..: Na trati 080 jezdí díky dálkovému řízení vlaky přesněji :..

Ilustrační obrázekBakov nad Jizerou - První čtvrtletí zkušebního provozu dálkového řízení trati 080 mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou přineslo hmatatelné výsledky. Kromě personálních úspor jezdí nyní více vlaků včas a zlepšila se i komunikace s cestujícími.

Již 17. prosince odstartoval zkušební provoz dálkového řízení regionální tratě 080 v úseku mezi Bakovem nad Jizerou a Českou Lípou. Za první tři měsíce fungování dispečerského řízení trati vzrostl počet včas jedoucích vlaků téměř o pět procentních bodů a nyní přesahuje 95 %. Kromě stavění vlakových cest a dozoru jsou dálkově ovládány i jednotlivé staniční rozhlasy a kontrolována prostranství pomocí kamer. Kompletní modernizace trati, v jejímž rámci bylo nově zabezpečeno 17 přejezdů, zaveden elektrický ohřev výměn a traťová rychlost zvýšena na 80 km/h, skončila slavnostně 26.3.2008, kdy byl zmodernizovaný úsek oficiálně předán do provozu.

Čtyřicetipětikilometrový úsek je dalším na síti SŽDC, který je dálkově ovládán z jediného dispečerského pracoviště. Z ústředně řízena je také trať 160 z Plzně do Žatce a poslední úsek trati 170 do Chebu, dálkově je řízena i trať 330 mezi Přerovem a Břeclaví, 316 z Ostravy-Svinova do Opavy východ a 224 Tábor - Horní Cerekev. Vzhledem k pozitivním zkušenostem se připravují další úseky.

zdroj: tisková zpráva ČD, Ilustrační foto: Kulihrášek


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.4.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ziki 
13.04.2008 (22:59)  
Miroslav Zikmund: DOZ umí pracovat jen s releovými a elektronickými prvky, tudiž mechanická návěstidla se přes DOZ nedají obsluhovat.

Poborskii: V současnosti jsou DOZ vybaveny tyto úseky:
- Kadaň - KV (KV h.n.)
- částečně Plzeň j.př. - Stříbro (Plzeň Purkyňova)
- Stříbro - Cheb (Plzeň Purkyňova)
- Plzeň - Žatec (Blatno u Jes.)
- Chomutov - Droužkovice (Chomutov)
- Povrly - Dolní Žleb (Děčín hl. n.)
- Prackovice n/L. - Ústí n./L sever (Ústí n./L hl.n.)
- Bakov n/J. - Č. Lípa (Č. Lípa)
- Stará Boleslav - Milovice (Lysá n/L.)
- Horní Cerekev - Tábor (Pelhřimov)
- Horní Dvořiště - odb. Nemanice (České Budějovice)
- Břeclav - Přerov (Přerov)
- Zastávka u B. - Tetčice
- Krasíkov - Rudoltice v Č. (Rudoltice v Č.)
- Zábřeh n. M. - Hoštejn (Zábřeh n. M.)
- Brodek u Př. - Grygov (Brodek u Př.)
- Prosenice - Lipník n/B. (Prosenice)
- Drahotuše - Hranice na M. město (Hranice na M.)
- Polom - Suchdol n/O. (Suchdol n/O.)
- Studenka - Jistebník (Studenka)
- Polanka n/O. - Opava východ (Ostrava Svinov)
- Bohumín Vrbice - odb. Koukolná/Závada (Bohumín)
- Praha - Kralupy n. Vlt. (Praha-Holešovice)
- Přelouč -Prachovice (Heřmanův městec)
- Sedlnice - Štramberk (Štramberk)
- Baška-Pržno
- Mladá Boleslav hl.n.- Mladá Boleslav město (MB hl.n.)
- Ústí n/L. západ - Trmice (Ústí nad Labem západ)

V závorce jsou uvedeny stanice odkud je úsek řízen.

Jinak Karlovy Vary - Marianské Lázně nejsou plnohodnotnou DOZ, jedná se o trať D3, kde má k disposici řidící dispečer informační zařízení REMOTE.
11.04.2008 (17:20)  
Poborskiii : DOZ umí obsluhovat mechanická návěstidla ?
11.04.2008 (12:10)  
Jak už tu někteří psali, na této trati je v některých místech rychlost vyšší než 80km/h Konkrétně z České Lípy do Srní je 100km/h a 90km/h je potom přes Srní a dál mezi Okny a Bělou pod Bezdězem s místním omezením na 80km/h, nebo 70km/h. V ostatních úsecích je traťová rychlost 80km/h. Na většině místech to takhle bylo už před modernizací. Co se týče toho zvýšení na osmdesátku v důsledku modernizace, tak mě napadá jen ten úsek před Okny směrem od Bezdězu, kde byla rychlost 60km/h kvůli přejezdům a teď je tam myslim 80km/h
registrovaný uživatel tenzor 
11.04.2008 (8:32)  
Jak je to tedy s těmi 80 km/h? Z toho co bylo řečeno, je patrné, že ta věta převzatá z tiskové zprávy ČD je nesmyslná. Buď došlo k snížení na 80 km/h nebo bylo myšleno zvýšení traťové rychlosti na přejezdech. Nebo je to ještě jinak?
10.04.2008 (22:39)  
NIcKON: dejme tomu, že pro účel článku ten výčet stačí, ale údaj, že je "již šestým úsekem" je nepravdivý (ani v té TZ to není), dále trať 160 není řízena z Plzně ale z Blatna u Jesenice a původní DOZ z Plzně do Chebu je částečně mimo provoz vzhledem ke koridorizaci (je nahrazováno novým DOZ). Další úseky s DOZ jsou např. Kadaň - Karlovy Vary, Karlovy Vary - Mariánské Lázně, Přelouč - Prachovice, Stará Boleslav - Lysá n/L - Milovice atd. Také jde o řadu kratších koridorových úseků, které se postupně propojují a spojují do větších celků. Kompletní a aktuální seznam nemám. Celá řada úseků je ve stavbě (např. Zdice - Protivín) či v přípravě (např. Brno-Břeclav, Brno-Č.Třebová, Klatovy-Domažlice, Klatovy-Horažďovice atd.).
10.04.2008 (23:04)  


Upřesněno.
registrovaný uživatel Mirabr  mail  
10.04.2008 (22:34)  
Pokud ja vím, tak trať 160 Plzeň - Žatec není řízena dálkově z Plzně, ale z Blatna u Jesenic, což je přibližně v polovině trati a také se tam kříží trať 161 Rakovník - Bečov nad Teplou.
10.04.2008 (21:39)  
Ad Venca Burgán:tak to jste slyšel hodně špatně,hned z několika důvdů.Předpis D3 je předpis o zjednodušeném(nikoli dálkovém) řízení železniční dopravy. Mezi tím je rozdíl přímo nebetyčný-zjednodušené řízení znamená,že na trati je jeden dispečer a strojvedoucí jsou s ním ve spojení,podle jeho pokynů zajišťují postavení výhybek(zásadně stavěných ručně a zajišťovaných mechanickými zámky) pro jízdní cestu,sami hlídají a ohlašují křižování a podobně.Na trati a ve stanicích nejsou žádná hlavní návěstidla,prakticky to znamená že vše řídí sami strojvedoucí podle jízdních řádů,hlasových pokynů dispečera a písemných rozkazů jím vydávaných.Předpis dovoluje max.rychlost 90 km/h. Dálkové řízení dopravy znamená,že hlavní návěstidla ve stanicích obsluhuje dispečer,obsazení prostorových oddílů také hlídá dispeřer či autoblok. Strojvedoucí se řízení dopravy nijak nezúčastňují,všechny výhybky v dopravních kolejích stanic jsou obsluhovány dálkově právě dispečerem,který má na svém stanovišti neustále kontrolu o faktickém stavu dopravy na celé trati.
registrovaný uživatel Aktuell  mail  
10.04.2008 (21:31)  
miker: 224 sice není nyní tak vytížená, ale vyžadovala na tak málo vlaků hodně provozních zaměstnanců, takže tohle je úspora a zefektivnění.
registrovaný uživatel Milynho  mail  
10.04.2008 (20:09)  
Po "oficiálním zakončení kompletní modernizace" trať projetou nemám, ale : Jediné zvýšení TR (na oněch 80 km/h), kt. jsem zaznamenal, a to už je docela dlouho, se událo v oblouku u jestřebské pískovny, kde byla sedmdesátka.
O 70 vim i na vjezdu do Bezdězu od Oken a též jen ojediněle ve zbylém úseku do Bakova, kde převažuje 80 km/h, místy dokonce gradující na 90 km/h.
Jinak -
z Lípy až před zhlaví žst. Srní je 100, přes Srní 90, za přilehlým obloukem 80 a ta se drží až za žst. Okna, kde se se zvyšuje na 90, zbytek výše...

Jak už jsem ale předeslal, již delší dobou jsem se po trati neprojel.
10.04.2008 (18:31)  
Slyšel jsem tohle,že při tý dálkovině tam z toho udělali trať dle modrogumního předpisu D3 a tak došlo k s nížení ze 100km/h rychlosti na 80km/h,páč v tý bichly je napsáno že se víc než 80 nesmí,takže prd zvýšení rychlosti ale snížení.Je to jako halekání každej rok že nezdražujou a přitom zdražujou jízdný to je to samý.Trať 080 rychlost 80.
No ještě aby to nejezdilo včas to by byla vostuda,páč tam jezdí málo vlaků a ještě na nic nečekaj.Jediný s čím se dá souhlasit že mín lidí se hůř zakecá,ale jak jsem psal to není hlavní důvod proč to jezdí víc načas.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko