..: Akviziční sleva je zpět :..

Praha - Od 1. ledna 2008 opět vstoupí v platnost akviziční sleva, a to v relacích Praha - Brno a Praha - Chomutov. Jízdenky bude možno zakoupit jen v předprodeji v osobních pokladnách, a to od dvou měsíců až do jednoho dne před plánovaným odjezdem, respektive do půlnoci dne před cestou. V den odjezdu již nebude možné jízdenku s akviziční slevou zakoupit. Platnost je omezena jen na přímé vlaky. Cena zlevněné jízdenky pro jednu cestu z nebo do Brna bude činit 175 Kč, do Chomutova pak 125 Kč.


Jiří Průša Poslat mail autorovi | 22.12.2007 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
28.12.2007 (12:16)  
Kdybych se dozvedel odpoved na tu posledni otazku (...proc MD...), tak bych uz asi vedel uplne vsechno:-((

A co se toho, ze otevrene okno je lepsi nez zadna klima, tak jak se vezme, resp. "jak rychle se to vezme". Pokud je ta rychlost nad 100 kmh, tak je to jako vybirat si mezi trhanim zubu a lamanim ruky. (Narazim na to, ze je to dost o usi:-(
Registered user JOHNZ 
27.12.2007 (21:59)  
Fabiatik, M: Uznavam, ze slovo neochota som pouzil mozno trocha nevhodne, mne nejde o to ci je povinny (samozrejme, nie je), ja to v zasade ani nekritizujem (vlak to isti), ide mi o to, ze sa takemu spravaniu u firmy, ktora si (udajne) vazi zakaznikov podstatne viac nez take CD, divim ... teda, on na to nejaky dovod bude musiet existovat (pretoze okrem SAD ZA, SAD HN a Tourisma /vsetci 1, max. 2 spoje/ existuju uz len pochybni sukromnici, pri ktorych je to hop/trop, zbytok "musi" vlakom alebo autom) ... ale dofrasa aky?

A inak ziadna klima (= otvorene okno) je 1000x lepsia nez nefunkcna klima, to mi hadam za pravdu date ...

Takze skusme polozit temu diskusie takto: Preco vlaky z Prahy do Brna este jazdia ... preco MD schvalio tie Expresy, ked je jasne, ze autobusom "nemozu konkurovat"? Preco tam ministerstvo odobrilo este tolko vlkm, ked najnovsie su do ZDO zaratane aj IC/EC vlaky a este ked "vsetci" jazdia autobusom? A preco tie vlaky nie su prazdne (posledne som do toho videl nastupovat v Brne dost ludi a to ani nebol piatok)?
Registered user M 
27.12.2007 (21:15)  
Stejne sazby? Jakoze rizeni dopravy a udrzba (zde nemyslim jen vylozene opravy, ale i ty kontrolni pochuzky a tak) jsou stejne u auta i vlaku? Hm...
A odjezdove sazby z FLorence by mely byt stejne jako odletove z Ruzyne, ne? Nekdy je lepsi dvakrat premyslet a pak jednou psat...

Pokud ale plati, ze stat do vlaku vrazi X miliard a pak si hned z toho Y vezme zpatky, tak bych tu "zeleznicni dan" opravdu zrusil a daval jim jenom X-Y a usetril dost penez pri samozne sprave tech penez... Hned bych ale taky asi zacal premyslet o tom, jakym zpusobem zavedu mytne na zeleznici, protoze az se (odhaduji nekdy za 350 let:) zliberalizuje trh , tak by cizinec za ceskou infrastrukturu neplatil a to by asi dobre nebylo...

Jinak ten trolejbus by asi neplatil ani kdyby jezdil na uhli, protoze splnuje podminku o ZDO a silnicni dan tudiz neplati bez ohledu na palivo. Nicmene, je mozne, ze se pletu.
27.12.2007 (20:05)  
Pozoruhodné je, že zákon o dani silniční poskytuje úlevu na dani silničnímu dopravci, který využívá kombinované dopravy, tj. část výkonů silničního vozidla je provedena formou přepravy ROLA. Na tom nic nemění fakt, že ROLA v současnosti na českém území nefuguje.
Čili z logiky věci by měla být drážní kolejová vozidla podrobena úlevě.
Zákon o dani silniční rovněž osvobozuje od placení daně vozidla s elektrickým pohonem (v praxi trolejbusy jezdící např. na silnici číslo 49/55 z Otrokovic do Zlína ), čili z logiky věci by měla být od poplatku za použití železniční dopravní cesty osvobozena drážní kolejová vozidla elektrická.
V zásadě by bylo nejlepší, kdyby místo zákona o dani silniční existoval zákon o poplatku za použití dopravní cesty stanovící stejné sazby případně osvobození od plateb pro všechny typy vozidel jak silničních, tak drážních.
Registered user M 
27.12.2007 (17:54)  
Logiku v pricinne vazbe "nekomu se dari => zacnu podporovat nekoho jineho, aby se tomu prvnimu darilo mene" bohuzel nenachazim...

Jestli ti sluzby SA pripadaji "fading", tak je proste prestan pouzivat. Nijak na jejich provoz neprispivas, takze SA odejde, prijde treba TB... To co popsal Fabiatik (zejmena v te pasazi o pokryvani poptavky, ale i celkove) je velmi, velmi trefne.
A jestli je po Kosice-Brno takova poptavka, tak sezen ridice, autobus a zacni jezdit. Na takovy podnikatelsky plan by snad nejaka banka pujcila.

PS: Neucelnost (a toliko jen neucelnost) vyuzivani dani neni trestnym cinem a tudiz se na ni nevztahuje ani povinnost to hlasit... Duvod? Tezko lze stoprocentne dokazat, co je a neni ucelne, protoze kriteria jsou ruzna...
27.12.2007 (13:01)  
JOHNZ: Malá otázka...je povinen p. Jančura a jeho SA pokrýt poptávku po dopravě 100%? Myslím, že je komerční dopravce a je jeho právem se rozhodnout, kolik spojů nasadí. To je dost podstatný rozdíl od dotovaných druhů doprav, které jezdí ve "veřejném zájmu"... To by za chvíli mohli křičet třeba lidi jezdící na trase Komárno - Prešov, jak je možné, že zde pan Jančura nejezdí, že to je jeho naprostá neochota. Přijde mi Váš příspěvek v tomhle trochu směšný...
Jinak myslím, že i nestarší autobus SA je pořád lepší, než B-klasa Českých drah na dálkových rychlících, tam ne že klimatizace nefunguje, ale tam prostě žádná není a nikdy nebude...bohužel i na expresech a ani na některých IC/EC není klima v nabídce...to jsou ty "vlaky vyšší kvality".
Registered user JOHNZ 
27.12.2007 (3:39)  
M: Ked uz sa autobusarom na trase Praha - Brno dari tak dobre, ze sa obidu bez dotacie, a ked uz vidime, ako to s D1 vyzera, tak bud za D1 zvysim myto alebo budem podporovat ostatne druhy dopravy (= zacnem podporovat napr. to mango ...), ktore so situaciou na D1 mozu pomoct. Na tom predsa nie je nic zle ... ak si myslite, ze sa vase dane vyuzivaju neucelne, oznamte to prislusnym kontrolnym organom. Je to Vase pravo aj Vasa obcianska povinnost. (Ja nie som obcanom CR ...)

A este, neda mi, ked sa uz bavime o.i. o SA, ako si ich v poslednej dobe vsimam (tiez obcas vyuzijem ich sluzieb), nemozem si pomoct, coraz viac mi to zacina pripominat zeleznicu ... starsie autobusy dost trpia na udrzbu, sem tam nefunguje klima (a uz na to hajzli ani cestovne vracat nechcu), casto sa neda pouzit WC, tu a tam je pokazeny automat na kavu, tu a tam sa to rozbije (raz tak spravovali BUS na odpocivadle za Jihlavou), stewardky mi pridu coraz "priblblejsie" (za tych par supov uz asi nechce nikto robit?!?), obcasne ulety typu stary neoplan na korenovom spoji (nie na posile) a absolutnu neochotu uz 2 roky akokolvek posilnit linku do Kosic, kde dopyt velmi tvrdo prevazuje ponuku (najma relacia severozapad SR - Brno, na ktoru CD zjavne rezignovali, hodinovy prestup v OC to isti) ani nehovoriac, teraz ku nim navyse pribudne asi aj znamy zeleznicny fakt "a nove v nedohladne" - Jancura setri na vlaciky ...
Registered user M 
26.12.2007 (21:09)  
Moje "vypocty" dole snad dostatecne prokazaly, ze ne/placeni dani neni to prave jadro pudla. Venoval bych se spis tomu, ze vlak musi mit X vagonu, je potreba Y lidi kolem neho atd...
Naklady spojene s poplatkem za DC jsou plne kompenzovany dotacemi (heh, pravda, az nekdo prijde na to, proc stat napred da dotace, aby si je pak zase vzal zpatky skrze nejaky poplatek, tak at da vedet:-)) a je pravdepodobne, ze kdyby nebyl poplatek za DC, tak budou nizsi dotace a ta "cista dotace" zustava stejne, ergo se nezmeni nic...

Jinak si myslim, ze spalena nafta smrdi stejne bez ohledu na to, jestli prosla motorem autobusu nebo lokomotivy, takze nechapu, proc by tam mela byt nejaka vyjimka...
Soucasne plati, ze prijmy SFDI (ze ktereho se plati silnice, zeleznice, dokonce i pesinky pro cyklisty) jsou z casti tvoreny spotrebni dani - takze opet nenachazim duvod, proc by motorovy vlak nemel platit
26.12.2007 (18:09)  
Podle zákona o dani silniční jsou autobusy zajištující veřejnou linkovou dopravu (=vesměs základní dopravní obslužnost) osvobozeny od placení daně silniční.
Osvobození od daně bylo zdůvodněno tím, že dopravci si tuto daň zahrnovali do "ztrát".
V případě drážních dopravců (nikoli jen Českých drah) zajišťujících rovněž základní dopravní obslužnost to však jaksi stále nejde.
Motorové lokomotivy a motorové vozy všech drážních dopravců platí rovněž spotřební daň v ceně pohonných hmot, tak jako silniční dopravci.
Registered user M 
26.12.2007 (17:39)  
Rybizek - :-))

Foxx - Inu, to jsou prave ty paradoxy:-))
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko