..: Aktuality a články - ČR Praha :..

Wasteels logo, foto: Cesty Wasteels ČR Praha — Česká provozovna mezinárodní sítě prodejců jízdenek Wasteels prozatím končí. Pražská pobočka mezinárodního prodejce jízdenek zůstane uzavřena na dobu neurčitou. Důvodem je, že České dráhy vypověděly Cestám Wasteels tzv. mandátní smlouvu, na jejímž základě firma mohla prodávat jízdenky ČD. Cesty Wasteels nyní proto hledají nového partnera pro své podnikání. Už dříve muselo zastoupení Wasteels přerušit svou činnost, když jejich prostory na hlavním nádraží procházely rekonstrukcí.

380.007-5, Praha hlavní nádraží, 15.12.2010, foto: Richard Weber Praha — Pravděpodobně technická závada na voze způsobila v pátek první závažnější problém v rámci zkušebního provozu lokomotivní řady 380 Českých drah. Při posunu soupravy IC 571 Zdeněk Fibich bez cestujících se krátce po poledni na střeše stroje s označením 380.007-5 objevil záblesk. Strojvedoucí soupravu zastavil a při obhlídce strojovny zaznamenal silný zápach. K lokomotivě proto byli povoláni hasiči z ONJ, kteří ovšem nezjistili známky hoření, jen zápach, a po vyhodnocení situace konstatovali, že zásah není nutný. Lokomotivu jako neschopnou odtáhla z čela soupravy žehlička 110.030-4 a nový produkt škodováckých inženýrů v čele vlaku nahradilo záložní eso. Ani tato lokomotiva však nezůstala ušetřena problémů: při zapnutí vytápění soupravy se z lokomotivy ozvala rána a stroj utichl. Totéž se opakovalo ještě jednou. Za možnou příčinu komplikací byla následně určena závada na elektrické zásuvce posledního vozu soupravy a po operativní opravě vlak vyjel ze stanice Praha hl.n. s asi dvacetiminutovým zpožděním. Přesné okolnosti selhání teď prošetřují technici výrobce.

Tisková konference ČD 27.1.2011, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Praha — Bezplatný nápoj a denní tisk v první třídě, garantovaný standard kvality v celém vlaku – tak bude vypadat cestování vybranými spoji InterCity a EuroCity Českých drah, které na tiskové konferenci 27. ledna představily některé ze svých dalších záměrů, týkajících se vlaků vyšší kvality. Jak uvedl generální ředitel ČD Petr Žaluda, národní dopravce se v tomto ohledu zaměřuje na dvě skupiny požadavků. Na prvním místě je kvalita vybavení vozů, jež by se u komerčních spojů EC/IC měla postupně sjednotit v horizontu několika let díky rekonstrukcím současných vozů 2. a 1. třídy, stejně jako modernizacemi kombinovaných restauračních vozů. U moderních vozů řady Bmz245 i druhé třídy jednotek Pendolino dojde k doplnění zásuvek 230 V; ještě více ale chtějí dráhy nabídnout zákazníkům, kteří připlatí 50 % za 1. vozovou třídu. Zde je důležitá především úroveň poskytovaných služeb, u nichž se dopravce chystá uplatnit zkušenosti z vlajkového produktu SuperCity Pendolino, a zároveň se poučit z dřívějšího neúspěšného pokusu o zavedení prémiové třídy SC Class.

Babitron zpoždění, foto: Babitron.ic.cz Praha — Ať sedíte doma či stojíte ve vlaku, pravděpodobně sledujete, co se opět děje v pražském uzlu. Ráno kolem jedenácté hodiny praskl izolátor trolejového vedení v obvodu výhybny Praha-Vyšehrad. Došlo k jeho prověšení a doprava mezi Prahou-Smíchovem a hlavním nádražím byla zastavena. Dálkové vlaky na západ republiky spolu s některými osobními vlaky byly trasovány odklonem přes Prahu-Krč, přičemž spoje standardně výchozí ze smíchovského nádraží do Brna odjížděly z hlavního nádraží. Aby problémů a komplikací nebylo málo, kolem patnácté hodiny došlo k výpadku napájení staničního zabezpečovacího zařízení v Praze-Libni, čímž tato závada prakticky paralyzovala také celé Nové spojení. Na odstranění závady se již od podvečerních hodin nepřetržitě pracuje. Zatím však není znám termín dokončení a informace se budou dále upřesňovat. Většina dálkových vlaků směr Pardubice je odkláněna přes Nymburk, nebo je vedena odklonem přes Prahu-Malešice, či ukončena ve stanicích na okraji Prahy. Několik vlaků tak svou jízdu ukončilo v Běchovicích. Situace se však s postupem večera již zklidňuje.

Škoda 15T ForCity, foto: Richard Weber Praha — Ambiciózní železniční projekty v okolí Prahy jeden po druhém vymírají. Vedle výrazného seškrtání plánů na ražbu vysokorychlostního tunelu do Berouna se v roce 2009 na vedlejší koleji ocitla také modernizace železničního spojení Praha – Kladno s odbočkou na ruzyňské letiště. Nové vedení hlavního města teď navíc definitivně pohřbilo záměr napojit letiště na prodlouženou linku A pražského metra. Místo toho by cestující na Ruzyni měla vozit tramvaj, míní pražský primátor Bohuslav Svoboda. Od této změny si pražští radní i dopravní podnik slibují především úsporu nákladů a rychlejší dokončení kolejového spojení s letištěm, kam by první tramvaje měly cestující dovézt v letech 2015–2016.

27.12.2010 - 13:00 - ROPID integruje mimopražskou část linky S6 do Nučic

ČD 810.288, Rudná u Prahy – Nučice, 28. 3. 2007, foto: Vítek Voráček Praha/Nučice — Organizátor pražské integrované dopravy, společnost ROPID, oznámil zahrnutí úseku Praha–Řeporyje – Nučice linky S6 pražského Eska do systému PID s účinností od 1. ledna 2011. Dosud byl integrován pouze vnitropražský úsek Praha–Smíchov – Praha–Řeporyje. Tuto změnu představil ROPID již v září 2010. Většina osobních vlaků na trati je vedena právě z Prahy do Nučic, což je nejvytíženější úsek této tratě. Některé spoje jsou – zejména v pracovní dny – vedeny až do Berouna. Na tratích 122 Hostivice – Rudná u Prahy a 173 Praha–Smíchov – Beroun proto byly (nebo budou) ve stanicích Zbuzany, Rudná u Prahy, Nučice a Hostivice–Litovice instalovány označovače jízdenek PID. Jednotlivé i časové jízdenky si cestující v těchto stanicích musí označit před nástupem do vlaku. Tzv. „plná integrace“ umožňuje cestujícím využít téměř celou nabídku jízdenek PID — základní jízdenky za 26 korun, celodenní (24hodinovou), tří a pětidenní jízdenky, jízdenky P+R, stejně jako předplatní kupon PID. I přes název „plná integrace“ však nejsou uznávány zlevněné jednorázové jízdenky za 18 korun a SMS jízdenky DP Praha. Dopravce České dráhy navíc nadále nebude jednorázové a krátkodobé jízdenky objednatele prodávat ve prospěch svého vnitrostátního tarifu.

Zdroj: ROPID

Království železnic, Karlovarský kraj, foto: Josef Petrák Praha — Otevřením druhého z dílů zjednoduššeného modelu České republiky potvrzuje pro Království železnic národní prvenství, co do velikosti modelu. V úterý 7. prosince 2010 byl pozvaným hostům v čele s hejtmanem Josefem Novotným představen Karlovarský kraj se vším, co k němu patří – Karlovy vary s kolonádou, hotelem Thermal i Mezinárodním filmovým festivalem. Své místo našly i hrady Loket, vyhlídka Tři kříže nebo skalní úkaz Kamzík. Nedaleko je situováno i další město Mariánské lázně a příznivci vojenské techniky se mohou kochat stylizovaným vojenským výcvikovým prostorem Doupov, kde právě probíhá cvičení mechanizovaného dělostřelectva. V pořadí druhý kraj české republiky je vyhotoven podobným způsobem, jak dříve otevřený Ústecký kraj. Novinkou je jiný způsob řízení silničních vozidel, díky kterému respektují modelové semafory, umí si dávat přednost a vůbec celkově jejich jízda je více věrná realitě.

Elektrická jednotka řady 471, foto: Louis Armstrong Praha(Aktualizováno 12. října 18.10) Kromě Brna by nyní mohla městská dráha vyrůst i v našem hlavním městě. Alespoň tak zní plán koalice Evropských demokratů a Strany zelených, která prohlásila, že Praha do silničních sítí investovala dostatečné částky a teď je na řadě železnice. Politici totiž chtějí obnovit staronový projekt městské železnice. Ačkoliv je již zapracován do územního plánu, dále se bude jednat až po jeho případném schválení. Nově vystavěná městská dráha by značně urychlila cestujícím dopravu napříč městem. Propojit by měla například Smíchovské nádraží s Václavským náměstím či Karlínem. Opomenuto by nebylo ani pražské hlavní nádraží, ze kterého by vlaky jezdily do Albertova či Edenu. Vybudováno by bylo celkem pět podzemních stanic, další by byly na povrchu. A plány nejsou vůbec skromné – v závěrečné fázi by vlaky měly představovat nejrychlejší způsob dopravy po Praze. Stavba, která by podle předběžných odhadů trvala osm let, však podle předsedkyně Strany Zelených začně nejdříve v dalším volebním období, tedy za čtyři roky. Náklady by se pohybovaly okolo třiceti až čtyřiceti miliard korun. Takovou částku totiž město zatím nemá.

předávání ceny v letní soutěži království železnic, foto: Rudolf Pospíšil, Království železnic Praha – Ve středu 22. září 2010 proběhlo v prostorách pražského Království železnic, které 1. července oslavilo první rok od svého otevření, slavnostní vyhlášení výsledků letní tipovací soutěže. Vítězové si odnesli sady s modelovou železnicí, osmidenní swisspasy, jízdenky na Jungfraujoch nebo kalendáře ŽelPage na příští rok. Klíčem k úspěchu bylo správně odhadnout počet návštěvníků modelového kolejiště za celé léto, což se vítězi povedlo s odchylkou jedenácti osob. Během léta navštívilo expozici 28.889 návštěvníků.

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — Společnost ROPID v rámci dne pražské integrované dopravy v úterý 21. září 2010 zveřejnila projednané změny v železniční dopravě pro následující rok. Od nového jízdního řádu přibude v Praze a okolí cca 10 % nových vlaků, které za rok ujedou okolo 0,45 milionu kilometrů. Za tyto služby zaplatí hlavní město Praha ročně Českým drahám navíc 66,4 mil. korun. Jedná se tak o jediný kraj České republiky, kde dojde k nárůstu výkonů i úhrady ztráty. Co se bude konkrétně měnit a bude Pražské Esko konečně dopravním systémem bez jakýchkoliv „ale“?

Praha Smíchov Na Knížecí, foto: Michal Jaroš Praha — Před několika měsíci byla uvedena do provozu linka S65 Pražského Eska z provizorní zastávky Praha–Smíchov Na Knížecí do stanice Praha–Zličín. Ta je v provozu od 1. června 2010 jako náhrada vlaková doprava za tramvaje v úseku Anděl – Sídliště Řepy a v současné podobě bude fungovat do 30. září. Dle slov Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) se stala natolik oblíbenou, že zůstane v provozu až do konce roku, a to dle zvláštního jízdního řádu. Jak je ale zřejmé ze zveřejněných, nejspíše již konečných návrhů jízdních řádů na rok 2010/2011, zůstane linka v provozu i v celém příštím roce. Uvidíme tedy, zda si spoje na této trase získají oblibu cestujících i po ukončení výluky tramvajové dopravy a budou využívány jako nyní.

1.9.2010 - 20:00 - Zaměstnanci ČD mohou na Den železnice využít slevové nabídky

Reklamní tauři v depu - Království železnic, foto: Josef Petrák Praha — Po prázdninové soutěži připravilo pražské Království železnic další zajímavou nabídku, tentokrát však určenou pro zaměstnance Českých drah. Každý, kdo přijde na Den železnice 25. září shlédnout největší modelové kolejiště u nás a prokáže se zaměstnaneckou In–kartou, získá jednu vstupenku pro dospělého zdarma. V Království železnic, které se rozkládá v areálu o rozloze více než 2 800 metrů čtverečných, lze mimo zmíněného kolejiště spatřit také velkou výstavu současné produkce stavebnice LEGO obsahují veškerý současný sortiment a také několik již nevyráběných modelů a zatím neuvedených novinek. Zejména malým návštěvníkům se bude jistě líbit rozsáhlá expozice lokomotivy Tomáš a připraveno je pro ně i promítání známých LEGO filmů. Generálními partnery tohoto rozpracovaného projektu jsou České dráhy a ČD Cargo, mediálním partnerem pak ŽelPage.

Zdroj: Království železnic

Praha hl.n. Praha — Od poloviny března do konce května se mohly děti ze základních škol nebo dětských domovů podívat do našeho hlavního města za osmdesát korun na osobu v rámci akce Českých drah s názvem Děti na výlet do Prahy. Tato nabídka platila pro společný výlet třídy, a tedy i pedagogického dozoru, ze všech míst republiky. Děti navíc mohly za jízdenku získat slevu do některých pražských muzeí a také do Království železnic. Ačkoliv nebyly do této nabídky zpočátku vkládány velké naděje, výsledky jsou více než překvapující – za necelé tři měsíce se vypravilo na školní výlet do Prahy třiatřicet tisíc dětí z celé republiky. Učitelé tuto nabídku chválí; rozhodující byla především nízká cena. Jediným nedostatkem tak bylo špatně zvolené období platnosti, jelikož nejvíce škol jezdí na výlety nejvíce v posledním měsíci školního roku.

680.001, Rostoklaty - Český Brod, foto: Richard Weber Praha/Olomouc — České dráhy připravily ve spolupráci s městem Olomouc další zajímavou nabídku. Tentokrát se jedná o akční slevu VLAK+, kterou dopravce zavedl při příležitosti konání letní etapy mezinárodní zahradnické výstavy a veletrhu Flora Olomouc ve dnech 19. – 22. srpna. Na stejném místě se uskuteční také Letní zahradnické trhy. Ze všech železničních stanic, kde staví vlaky ČD, si tak mohou cestující zakoupit zpáteční jízdenku do stanice Olomouc hlavní nádraží za cenu jízdenky jednosměrné. Jedinou podmínkou pro využití této slevy je nutnost potvrzení pamětním razítkem u stánku ČD, který se nachází v hlavním expozičním pavilonu A.

Praha Masarykovo nádraží Praha — Praha Masarykovo nádraží je možná blíže rekonstrukci. Majitel nemovitosti, České dráhy, má v současné době smlouvu s konsorciem Masaryk Station Development (MSD), která však zřejmě nepovede k dokončení projektu. Sdružení již mělo zahájit opravu výpravní budovy za částku asi 100 mil. korun, dosud však vůbec nezačalo. O toto nádraží se ale začala zajímat česká pobočka italské firmy Grandi Stazioni, která si již od Českých drah vyžádala informace o aktuálním stavu a možnostech případné spolupráce. Nádraží opravu nutně potřebuje — minulý rok byl stav střechy dvorany označen za kritický a musela být nouzově podepřena. Rekonstrukce by mohla podle drah začít na jaře příštího roku.

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03