..: Na pražském semmeringu díky tramvajové výluce zhoustne provoz :..

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.

Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.

Zdroje: Informační zpravodaj ROPID

Přílohy: Výlukový jízdní řád


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user Tomik791  mail  
25.05.2010 (21:48)  
Ještě doplňuji, že od 1.6. při výluce Motol-Řepy budou na obratiště Kotlářka vráce linky č. 4 a 7 a linka 7 bude o víkendu posílena (linka 4 ale nepojede). NAD linka X9 bude mít interval v sobotu přes den 5minut, v pracovní dny ve špičkách 2-3minuty. V případě kloubových vozů to myslím bude stačit a zácpy v tomto úseku nejsou tak časté jako dole směrem do centra. Osobně jsem na to zvědav.
24.05.2010 (15:18)  
VOZIDLEM BUDE DVOUVOZOVÁ REGIONOVA, JAKO ZÁLOHY BUDOU ČALOUNĚNÉ 810.
Registered user Josef Kamiš  mail  
24.05.2010 (1:54)  
Zaktivovat výhybnu Žvahov by byla asi sakramensky drahá sranda...nicméně vytrhaných kolejí jsem si nevšiml...až tam znova pojedu určitě to bedlivěji vysleduji
23.05.2010 (12:18)  
Jirka Kraťas - výhybna Žvahov nebude obsluhována, protože tam "indiáni" vytrhali koleje.
23.05.2010 (10:34)  
A výhybna Praha Žvahov nebude využita?
22.05.2010 (19:49)  
Zaneka : traťový úsek HLN - Vyšehrad je poměrně provozně dost zatížen, mimo toho, co je v kursbuchu jezdí ještě Sv, tu a tam dceřiny krabičky a tak. Občas se objeví nějaká závada, pak se jezdí po jedné koleji - nebo taky vůbec ne, pokud se někdo rozhodne odejít tam odkud není návratu ...

Tomáš Hejda : systém zalovil v "balíku" emeritních výpravčích a povolává je na výpomoc ... Důchodce si rád přivydělá ...
Registered user syrda  mail  
22.05.2010 (19:39)  
Výběr vozidel na NVD je jednoduchý - buď 810 nebo spíš 814 (nízká podlaha).
22.05.2010 (19:12)  
K uziti S49 je tenhle zajimavy clanek: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010031701

A bylo by dobre se dozvedet, jaky skvost tam na NAD bude jezdit... Uz vidim ty sotodiskuse na tema spravne otoceni regionovy pro jizdu do kopce...
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
22.05.2010 (18:42)  
Jak dopadnou Jinonice po skončení výluky? Proběhne opět návrat do původního stavu?
Registered user Zaneka 
22.05.2010 (0:24)  
Trojlístek: Klamovka až Kavalírka bude kryta živičným povrchem, od Kavalírky dále bude trať otevřená se štěrkovým ložem s tím, že od Kotlářky budou použity v drtivé většině kolejnice S49. V oblasti Řep v ulici Makovského bude trať zatravněna s automatickým zavlažováním. Zatravnění a následná údržba trávníku je hrazena z rozpočtů městských částí jako nadstandard. Dále bude probíhat rekonstrukce v oblasti Anděla, především u křižovatky ulic Plzeňská x Radlická.
Je mi líto, že nejsou vlaky trati 122 vedeny až na hl. n. V minulosti zde jezdili rychlíky směrem Rakovník, Chomutov. Spojení Řep s centrem by to bylo komfortní za krátkou jízdní dobu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko