..: Obce se skládají na zvláštní vlaky :..

Ilustrační obrázekTelnice - Poté, co Ústecký kraj neobjednal pravidelnou dopravu mimo jiné na trati 132 Děčín - Oldřichov, zde provoz od 9. prosince utichl. Minulou neděli tu ale v rámci akce "Rozloučení s Kozinou" projel zvláštní parní vlak s německou lokomotivou 52.8079-7. Představitelé obcí ležících na trati si ovšem chtějí objednat i další vlaky: zatím pojedou jen 22. března a 17. a 31. května, nicméně podle starosty Telnice Jaroslava Doubravy je cílem obcí zcela obnovit na trati víkendový provoz.

Výletní dráhy s pouze víkendovým provozem jsou jedním z nenápadně vzniklých symbolů dnešní doby na železnici. Vznikaly postupně z různých důvodů a dnes je najdeme v podstatě v každém kraji. Víkendový turistický provoz je na nich zajišťován zpravidla v letní sezoně, jen výjimečně celoročně. V několika případech je provoz zajišťován historickými vozidly. Konkrétně jde v roce 2008 o následující tratě a úseky:

  • 013 Bošice - Bečváry, vlaky KŽC vedené historickými motorovými vozy o letních víkendech
  • 043 Trutnov - Žacléř, celoroční víkendový provoz
  • 063 v úseku Dolní Bousov - Kopidlno, celoroční víkendový provoz ČD
  • 085 Krásná Lípa - Panský, 1 celoroční a 1 letní víkendový pár osobních vlaků
  • 121 Hostivice - Podlešín, 2 páry výletních "cyklovlaků" z Prahy o letních víkendech
  • 122 v úseku Hostivice - Rudná u Prahy, celoroční víkendový provoz
  • 125 Krupá - Kolešovice, 2 páry letních víkendových parních vlaků KHKD
  • 137 Chomutov - Vejprty, celoročně 2 páry víkendových vlaků
  • 164 v úseku Kadaň - Vilémov u Kadaně - Radonice u Kadaně / Kaštice, letní víkendové vlaky
  • 247 Břeclav - Lednice, letní víkendové vlaky vedené historickým motorovým vozem
  • 274 Litovel předměstí - Mladeč, 3 páry letních víkendových vlaků a vlaky na objednávku
  • 312 Bruntál - Malá Morávka, 5 párů letních víkendových vlaků
  • 901 Česká Kamenice - Kamenický Šenov, 4 páry letních víkendových vlaků KPL vedených historickým motorovým vozem

Zdroj: MF Dnes, ilustrační foto: bazala68


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 25.12.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.12.2007 (19:28)  
V Ústeckém kraji se háží klacky pod nohy všem dopravcům, včetně autobusových. Někteří si autobusoví dopravci si pořídili nízkopodlažní ojetiny v Německa (ještě jsou tam původní nápisy, včetně turečtiny), mnohem kvalitnější než různé "karosy", ale Ústeckému hejtmanovi se to nelíbí a chce, aby dopravci nejezdili s ojetinami, ale aby měly autobusy nové.
Hejtman dává dopravcům časově nesmyslná ultimáta k zakoupení nového vozidla, asi si myslí, že nové autobusy jsou k mání jako čerstvé rohlíky u pekaře a vyhrožuje téměř likvidačními pokutami.
27.12.2007 (10:27)  
Zdeněk: Ale kdyby nebylo obcí, tak tam ta trať dneska není.
26.12.2007 (15:29)  
Zapomínáte na jednu podstatnou věc. V Ústeckém kraji hází krajští zastupitelé obcím klacky pod nohy. Zatímco jinde, když obce chtějí a domluví se, kraj je podpoří a financuje vlak jako dopravní obslužnost, v Ústeckém kraji úředníci zaplatí souběžné autobusy, které nemusí platit dopravní cestu ani silniční daň, nepotřebují tak nutně opravy cest, natož jejich přeložky blíže k obcím. Takže i kdyby nakrásně obce na vlak měly, stejně to pro ně bude nevýhodné a těžko seženou cestující. Ten problém se nedá vyřešit takovouto podivnou "konkurencí". Problém je třeba řešit vzájemnou spoluprací kraje a obcí. A pokud jeden z nich nechce spolupracovat s druhým, je třeba obměnit lidi. Je zoufalé, když se jedna instituce hádá s druhou, aniž by se snažili najít řešení pro ty, kdož si je ze zákona platí.
26.12.2007 (13:27)  
Když by zastupitelé chtěli, tak provoz obnoví sami jako Svazek obcí údolí Desné nebo naverbujou podnikatele na turistickej potenciál trati.
26.12.2007 (19:57)  


To si vážně myslíte, že Connex nepobírá subvence na provoz vlaků do Koutů a Sobotína Olomouckého kraje?
registrovaný uživatel gapa 
26.12.2007 (11:54)  
AD 6360: ano, když jsou zastupitelé šikovní, tak peníze seženou. Alespoň na ten zvláštní vlak dejme tomu párkrát za rok. ALE - můžou bejt i šikovní, sehnat peníze, ale raději je dají někam jinam. S odůvodněním "vždyť s tím vlakem stejně nikdo nepojede... kdo by s tím jezdil, když tu jsou dobré autobusové spoje..." :-( Bohužel jsem takovýto přístup zažil.
registrovaný uživatel SergeS 
26.12.2007 (0:07)  
AD 6360 - sikovny zastupitel je rad ze ma dost penez na opravu vseho co ma ve sprave a uz vubec nepomysli na nakou zeleznici ;-) zas tolik penez nemaji
25.12.2007 (23:29)  
SergeS: Když jsou zastupitelé šikovní, dokáží si peníze sehnat.
registrovaný uživatel SergeS 
25.12.2007 (22:20)  
zdenek84: proc ? hitoricke parni vlaky taky nejezdi co dve hodiny a maji docela uspech :-D
25.12.2007 (20:39)  
proč? pokud na trati nejezdí vlaky minimálně každé dvě hodiny, tak to nemá smysl
registrovaný uživatel SergeS 
25.12.2007 (18:11)  
AD 6030: a ty si vazne myslis ze vsechny obce v CR na to maji ?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko