..: Grandi Stazioni by chtěla opravit pražské Masarykovo nádraží :..

Praha Masarykovo nádraží Praha — Praha Masarykovo nádraží je možná blíže rekonstrukci. Majitel nemovitosti, České dráhy, má v současné době smlouvu s konsorciem Masaryk Station Development (MSD), která však zřejmě nepovede k dokončení projektu. Sdružení již mělo zahájit opravu výpravní budovy za částku asi 100 mil. korun, dosud však vůbec nezačalo. O toto nádraží se ale začala zajímat česká pobočka italské firmy Grandi Stazioni, která si již od Českých drah vyžádala informace o aktuálním stavu a možnostech případné spolupráce. Nádraží opravu nutně potřebuje — minulý rok byl stav střechy dvorany označen za kritický a musela být nouzově podepřena. Rekonstrukce by mohla podle drah začít na jaře příštího roku.

Tu komplikují smlouvy dohody uzavřené roku 2008 s developerským konsorciem MSD, které však nedávno opustil hlavní investor ING Real Estate. Zbývající dvě firmy, SUDOP a Morávka Centrum, se marně snaží dohodnout s ČD na dalším postupu. Samy nemají dostatek financí na realizaci původních plánů. V návrhu je mimo jiné odprodej pozemku podél ulice Na Florenci těmto investorům; vyinkasované peníze by pak byly drahami zpětně investovány do oprav. MSD však požadovanou cenu 450 mil. korun nechce akceptovat, hlavně kvůli stavební uzávěře a nedořešenému územnímu plánu Prahy. Dráhy se snaží zrušit alespoň smlouvu na opravu výpravní budovy, která zároveň obsahuje povolení rozsáhlé stavební činnosti na okolních pozemcích.

Firma Grandi Stazioni v České republice působí jako investor rekonstrukce budovy pražského hlavního nádraží. Minulý rok dokončila opravu nádražní budovy v Mariánských Lázních s náklady asi 90 mil. korun. Obě nádraží bude po opravě 30 let komerčně využívat. Firma vyhrála také soutěž na opravu nádraží v Karlových Varech; jeho opravu dosud nezahájila s odkazem na velmi dezolátní stav a uvažuje odstoupit od smlouvy.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, ČT24, Aktuálně.cz, E15 [1] [2] [3], Finance.cz


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.7.2010 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Kakov 
03.08.2010 (11:07)  
ReActor: me jmeno je zamerne zkomoleno na kolarik???
:-DDDD
30.07.2010 (21:35)  
Kelímkáč asi není problém Grandi S. Kelímkový a stánkový prodej mizí z nástupišť z jiných důvodů.
30.07.2010 (16:18)  
V dnešním Blesku - ukazovali to na promítacím plátnu v METRU - je kritika služeb poskytovaných cestujícím na Grandi stazioni modernizovaném HLN > chybí lavičky, nepřehledný info systém.
Nelze si koupit párek rohlíku ... Z haly je nové obchodní centrum ...
Já se bez párku v rohlíku obejdu, ale možnost koupit si do vlaku na peroně "kelímkáč" mi přece jen chybí ... ostatně nejen na HLN ...

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci/139928/cekate-v-praze-na-vlak-sednete-si-na-zem.html
Registered user ReActor  mail  
29.07.2010 (23:36)  
Karel Kolařík: jako opravu si masaryčka zaslouží, to určitě. Jen mi to z polického hlediska ČD připadalo nerozumné dokud to nevysvětlil George_Couser :-)
Registered user myrha  mail  
29.07.2010 (23:18)  
George_Couser: Nejsem ekonom, nicméně zdravý rozum praví, že by snad mělo být jedno o jaký typ společnosti se jedná, důležitý je přece vlastník. Osobně za zpronevěru spíše považuji to, že se ČD za majetek platí... Každý soud by přece hledal komu se stala škoda, v případě bezúplatného převodu se vlastníku (státu) žádná škoda neděje...
29.07.2010 (20:28)  
Je otázka, zda se v ML na nádraží uživí restaurace. Klientela je spíše místní ne lázenští hosté. Pizzeria pár desítek metrů vedle zeje prázdnotou (nevaří špatně). Pivo-limo bufet tam bude chybět, ale obsluhu co pamatuji - a dám si ještě jedno a zaplatím a odpověď 19 Kč .-) Někdo neuměl násobit.
Registered user Jugy  mail  
29.07.2010 (19:29)  
Proč by měla jít Masaryčka pryč? Pryč možná půjdou perony a kolejiště (pokud vůbec), ale budovy (alespoň ty historické) zůstanou. A pokud jde o lokalitu, tak z komerčního hlediska je to zlatý důl. Dostupnost MHD (2 linky metra, tramvaje) i IAD je výborná (tedy přísun potenciálních zákazníků ideální), je v samém centru města, na dohled od městské památkové rezervace atd. Mně zájem Grandi Stazioni připadá logický, otázkou je, jestli by to někdo neuměl ještě líp.
29.07.2010 (19:09)  
Zhruba před měsícem jsem jel přes Mariánky opakovaně ještě za výluky a nějak tam bylo stále hodně prostor k pronajmutí, zejména tam chybí restaurace. Otázka je, jaké jsou cenové nájemní podmínky ... Přitom KV jsou jistě atraktivnější lokalita než ML.

Na Masaryčce je přitom stále ve hře rozšíření kolejiště v sovislosti s modernizaci trati 120, s odpovídajícím zázemím pro cestující, resp. zbourání přístaveb za sedmou kolejí ...
29.07.2010 (17:15)  
myrha: Vyvést nějaký majetek z akciovky pod cenou (to je ta tvoje symbolická koruna) = automaticky žaloba za zpronevěru. Za korunu by to šlo jedině kdyby to byl státní podnik, ne akciovka 100% vlastněná státem.

Jo a proč to opravují, když to má jít pryč? Zkuste se zamyslet:

Grandi (nebo kdokoliv jiný) to opraví na vlastní náklady a pak to může 30 let využívat bez ohledu na majitele (ať to jsou ČD, nebo do budoucna SŽDC). ČD ta oprava nestojí ani korunu, ale za opravené nádraží budou muset od SŽDC dostat daleko vyšší cenu, než jakou to nádraží má v dezolátním stavu. Takže ČD neinvestují ani korunu a přesto se jim zhodnotí cena majetku...
Registered user Kakov 
29.07.2010 (16:21)  
ReActor a spol: konečně se jednou chovají ČD rozumě a Vám se to nelíbí......

ať je to majetkově jak chce, pokud nebudou kvalitní nádraží, bude to rušit dojem z kvality cestování (prosím hlavně sem netahejte Brno-Grand+žluťák), takže pokud budova potřebuje opravu a bude se muset udělat jak pod ČD tak pod SŽDC, je lepší začít hned...

pokud budu léta čekat až naši politici něco vyřeší dopadne to špatně.....

vemte si příklad z vojenského objektu na vrchu Havran v Českém lese, obce z toho chtěli udělat rozhlednüz, ale statu trvalo 17 let, než to zaúřadaval, mezitím objekt zchátral natolik, že oprava by spolkla desítky miliónů, na což samozřejmě obce nemají, takže se objekt bourá.....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko