..: Aktuality a články - ČR Ústecký :..

Ilustrační obrázekÚstecký kraj - Ombudsman Otakar Motejl prošetřil okolnosti vydání správního rozhodnutí o zrušení tratě 132 "Kozí dráhy" a došel ve své závěrečné zprávě k závěru, že rozhodnutí bylo vydáno v rozporu se Státní politikou životního prostředí a především s Dopravní politikou České republiky. Nebyly prý také dodrženy všechny nutné podmínky, vedoucí k možnosti zlikvidovat trať, a z celého postupu je znát snaha co nejdříve uvolnit pozemky pro stavbu dálničního přivaděče. Verdikt ombudsmana je ovšem zřejmě jen výkřikem do tmy, protože jeho rozhodnutí nejsou pro žádný orgán státní správy závazná.

Ilustrační obrázek Měděnec - 6. dubna 2008 jsem podnikl cestu na Měděnec, ze kterého se vyklubala zásluhou ochotného správce areálu prohlídka zdejšího bývalého dolu na železnou rudu. Během ní jsem mohl zhodnotit jak vypadá areál léta po ukončení své činnosti. Zároveň jsem objevil jedno zapomenuté kolejové vozidlo.

Ilustrační obrázek Beroun - Jediné přímé vlakové spojení ze severu na jih Čech a obráceně - za to lze považovat rychlík Bezdrev. Dalo by se říci, že tento již "tradiční" motorový rychlík je u konce svého slavného a mnoha fotografy vděčně dokumentovaného života. Bohužel, efektivita a financování provozu se jen málokdy pojí s atraktivitou pro železniční fanoušky a fotografy. Díky tomu se letos s tímto vlakem, pojmenovaném po stejnojmenném rybníku u Hluboké nad Vltavou, setkáváme pravděpodobně naposledy.

Ilustrační obrázekChemnitz - Po delší odmlce, způsobené hlavně zkouškovým obdobím a pracovním tempem, jsem se rozhodl vyrazit na nějakou další akci, která by slibovala zajímavé zážitky a nevysála přitom mé finanční zdroje do dna. Vzhledem k tomu, že pomalu rekonstruuji svého Raplíka, tedy kupé Škodu Rapid, do původního stavu a v současné době chystám investičně náročné etapy prací na karoserii a motorové skupině, je každá ušetřená kačka inflačka dobrá. Putování s Ikarusem po saských úzkokolejkách a setkání s našimi přáteli „drážďaňáky“, to vše pod taktovkou Zdenka „Hroudy“ Michla, opět slibovalo netradiční zážitky. Na akci jsem se nadšeně přihlásil a pak už jen netrpělivě počítal dny do odjezdu.

Ilustrační obrázek Živě - Vlny zpoždění na železnici pokračují. Tentokrát ovšem nejsou na vině stávkující železničáři, ale rozmarné počasí. Vítr kombinovaný s bouřkou opět ukazují svou sílu. Tentokráte je postiženou trať 231 z Prahy do Lysé nad Labem, kde silný vítr poškodil trolejové vedení. Podle současných informací strhl kus plastu, který se pak mezi troleje zaklínil. Podle meteorologů by měla bouře postupovat přes celou Českou republiku směrem dále na východ. Ohnisko hlavních dopravních problémů se tak bude pravděpodobně přesouvat směrem na Ostravsko a Slovensko.

Předpoklady meteorologů se bohužel vyplnily a krom rozvratu železniční dopravy na téměř celém území České republiky si rozmary počasí vyžádaly i oběť nejvyšší, na Svitavsku na pětatřicetiletou ženu spadl strom a usmrtil ji. O průběhu situace na železnici naleznete v následující on-line reportáži.

20:15 - Jelikož se situace na našich kolejích uklidňuje, rozhodli jsme se tento živý přenos ukončit. Pokud by ale v noci došlo k jakékoli další mimořádnosti, budeme připraveni vás nadále informovat. Redakce Želpage vám děkuje za pozornost a přeje příjemný zbytek dne.

Ilustrační obrázek Most - Jen několik hodin dělilo od vykolejení vlaku na trati č. 113 Obrnice – Čížkovice. Zloději zde poblíž obce Bělušice odšroubovali a ukradli 25 metrů kolejnic. Na vážné narušení přišli náhodou pracovníci ČD pár hodin předtím, než měl tudy projíždět vlak s cisternami. Správci kolejí odhadli výdělek zlodějů z prodeje odcizených kolejí na 10 000 korun. „Krádež takového rozsahu je opravdu výjimečnou záležitostí. Mohlo skutečně dojít k neštěstí,“ říká Radek Joklík z tiskového oddělení ČD.

Ilustrační obrázekPraha - Trať 132 zřejmě jen tak nezanikne. Nebo zanikne dříve či později. Vyberte si, která interpretace je vám sympatičtější. Obě totiž vystihují zvláštní budoucnost, která patrně čeká na kdysi živou trať mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova. Ta je letos poprvé bez pravidelné osobní dopravy a od minulého týdne navíc i zcela mimo provoz; nad její budoucností se vznáší otazník. Trať se sice do provozního stavu ještě načas vrátí, protože je to povinností SŽDC, ta ale sama doporučuje drážnímu správnímu úřadu zvážit její zrušení.

Ilustrační obrázek Děčín - Údajně havarijní stav některých úseků se může stát definitivním ortelem pro trať 132 z Děčína do Oldřichova. Na trati je od úterního dopoledne zastaven provoz a je velmi pravděpodobné, že se již opravy nedočká. Důvodem je především havarijní stav dvou mostů v úseku Jílové u Děčína-Libouchec. Až na okrajové části s pravidelnější nákladní dopravou totiž trať leží ladem už od prosince. Ústecký krajský úřad si tehdy neobjednal na trati osobní dopravu a od té doby se na ní konají jen občasné nostalgické akce.

Ilustrační obrázekTřebívlice - Když před necelým půlrokem osiřely koleje spojující Lovosice, Třebenice a Most, předpovídalo mnoho prognostiků rychlý útok sběratelů kovů a brzký zánik této krásné lokálky známé z jízdních řádů pod číslem 113. Jejich slova však zůstala naštěstí nevyslyšena a trať potichu začala ožívat.

Ilustrační obrázekKarlovy Vary - V minulém týdnu bylo uzavřeno hlasování ve fotosoutěži z jízdy německého spolku Flügelradtouristik, který zavítal se svou soupravou 29. března až do Karlových Varů. Z autorů pěti nejlepších fotografií jsme vzápětí vylosovali vítěze věcné ceny od pořadatele této jízdy, kterou by měla být volná jízdenka na příští akci spolku Flügelradtouristik. Výhra nakonec poputuje ke kolegovi bazala68, gratulujeme.

Ilustrační obrázek Rumburk - Cestující, kteří se vydali vlakem na turistický pochod s názvem Stezka odvahy od organizátorů z Klubu českých turistů v Rumburku, nevěděli že budou mít problém s cestováním. Start totiž nebyl v Rumburku, ale v nedalekých Brtníkách, kam se většina účastníků dopravuje vlakem. „Žádost o posílení vlaků jsem odesílal zhruba měsíc před konáním pochodu, ale ještě 4 dny před akcí mi ve stanici Rumburk nikdo nedokázal říci, zda vlak skutečně bude posílen,“ říká za organizátory Rudolf Prokopec.

Úpořiny - Dnes krátce po deváté hodině ranní se střetl mezi stanicemi Úpořiny a Ohníč na trati 131 motorový vůz s drezínou. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Motorový vůz řady 810 se totiž nacházel v nejméně vytíženém úseku tratě a vzhledem k denní době byli na palubě naštěstí jen dva cestující. Podle informací ČTK za nehodu mohlo patrně selhání lidského faktoru. Provoz na trati byl obnoven po asi dvou hodinách, vyšetřování probíhá.

Ilustrační obrázekProboštov, Praha - Strojvedoucímu, který 27. března vjel drezínou do otevřených závor, hrozí postih a obvinění z obecného ohrožení. Právě v severočeském Proboštově na železniční trati 130 došlo k mimořádné situaci, kdy dle dostupných informací strojvedoucí nerespektoval návěst stůj a vjel s drezínou do otevřeného přejezdu. Drážní vozidlo se pak následně srazilo s projíždějícím nákladním automobilem. Dle dosavadního šetření Drážní Inspekce je vina na straně strojvedoucího. Tomu teď hrozí výpověď z práce. Nezávisle na tom vyšetřovatelé zkoumají, zda se nejednalo o trestný čin obecného ohrožení. Kdyby se tak rozhodlo, mohl by být odsouzen až na osm let odnětí svobody.

Ilustrační obrázekLitoměřice - Už v červnu by se měly vydat na trať 113 opět osobní vlaky. Dva páry víkendových vlaků by měly přes léto obstarávat vozy řady 801 Zubrnické museální železnice, jíž si v poptávkovém řízení vybraly obce podél trati, sdružené v mikroregionu Integro. Historický provoz by měla z velké části podpořit i Evropská unie. Vyhodnocení výběrového řízení proběhlo již 26. března, teprve nyní ale byly výsledky zveřejněny.

Ilustrační obrázekBakov nad Jizerou - První čtvrtletí zkušebního provozu dálkového řízení trati 080 mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou přineslo hmatatelné výsledky. Kromě personálních úspor jezdí nyní více vlaků včas a zlepšila se i komunikace s cestujícími.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 17 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11