Kostelec u Jihlavy - Když v neděli 3.2.2008 došlo k provozní poruše na stroji 814.010 Regionova v Kostelci u Jihlavy, začala ŽelPage sledovat spolehlivost těchto jednotek. Dle zjištěných informací zůstal v stroj stát v Kostelci na výměnách. Jak potvrdil strojmistr z PP Telč, "Prý najeli na výměny a regionova ztuhla. Zablokovala se kola a cestující museli vlak opustit."
Mimořádnost se vyskytla na vlaku 28321 z Kostelce do Slavonic, kde zablokovala provoz a v úseku Kostelec u Jihlavy - Třešť se dostala ke slovu NAD. Vlak 28321 byl z Třeště do Slavonic veden motorovým vozem řady 810 a opožděn o 80 minut. Další vlak, Os 28316 byl v úseku Telč - Třešť řazen ve složení 810+810. V této soupravě se vezl strojmistr z Telče (následně odjel z Třeště s prvním strojem do Kostelce), strojvedoucí a průvodčí z Os 28316. Posádka Os 28321, která přijela autobusem ND, se vydala druhým orchestrionem na trať jako zpožděný Os 28321.
Podle serveru jednotky 814 a našich vlastních záznamů jsou poruchy tohoto typu již minimální. Spíše se však objevují jiné, například ukroucená kardanová hřídel, škubání při jízdě z klesání výběhem, porucha WC, problémy s nerovnoměrným vytápěním salónu, zamlžování oken na stanovišti, přepínače směrů, apod. Dlouhodobým problémem, způsobujícím provozní komplikace na kopcovitých tratích, zůstává špatná koncepce pohonu s krajní hnací nápravou. Za zvláštní zmínku stojí i kuriózní dvojice nehod, při nichž se během vichřice Emma lehce poškodily den po sobě na stejném vlaku 2643 a téměř stejném místě u Krásné Lípy o spadlý strom nejdříve 814.016 (ta se vyšinula a dopadla o něco hůře) a druhý den i 814.017.
Zdroje: vlastní pozorování, server Jednotky 814
Ilustrační foto: JTB


1 2 | Zpráv na stránku: |
na Reka - pises hezky cesky!! gratuluju
Pochopil sem ze tyto vlaky je poruchove, pravda? Obdivuji vas za sledovani tyto ale ptam se - skutecne tak?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
