..: Kolaps vlakové dopravy po večerní bouři nad Českem :..

Ilustrační obrázek Živě - Vlny zpoždění na železnici pokračují. Tentokrát ovšem nejsou na vině stávkující železničáři, ale rozmarné počasí. Vítr kombinovaný s bouřkou opět ukazují svou sílu. Tentokráte je postiženou trať 231 z Prahy do Lysé nad Labem, kde silný vítr poškodil trolejové vedení. Podle současných informací strhl kus plastu, který se pak mezi troleje zaklínil. Podle meteorologů by měla bouře postupovat přes celou Českou republiku směrem dále na východ. Ohnisko hlavních dopravních problémů se tak bude pravděpodobně přesouvat směrem na Ostravsko a Slovensko.

Předpoklady meteorologů se bohužel vyplnily a krom rozvratu železniční dopravy na téměř celém území České republiky si rozmary počasí vyžádaly i oběť nejvyšší, na Svitavsku na pětatřicetiletou ženu spadl strom a usmrtil ji. O průběhu situace na železnici naleznete v následující on-line reportáži.

20:15 - Jelikož se situace na našich kolejích uklidňuje, rozhodli jsme se tento živý přenos ukončit. Pokud by ale v noci došlo k jakékoli další mimořádnosti, budeme připraveni vás nadále informovat. Redakce Želpage vám děkuje za pozornost a přeje příjemný zbytek dne.

18:50 - R 1203 Jadran se právě vydal na svou dlouhou cestu do Splitu. Již z Prahy tedy jede zpožděn o více jak 11 hodin (665 minut). Veden bude odklonem přes Českou Třebovou, takže alespoň část zpoždění bude mít šanci zkrátit.

Posledním nesjízdným úsekem hlavní trati zůstává úsek Golčův Jeníkov - Vlkaneč. Na zbytku sítě se již pomalu provoz vrací do zaběhnutých kolejí, snižují se zpoždění vzniklá obratem postižených souprav.

18:30 - Dle aktuální tiskové zprávy ČD je stále zastaven provoz na trati z Kutné Hory do Zruče nad Sázavou mezi Zbraslavicemi a Zručí (se zprovozněním se počítá v zítřejších ranních hodinách) a na hlavní trati přes Vysočinu u Golčova Jeníkova, kde by měl být provoz obnoven dnes kolem 22. hodiny.

17:00 - R 1202 Jadran po příjezdu do Prahy odvěsil autovůz a byl odtažen na odstavné nádraží. Provoz je už zastaven pouze na tratích kolem Zruče nad Sázavou (Zbraslavice - Zruč - Kácov) a z Chocně do Újezdu u Chocně. Do 19:00 má být provoz zastaven i na hlavní trati mezi stanicemi Golčův Jeníkov a Vlkaneč.

15:15 - R 1202 Jadran po strastiplné cestě konečně dojel do Prahy. Konkrétně v 15:16, tedy s 1152 minutami zpoždění (19 hodin, 12 minut); dnešní R 1202 je mu i přes své hodinové zpoždění v patách, ve stejnou dobu přijel do Bratislavy. O R 1203 do Splitu stále nejsou známy žádné informace, pravděpodobně vyčkává na obrat soupravy a bude již na odjezdu značně opožděn.

15:00 - Na většině sítě se situace již uklidnila a až na některá menší zpoždění (do 60 minut) už železniční doprava funguje. Uzavřeny jsou stále níže uvedené tratě (10:45), mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou je již zavedena náhradní autobusová doprava.

13:20 - Dle aktualizované tiskové zprávy ČD by měla být trať mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou zprovozněna kolem 15. hodiny. Na trati z Kolína na Havlíčkův Brod už je nesjízdný pouze úsek z Vlkanče do Golčova Jeníkova.

13:10 - R 1202 Jadran snad konečně dorazí do Prahy. Prodral se z Havlíčkova Brodu do Pardubic a nyní ho již čeká snad jen bezproblémová cesta po prvním koridoru. Osud R 1203 je nejistý, náhradní souprava z Havlíčkova Brodu již dorazila a náhradní souprava z Prahy do Splitu prý už je na trati také, nicméně tuto informaci zatím nikdo nepotvrdil...

Na trati z Prahy do Českých Budějovic se sice má jezdit bez omezení, ale zpoždění vlaků tomu zatím bohužel neodpovídají, k nějakým omezením tedy pravděpodobně stále dochází.

11:07 - Trať Praha - České Budějovice je podle nadšeného vyjádření tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly sjízdná bez omezení.

10:45 - Dle stránek ČD byl v 8:00 zprovozněn úsek trati z Prahy do Benešova u Prahy a v 8:15 i částečně trať mezi Třincem a stanicí Jablunkov-Návsí. Mezi Sudoměřicemi u Tábora a Benešovem u Prahy jezdí stále autobusy, se zprovozněním se počítá kolem 14. hodiny.

Na trati mezi Kolínem a Havlíčkovým Brodem je nyní provoz zastaven už pouze mezi Vlkančí a Čáslaví. Se zprovozněním se počítá kolem 19. hodiny večerní. V úseku mezi Chocní a Újezdem u Chocně je předpoklad zprovoznění kolem 18. hodiny, mezi Zručí nad Sázavou a Zbraslavicemi (trať Kutná Hora - Zruš/S.) kolem 16. hodiny a mezi Bludovem a Rudou nad Moravou (trať Hanušovice - Šumperk) pak kolem 19. hodiny.

Na Posázavském Pacifiku z Čerčan do Světlé nad Sázavou je mezi Ledečkem a Zručí nad Sázavou provoz zcela zastaven, zavedena nemohla být dle informací ČD ani náhradní autobusová doprava a není ani jasné, kdy se situace změní. Z důvodu opakovaného sesuvu svahu je uzavřena i trať mezi Protivcem a Bochovem, přerušený provoz je i mezi stanicemi Žabokliky a Žatec a Holice - Borohrádek.

Na mnoha úsecích je provoz zajišťován z důvodu nefunkčního trakčního vedení motorovými lokomotivami, a to jak ČD, tak ČD Cargo. V samotné nákladní dopravě jsou následky ještě mnohem horší, i poštovní expresy nabraly až jedenáctihodinová zpoždění, běžné nákladní vlaky pak často stojí úplně.

10:15 - Přeji pěkný nový den. Kolegové zřejmě mají své práce dost, takže pomyslnou štafetu předávám po pár hodinách sám sobě. Situace na kolejích se částečně zlepšila, nicméně např. R 1202 Jadran svou pouť do Prahy stále neskončil a jeho osud je nejasný. Stále se nejezdí minimálně na trati mezi Sudoměřicemi u Tábora a Benešovem u Prahy. Podrobné informace jsou již připravovány a budou zveřejňovány průběžně.

5:10 - Pro tuto chvíli mi dovolte se s vámi rozloučit a popřát vám úspěšný vstup do nového dne a co nejméně problémů způsobených včerejšími rozmary počasí. Pro sdělování dalších postřehů můžete i nadále využít komentáře pod článkem, bude se jim věnovat někdo z kolegů.

4:40 - Právě mají vyjíždět první ranní vlaky. V důsledku uvěznění některých souprav a značně opožděných příjezdů je už nyní zřejmé, že některé vlaky budou značně opožděny a jiné budou odřeknuty, nepojedou vůbec. Stále navíc není jasné, zda je již celý úsek mezi Českou Třebovou sjízdný a zda tedy nebude zavedena u některých vlaků odklonová vozba.

V úseku z České Třebové do Pardubic byl již odřeknut R 860, zrušen má být i IC 518 Manažer. Později vyjel např. R 630 z Českých Budějovic. Z Prahy zatím neodjel Ex 140 Beskyd, ani R 625 Vsacan. Již dlouhou dobu je "nezvěstný" R 1202 Jadran, naposledy se přihlásil před více jak třemi hodinami z Vlkanče.

4:10 - Věština vlaků už jede, zprovozněn byl i úsek spojovací větve u Štěpánova. Nicméně i nadále se zdá býti situace kolem Olomouce komplikovaná.

Ještě před začátkem ranní špičky si dovolím menší shrnutí vlivu na mezinárodní vlaky:
EC 70 +342, Ex 100 +341, R 200 zatím +180, R 201 +370, R 202 Chopin +180, R 203 +60, R 208 zatím +200 (vyčkává v Přerově), R 209 +310, R 374 už ze Slovenska s +180, odklonem přes Českou Třebovou své zpoždění snížil, R 375 stažen z Kutné Hory zpět do Kolína a veden odklonem přes Českou Třebovou (přibližně +350).

Zcela odřeknuto nebo rozděleno na více nenavazujících částí bylo 8 mezinárodních vlaků. R 225 ukončil svou jízdu v Pardubicích a vrátil se zpět do Prahy (R 224 ukončil jízdu na Vsetíně a jel zpět jako R 225). Podobně pak EN 376 a EN 377 v Brně a Praze, R 422 a R 423 ve stanici Čadca a Moravany a nakonec pravděpodobně i R 420 a R 421 v Mostech u Jablunkova a Praze.

Smutným rekordmanem je asi zatím Ex 569 Brněnský Drak, který se k Brnu žene se zpožděním 395 minut...

3:40 - Podobný osud jako rychlíky Šírava a Cassovia potkal i EN Galileo Galilei - souprava EN 376 byla v Brně otočena a jede zpět jako EN 377, a to včas. Podobný scénář lze očekávat v Peaze a u R Excelsior.

Provoz je zřejmě i nadále přerušen na spojovací větvi prvního a druhého koridoru, R 208 Vltava čeká v Prosenicích. S odjezdem vyčkává i R 200 Silesia v Ostravě.

3:35 - Odřeknutý R 225 právě sjíždí z Vítkova na pražské hlavní nádraží. Na Slovensku za něj jede souprava od R 224, která svou jízdu ukončila ve Vsetíně a veze tak minimálně cestující autovlaku zpátky na Slovensko. Podobný osud stihnul i R 423 a R 422 Casovia, otočen byl pravděpodobně ve stanici Čadca.

3:10 - Provoz mezi Chocní a Českou Třebovou (i dále na Brno) byl obnoven, byť částečně pouze v nezávislé trakci, takže vlaky se před tímto uzlem chvílemi hromadí. Do přetahů jsou nasazeny nejrůznější stroje nezávislé trakce, dle zprávy od kolegy Manemba konkrétně 730.002, 730.008, 742.143, 742.148 a 771.172.

EC 70 Antonín Dvořák se konečně vydal do Prahy, s 334 minutami zpoždění. R 375 Pannonia zkusí štěstí také přes Českou Třebovou, již se blíží do Pardubic. Na Brno míří již i expres "Brněnský Drak" (+363). R 421 Excelsior a EN 377 zatím stojí v Praze a mají být dále odřeknuty. Jejich "protějšky" stojí zatím v Brně a na státní hranici ve stanici Čadca.

3:00 - "Službu" převzal Martin Jarath:
Provoz byl minimálně na nějakou dobu obnoven mezi Hranicemi na Moravě a Suchdolem nad Odrou; R 663 míří k Ostravě se zpožděním 227 minut, avšak R 209 Vltava stále vyčkává v Polomi.

Pardubice opustily směrem na východ R 201 Silesia a R 209 Vltava, R 225 stále míří zpět do Prahy. Otočen byl též R 375 Pannonia v Kutné Hoře, naposledy byl hlášen z Kolína. R 1202 Slovan zůstává stále uvězněn na Vysočině.

2:20 - Nejnovější zprávou z terénu je překvapivé odřeknutí IC 519 ve chvíli, kdy už se v okolí České Třebové začalo něco hýbat. "Souprava se vrací do Prahy. Do České Třebové nás doveze nějaká náhradní souprava a tam si můžeme vybrat, jestli na Brno, nebo počkat na zprůjezdnění úseku přes Zábřeh na Olomouc," hlásil z paluby vlaku Ondřej Koubek.

2:10 - Po téměř hodině neměnného stavu se opět něco začíná dít. Na Dlouhou Třebovou dorazila podivná souprava, patrně od IC 582 Jan Perner. V čele lokomotiva řady 742, za ní 162 a 151. To by znamenalo nejen průjezdnost Dlouhé Třebové, byť v nezávislé trakci, ale i nespolehlivost Babitronu. IC 582 se totiž ukazuje dvojmo, patrně pod jeho číslem jela některá z vrácených souprav z Chocně do Prahy, zřejmě Ostravan.

1:25 - Soudě podle Babitronu se podařilo zprůjezdnit uzavřený úsek v okolí Zdic. R 457 i i R 765 se už hlási z Berouna s více než tříhodinovými zpožděními. V opačném směru už je na cestě i půlnoční Sp 1650 Berounka, který v Praze zřejmě vyčkával na zprůjezdnění trati. Blok u Dlouhé Třebové je stále neprůjezdný a dělá největší potíže, noční noclehárna jménem R 421 Excelsior proto zůstala stát v Praze a rovnou poskytuje svým pasažérům klidný spánek na Hlavním nádraží.

1:05 - Na postupné rozhýbání situace už zareagoval i Babitron. Do Prahy už míří vrácený Ostravan, R 682 i R 878, všechny se zhruba čtyřhodinovým zpožděním. Ještě relativně "včas" patrně doveze cestující R 628 Portáš ze Vsetína, který je v tuto chvíli u Poříčan, zpožděný o 2,5 hodiny. S omezeními je zřejmě průjezdné Bezpráví.

0:45 - Podle půlnočního vyjádření Petra Šťáhlavského pro server Ceskenoviny.cz je v tuto chvíli neprůjezdných hned několik tratí. Krom jiných se jedná o úseky mezi Třincem a Jablunkovem či Hranicemi a Valašským Meziříčím. Přerušení provozu a práce na odklízení stromů jsou hlášeny i z okolí Žatce, Lužné u Rakovníka či Světlé nad Sázavou. Mimo provoz mají být stále i rozsáhlé úseky mezi Stránčicemi a Sudoměřicemi u Tábora nebo v okolí Karlštejna, Zdic a Rokycan. A samozřejmě i v úseku Choceň - Česká Třebová, odkud náš čtenář hlási zřejmě definitivní problém. IC 519 stojí v Dlouhé Třebové, patrně popadaly stromy v okolí tamější estakády.

0:20 - Situace u Bezpráví se zřejmě zlepšuje. Podle zpravodaje Ondřeje Koubka na palubě IC 519 už dorazil do Chocně zpožděný Os 5064, který svou jízdní dobu okolo 30 minut nakonec zčtyřnásobil, přesto dojel do cíle. A i IC 519 se dává do pohybu, takže zřejmě jedna kolej už je průjezdná.

0:00 - Vítejte v novém dni, který se ale jen tak z následků středeční vichřice neoklepe. Na ŽelPage došlo k dalšímu střídání služeb, Josefa Petráka střídá JTB. Mění se i ale situace v Chocni. Všechny zde stojící vlaky se postupně vracejí směrem na Prahu. R 621 Matalík údajně možná pojede nějakým odklonem, IC 581 Ostravan už byl rovnou odřeknut a vrací se do Prahy. Lze jen spekulovat, jaké stopy to zanechá na ranním provozu.

23:35 - Prakticky „tváří v tvář“ stojí vlaky na rozhraní tratí 170 a 171 a to ve stanicích Zdice a Beroun. Ve Zdicích stojí liché rychlíky na Prahu, R 859 (178 minut zpoždění), R 765 (62 minut zpoždění), R 457 (74 minut zpoždění). V Berouně na cestu na západ vyčkávají R 764 (158 minut zpoždění) a R 856 (116 minut zpoždění). V tomto úseku bude zřejmě namísto vlaků nasazena náhradní autobusová doprava. V nejbližších hodinách bude snaha o obnovení alespoň jednokolejného provozu, vlaky budou vedeny motorovými lokomotivami.

Ani tratě 220 a 221 spojující hlavní město s jihem státu neunikly. Úsek Sehohraby – Benešov u Prahy je zcela neprůjezdný. R 645 stojí v Čerčanech, R 647 se 146 „bonusovými“ minutami navrch na v Benešově. Náhradní dopravu podle našeho zpravodaje zajišťuje pouze jediný autobus. Paralýza této trati je tak celková. Úsek Heřmaničky – Benešov je též zcela odříznutý – zavalen popadanými stromy. Právě ve stanici Heřmaničky s cestujícími čeká R 648 s 95 minutami zpoždění. Za ním ve Střezimíři stojí Ex 100, který má na kontě 108 minut. Náhradní autobusy však zatím nebyly zavedeny.

23:30 - "Nejde tu proud, nepůjde asi ani zítra. Šly tu dvě silné vlny vichřice, vzduchem létaly kusy stromů, myslel jsem, že nám to odnese barák," řekl ŽelPage Jakuza, který strávil noc uprostřed Chocně. "Něco je popadaného u Bezpráví, asi dráty," tvrdí. To potvrzují i slova cestujícího z Manažeru, který hlásil průjezd vozu MVTV směrem od Pardubic na Brandýs.

23:07 - Podle posledních dostupných informací u Karlštejna na Berounsku spadly na železniční trať 171 stromy, podobnému osudu se nevyhnul ani úsek trati 170 na Rokycansku. Provoz je do značné míry paralyzován. Vlak 9958 si dává 50 minutovou „pauzu“ ve stanici Karlštejn. Minimálně již 40 minut nejel ve směru Praha po trati 171 žádný vlak osobní dopravy.

22:50 - Manažer a další dálkové spoje na Moravu pomalu dorazily do Chocně. Jak nás opět informuje jeden cestujícících, vlaky se dál nepohnou. "Stanice už byla naprosto ztemnělá, úplně černá, ale díky této situaci personál rozsvítil všechna nástupiště. Asi ví proč a nepřímo to právě teď potvrdil i vlakvedoucí. Mezi Chocní a Ústím nad Orlicí jsou prý polámané stromy, možná i sloupy a nevyloučil ani to, že tu strávíme noc." Aktualizovaná mapa zpoždění hlásí v Chocni rudo. Hlavní tepna na východ republiky zůstává přetnuta a nad Bezprávím se stále stahují mračna.

22:44 – Minimálně již 30 minut ve stanici Holoubkov na trati 170 stojí rychlíky 457 „Franz Kafka“ (40 minut zpoždění), R 765 (58 minut zpoždění) a R 859 (151 minut zpoždění). K vyčkávajícím vlakům se připojil i Os 7821 (74 minut zpoždění). O 40 km východněji v Berouně čekají na volnou cestu spoje R 764 (158 minut zpoždění) a R 856 (116 minut zpoždění). Na trati je tak očividně zastaven provoz, neboť se mezi těmito stanicemi v tuto chvíli nenacházejí žádné vlaky.

22:10 - Aktuální pohled na mapu zpoždění potvrzuje naši domněnku, že provoz mezi Pardubicemi a Českou Třebovou byl přerušen. Pětice vlaků Ostravan, Brněnský drak, Manažer, Matalík a R701 obsadili všech pět staničních kolejí v Uhersku. V nedalekých Moravanech dále stojí i rychlík Cassovia do Košic. Rekordmanem této skupiny je Ostravan se 115ti minutami zpoždění. Celorepublikově však černého Petra nese R765 z Chebu do Prahy se 176 minutami, který byl naposledy hlášen v Mariánských Lázních.

21:50 - IC 519 Manažer stojí ve stanici Přelouč. „Po stranách nám stojí další vlaky, CityElephant asi autobusem,“ informuje z paluby vlaku jeden z uživatelů. Zpoždění je hlášeno na dobu neurčitou. O kousek dál, v Uhersku stojí IC 581 Ostravan a na své konto získal již 2 hodiny zpoždění. Tím je přetnuta i páteřní trať 010.

21:30 - Podle serveru Novinky.cz nezasáhly problémy pouze trať 231, ale také 170. Bouře nyní kulminuje ve Středočeském, Ústeckém a Karlovarském kraji. Pršet začíná také na Opavsku.

Text: Samir Lepara, Josef Petrák, Vít Voráček, Jan Beránek, Martin Jarath. Za námět děkujeme uživatelům Ondřeji Koubkovi a lwq.

zdroj: Novinky.cz, ČHMÚ, vlastní pozorování


Martin Jarath Poslat mail autorovi | 26.6.2008 (20:22)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Karlovarský ČR Praha ČR Středočeský ČR Ústecký Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
02.07.2008 (14:08)  
Krizové scénáře - vezmeme si např. trať 030. V okolí Dvora Králové a Semil opakovaně dochází k zablokování tratě v lesních úsecích. Meteorologové včas vydávají varování. Je problém zavolat na Osnado či ČSAD Semily a požádat je o pohotovostní vozidlo pro případ (velice pravděpodobný) popadání stromů? Podle mě stačí málo, i autobusový dopravce za určitou fixní částku bude choten držet pohotovost. Rozhodně to bude pro ČD lepší, než tisícovka naštvaných cestujích (beru průměr 6 postižených vlaků v běžně v neděli odpoledne), která příště bude zvažovat využití konkurence.
01.07.2008 (15:13)  
milos: Díky. Vím :D

No já si nějak nedokážu představit, krizový scénář pro každý vlak v každém kilometru sítě ČD (pardon SŽDC), při různě velkém zpoždění, při různých případech nehod, MÚ, apod. Vy ano? Víte kolik kombinací, možností a různých blbinek může nastat?

Jinak nezodpovídá za sjízdnost tratě SŽDC? Tak ať se postarají oni :)

A to teď až budou výpravčí SŽDC to bude teprve sranda. Až se nedohodne dispečer Carga, dispečer ČD a dispečer SŽDC. Už se na to těším :D
Registered user milos  mail  
01.07.2008 (11:28)  
miroslav zikmund: a je to tak spravne, ze pro krizove situace nemaji ceske drahy zadne scenare?? ze je ma jen integrovany zachranny system? Takze pri kazde kalamite a podobnych prirodnich rubaninach nadlokalniho rozsahu je vedeni drah smireno s tim, ze kazdy clovek (at od drah, tak od zakazniku) timto jede na vlastni triko a kdo co urve, to ma?
Ale mozna ze drzet se v tomto pripade nejakeho striktniho scenare by bylo jeste horsi - zname ceskou oblibenou vlastnost se nekdy drzet predpisu, byt sebenesmyslnejsich.
Ze by zrovna na cinskych drahach fungoval chaos, bych si zrovna tvrdit asi nedovolil. A nemam teda extra prehled o thajske zeleznicni siti, ale mam pocit, ze u nich jeden nejedouci vlak zpusobi takovy problem, jako kdyz u nas nejede jeden den lanovka na snezku

pane hruska - jste fakt drsnej frajer...


off topic - omluva thajcum, trosku jsem se zazajimal a spis nez mnou pouzite prirovnani bych mozna volil ted podobna slova jeko o cine
viz http://www.railway.co.th/English/network.asp
Registered user M 
01.07.2008 (0:21)  
Gratuluji, prave jsi sam o sobe rekl, ze jsi sulin...
30.06.2008 (22:47)  
Martin Jarath: Já to plně chápu a nemyslel jsem to proti ŽP nebo proti těm kdo to psal, ale proti těm kteří nadávají co všechno je špatně a jak by to udělal soukromník lépe, ale přitom nevytáhli paty z domu a nevědí co se dělo. Jinak se omlouvám za některé mé výrazy, ale některým diskutérům, kteří zde jsou jen proto aby si zanadávali a pohádali se už nic jiého snad ani říct nelze.
30.06.2008 (21:26)  
M: A to měla být reakce?

No moje stará fakt asi nejsi, ale mrdám tě hezky...
Registered user M 
30.06.2008 (20:37)  
Panacku, nejsem ani tvuj fotr, ani tvuj bracha, ani tvoje stara, takze asi tak...
30.06.2008 (20:08)  
M: A jinak jízdu náhradní autobusové dopravy babitron ani ISOŘ fakt nezobrazujou
30.06.2008 (20:06)  
M: Jenže MZ zřejmě pouze teoretizuje, kdežto já v tom cestoval a viděl jsem co se děje. Známý vezl jako vlakvedoucí R225 a to co se tu píše o otáčení souprav a návratu cestujících v lehátkách a lůžkách není zase tak uplně pravda. ŽP a jiní další odborníci to berou podle čísilek z babitronu a ISOŘe jenže těm taky nešlo tento den až tak uplně věřit. Vracela se vždy jedna souprava ze všech odstavených vlaků a cestující tak měli na výběr, bud čekat a naivně si myslet že těch stromů na trati není tak moc, nebo se vrátit.

A ty panáčku M myslíš že když já sem tak blbej že nevím co se děje, že se dá věřit Jakuzovi? "Nejde tu proud, nepůjde asi ani zítra. Šly tu dvě silné vlny vichřice, vzduchem létaly kusy stromů, myslel jsem, že nám to odnese barák," řekl ŽelPage Jakuza, který strávil noc uprostřed Chocně.

Ačkoliv když soukromí dopravci jsou tak super a všechno by odjezdili včas, poškozené tratě by zřejmě přeletěli a cestující by dostali ještě snídani zdarma, proč se nejezdilo mezi Kraslicemi a Sokolovem nebo mezi Miloticemi a Vrbnem? Myslím že kdyby ty noční rychlíky jeli v režii soukromníka lidi by hodně rychle procitli.


Jinak v nočním rychlíku cestoval na Slovensko kamarád a on i ten známý mj. říkali, že cestující v těch vlacích absolutně na nic nenadávali a i návrat soupravy brali v pohodě, protože viděli co se děje. Jediný kdo remcá jsou ti co nevytáhli prdele z baráku!
Registered user M 
30.06.2008 (18:38)  
MZ - jeden tady pise o tom, ze pruvodci nasazuji skoro zivot a druhej pise, ze kdyz nekdo nema pracovni odev, tak nemuze nic delat. Takze se nejak sjednotte:-)
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko