..: Strojvedoucí vjel drezínou do otevřených závor :..

Ilustrační obrázekProboštov, Praha - Strojvedoucímu, který 27. března vjel drezínou do otevřených závor, hrozí postih a obvinění z obecného ohrožení. Právě v severočeském Proboštově na železniční trati 130 došlo k mimořádné situaci, kdy dle dostupných informací strojvedoucí nerespektoval návěst stůj a vjel s drezínou do otevřeného přejezdu. Drážní vozidlo se pak následně srazilo s projíždějícím nákladním automobilem. Dle dosavadního šetření Drážní Inspekce je vina na straně strojvedoucího. Tomu teď hrozí výpověď z práce. Nezávisle na tom vyšetřovatelé zkoumají, zda se nejednalo o trestný čin obecného ohrožení. Kdyby se tak rozhodlo, mohl by být odsouzen až na osm let odnětí svobody.

"K nehodě došlo asi v osm hodin ráno, od 9:10 vlaky jezdí po jedné koleji. Ke zpoždění vlaků dochází i teď, nejsou už ale velká," sdělil Radek Joklík z ČD. Mluvčí drážní inspekce Zdeněk Neusar uvedl, že řidič nákladního automobilu za nehodu a srážku podle všeho zřejmě nemůže. "S největší pravděpodobností vinu nesou České dráhy. Drezína měla před přejezdem zastavit," uvedl Neusar. Řidič pekárenské Avie vjel na přejezd ve chvíli, kdy byly závory zvednuté.

V současné době, kdy se množí případy nerespektování a nedbalostí ze strany řidičů je tato mimořádnost spíše ojedinělým případem. O faktu, kdy řidiči osobních automobilů hazardují se svým, ale i životy dalších lidí, svědčí nedávná událost z Prahy, kterou popsal redaktor Želpage Vítek Voráček:

Paha-Radotín - Přímo ve stanici se nachází přejezd křížíci hlavní silnici, který je zabezpečen závorami. To však nebránilo tomu, aby řidič osobního automobilu Audi s německou státní poznavací značkou nerespektoval světelnou i zvukovou signalizaci, před samotným uzavřením přejezdu.

Ilustrační obrázekVýpravčí postavil vlakovou cestu pro rychlík do Plzně. Osobní automobil, který se k přejezdu blížil ve vysoké rychlosti nedbal výstražné i akustické signalizace a do zavírajících se závor vjel. Vzdálenější břevno se však sklopilo dříve, než řidič předpokládal, a než stačil zareagovat, zavřela se za ním i druhá část přejezdu. To už byl ale na dohled vlak, který zde běžně jezdí až stokilometrovou rychlostí. Jen duchapřítomnost jednoho z přihlížejích, který nadzvedl břevno závory, aby mohl řidič s autem vyjet, zabránila nehodě.

Zdroj: iDNES.cz

Ilustrační foto © Petr Lux

Doplnil: Vítek_V


Pavel Martoch Poslat mail autorovi | 15.4.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MOs 
22.06.2009 (21:21)  
Hezky vecer zelpage,
Rad bych vedel kde se nachazi tento obrazek teda prejezd a kam vede tato trat je tam zastavka.
21.04.2008 (16:53)  
Miroslav Zikmund: Bylo to přesně naopak. MUVka jela jako Lv a měla postavenu cestu od cesťáku k odjezdu, který následně projela.
20.04.2008 (21:49)  
Drezína jela pravděpodovně jako PMD = posun mezi dopravnami a řidič SHV si "popletl" vjezdové návěstidlo do ŽST Teplice v Čechách s oddílovým návěstidlem autobloku.
Pro jízdu PMD totiž oddílová návěstidla neplatí.
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
18.04.2008 (18:16)  
tenzor: boužel ne...
16.04.2008 (23:09)  
Ano, přejezd v Proboštově jinak vypadá a však, fotografie u článku je pouze ilustrační, jak je u ní uvedeno.
registrovaný uživatel Anowis 
16.04.2008 (18:37)  
No, ale přejezd v Proboštově vypadá jinak!
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
16.04.2008 (12:00)  
A sorry, že dnes píšu nějak moc: klikněte si ten ilustrační obrázek a řekněte, co je na něm špatně!
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
16.04.2008 (11:55)  
Jiří Kareš: ad Vindobona - kdž jsem byl malý kluk, v Třeboni-zastávce projel chlap se Š 100 pod sklápějícíma se závorama (už automatickýma) a asi 2 vteřiny nato mu "za prdelí" prohučela Vindobona - tehdy jezdila německá VT18. Na běžný lokálky ty předzváněcí doby stačily, ale toto jelo trochu rychejc.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
16.04.2008 (11:47)  
Tenzor: víc jak 100? Třeba přejezd u Mutěnic na trati 255, křížení se státní silnicí Brno-Hodonín. Lze i 120 :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
16.04.2008 (7:56)  
Jiří Kareš+Lukess: Když je v mezistaničním úseku obrácený směr, než projiždí vlak, tak PZZ reaguje v opačném sledu, stejně jako oddílová návěstidla.
V těch Lovosicích to taky vím, že projel rychlík na opačnou stranu a závory byly nahoře. V tom případě si fíra musí počínat jako při OP.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko