..: Od 1. července pouze do Prahy-Gymnasijní :..

Esko - logo Praha — I o letošních letních prázdninách bude od 1. července do 13. srpna omezen provoz vlaků na trati 120 (Praha – Kladno – Rakovník) z důvodu výstavby městského okruhu v Praze 6. Mezi stanicemi Praha–Dejvice – Praha–Veleslavín bude opět zřízena provizorní zastávka Praha–Gymnasijní, kde budou končit všechny osobní vlaky ze směru Rakovník a Kladno. Vzhledem k tomu, že podobná výluka již v loňském roce proběhla, nebudou provedená opatření pro cestující žádnou novinkou. Jízdní doklady do/z Prahy–Buben a Prahy Masarykova nádraží budou uznávány i v metru na trase A v úseku Dejvická – Muzeum, na trase B v úseku Můstek – Florenc a na trase C v úseku Muzeum – Vltavská. Letos však nebude možné využít tramvajové dopravy z důvodu výluky mezi Vítězným náměstím a Prašným mostem. Pro cestující tak bude lepší využít metro A ze stanice Dejvická nebo náhradní autobusovou dopravu X–26 ze zastávky Kafkova. Cestujícím používajícím aplikace na In–kartě bude vydán na pokladnách ČD náhradní jízdní doklad pro příslušný den.

Změny v jízdních řádech

Nové barevné schéma jednotek 814 RegioNova ČD, foto: České dráhy Osobní vlaky budou ze zastávky Praha–Gymnasijní zpravidla odjíždět ve 34. minutu. Ve své pravidelné trase tak pojedou o 10 až 15 minut dříve a budou končit v Kladně–Ostrovci, kde si cestující směřující dále do Kralup nad Vltavou budou muset přestoupit do jiné soupravy. Naopak ve směru do Prahy–Gymnasijní budou vlaky většinou přijíždět ve 22. minutě a ve své pravidelné trase budou odjíždět o 10 až 15 minut později. Opatření se dotkne i rychlíků mezi Prahou a Rakovníkem a spěšných vlaků mezi Prahou a Kladnem–Ostrovcem. Tyto vlaky budou končit také na zastávce Praha–Gymnasijní a zastaví navíc v Praze–Veleslavíně, ve své trase ale většinou pojedou ve stejných časech.

Opatření se také dotkne pravidelných víkendových cyklovlaků ze stanice Praha Masarykovo nádraží do Slaného. Dopolední spoj nepojede z Prahy Masarykova nádraží (pravidelný odjezd 9.10), ale odjede již v 8:34 ze stanice Praha hl.n. Odpolední spoj taktéž nepojede z Prahy Masarykova nádraží (pravidelný odjezd ve 13.41), ale odjede až ve 14.11 z Prahy–Zličína. Podobná bude situace i u cyklovlaků v opačném směru. Spoj v 17.30 ze Slaného skončí ve stanici Praha hl.n. a spoj v 11.31 ze Slaného skončí ve stanici Praha–Zličín.

Ve špičkách pracovních dní ale nepojedou vlaky z Prahy hl.n. přes Prahu–Zličín, jak byli cestující zvyklí z předchozích výluk. Místo nich je totiž možné využít spoje linky S65 z provizorní zastávky Praha–Smíchov Na Knížecí (stanice metra B Anděl) do Prahy–Zličína.

Podrobnosti naleznete v přiloženém výlukovém jízdním řádu.

Zdroj: České dráhy


Walker Poslat mail autorovi | 30.6.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.07.2010 (8:59)  
aspoň niektoré spoje z Kladna na Anděl.

Na Anděl raději ne. Tam je momentalně situace zcela kritická. :-)
http://subrt.blog.idnes.cz/c/145407/Pohadka-o-zlobive-tramvaji-ktera-zabloudila-fotopohadka.html
02.07.2010 (2:07)  
No vidíte, a já mám díky výluce metro za 5 Kč. :-))
01.07.2010 (17:30)  
:)
Moje žena zaplatí víc, já do Prahy do práce jako ona nejezdím tak proto.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
01.07.2010 (14:02)  
Michal P: Díky výluce bude žena platit každý den 35kč navíc.
To vypadá jako nějaká zajímavá sleva 35 Kč pro chlapy :-) Není do diskriminace žen, když mají platit víc?
01.07.2010 (11:22)  
Ja si myslím, že by sa mohol využiť Semmering - aspoň niektoré spoje z Kladna na Anděl.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
01.07.2010 (9:24)  
(OT) Michal P: Zkuste se na to podívat z jiného pohledu: až výluka skončí, bude Vaše žena každý den šetřit 35,- Kč!
01.07.2010 (8:53)  
Díky výluce bude žena platit každý den 35kč navíc.
Její vlak (z Kladna v 5:21) zrušili a tak musí autobusem.
To ty vlaky na Gymnazijní musí stát tak dlouho, nemůžou udělat JŘ s více spoji? Myslím že víc by lidi ocenili více spojů než přiblblé zachování taktu (myslím hlavně odpolední hodiny).
01.07.2010 (7:40)  
Jak tak na to koukám, pro dojíždějící do Prahy, jimž vyhovovaly stávající spoje, je to hned několik nevýhod:
1) Odjezdy z Prahy dříve, ačkoli se na počáteční zastávku budou muset dostávat výrazně déle (možná ale, že díky dalším komplikacím to akorát vyjde na vlak o hodinu později).
2) Příjezdy do Prahy později, ačkoli se na místo určení budou muset dostávat déle (analogicky to opět možná vyjde na cestu o hodinu dříve, celkem tedy denně +2 hodiny).
3) Jízdenky sice platí na metro, ale na tramvaje ze zastávky Vozovna Střešovice, která není od vlaku dále, a která by mohla pro mnohé znamenat příznivější variantu (jak už kdosi správně poznamenal u minulé výluky), již neplatí.
4) Pokud už se chci od Kladna dostat na S65 na Smíchov, musí také jet něco z Hostivice do Řep, což nemusí být splněno (zejména v sobotu a neděli pak krásně ujíždějí rekreační spoje Pražského motoráčku a naopak).
5) Cyklovlak jedoucí pouze z a do Řep naprosto ztrácí smysl zejména ve směru z města, neboť v současnosti zde není návaznost na tramvaje umožňující přepravu jízdních kol v tomto směru. Pravda, ještě jsem se nedíval na možnou návaznost na vlaky z Prahy. Nevím ale, zda je v nich přeprava kol vůbec možná (sólo 810), a navíc by pro jednosměrnou cestu bylo nutné počítat s dvojnásobnými náklady na jízdné. Možná ale, že dost cyklistů pojede přímo z Řep, a dále pak z mimopražského okolí tratě. Pro Pražany to bude obtížně využitelné.
A to vše opět jen kvůli zlepšení podmínek pouze pro automobilisty. Navíc jsou tím postiženi i cestující mezi Kladnem a Kralupy nad Vltavou, kteří vůbec nemusejí být z Prahy.
30.06.2010 (23:31)  
Gablenz: to by bylo už více než záhodno. Viděl jsem vizualizaci projektu, byl jsem i na přednášce, ale ten projekt nyní zřejmě uvázl na mrtvém bodě. Metro se ohne do Motola a pokud někdy povede na letiště, bude to hrozný sightseeing pod zemí. Vlakové spojení letiště potřebuje. I Kladno. Na silnici jsou stále častější zácpy i nehody, autobusová i individuální doprava je nespolehlivá, což při cestě na letiště nelze akceptovat. Projektanti a územní plánovači by neměli tuhle kapitolu nechat čekat. S kamarády si už děláme legraci, jak bude příští rok vypadat rychlodráha na letiště: dva autobusy 119 za sebou na tyči.

K výluce: bohužel to není výluka iniciovaná SŽDC, ale externalitou v podobě tunelu Blanka (který je bezpochyby potřebný). Škoda, daly by se aspoň svařit a podbít kolejnice ve Stromovce.
30.06.2010 (22:17)  
K trati 120 a věčnému sporu o cestu na letiště - ministersto dopravy mají VV a v posledním čísle jejich časopisu je článek o podpoře napojení Ruzyně vlakem, třeba se zablýská na lepší časy...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko