..: České dráhy mají v Ústeckém kraji přijít o monopol :..

Ústí nad Labem - Železniční osobní doprava v Ústeckém kraji nemusí v budoucnosti zůstat výhradně v rukou Českých drah. Krajský úřad Ústeckého kraje chce na železnici převést model několika dopravců aplikovaný v předchozích dvou letech na autobusové linky v kraji. Cestující by se tak mohli konečně dočkat moderních a pohodlnějších vozidel, dopravci zase prolomení faktického monopolu ČD na krajem objednávanou dopravu. První výběrová řízení chce Ústecký kraj vypsat už v první polovině roku 2008.

Současné vlakové soupravy se se svým komfortem staly v poslední době terčem početné kritiky z řad cestujících. Jde zejména o osobní vlaky mezi Prahou a Ústím nad Labem, kde České dráhy spolu s krajským úřadem slíbily od prosince 2007 nové klimatizované jednotky CityElefant. Místo nich ale za původní třicetileté jednotky vyjely čtyřicet let staré a silně opotřebované jednotky řad 451 a 452. V méně exponovaných časech se po koridoru prohánějí i motorové vozy řady 810.

Změny na železnici vyplývají z nové koncepce základní dopravní obslužnosti zajišťované drážní dopravou v Ústeckém kraji v letech 2009 - 2026, kterou krajští zastupitelé projednali a jednomyslně schválili v pátek 6. února 2008. Dle koncepce může kraj objednávat spoje v rozsahu až 10,53 milionu vlakokilometrů za jeden rok, což představuje oproti letošnímu roku nárůst o více než 3,2 milionu kilometrů. Koncepce rozděluje kraj na pět oblastí, pro které budou postupně vyhlášena výběrová řízení. Smlouvy s dopravci pak budou uzavírány na dobu 12 – 15 let. Na podobném principu budou dopravcům nabízeny také linky zasahující na území okolních krajů a Svobodného státu Sasko.

Nová koncepce drážní dopravy v kraji přichází v době, kdy se blíží ke konci platnosti (31. prosince 2008) smlouva uzavřená Ústeckým krajem s Českými drahami v roce 2006. Dle ní může být u státního dopravce objednáno maximálně 7,35 milionu vlakokilometrů za 375 milionů korun. Jelikož výběrová řízení musí proběhnout alespoň 18 měsíců před zahájením plnění smluv a zároveň zatím není platná odpovídající evropská legislativa, připravuje krajský úřad na dvouleté období 2009 – 2010 další smlouvu s ČD a.s. Současně probíhají přípravy na první výběrové řízení pro oblast Litoměřicko-Lounsko, které má být vyhlášeno již v první polovině letošního roku.

Přehled tratí a jednotlivých oblastí:


A) regionální síť Šluknovsko (celkem 1 450 000 vlkm/rok):
Děčín – Česká Kamenice – Rumburk
Děčín – Dolní Žleb – Bad Schandau
Mikulášovice – Rumburk – Ebersbach
Rumburk – Dolní Poustevna – Sebnitz

B) regionální síť Litoměřicko-Lounsko (celkem 1 650 000 vlkm/rok):
Lovosice – Teplice
Česká Lípa – Litoměřice – Louny – Postoloprty
Roudnice nad Labem – Straškov – Bříza
Straškov - Vraňany

C) příměstská doprava Ústecko-Mostecko (celkem 1 650 000 vlkm/rok):
Děčín – Ústí nad Labem-Střekov
Ústí nad Labem – Úpořiny – Bílina
Teplice - Litvínov
Most – Postoloprty – Žatec

D) příměstská doprava Mostecko-Lounsko (celkem 950 000 vlkm/rok):
Most – Louny – Rakovník
Most – Moldava v Krušných horách

E) krajská aglomerační doprava (celkem 2 800 000 vlkm/rok):
Děčín – Ústí nad Labem – Most - Chomutov
Ústí nad Labem – Lysá nad Labem
Chomutov – Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary
Kadaň - Jirkov

F) Mimo vymezené oblasti:
Ústí nad Labem – Praha (700 000 vlkm/rok)
Děčín – Česká Lípa (200 000 vlkm/rok)
Chomutov – Žatec (300 000 vlkm/rok)
Podbořany – Plzeň (300 000 vlkm/rok)
Rakovník – Bečov (100 000 vlkm/rok)
Rybniště – Varnsdorf – Liberec (130 000 vlkm/rok)
Kolín – Česká Lípa – Rumburk (rychlíky, 100 000 vlkm/rok)

Ilustrační foto © karloslt

zdroj: Tisková zpráva Ústeckého kraje 7.2.2008, Litoměřický deník 9.2.2008


karloslt | 14.2.2008 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
18.02.2008 (7:44)  
Rozdíl v ceně nehoru mezi ČD a soukromníkem nebude víceméně žádnej, jelikož ČD používaj maximální hodnotu regulovaného jízdného. Takže rozdíl bude spíš dolů.
registrovaný uživatel M 
18.02.2008 (0:14)  
1.Pisu, ze nejlepsi moznost by byla, kdyby tam jezdilo oboji!

2.Ze lide jen na tu cenu nehledi, ale chteji i kvalitu, je videt vsude. V obchodech uz neni jen ten junior, uz tam jsou i salamy s masem (pravda, mam pocit, ze driv aji ten junior byl nakej masovejsi:); krome pigi caju jsou tam i drazsi caje, ktere maji i chut a aroma (kafe podobne); krome pokud mozno co nejlevnejsi dovolene lide jezdi i na neco lepsiho

3.Pokud jde o to, nekam se dostat, tak potom doporucuju do nakladnich vagonu nastilet nejaky lavice a vymlatit diry do boku. Na premisteni to bude stacit a bude to levne

4.Ne, nezpochybuji, ze nekdo pocita kazdou korunu, znam to. Na druhou stranu jsou take lide, kteri do toho vlaku nevlezou prave z tech duvodu, ktere maji jakoze byt vyhodou. Ne kazdy se chce delit o kupe, kde to "voni" historii a je tam plno rvoucich studentu. Tenhle clovek radsi pojede svym autem, protoze tohle (zjevny diskomfort) nema zapotrebi. Je otazka, koho je vic, ale pokud nekdo pro vlak pouziva pejorativnich vyrazu jako socka atd., tak ten duvod je zrejmy a vlak si tu "image" buduje sam (a kdyby to chtel zmenit, tak se ozvou presne takove nazory, jako je ten pode mnou...).
17.02.2008 (21:39)  
Pane M,na zmíněných regionálních tratích většinou jezdí jako cestující lidé,kterým-na rozdíl od vás-je velmi zatěžko přijmout i cenu vyšší. Vím,co říkám,sám jsem na takových tratích sloužil dost dlouho,abych o tom získal přehled. Většina cestujících na regionálních tratích hledí na peníze(tolik jich zase nemají),oni nemají zájem o to,aby za lepší sedačky a malinko kratší jízdní dobu dávali více peněz za jízdenku.
17.02.2008 (14:51)  
Víceméně mají všichni doravci v téhle republice svoji údržbovou základnu, hlavně OKD a Viamont. Takže debata na téma kde budou opravovat svoje vozidla je na nic.
registrovaný uživatel M 
16.02.2008 (22:54)  
Ano, dobre, co je horsi? Sunka (mysleno opravdu sunka) za 25 korun nebo "sunka" (mysleno cosi namletyho a hodne soli) za 10? Pokud je to neco za neco, tak dokazu prijmout i cenu vyssi. Samozrejme, idelane by bylo, aby jezdily "sunky" obe...
16.02.2008 (21:25)  
Pánové Cestující a M:opravdu vám může bý jedno jak se dopravce o servis postará,ale on to zadarmo dělat nebude.A ČD mají nyní nejlepší podmínky pro údržbu a servis,pokud se jim nějaký jiný dopravce bude chtít rovnat,bude ho to stát peníze.A dost peněz,pak už vám to tak jedno zžejmě nebude,o to se totiž zvýší cena jízdného.
registrovaný uživatel M 
16.02.2008 (21:16)  
Ten operativni leasing tak vlastne neni to, cemu se rika v "hovorove mluve" leasing (tj. auto na "leasing" od GE Money), ale v podstate pronajem spise... Takze asi tak na dovysvetlenou
PS: Ale v pohode, ja zase nikdy nevim, kterej je kterej:-)
registrovaný uživatel happy 
16.02.2008 (12:33)  
ano,proto čd nechají své zázemí v místě soukromníka raději chátrat,než by ho za peníz pronajaly....
16.02.2008 (12:18)  
Poznámka k leasingu: Jsou dva rozdílné leasingu a to finační a operativní.
Finanční L. společnost vlastní vozidlo(stroj) a za finační plnění ho pronajímá pronajímateli,který se o vozidlo stará a udržuje za "své"
A operativní leasing: L. společnost nejenže vlastní vozidlo,ale stará se i o jeho servis a další záležitosti kolem provozu také za úplatu,která je podtatně vyšší než u fin leasingu.Ovšem nájemce se pak témeř o nic nestará.Jen platí a užívá.
Ještě jeden detail dopravce si nejspíše bude muset dosti draze zřídit "stáčecí místo"(čerpací stanici),protože ČD mu pravděpodobně naftu nenatankují.(proč by podporovali konkurenci že)
16.02.2008 (0:04)  
Vousáč: Vám,jako cestujícímu to sice může být jedno,ale až zůstane váš vlak stát na trati a bude se shánět někdo,kdo to opraví tak vám to jednó asi nebude.

Opět mi to bude jedno, důležité pro mě bude, jestli se dostanu do cílové stanice. Jestli dorazí autobus nebo přiletí mechanik vrtulníkem, to už je věc dopravce.

Mimchodem ČD snad mají tyto situace dobře zmáknuté?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko