..: Druhá měsíční výluka na trati Praha – Kladno :..

714_Unhost, foto: JTB Praha — S omezením železniční dopravy musí od dnešního dne až do 16. března již podruhé počítat cestující na trati 120 (Praha – Rakovník). Práce na přemostění této trati mezi stanicemi Praha–Dejvice a Praha–Bubny v pražské Svatovítské ulici si opět vyžádaly ukončení vlaků linek S5 a R5 na provizorní zastávce Gymnasijní. Odtud mohou cestující využít metra z nedaleké stanice Dejvická, na kterou však musí dojít pěšky. Jízdní doklady Českých drah do stanic Praha–Bubny a Praha Masarykovo nádraží budou proto platit i ve vybraných linkách tramvají a metra; majitelé elektronických aplikací na In–kartě si musí vyzvednout provizorní denní doklad pro případ kontroly revizory Dopravního podniku Praha. Některé ze spojů pojedu z Hostivice odklonem přes Žvahov na Smíchov, případně hlavní nádraží.

Vlaky by tentokrát měly jezdit plynuleji než při loňské výluce, kdy ještě současné probíhala výluka v Jenči. Podrobnější informace budou dostupné na vývěskách nebo v níže přiloženém výlukovém řádu.

Výluka začala dnes ve 3 hodiny ráno a bude ukončena ve 3 hodiny ráno 16. března 2010. Od 8. do 10. března 2010 bude současně probíhat výluka úseku Gymnasijní – Veleslavín, vždy od 8:00 do 14:50. Pro dopravu do centra tak budou sloužit tramvaje č. 20 a 26.

Zatímco při loňské výluce byla zakládána východní část nového mostu, nyní půjde o zakládání západní části přemostění. Zároveň budou přeloženy inženýrské sítě, náročná bude zejména překládka kanalizace s profilem jeden metr. Vedle toho budou pokračovat v této lokalitě práce na stavbách patřících do tunelového komplexu Blanka.

Zdroj: České dráhy, ROPID


Dominik Jaroš | 10.2.2010 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
16.02.2010 (21:53)  
To Gablenz:
Nestraš! Pravděpodobnost, že by ODS vyhrála volby je naštěstí téměř nulová! A pro to, co se bude, nebo nebude stavět není naprosto podstatné, kdo je vyhraje. Pokud jde o Blanku, tak pro mne bude znamenat mnohem rychlejší spojení na západ, takže jsem rád, že ji právě dnes prorazili. Jediné, co mi ještě schází ke štěstí, je most do Suchdola, až bude hotový i ten, budu to mít autem kamkoli jen pár minut. Pokud jde o vlaky: Dokud bude auto pro dva levnější a rychlejší, než vlak, nemluvě o tom, že na spoustu míst, hlavně těch, kam pravidelně jezdím, koleje nevedou, je mi šumafuk, co se bude s železnicí v Praze dít. Jednak proto, že nemám šanci to ovlivnit, jednak proto, že od 70 let věku budu mít MHD zdarma (snad to vydrží). A když se podíváte, kam až dnes pražská MHD jezdí, zjistíte velmi rychle, že pro tuto skupinu obyvatel by vlaky v Praze a nejbližším okolí vůbec nemusely existovat.
16.02.2010 (16:59)  
To T. K:
Přitom, jak se dnes v Praze blbne kvůli hluku a exhalacím nemáš prakticky šanci stavět nějakou rychlodráhu pozemním způsobem. Pokud budeš chtít jezdit rychle, musíš pod zem a musíš elektricky! A protažení metra A na letiště vidím mnohem reálnější, než rozkopat jednokolejku z Buben do Ruzyně a cpát ji pod zem, elektrifikovat a zdvoukolejňovat. Ale my všichni jsme ti poslední, kteří mají šanci o tom rozhodovat, na to jsou jiní a ti už mají své bezedné kapsy na úplatky připravené. Takže to dopadne jako obvykle: vytvoří se paskvil, na kterém se spousta darebáků opět nakapsuje a zájem cestujících bude to poslední, co bude bráno v úvahu. BTW: Jak bude případná rychlodráha vedena přes Kladno? Taky někudy co nejdál od města? A co zbytek trasy do Lužné, Žatce a Chomutova?
16.02.2010 (16:50)  
Problém je v tom, že když si dáš dohromady jízdní čas z Kladna do Prahy a pro tranzitující cestující nutnost trmácet se z Masny na Hlavní, přičemž nikdo neřeší otázku návaznosti při zpoždění, tak každý raději zvolí jiný způsob dopravy! A dráha si pak oprávněně stěžuje na úbytky cestujících. Bohužel nikdo neřeší, proč tomu tak je. Není zájem, tak zdražíme jízdné a omezíme spoje! Že důvod nezájmu je mizivý komfort pro cestující už nikoho nezajímá. To, že vlaky z Dejvic nemohou zajíždět na Hlavní je kapitální chyba, která se dráze ještě mockrát vymstí. A z Masny už mělo být dávno muzeum! Nikdo nebude pracně řešit nějaké přestupové alternativy, které v Praze, vzhledem k provozu v ulicích stejně nejsou průchodné. Cestující se prostě spokojí s tím, že pokud chce jet někam jinam, než do nejbližšího okolí Masny, bude lepší jet jiným dopravním prostředkem a své peníze dá jinému dopravci. (Autobusem přijedu na Florenc, cesta je mnohem kratší a rychlejší, do metra je to pár kroků a během pěti minut jsem pohodlně na Hlavním). Nějaké objektivní potíže se zaústěním kolejí tam, či onam jsou to poslední, co ho bude zajímat!
Registered user Foxx  mail  
15.02.2010 (20:56)  
Ážetďák: tak znova... nemyslel jsem že by se někdo kodrcal, ale spojovací bus který by jezdil Hybernskou,Dlážděnou a Opletalkou... trasa by se našla. Nizkopodlažnost už je dneska skoro automaticky, tak kde by byl problém? Okolí znám cekem dobře.
15.02.2010 (11:05)  
Ani já si zrušení Masaryčky v dohledné době neumím představit. Už současný rozsah dopravy by Nové spojení nemohlo pobrat (dva tunely jsou málo) a v Praze hl.n. by se nedostávalo nástupních hran (i kdyby se všechno udělalo průjezdné). Samozřejmě přestěhování Masaryčky pod hl.n. s výstavbou návazných tunelů by to řešilo, ale reálný termín realizace se neodvažuji hádat.

Ážetďák: Nevím, proč je kyvadlová minibusová doprava z Masaryčky na hl.n. problém, resp. co by jí bránilo. Na této trase se dá po silnici oběma směry vždycky dobře projet, na Masně je obratiště a na hl.n. by to stavělo buď na magistrále (jako jezdí AE), nebo by to pomocí drobné úpravy infrastruktury Sherwoodu přijelo před halu. Bezbariérovost by také nebyla problém.

Metro na letiště (i kdyby částečně nadzemní) je dost drahá sranda, a v té podobě jaká je slibována (s výletem do Motola) to má jen samé nevýhody. Přetne tři páteřní tramvajové tratě (bude se na nich platit nadále stejný rozsah dopravy, nebo se zhorší spojení těm, kteří budou mít k metru daleko?), bude stavět na nevhodných místech a zkrácení autobusových linek moc nepomůže (buď by to nemělo smysl, nebo by nebylo kde autobusy odstavit - Petřiny). Jsem pro "rychlodráhu" a začít můžeme humanizací přestupů na stanice metra Hradčanská a Vltavská (resp. první jmenovaná zatím asi ne, když se prosazuje zahloubení tratě).
15.02.2010 (10:18)  
To Foxx:
Vzbuď se! Jsi v centru Prahy! Jednosměrky, zákazy parkování, zákazy vjezdu, MHD! To opravdu není průchodné. A pomáhající člověk? Na letišti je to o něčem jiném než z Masny na Hlavní! Ulice s mohutným provozem aut a tramvají, klouzající dlažba, kočičí hlavy, pochod do kopce... Nejspíš jsi průchod z Masny na Hlavní nikdy nezkusil. Stejný nesmysl je pohyblivý chodník. Jak bys s ním chtěl křižovat tramvajové koleje? Jak by se asi tvářil mechanismus tohoto zařízení na přejíždění auty? Jak by se tvářili chodci, chtějící jít někam jinam? A vrtat z Masny na hlavní kvůli tomu tunel? Měli byste si uvědomit, že spojení mezi Masaryčkou a Hlavním není nějaká pustina, ale městské ulice s městským provozem a k tomu i ne zrovna malý výškový rozdíl. Praha je jednoznačně tranzitní uzel a tudíž je požadavek na jedno nádraží, společné pro veškerý provoz, plně oprávněný. Potíž ovšem nastává pro tranzit z Děčína na Kolín. Vlak přijede do Holešovic a pokud by měl přes Hlavní projíždět, musel by se přes Nové spojení vracet, nebo pokračovat přes Vršovice a Malešice. Nesmysl je, že místo, aby vlak jel přes Bubny a Negrelliho viadukt na Hlavní, objíždí půl Prahy přes Rokytku. Přitom stačilo Negrellák mírně upravit a triangl u Masny ,,zvednout" na úroveň kolejiště Hlavního. Mohl se ušetřit jeden tunel pod Vítkovem, napojení do Masny a zároveň elegantně vyřešit zaústění Dejvické trati na Hlavní nádraží, což dnes nelze. (Jasně, památkáři by určitě ječeli jak Viktorky u splavu).
Registered user Foxx  mail  
14.02.2010 (21:59)  
Ážetďák: Já možná žiju na Marsu, ale dokážu si představit shutle bus s úpravou pro tělesně postižené a člověka který bude pomáhat..

Karel Farkač: O tom se samozřejmě můžeme velmi dlouho odborně přít...,mé stanovisko je takové, že Masna je OK. (po zkulturnění) a drtivá většina lidí přilétající či odlétající z PRG má Prahu buď jako cílovou destinaci, nebo v ní stejně chvilku zůstanou než pokračují dál. Nedávno jsem se tady bavil pod jiným článkem na téma vytížení AE. Ano už jsem ten autobus viděl i jednou obsazený více než 10 lidma..
14.02.2010 (21:28)  
Dneska jsem jel od Malovanky na Prašný most, no hezký dárek Praze za 22 (nebo snad už 26) miliard.. dovolím si malý exkurs do budoucnosti:
- květen 2010: týden před volbami se rozjiždí krtek Metrostavu od Dejvické směr Petřiny, primátor Bém tedy plní aspoň část slibu z minulých voleb (těch 60 km silničního okruhu je zapomenuto) a těsným výsledkem vyhrává volby
- květen 2011: na zhlaví stanice Veleslavín vykolejí RN kvůli havarijnímu stavu železničního svršku. Traťová rychlost v úseku Ruzyně - Bubny je následně snížena na 30 km/h.
- květen 2012: zrušena osobní doprava v úseku Smíchov - Hostivice. Bývalé nádraží Jinonice je začleňeno do nového komplexu Waltrovka city park
- květen 2013: dokončen tunel Blanka. Celkové náklady dosáhly 34 mld. Kč po slevě, kterou slavnostně oznámil primátor Bém trhajíce poslední fakturu Metrostavu. Ořechovka je následně zahlcena auty zkracujícími si cestu na Evropskou
- květen 2014: z důvodu stavby stanice metra Veleslavín je přerušen vlakový provoz na 120. Volby v Praze vyhrává ODS, starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa se stává primátorem Prahy
- květen 2015: slavnostní zprovoznění prodloužení metra A. do Motola. Stavební náklady dosáhly 29 mld. Kč. Po Evropské jezdí již pouze tramvaj č. 26. Obyvatelé sídliště Červerný Vrch remcají, že na metro to mají dál než původně mysleli. Jelikož u Motola není místo na autobusový terminál, bylo nutné ponechat všechny bus linky beze změny. Na Petřinách parkuje denně několik set venkovanů.
- květen 2016: Dopravní výzkum zjišťuje průměrnou vytíženost metra v Motole na 950 za hodinu, tj, cca 4% celkové kapacity
- květen 2017: dokončena přestavba letiště Vodochody. Kvůli křížení letových koridorů s Ruzyní bylo nutné posunout osu ranveje. Majitel získal příspěvek od státu ve výši 90% nákladů
- květen 2018: dokončeno metro do Ruzyně. Základní interval 18 min. Po přemístění autobusových linek od Kladna a Slaného bylo možné tento interval zkrátit na 12 minut. Vytíženost se zvýšila na 10%. Objevují se úvahy o jeho dalším prodloužení do Kladna
- květen 2019: pozastaven vlakový provoz v úseku Dlouhá Míle - Bubny
- květen 2020: nastal slavnostní okamžik pro Prahu 6. Definitivně bylo rozhodnuto o výstavbě cyklostezky ve stopě zrušené Buštěhradské dráhy. VŘ na zakázku v hodnotě 9,9 mld. Kč získal Metrostav. PR podporu projektu přislíbila agentura Bison a Rose. Roman Janoušek oslavil dvacátou vydělanou miliardu. Otevření OC New Palladium v prostorách bývalého Masarykova nádraží. Jako památku na 170 let železničního provozu je ústředním motiven nové stavby tunel. Oficiálně se jedná o model bývalého tunelu ve Stromovce..

ale takhle to snad nechceme, ne? ani Ážetďák a spol...
14.02.2010 (19:19)  
Ážetďák (11.2.2010, 22:49 / 23:01) : já pamatuji taky trojkového chomutovského brejlovce na rychlíku do Karlových Varů, vozilo se tam lůžko z hlavního města Velké země (bylo fajn, protože děžujnyj personal tam měl samovar s horkou vodou na kafe), ale podle jízdního řádu z roku 1977 měl R 632 jízdní dobu z Prahy do Kladna 56 minut. Jízdní doba z Hostivic do Kladna cca 15 minut, takže HLN - Hostivice cca 41 minutu ... Takže ta vaše hodina do Hostivic se patrně týkala nějakého zpožděného vlaku.

Výčet rychlosti "auta" vychází jistě ze zkušenosti, zbývá doplnit, kam to auto na Smíchově zaparkujete, jestli budete mít potřebu 200 parkovacích míst (cestujících) a taky kolik za řekněme devět hodin parkování (8 hodin práce + něco na chůzi do práce a zpět) zaplatíte. Při pouhých 20 korunách za hodinu to máte 180 Kč, pokud váš ctihodný chlebodárce nemá jako zaměstnanecký bonus parkování zdarma.
14.02.2010 (19:17)  
AD-Foxx:
Výluka sice nesouvicí přímo se spojením na Kladno, je z důvodů výstavby silničních komunikací. Je ale potřeba ještě jednou zdůraznit, že budoucí vlakové spojení z letiště zaústěné kamkoliv jinam, než na P-hl.n. je nesmyslné.
FRK
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko