..: Výpadek informačního systém na pražském hlavním nádraží :..

Praha hlavní nádraží bez IS, foto: Zdeněk Michl Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Zdroj: ŽelPage


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
19.05.2010 (22:20)  
zaza > pokud vim, Pragotron to je i dnes :-)

Ovsem mne osobne udivuje jina vec. Proc - pokud je provozovatel "ceduli" vzdy jeden a ten samy - je na kazdem nadrazi jiny system zobrazeni? Proc se nekde zobrazuje cislo vlaku, jinde nazev vlaku, nekde ani to ne a je tam pouze cilova stanice, jinde to zase blika vsecko dokola.
registrovaný uživatel zaza 
19.05.2010 (4:53)  
No řekněte, nebylo to lepší, když byly všude Pragotrony?
17.05.2010 (20:41)  
Vousáč: Předpokládáte špatně. Strojvedoucí metra byl tradičně vyvozen od strojvedoucího na dráze a do styku s cestujícími by neměl vůbec přicházet. Nicméně dočasné přeřazení na jinou činnost není nic proti pracovní smlouvě a opravdu netuším jakému předpisu by mohlo odporovat, že někdo dělá informátora.

Jinak s těmi předpisy bych byl opatrný

třeba zde od str 54 http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU_Mohelnice_Moravicany.pdf

Ve výkonu dopravní funkce by měly být na prvním místě, při běžném přístupu k zákazníkovi se úřednickým pedantěním dá dosáhnot tak leda 100% nenávisti klientů.
17.05.2010 (16:47)  
To Chikatetsujin:jak to dělají v metru je jejich věc. Předpokládám,že strojvedoucí metra má v náplni odborné zkoušky i něco z přepravy,na rozdíl od strojvedoucího ČD. Ale všechno je to v kompetenci nadřízených-oni určují zaměstnancům práci a musí vědět,zda ten zaměstnanec má na to oprávnění. Ještě si dovolím reagovat na příspěvek p.Josefa Petráka:dokud jsem byl v aktivní službě a jezdil O/O-s tak jsem dost často kontroloval cestujícím jízdenky i jinak,než otevřenými dveřmi stanoviště. A za celých těch šest let,co jsem to dělal,jsem onu formulaci nepoužil ani jednou. Ono je to-aspoň podle mne-asi takhle:všichni předpisy znají,tak jako je znají řidiči na silnici. Ale někdo je nedodržuje-průbvodčí zakázanou formulkou a řidič třeba překročením rychlosti. Prostě ne každý je zodpovědný.
17.05.2010 (16:39)  
To kuchi:železnici asi moc nerozumíte. Prostě to je instituce,kde se pracuje s životy lidí a velkými majetky. Tam musí být pořádek,a základem pořádku je doržování zákonů a předpisů. Že se to nedělá třeba na silnici všichni víme,ale na železnici se to dělá a je to dobře. Nemá to s letopočtem nic společného.
17.05.2010 (16:36)  
To web:bylo to přesně tak,jak jste napsal. Cestující se přišel zeptat(zřejmě si myslel,že když mám na sobě montérkovou blůzu s ČD na zádech tak musím vědět vše),kde je vlak do ... Pomiňme fakt,že samozřejmě nepozdravil,byť byl o generaci mladší,ale na moji odpověď že vlaky do .. odjíždí z nástupiště č.. a poslední odjel před pár minutami reagoval inzultací. Mně nepřísluší,abych zjišťoval zda byl opilý či ne. Ale jinak máte nesprávné informace,či je nesprávně inerpretujete:nadřízený samozřejmě pracovní úraz uznal,ale nechtěl(nemohl) mi přiznat plné odškodnění. Podle předpisu se zaměstnanec,který nemá odbornou zkoušku v oboru přeprava má ve službě cestujícímu maximálně odpovědět na pozdrav. No a to byl ten případ-nemít tu zkoušku proto,že jsem jezdil na jiných vlacích v režimu O/O-S tak jsem opravdu plné odškodnění nedostal. Plánování mimořádných situací je-nezlobte se-nesmysl. Proto jsou to mimořádné,nikoli plánované situace.
registrovaný uživatel kuchi 
17.05.2010 (10:03)  
Vousac: jestli drahy stale ziji v roce 1839, je cas je rozpustit a zrusit. V te dobe totiz mela zeleznice zcela jine postaveni nez dnes.
Drahy se bud prizpusobi pozadavkum spolecnosti, nebo zaniknou. Nelze cekat ze se spolecnost prizpusobi pozadavkum zeleznice (kdyz existuje varianta v podobne aut, autobusu, letadel).
registrovaný uživatel Web 
16.05.2010 (23:02)  
Panejo, informování cestujících jako riziková činnost. No já zírám. MZ by zas informátory posílal "do kolejiště". Nadřízený neuzná pracovní úraz (ne protože nemůže, on nechce). Jestli takhle ČD opravdu uvnitř fungují tak rychle pryč. Zajímavé na co všecko předpisy myslí a přesto naprosto ignorují jakékoli plánování pro mimořádné situace.

Dál to opět volá po převodu nádraží a řízení dopravy od ČD, abysme nemuseli poslouchat "ta technika je cizí, za to my nemůžeme, my jenom operátor".

Jinak by mě zajímalo Vousáči cos tomu cestujícímu na dotaz odpověděl, neb se mi nechce věřit že by kdokoliv bez vlivu alkoholu/drog reagoval na "bohužel vám to před minutou ujelo" pěstí do obličeje. A to sem přímou komunikací i nepříjemných věcí strávil moře času.
16.05.2010 (21:40)  
No jestli si tu chceme hrát na předpisy, tak doufám, že od průvodčího už nikdy neuslyším nepředpisové oslovení "Přistoupili."...
16.05.2010 (21:26)  
Vousáč: při vší úctě jestli je to tak, tak jsou dráhy ztracené. Jedna věc je výkon dopravní funkce a druhá věc je "nekvalifikovanná" činost prostého informátora. Když se v metru jezdila kyvadla a byly výluky, mnoho zaměstnanců bylo přeloženo na funkce informátor, či živý plůtek jak si někdy také říkali. A to včetně strojvedoucích...

To je opravdu záležitost několikaminutového školení...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko