..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Pozvánky Jízdní řád

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
12.05.2010 (14:49)  
topič > je mi jasny ze decka proste budou radsi, kdyz muzou cucet z otevrenyho okna. Ale nemuzu si pomoct - pokud se do toho vejde jedno nebo dve a zbyly dva lidi (klidne taky decka, pokud to bude nejaka akce) jim budou koukat v lepsim pripade na zada, prijde mi rozumejsi velke okno kam se muzou nalepit vedle sebe vsichni - i za cenu toho, ze nebude otviraci.
12.05.2010 (14:15)  
topič) A proto celá ta mánie "nechceme pevná okna ve vlacích" paušálně všude, že? :)
Correspondent or Member of ŽelPage topič  mail  
08.05.2010 (9:50)  
Juraj Kováč: Vezmi se děti, posaď je do vlaku stáhni okénko, postav je k němu ať mohou koukat ven a dojde Ti, že se to s panoramatickým oknem vůbec nedá srovnat. A vo vo vo vo tom to je. :-)
07.05.2010 (22:24)  
Omlouvám se za špatný výpočet, někde jsem evidentně zapomněl vydělit dvěma (nejspíš jsem počítal jeden den v týdnu). Pak ta cena asi nákladům odpovídá.
Registered user Josef Kamiš  mail  
06.05.2010 (16:00)  
To Juraj Kováč asi takhle...jsem rád,že na těchto vlacích budou jezdit vozy se stahovacími nikoli pevnými panoramatickými okny a díky tomu nejen já budu moct vytáhnout květák z okna,protože prostě stažené okno žádné panoramatické nenahradí a je zbytečné řikat oknům u M 262ky "malý štvorcový rám"...sám o sobě malý neni a hlavně to podstatné na rozdíl od panoramatických vozů tam je a sice stahování okna kapišto?Proto nikdy nepojedu se zmíněnou společností SBB a jejich Panoramawageny,protože i při vší kráse co je z nich nepochybně vidět to nemá ono stahování těch překrásných,úžasných a monumentálních velkých čirých oken...tudíž je to alespoň pro mě zcela nezajímavé.
Registered user Josef Kamiš  mail  
06.05.2010 (15:57)  
To Poborskiii Jestliže se do "toho malého okna vejde jeden člověk" potom ostatní cestující uvidí jeho prdel i ve vozech s většími okny,protože se nebude jednat o normální prdel
Registered user Josef Kamiš  mail  
06.05.2010 (15:55)  
To R 929 Bradlo Až ten jinak natřený a tvarovaný motorák zastaví na pravidelném výkonu vlaku Českých drah a já vím,že zrovna na Šumpersku to neni např oproti Praze nic vyjimečného vzpomeňte mých slov a vězte,že těchto vzácných okamžiků(osobně vám to velice závidím),kdy se svezete muzejním vozidlem dle standartního tarifu ČD už bude velmi málo.
06.05.2010 (13:08)  
mandrake: jasně ale provoz takových vozidel pak nemůže být vykazován resp. provozován jako dopravní obslužnost. A jaká je dopravní obslužnost linky, když to jezdí právě jen o víkendu? Rekreační traffic tam rozhodně dnes není - atraktivnost toho spoje bude právě jen ve svezení "výletním vláčkem". Přínos pro "region" bude také nulový. Není tam žádná návazná infrastruktura - sportoviště, cyklostezky a na to návazně hospůdky, hotely... kam by začali proudit cestující, aby rozpoutali nějaký návazný byznys, zaměstnanost. Jsou to úzce účelově směrované prachy z veřejného rozpočtu určeného pro úpně něco jiného.
06.05.2010 (9:32)  
Náklady na provozování historických vozidel jsou z mnoha důvodů jaksi vyšší, než u vozidel moderních. Jednak motor 12V170DR, který pohání M 262.0 je cca 3x větší, než Liaz v "osmsetdesítce" a má 3x až 4x vyšší spotřebu PHM, a jednak, když se na historickém vozidle cokoliv pokazí, tak nestačí na internetu podle katalogu a nejlepší ceny objednat součástku, ale musí se horko-těžko shánět, zda někde po depech nebo šrotištích ještě něco nezbylo, nebo za drahé peníze nechat vyrobit znovu (např. banální cívka se 2 přesně opracovanými kontakty, která dokázala na 6 neděl prakticky znepojízdnit M 262.0124...)
06.05.2010 (9:07)  
Borovicka: tusim, ze ten interval vychazi tak trochu i z poptavky po preprave, ktera v sobotu rano neni moc vysoka.

Za 2.5 milionu byste mel 40 000 autobusovych kilometru, to se za vikendove spoje utratit da, ale netusim, jestli se tim neco znatelne zlepsi. Privozy znam jen dva vytizene (Smichov a Podbabu), Vami zminene netusim jake maji naklady a efekty...

Btw. pro mimoprazske z mensich obci (= pod 10 000 obyvatel) bez vlaku bude Vase stiznost velmi usmevna, protoze nekde maji autobusy vikendovy interval i 60 hodin. :-)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko