..: Česká pobočka Wasteels bude uzavřena - dočasně? :..

Wasteels - logo společnosti, foto: Cesty Wasteels ČR Praha – Zatímco doposud přinášela modernizace pražského Hlavního nádraží cestujícím i provozním zaměstnancům spíše řadu omezení, v posledním roce začínají být vidět první výsledky. Slavnostně otevřena byla nově zrekonstruovaná nástupiště a podchody, přibyly rovněž zbrusu nové toalety či obchody. Neznamená to však, že omezení skončila; práce se přesouvají do jižní části horního křídla odbavovací haly, což přinese omezení v provozu české pobočky kanceláře Cesty Wasteels. Počátkem příštího roku bude uzavřena a v tuto chvíli je její budoucnost nejistá.

Na internetových stránkách Cesty Wasteels ČR se objevilo sdělení upozorňující na blížící se rekonstrukci. Zatímco bude probíhat likvidace původní kanceláře a jednání ohledem nového místa, nebudou žádné služby poskytovány. Společnost je nyní v kontaktu s Grandi Stazioni a podaří–li se dohodnout na změně pracoviště, bude provoz kanceláře znovu obnoven. Wasteels k tomu ve svém vyjádření dodává: „Pokud vše dobře dopadne, najdete nás v blízkosti nové pozice pokladen ČD. Jakmile budeme plně provozuschopni, včas vás budeme informovat.

Informace k nezaplacení

Značka Wasteels je dobře známá především zákazníkům v západní Evropě, kde má vybudovanou rozsáhlou síť poboček poskytující komplexní nabídku služeb v oblast cestování vlakem. Firma byla založena v roce 1951 v Belgii a po expanzi do střední Evopy během 90. let rozšířila svou pobočkovou síť na celkem 80 kanceláří. Česká pobočka Wasteels je v provozu již 16 let. Navzdory tomu, že jejími klienti jsou převážně cizinci, za tu dobu si získala pozornost i řady tuzemských železničních cestovatelů.

Wasteels - umístnění kanceláří, foto: Cesty Wasteels ČR V cestovní kanceláři sice lze zakoupit i místenky na vlaky SC Pendolino, jízdenky na pražskou MHD anebo sehnat vhodné ubytování, ovšem hlavní zaměření spočívá v prodeji mezinárodních jízdenek. Oba prodavači v tomto směru disponují mnohaletými zkušenostmi a výborným přehledem v záplavě komplexních tarifních nabídek a dokáží poradit i s tak nezvyklými požadavky jako například cesta vlakem za polární kruh. Služby kanceláře byly oceněny i redaktory ŽelPage v rámci průzkumu zaměřeného na kvalitu zákaznických center.

Kde lze reklamovat?

Nicméně, každá mince má dvě strany, a tak i přes výbornou úroveň poskytovaných služeb lze najít určitý prostor ke zlepšení. S rostoucí popularitou kanceláře se totiž stále více prodlužuje doba čekání na odbavení (hodinové fronty nejsou výjimkou). Dalším významným nedostatkem, který však nemůže společnost přímo ovlivnit, je systém pro vystavování rezervačních dokladů. Ten bohužel pro řadu vlaků (zvláště ve vzdálenějších zemích) rezervace neumožňuje. Alternativou je využití služeb Cestovní kanceláře ČD Travel či návštěva klientského centra Deutsche Bahn (Drážďany, Regensburg).

S ohledem na skutečnost, že během uzavření kanceláře Wasteels nebude ani zčásti realizován náhradní provoz, nabízí se otázka, jakým způsobem budou vyřizovány reklamace a návratky jízdních dokladů. Často to nebývá ani vlastním přičiněním (nemoc blízkých, zrušení služební cesty), kdy se dostanete do situace, v níž Vám nezbývá než zakoupené jízdenky (s příslušnou srážkou) vrátit. Dle vlastních zkušeností však pokladní Českých drah požadavku na vrácení jízdenek cestovní kanceláře nemusí (i může) vyhovět. Pokud máte v tomto směru zkušenosti, uvítáme je v diskuzi k článku.

Autorský text; další informace na ŽelPage: Průzkum kvality služeb zákaznických center

Zdroj: Sdělení Wasteels ČR; doplňující podklad: České dráhy – Práva z přepravní smlouvy v mezinárodní přepravě


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 29.12.2008 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Tarify

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


13.01.2009 (9:56)  
Nová kancelář wasteels bude ve spodní hale, rádi bychom ji otevřeli kontinuálně se zavřením staré pobočky v hale horní. Zatím bohužel není k dispozici od Grandi Stazioni žádný přesný termín. Můj osobní odhad je přelom března a dubna, ale berte to jen jako odhad. Když se kouknu za plentu, kde probíhají stavební práce, tak mi přijde, že k velkým změnám nedochází a rozhodně se nikde nefinišuje.
30.12.2008 (20:54)  
Janko:
Jo, pravda, taky tam mám dobrou zkušenost (ČD Travel Brno). A ta mladší, co tam pracuje, je navíc i pěkná, vždycky se tam těším... Nemluvě ovšem o tom, že tam veškerá agenda zahraničních jízdenek zabere (bez přehánění) cca pětinu času, co na přepážce ČD Centra. Možná jsem ješitný, ale pouze tam se pracovnice aktivně zajímaly o mé vlastní zkušenosti s nákupem cestovních dokladů, o kterých nevěděly, dokonce si to zapisovaly, takže do budoucna už to budou vědět a poradí (jednalo se o nákup rezervací na přímé vozy z Žiliny přes Ukrajinu do Moskvy).
30.12.2008 (10:43)  
Velmi dobře člověku poradí v brněnské pobočce ČD Travelu, erudovaná je také obsluha mezinárodní pokladny v České Třebové. Jinde to je bída, nebo jsem měl smůlu...
registrovaný uživatel Etienne  mail  
30.12.2008 (7:59)  
Je faktem, že terminálem napojeným na německý rezervační systém by pobočka vskutku mnohé získala.
29.12.2008 (14:35)  
P680) Tak to jsi asi nedočetl do konce, dokonce ani k třetímu odstavci, co? :O)

Co jiného asi může prodávat, než mezinárodní jízdní doklady na vlak, když je o tom celá aktualita.
29.12.2008 (14:33)  
a co že to je za firma? xD .. nějak sem to z toho článku nepochopil xD
29.12.2008 (11:48)  
Chápu, že tuzemská pobočka nemůže (z nějakých důvodů) zajistit rezervaci v zahraničí, ale jak to dělají "zahraniční" pobočky téže společnosti. Ty také odkazují klientská centra DB nebo "jiného" (konkurenčního) poskytovale služeb ? Není problém jen v tom být technicky napojen na příslušný rezervační systém ? Za takový přístup se možná něco platí a pro tuzemskou pobočku to prostě není ekonomicky výhodné. Ale to jsou jen úvahy mne napadající.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko