Česko — Silné poryvy větru způsobovaly po celý včerejší den řadu mimořádných událostí, které měly různé vlivy na chod železniční dopravy v rámci Česka i Evropy. Zatímco někde se jednalo pouze o popadané stromy na trati, k jejichž uklizení došlo v průběhu několika hodin, jinde pády stromů na trať paralyzovaly veškerý provoz a spolu s poruchami trakčního vedení znemožnily jízdu vlaků na několika bodech tranzitních koridorů v ČR. Větrná smršť způsobila zastavení provozu na trati Praha - České Budějovice, kde popadané stromy v průběhu dne zcela znemožnily provozování drážní dopravy v úseku z Prahy do Veselí nad Lužnicí. Náhradní doprava za vlaky nebyla po velkou část dne zavedena, situace se zlepšila až ve večerních hodinách.
Nesjízdné byly také úseky z Havlíčkova Brodu do Kolína, z Tanvaldu do Liberce a z Liberce do Děčína. Mezi Olomoucí a Červenkou byla situace natolik vážná, že došlo u některých vlaků k odklonům přes Brno, Břeclav či přes Šumperk a Uničov. Zrušeny byly také téměř všechny rychlíky Pardubice - Liberec a opačně, kvůli povětrnostním podmínkám bez náhradní autobusové dopravy. Provoz byl na krátký čas zastaven také v úseku Řečany nad Labem - Pardubice. Mnoho vlaků bylo odřeknuto či spojeno s jinými, zpoždění dosahovala i několika set minut. Některé své spoje odřekl soukromý dopravce Leo Express, nemožnost odklonů některých vlaků dopravce Regiojet tak způsobila více než čtyřsetminutová zpoždění žlutých vlaků.
V průběhu dnešní dne se situace vesměs stabilizovala, v tuto chvíli je vedeno celkem 16 mimořádností, převážně na regionálních tratích, na některých z nich je stále vedena náhradní autobusová doprava.
Vážení čtenáři, omluvte, prosím, formát článku. V průběhu včerejšího dne nebyl k dispozici žádný redaktor, který by se mimořádným událostem věnoval a při včerejší provozní tísni nebylo možné psát aktuality ani z terénu, kde se někteří členové redakce vyskytovali a podíleli se na operativním zajišťování provozu některých vlaků v rámci mimořádné události. Děkujeme za pochopení.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Tak jako tak byl můj příspěvek čistě věcný, že jsou špatně volené a značené nástupní zóny NAD, a že haprovala komunikace mezi dopravci. Na tom nic nezmění ani kdyby jela těch cestujících jen polovina - pořád budou v té Olomouci bloudit, a pořád budou nastupovat v úzké uličce mezi zaparkovanými auty. :)
Napadají mne dokonce dvě možná řešení
- Jet v sobotu a nezmeškat absolutně nic
- Jet v pondělí a na pondělí napsat omluvenku (dítě mělo žaludeční nevolnost). Počítám, že to v rámci školní docházce nebude jediný vynechaný den...
"České dráhy nevěděly, že tato situace nastane a nemohly náhradní dopravu zajistit dopředu..."
Tento člověk zřejmě naprosto přesně věděl, kde který strom spadne a co se kde bude dít. Takového chytráka bych posadil na pracoviště dispečera k telefonu a může veškerou dopravu řídit sám, když o ní tolik ví...
Probůh, a takovouhle historkou se tu ještě chlubíte?????
Asi podle logiky "ta paní je ve vlaku, protože je šotouš a lepší zábavu na víkend nenašla"... Měl se zeptat ještě na počtě, třeba by věděli o něco víc než hospodský :-))
Pokud by nezabrala omluvenka "stromy přes koleje, vlaky nejezdily", tak by určitě zabralo jet domů už v sobotu (protože ta pohroma nepřišla zčista jasna, ale už několik dní na ní meteorologové upozorňovali).
Vedoucí jídeláku co se jí ptám zda pojedou na Olomouc nebo odklonem čučí jak vyoraná myš,
To jste se klidně mohl zeptat v Třebové hostinskýho v nádražní hospodě, ten měl stejné informace jako vedoucí jídelního vozu.
Probůh, a takovouhle historkou se tu ještě chlubíte?????
No a jinak povšechně - po bitvě každej štotouš ministrem dopravy. Ví, jak SE TO MĚLO udělat, co kudy poslat, s čím na co počkat atd.
(namátkou - poslat lidi Jančurobusem do Olomouce, přičemž nevíme, jaký byl stav silnic na Šumpersku, a co s těma lidmama pak v Olomouci. Jo a jeden vagon = 2 busy. Kolik těch busů bylo k mání? Dva? Tři?)
Achjo.
A pro cestu CityElefantem a podobnými vymoženostmi je dobrý multimetr a technická dokumentace.
Jasně, blbka, ale takoví holt lidé byli, jsou a budou. Nelze než se s tím smířit.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
