..: Ombudsman nesouhlasí s rušením Kozí dráhy :..

Ilustrační obrázekÚstecký kraj - Ombudsman Otakar Motejl prošetřil okolnosti vydání správního rozhodnutí o zrušení tratě 132 "Kozí dráhy" a došel ve své závěrečné zprávě k závěru, že rozhodnutí bylo vydáno v rozporu se Státní politikou životního prostředí a především s Dopravní politikou České republiky. Nebyly prý také dodrženy všechny nutné podmínky, vedoucí k možnosti zlikvidovat trať, a z celého postupu je znát snaha co nejdříve uvolnit pozemky pro stavbu dálničního přivaděče. Verdikt ombudsmana je ovšem zřejmě jen výkřikem do tmy, protože jeho rozhodnutí nejsou pro žádný orgán státní správy závazná.

Ombudsmanovi se nelíbí ani okolnost, že na trati byla ze strany úřadů, rozhodujících o jejím dalším osudu, uměle utlumována osobní doprava a počet přepravených cestujících namísto jejich dalšího rozvoje. Rozhodnutí zrušit tzv. Kozí dráhu a postavit místo ní přivaděč k dálnici D8 je v rozporu se snahami podporovat ekologickou hromadnou dopravu na úkor individuální. Zrušení trati má navíc přijít až po vyčerpání všech možností o zefektivnění provozu. Kromě ombudsmana si to myslí i Ministerstvo životního prostředí a představitelé několika dotčených obcí, například starosta Telnice Jaroslav Doubrava. Ten označil ombudsmanovy závěry za "hlas rozumu proti úřednické zvůli".

Proti je kromě děčínského magistrátu také krajský radní Milan Franc. Opírá se o dokument z roku 1975, který minulý týden zveřejnil děčínský primátor Vladislav Raška, označující dotčenou dráhu za nerentabilní. „Už tehdy byla dráha neperspektivní. Dnes je dávno za zenitem. Osobně se domnívám, že přivaděč v budoucnu povede právě tudy, protože nikudy jinudy se nepostaví,“ sdělil Franc. Zároveň dodal, že nepočítají s objednáním dopravy na této, ale i dalších regionálních tratích. Odpovědnost za hrozící likvidaci Kozí dráhy však odmítá: „Pokud pan Motejl vyzývá k nerušení dráhy, musí se obrátit na vlastníka, tedy ministerstvo dopravy. Kraj nemá s rušením tratí nic společného.“

SŽDC na trati zatím zavedla výluku, trvající nejméně do konce roku. Podle mluvčí Anny Kodysové si na ní nikdo neobjednal vlaky, proto ji SŽDC zatím nebude opravovat a peníze bude směřovat do potřebnějších projektů. Pokud prý ale někdo dopravu objedná, proběhne oprava v nejkratším možném termínu. Aktivisté spolu s částí politiků spoléhají na krajské volby a na změnu složení zastupitelstva. Věří, že po volbách bude notně obměněné a že bude nakloněno tomu, objednat pravidelnou dopravu na Kozí dráze. Krajští zastupitelé schválili už před časem napříč politickým spektrem koncepci o stanovení rozsahu základní dopravní obslužnosti drážní dopravou na léta 2009 – 2026. V ní se počítá s útlumem osobní dopravy na některých tratích.

zdroj: Deník, ilustrační foto © JTB.


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.9.2008 (18:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
17.09.2008 (9:49)  
kraken: nevystupuješ na jiných webech pod nickem Kuneš? :))
Jinak šťastnou ruku při krajských volbách. Jen připomenu, že kraje mají mnohem menší možnosti co se týče zadlužování se, čili to co dáš těm lokálkám, musíš někde vzít, a to někde je např.zimní údržba silnic, školy, školky, nemocnice apod. Tak ať Tě ti Tví šibalové nezklamou až bude Tvé dítě učit anglicky vedoucí školní družiny ve škole vzdálené 10km, ale hlavně, že do té školy pojede šukafonem viď:)))
15.09.2008 (7:44)  
Lidi, politiku bych jsem netahal...
A když už, tak založíme SNKpŽ- Stranu nezávislých kandidátů pro železnici. :-)
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
14.09.2008 (13:48)  
U ODS vždy byla a je železnice nutným zlem a takovou popelkou

Já si to nemyslím. Ministerstvo , které ovládá ODS objednává každý rok větší rozsah dopravy a kraje , jejíž velkou část ovládá též ODS drží při životě dle mého názoru velké množství neperspektivních tratí.
registrovaný uživatel kraken 
14.09.2008 (12:38)  
Doplňuji informaci: Ten tunel proto, protože by to procházelo CHKO České Středohoří.
registrovaný uživatel mah 
14.09.2008 (12:21)  
Jakkoliv jsem fanousek zeleznice, ani si nedelam iluze o osobni zainteresovanosti pane rasky na ksefotvani s pozemky - tak se ptam, jaky ma vlastne tato zeleznice smysl, pro koho jezdi?
Muj nazor - Tato zeleznice nema smysl ani pro lidi (snad s vyjimkou maleho chvojna) ani pro naklad (krome useku Oldrichov-Lesni brana tj. asi 5km). Puvodni zamer pri vystavbe byl doparava uhli do decinskeho pristavu z oblasti Duchcova a Litvinova, jako konkurence UTD. tvrzeni starosty Telnice o potrebe teto zeleznice stoji dost na vode, protoze lide z Telnice nepotrebuji jezdit ani do Decina, ani do Oldrichova, tedy cilovych mist teto trati, ale marginalne do UL, pripadne snad jeste do Teplic, kterymzto mestum se trat uspesne vyhyba. Naproti tomu dnes snad jen stoupa dokaze tvrdit, ze mesto velikosti Decina nepotrebuje rozumne dopravni napojeni na dalnici (mily stoupo, doporucuji nahlednout napr. na stranky statistickeho uradu, nez se pustis do polemik o decine jako o vetsi vesnici, protoze pak tu jen priznavas, jaky jsi hlupak)
13.09.2008 (22:26)  
To Miroslav Zikmund:
Mluvíš mi z duše. Já bych ty galeje viděl tak, že všichni vyfasují lopatu, krumpáč a ostatní potřebné nářadí a tu trať budou do konce života udržovat v perfektním stavu.
registrovaný uživatel kraken 
13.09.2008 (15:53)  
laibr: Váš návrh jsem upřesnil. Jsem pro přivaděč i pro Kozí dráhu. Navrhuji Rychlostní silnici R13, která by v úseku Libouchec - Děčín vedla tunelem. Tedy by se dnešní silnice předělala na rychlostní silnici. Začátkem bude Uzel Knínice D8 x R13 v těsném sousedství stávající silnice. U Libouchce by byla prudká zatáčka do svahu, kde je Kozí dráha, odkud bude tunel začínat. Několikrát bude tunel přerušen, ale jen v krátkých úsecích. Následuje estakáda nad Labem s MÚK Děčín-jih, kam budou ústit silnice I/62 a II/261. Potom bude další prudká zatáčka a potom se udělá úrovňová křižovatka Děčín-východ v typu provizorní rampy. K návrhu jsem použil turistické mapy SHOCART České středohoří-Děčínské stěny č.3 měřítko 1:50 000 a SHOCART Lužické hory č.4 měřítko 1:50 000. Kozí dráha v mém návrhu prostě NEMŮŽE ZANIKNOUT!

Tento návrh je začleněn do mého projektu Rychlostní silnice R13 - Karlovy Vary - Ostrov - Klášterec nad Ohří - Chomutov - Most - Teplice - Ústí nad Labem - Děčín - Nový Bor - Liberec. Splnění projektu usnadňuje tzv."Kladrubská spojka", která odvede všechna auta z Teplic. Bude to spojka mezi R13 a R63. R63 pak tedy bude začleněna do R13.

Lenny: Pane Lenny, váš web znám.

Paninaro: Ano, kraj si to zavinil sám. Já totiž bydlím v Krupce (Krupka je severovýchodně od Teplic, tuto informaci přidávám, pokud nevíte, kde je Krupka). JDĚME DOLEVA! (ČSSD)

A na závěr: Rozhodně uznávám, že pan Motejl je chytrý člověk.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
12.09.2008 (15:10)  
2 Ales Franc:

Pravda pravdouci.... Vlackem jenom za odmenu a pro radost, autobusem vubec ne ....

(A i v sobotu 20.9. to mam tak naslapany, ze i na tu Burzu budu asi muset gumokolem....)
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
12.09.2008 (14:59)  
Nevím , okolí a perspektivy této trati neznám.
Ale co se týče perspektiv velké části regionálních tratí , jsem skeptik. Dle mého názoru se rušení některých regionálních tratí neubráníme.
Je všeobecně známý fakt , že za posledních 20 let masivně ubyl ve veřejné dopravě počet cestujících . Tento úbytek byl způsoben hlavně masivním pořizováním osobních aut obyvatel. Jak známo , člověk je tvor lenivý a proto preferuje takovou dopravu , kdy si před domem nastoupí do svého auta a u cíle své cesty zase z něho vystoupí .

Lze najít spoustu příkladů , kdy na jednom vlaku před dvaceti lety jezdilo pravidelně 100-150 cestujících , dnes tam jede sólo 810 a v pohodě to stačí. Pokud se tyto počty budou dále snižovat , bude mít smysl , aby trať byla udržována pro 6 párů sólo 810 a celkem 200 cestujících za den ? Kraj , který bude něco podobného držet při životě bude podle mého názoru velice špatný hospodář , protože dopravní obslužnost se dá zajistit levněji a zbylé peníze se také dají využít lépe.
12.09.2008 (14:25)  
není ta 830.224 náhodou původem brněnská?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko