Bakov nad Jizerou - První čtvrtletí zkušebního provozu dálkového řízení trati 080 mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou přineslo hmatatelné výsledky. Kromě personálních úspor jezdí nyní více vlaků včas a zlepšila se i komunikace s cestujícími.
Již 17. prosince odstartoval zkušební provoz dálkového řízení regionální tratě 080 v úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou. Za první tři měsíce fungování dispečerského řízení trati vzrostl počet včas jedoucích vlaků téměř o pět procentních bodů a nyní přesahuje 95 %. Kromě stavění vlakových cest a dozoru jsou dálkově ovládány i jednotlivé staniční rozhlasy a kontrolována prostranství pomocí kamer. Kompletní modernizace trati, v jejímž rámci bylo nově zabezpečeno 17 přejezdů, zaveden elektrický ohřev výměn a traťová rychlost zvýšena na 80 km/h, skončila slavnostně 26.3.2008, kdy byl zmodernizovaný úsek oficiálně předán do provozu.
Čtyřicetipětikilometrový úsek je dalším na síti SŽDC, který je dálkově ovládán z jediného dispečerského pracoviště. Z ústředně řízena je také trať 160 z Plzně do Žatce a poslední úsek trati 170 do Chebu, dálkově je řízena i trať 330 mezi Přerovem a Břeclaví, 316 z Ostravy-Svinova do Opavy východ a 224 Tábor - Horní Cerekev. Vzhledem k pozitivním zkušenostem se připravují další úseky.
zdroj: tisková zpráva ČD, Ilustrační foto: Kulihrášek
1 2 | Zpráv na stránku: |
Poborskii: V současnosti jsou DOZ vybaveny tyto úseky:
- Kadaň - KV (KV h.n.)
- částečně Plzeň j.př. - Stříbro (Plzeň Purkyňova)
- Stříbro - Cheb (Plzeň Purkyňova)
- Plzeň - Žatec (Blatno u Jes.)
- Chomutov - Droužkovice (Chomutov)
- Povrly - Dolní Žleb (Děčín hl. n.)
- Prackovice n/L. - Ústí n./L sever (Ústí n./L hl.n.)
- Bakov n/J. - Č. Lípa (Č. Lípa)
- Stará Boleslav - Milovice (Lysá n/L.)
- Horní Cerekev - Tábor (Pelhřimov)
- Horní Dvořiště - odb. Nemanice (České Budějovice)
- Břeclav - Přerov (Přerov)
- Zastávka u B. - Tetčice
- Krasíkov - Rudoltice v Č. (Rudoltice v Č.)
- Zábřeh n. M. - Hoštejn (Zábřeh n. M.)
- Brodek u Př. - Grygov (Brodek u Př.)
- Prosenice - Lipník n/B. (Prosenice)
- Drahotuše - Hranice na M. město (Hranice na M.)
- Polom - Suchdol n/O. (Suchdol n/O.)
- Studenka - Jistebník (Studenka)
- Polanka n/O. - Opava východ (Ostrava Svinov)
- Bohumín Vrbice - odb. Koukolná/Závada (Bohumín)
- Praha - Kralupy n. Vlt. (Praha-Holešovice)
- Přelouč -Prachovice (Heřmanův městec)
- Sedlnice - Štramberk (Štramberk)
- Baška-Pržno
- Mladá Boleslav hl.n.- Mladá Boleslav město (MB hl.n.)
- Ústí n/L. západ - Trmice (Ústí nad Labem západ)
V závorce jsou uvedeny stanice odkud je úsek řízen.
Jinak Karlovy Vary - Marianské Lázně nejsou plnohodnotnou DOZ, jedná se o trať D3, kde má k disposici řidící dispečer informační zařízení REMOTE.
O 70 vim i na vjezdu do Bezdězu od Oken a též jen ojediněle ve zbylém úseku do Bakova, kde převažuje 80 km/h, místy dokonce gradující na 90 km/h.
Jinak -
z Lípy až před zhlaví žst. Srní je 100, přes Srní 90, za přilehlým obloukem 80 a ta se drží až za žst. Okna, kde se se zvyšuje na 90, zbytek výše...
Jak už jsem ale předeslal, již delší dobou jsem se po trati neprojel.
No ještě aby to nejezdilo včas to by byla vostuda,páč tam jezdí málo vlaků a ještě na nic nečekaj.Jediný s čím se dá souhlasit že mín lidí se hůř zakecá,ale jak jsem psal to není hlavní důvod proč to jezdí víc načas.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.