlaku jsou v závazku provozovány vybrané rychlíky mezi městy Most, Chomutov, Žatec a Plzeň dopravcem GW Train Regio. Zbývajícím pátým dopravcem je KŽC Doprava, ačkoliv ten se letos v dálkové dopravě příliš neprojevuje (provozuje od konce dubna do poloviny září o víkendech spoj „Rakovnický rychlík“). Příští rok se ale jeho nostalgické dálkové vlaky rozjedou z Prahy do mnoha směrů a česká železnice zažije nebývalý rozmach turistických spojů, jako ještě nikdy předtím.

3.11.2017 - 15:00 - V listopadu na Slovensko či do Německa levněji

415, Dresden-Neustadt, foto: Jan Zajíc Praha — České dráhy snižují na období mezi 1. a 30. listopadem ceny Včasných jízdenek Evropa pro vlaky přes hraniční přechod Břeclav – Kúty a opačně, resp. Děčín – Bad Schandau a opačně. Ceny jízdenek mezi Prahou a Bratislavou tak klesly na částku 239 Kč, mezi Brnem a Bratislavou na 133 Kč, mezi Prahou a Berlínem na 372 Kč a mezi Prahou a Dortmundem či Ostravou a Berlínem na 498 Kč. Jízdenky se dají zakoupit na listopad či prosinec a jejich počet je pro vlaky na Slovensko pro jednotlivé spoje a dny omezen, ve spojích z Prahy do Německa platí tato nabídka na všechny spoje, opět je však omezena množstvím jízdenek za výhodné ceny na jednotlivé dny. Jde o běžné Včasné jízdenky Evropa, platí pro ně tedy obvyklé podmínky, jako pro jiné jízdenky této nabídky. Ta umožňuje levnější cestování vlakem do devíti zemí Evropy a cena se odvíjí od včasnosti nákupu, dnu jízdy či použitých vlaků.

Zdroj: TZ ČD

3.11.2017 - 12:02 - U Kostomlat nad Labem vykolejil nákladní vlak

MU Kostomlaty, foto: Drážní inspekce Kostomlaty nad Labem — Dnes v noci mezi Lysou nad Labem a Kostomlaty nad Labem (trať 231) zezadu najel nákladní vlak do zadní části jiného nákladního vlaku a při té příležitosti došlo u jednoho vozu k vykolejení. Strojvedoucí předního vlaku o srážce netušil a byl zastaven až v Kutné Hoře. Při mimořádné události nedošlo k žádnému zranění a způsobená škoda byla prozatím odhadnuta na 1 mil. Kč na vlaku, škoda na infrastruktuře známa není. Odklízení mimořádné události začalo v 8.30 a provoz na trati je až do odvolání přerušen a za regionální vlaky je zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj: Drážní inspekce

2.11.2017 - 12:00 - PKP Cargo přebírá zbývající podíl ve společnosti AWT

AWT 753.7, foto: Honzinus Vizualizace: Dennis Hűbsch Ostrava — Polský dopravce PKP Cargo odkoupí od společnosti Minezit SE patnáct tisíc akcií společnosti Advanced World Transport (AWT), která se zabývá nákladní přepravou. Po této transakci v hodnotě 27 milionů eur bude AWT, sídlící v Ostravě, ve stoprocentním vlastnictví společnosti PKP Cargo – ta vlastní osmdesátiprocentní podíl této firmy již od roku 2015, kdy za něj dala 103,2 milionů eur. Současný vozový park AWT čítá přes 160 lokomotiv a téměř 5000 nákladních vozů, mimo jiné několik moderních lokomotiv Taurus od výrobce Siemens.

Zdroj: RailJournal

Výběr šotoklubu Ahoj všem galeristům i ostatním z řad čtenářů a příznivců mašinek. Uplynuly dva týdny od posledního výběru a tentokrát mě kolegové z redakce požádali, abych se ujal výběru toho nejzajímavějšího, co se (alespoň tedy pro mě) objevilo ve zdejší galerii za období od 16. do 29. října 2017. Barevná část podzimu se postupně chýlí ke konci, nastává čas dušiček, mnozí třeba ukládají svůj foto vercajk k zimnímu spánku, ale pojďme se alespoň prostřednictvím fotografií podívat o několik dní nebo a týdnů nazpět.

121.012, EC 108 Comenius, foto: JohníkPraha — V novém jízdním řádu, platném od druhé prosincové neděle letošního roku, čeká cestující v denní mezinárodní přepravě nemálo pozitivních změn. Loni byl zahájen provoz rychlé linky Ex7, která měla za cíl spojit Prahu a České Budějovice se zastavením pouze v Táboře, jejíž součástí byly i spoje z a do Lince, čímž urychlila spojení mezi Prahou a Lincem o téměř hodinu. Letos dojde k zahájení provozu rychlé linky Ex6, která bude vedena z Prahy na západ Čech bez zastávky a v hodinovém intervalu propojí Prahu s Plzní, přičemž na střídačku budou vlaky dále pokračovat do Mnichova a Chebu, čímž se o téměř polovinu navýší počet vlaků mezi Prahou a Mnichovem. Výrazné redukce se pak dočká noční doprava, ačkoliv zájem o ni nijak neklesá.

Česko — Silné poryvy větru způsobovaly po celý včerejší den řadu mimořádných událostí, které měly různé vlivy na chod železniční dopravy v rámci Česka i Evropy. Zatímco někde se jednalo pouze o popadané stromy na trati, k jejichž uklizení došlo v průběhu několika hodin, jinde pády stromů na trať paralyzovaly veškerý provoz a spolu s poruchami trakčního vedení znemožnily jízdu vlaků na několika bodech tranzitních koridorů v ČR. Větrná smršť způsobila zastavení provozu na trati Praha - České Budějovice, kde popadané stromy v průběhu dne zcela znemožnily provozování drážní dopravy v úseku z Prahy do Veselí nad Lužnicí. Náhradní doprava za vlaky nebyla po velkou část dne zavedena, situace se zlepšila až ve večerních hodinách.

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ Praha — Postupně se na veřejnosti začínají objevovat první oficiální informace o grafikonu vlakové dopravy pro rok 2018, který začne platit druhou prosincovou neděli letošního roku. Ačkoliv například německé železnice přišly s kompletní zprávou o novinkách v dálkové dopravě o něco dříve, České dráhy s touto informací vyčkávají na přelom října a listopadu, s regionální dopravou dokonce až na přelom listopadu a prosince. První uveřejněná informace jsou však změny názvů vlaků, které jsou v příštím jízdním řádu poměrně rozsáhlé – dojde k jednotnému pojmenování celých linek.

25.10.2017 - 14:03 - Ostravanem letos naposled

Praha/Ostrava — Již tuto sobotu, tedy 28. října, se můžete svézt záOstravan, foto: Tomáš Křížžitkovým historickým vlakem Retro Ostravan. České dráhy jej vypraví letos již poněkolikáté, pro tento rok naposledy. Expres, který bude sestaven z historických vozů první třídy, druhé třídy a jídelního vozu pojede do stanice Ostrava střed, odkud se mohou cestující vydat na prohlídku industriálního areálu Dolních Vítkovic. Pro cestující z Ostravanu je připraveno zvýhodněné vstupné. V čele vlaku se objeví legendární elektrická lokomotiva E 499.004. Vlak odjíždí z pražského hlavního nádraží v 5.52 a do Ostravy na nádraží střed přijíždí v 9.50. Na zpáteční cestu se vydá devět minut po sedmnácté hodině a na pražské hlavní nádraží dorazí ve 21.09. Jízdné můžete zakoupit v předprodeji na pokladnách Českých drah.

Zdroj: Railpage; České dráhy

Volební urna, foto: Martin Strachoň / Wikimedia Commons Parlamentní volby začínají a všichni doufáme, že využijete svou možnost ovlivnit fungování země na následující čtyři roky. Pokud v této chvíli máte jasno, jsme rádi a přejeme šťastnou ruku. Pokud naopak stále váháte a souhlasíte s námi v tom, že doprava je dobrým indikátorem, jak politici uvažují o rozvoji a budoucnosti státu, pak máme ještě jednu poslední šanci podívat se na volební programy a porovnat.

Praha hlavní nádraží, foto: Juraj KováčZítra se otevřou volební místnosti a o váš hlas se bude ucházet 31 politických stran kandidujících do Poslanecké sněmovny. Některé znáte důvěrně, jiné hledají cestu do parlamentu poprvé, a proto vás zkoušejí přesvědčit, že právě jejich klíčové téma je to nejpodstatnější pro tuto zemi na následující čtyři roky. Tady v redakci vám nechceme říkat, koho máte volit. Jsme ale dopravní magazín a chceme vám ukázat, jak moc právě téma dopravy dokáže říct o kvalitách a skutečných záměrech kandidátů. Než tedy vyrazíte do volebních místností, dobře se zamyslete, která ze stran může mít na váš každodenní život opravdu pozitivní dopad. S tím vám trochu pomůžeme.

Výběr šotoklubu Volba podělit se o můj výběr toho „nej“ za uplynulou dobu čtrnácti dnů od 2. do 15. října padla tentokrát a prvně na mě. Už jednou jsem byl osloven s prosbou o příspěvek do šotoklubu, ale z nedostatku času jsem musel odmítnout. Času není nikdy více, ale znáte to. Nejsem žádný velký spisovatel, ale ve zdejší galerii jsem již nějaký ten pátek (možná těch pátků bude i více) a i když nejsem v současnosti tolik aktivním autorem, jak tomu bývávalo v dřívějších dobách, pořád si rád prohlédnu krásné snímky.

Výběr šotoklubu Marně jsem doufal, že se výběr vyhne správcům galerie. Bohužel ne, i přesto, že máme dost remcání kolem fotografií v rámci své povinnosti. Ale co naplat, je to tu. Výběr se má týkat období od 18. září do 1. října 2017. Tak se na to podíváme trochu z jiného soudku a člověk se poohlédne i zpět.

Logo KKR 2017, foto: Křížem krážem republikou Krnov — Jedna z posledních záříjových sobot je již tradičně dnem, kdy slaví svůj svátek železnice. Na tratě vyrazí zvláštní vlaky s historickými stroji, mnohá nádraží se ponesou v atmosféře oslav. Největší program čeká návštěvníky letos na nádraží v Bohumíně, kde proběhne takzvaný Národní den železnice. Ke Dni železnice však již jubilejním 10. rokem neodmyslitelně patří také železniční cestovatelská soutěž Křížem krážem republikou. Sestavte i vy svůj tým a vydejte se v sobotu 23. září 2017 na unikátní 24hodinovou cestu za poznáním a novými přáteli. V loňském roce se této soutěže zúčastnilo více jak 100 týmů a nejšikovnějším kombinátorům vzdálenosti a bonusových úkolů bodů vloni stačilo k vítězství získat 1982 bodů.

Výběr šotoklubu Dnešní výběr šotoklubu je realizovaný tak trochu narychlo, neboť jsem se o své nominaci k jeho sestavení dozvěděl na poslední chvíli. Tento časový tlak ale dostatečně vynahrazuje období výběru a možnost vybírat z fotek, které byly pořízeny koncem prázdnin a začátkem září. Toto období, kdy se už v přírodě objevují první náznaky podzimu, mám na focení tak nějak rád. Tomu odpovídá i můj výběr tří fotek, které mne nejvíce zaujaly. Všechny pocházejí z období o kterém píšu, ale tím jejich podobnost končí.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 ... 153 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:57
sets at 20:13
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...