..: ČD představily motorové vozy pro Vysočinu a Liberecký kraj :..

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš PoslušnýPraha — České dráhy avizovaly nákup 33 motorových vozů od Stadleru teprve před třemi týdny; už v těchto dnech má však veřejnost možnost prohlédnout si jeden exemplář vozu Regio-Shuttle RS1 přímo v Česku. Kromě krajských prezentací na Vysočině a v Libereckém kraji navíc předváděcí kus, pronajatý od německého dopravce Erfurter Bahn, zavítal 5. května i na pražské hlavní nádraží, kde byl od 14 do 17 hodin k dispozici zájemcům na nástupišti 1b. Pražské představení následovalo poté, co se v úterý Regioshuttlem mohli poprvé svézt cestující v Jihlavě v rámci několika krátkých předváděcích jízd. Ve čtvrtek 6. května se pak motorový vůz představí veřejnosti v Liberci.

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný oddil_pro_cestujici, foto: Tomáš Poslušný stanoviste, foto: Tomáš Poslušný

Jak zjistili kolegové z partnerského webu vlaky.net, nové motorové vozy by u ČD měly být označeny řadami 840 a 841, v závislosti od konkrétních úprav pro své cílové regiony. Cestujícím začnou naplno sloužit začátkem na přelomu podzimu a zimy 2011, načež budou dodávky pokračovat v průběhu roku 2012 v počtu 17 kusů pro Vysočinu a 16 pro Liberecký kraj. Na místních tratích nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 z let 1973-1982 a odpovídající vozy přípojné, oproti kterým slibují razantní zvýšení komfortu cestování – a to i přesto, že od uvedení typu RS1 na trh uplynulo už více než 12 let. Obdobné motorové vozy jsou v současnosti využívány v Německu, a to jak u státní Deutsche Bahn, tak u řady lokálních dopravců, kde první vyrobené kusy slouží již od roku 1998.

Provozovatelem zapůjčeného prezentačního vozu VT 009 je místní dopravce Erfurter Bahn s působností na území spolkových zemí Bavorsko a Durýnsko. Společnost vlastní celkem 23 vozů řady 650, které operují na tratích normálního rozchodu 1435 mm. Délka vozu přes spřáhla činí 25,36 metrů, výška 4,1 metru a šířka 2,9 metru. Kapacita je závislá od zvolené konfigurace interiéru, běžně se ale pohybuje kolem 148 cestujících, z toho 71 sedících a 77 stojících. Prázdný vůz váží 42 tun, což je dvakrát více než motorový vůz řady 810 s nominální obsaditelností 95 osob, ovšem při stísněném příčném uspořádání 2+3. Z pohledu provozu naopak Regio-Shuttle oproti malým motoráčkům nabídne vyšší výkon, o 40 km/h vyšší maximální rychlost a lepší dynamické a chodové vlasnosti. V přímém porovnání s tzv. „šukafonem“ je dalším příjemným údajem klimatizace a uzavřený systém toalet. Vozy jsou navíc díky nízkopodlažnímu provedení snáze přístupné pro cestující na invalidním vozíku, kterým nabídnou i bezbariérové WC.

Zdroj: České dráhy, ErfurterBahn (Wikipedia)


Tomáš Poslušný Poslat mail autorovi | 6.5.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registered user vjta00  mail  
09.05.2010 (9:32)  
Lucky : Asi nějak tak :-), včera jsem ho viděl v Olomouci jel na Uničov :-)
08.05.2010 (19:54)  
Dnes ho prostřídávají na trati Olomouc-Šumperk přes Uničov s 810, aby měli něco adekvátního proti RegioJetu, akorát že spíš spoustu lidí naser.. jak se tam po týdnu vrátí zase jen 810
08.05.2010 (6:39)  
Děkuji Mirkovi Zikmundovi za odkaz na uspořádání 3+2. Určitě tam takové bylo v roce 2000, kdy jsem tam naposledy jel.

Ano taky jsem první pocit měl jako z lepšího autobusu. Jenže vemte si kolik lidí jezdí autobusem jen z blbýho a taky podstatnýho důvodu že je 1,5-2,5x rychlejší. Tuhle jsem musel jet z Liberce do Prahy - tedy na tu konečnou metra B a bylo to strašné (nepohodlná socka - narvaný bus, narvané metro). Jenže jsem prostě MUSEL být v Praze na určeném místě za hodinuapůl a ne za 3 hodiny, které umožňuje železniční infrastrukturní muzeum.

RS je jediné levné vozidlo, které jezdí svižně a na regionálkách by mohlo příznivě ovlivnit jízdní řád, kde se 810 s přívěšákem dopotácí někam na křižování a ještě 10 min čeká. Při RS by se v optimálním případě dalo posunout křižování a hned máte úsporu na jízdní době 20-30 minut.

Samozřejmě je potřeba řešit každý případ samostatně. Je už ve studiích uděláno část sítě regionálek jak by GVD mohl vypadat s RS, nebo Itinem. Proto rozhodnutí koupit tato vozidla vítám a jen tak dál...

Spotřeba: ano bude vyšší. Ale v přepočtu na cestujícího zajisté nižší, protože pojede více cestujících. To je jako s VRT. Ano stavebně a provozně je o 50-100% dražší, ale odveze v průměru 8x více cestujících v přepočtu na sedadlo a kilometr, čímž vyjde nakonec stejně jako autobus (kdyby ten platil tržní mýtné na silniční infrastruktuře a nejezdil zadarmo jako dosud).
Registered user Nechic  mail  
07.05.2010 (23:08)  
Docela by mě zajímala vize z roku cca 1975, jestli vubec někoho napadlo, že v roce 2012 ještě bude někdo jezdit do práce v šukafonu :-D
Registered user happy 
07.05.2010 (15:00)  
Je lepší mít jeden kapacitní čistý koš s pytlíkem, do kterého se vejdou i PET lahve, než mít spoustu malých upatlaných a za jízdy se otevírajících odpaďáčků.
07.05.2010 (14:45)  
MZ: Marně hledám sedavou i lehavou posici, která by v případě umístění odpadkového koše pod oknem omezovala místo pro nohy ...

Nemůžu si pomoct, ale když sedím v 810, 471, 854, Bt... u okna, tak mi ten koš vadí - nemůžu dát koleno až ke stěně. A to jsem ještě nemluvil o tom, že ten koš, ke kterému mám přitisknuté koleno, je často opatlán od banánových šlupek :-)

Fotka je důkazem, že i v zemích s vysoko nastavenou laťkou kvality žel.dop. je toto uspořádání snesitelné.
07.05.2010 (14:31)  
Joska Holibajda : odpadkové koše - když jsou pod oknem, zase to ubírá místo na nohy. Marně hledám sedavou i lehavou posici, která by v případě umístění odpadkového koše pod oknem omezovala místo pro nohy ...

Nejde o to, že je to pro mnohého daleko, ale o to, že si pošmáknete na banánu, požádáte vedle vás sedícího cestujícího, aby vstal a pustil vás, propletete se mezi stojícími cestujícímu k odpadkovému koši, případně zakopnete o několik kol - záleží kde sedíte ... - hodíte šlupku do příslušné nádoby a pak jdete (případně zakopáváte o kola) zpět a svého souseda požádáte, aby vás zase pustil na sedadlo ...

Našel jsem obrázek se sedačkami 2+3 v RS1 "WALDBAHN" http://rp.czweb.org/DB030329/obr030.htm
Registered user strejcekms  mail  
07.05.2010 (14:08)  
Nevím zda- li to zde už někdo napsal, ale mě se moc líbí na té fotce ten plastovej kryt automatického spřáhla. Lepší než ty plachty co tam většinou jsou.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
07.05.2010 (11:40)  
Joska Holibajda: Max. šířka normálněrozchodného vlaku: 315 cm

Hodnota 3 150 mm vychází z obrysu UIC 505-I a je to maximální možný, od tohoto rozměru je třeba odečíst nutné zúžení vozidla pro průjezd obloukem atd. Maximální šířka vozidla pak vyjde menší, záleží hodně na délce vozu a vzdálenosti mezi otočnými čepy / rozvorem náprav...

Výpočet není nějak složitý, kdysi jsem se tím zabýval při stuijích na VŠ
Registered user vodavod  mail  
07.05.2010 (9:24)  
V článku ze 3.5.2010 se mně to barevné řešení líbilo víc.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko