..: V sobotu vyjedou po Kozí dráze první protestní vlaky :..

Ilustrační obrázekÚstecký kraj - V sobotu 22.3.2008 se po nedávno opuštěné trati 132 Děčín - Oldřichov u Duchcova opět rozjedou osobní vlaky. Představitelé obcí podél trati si objednali na několik víkendů dvě jízdy osobního vlaku oběma směry za den na protest proti její plánované likvidaci. Zvána ke svezení či k návštěvě na akci je široká veřejnost.

Takzvaný Vlak protestu a naděje vyjede z Děčína nejdříve v 8:40 a pak o šest hodin později. Zpět z Oldřichova u Duchcova vyrazí ve 10:31 a poté v 16:31. Ve vlacích se bude diskutovat o obnovení pravidelné osobní dopravy na 132, záměru vybudovat místo trati 132 přivaděč k dálnici D8 a neschopnosti krajských a komunálních politiků dohodnout se na všestranně přijatelném řešení vyhrocené a silně zpolitizované situace. Starostové chtějí médiím demonstrovat svou vůli obnovit na trati pravidelnou osobní dopravu, nejprve víkendovou, později ve standardním rozsahu.

Dopravu zajistí Klub přátel lokálky ve spolupráci s dalšími subjekty, starostové dotčených obcí dali dohromady zatím 250 tisíc, které poslouží podle KPL až na 10 víkendových jízd po dvou párech vlaků. Kdo v sobotu dorazí, podpoří podle organizátorů před zraky médií i politiků zachování trati i pouhou přítomností na akci.

Další informace k akci

Bližší informace o akci v děčínském deníku.

ilustrační foto: bazala68


NIcKON Poslat mail autorovi | 20.3.2008 (7:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MOs 
26.03.2008 (21:47)  
Ahoj,
Taky jsem se chtel projet po trati cislo 132 ale nevyslo mi to,chtel bych ziskat jizdni rad teto vlakove akce ale nikde na Internetu uz neni ke stazeni ani abych si ho opsal do sesitu,jestli nekdo vi kde ho mohu sehnat.
registrovaný uživatel pekař 
22.03.2008 (20:08)  
stoupa: Nebudu souhlasit, aby mi kdokoliv diktoval použití dráhy oproti gumokolu z ekologického hlediska... Hmm, nechci zde řešit ekologii, ale z principiálního hlediska je tato věta velmi nesvobodná...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
21.03.2008 (17:09)  
Úvaha:

Předesílám, že železnici a mašinky mám rád. Osud ČD mi tak moc na duši neleží.

Co s tím rušením drah to uvážit jinak?

Někdy v 70., lépe 80. letech století minulého dráha pozbyla svůj militantně-mobilizační význam. Tím i jasnou dotační pozici. A (alespoň u nás) nenalezla konkurence schopný způsob dodávky "od domu k domu".

Jistě, že dráha má své výhody, ale ukažte mi prosím, kde jsou ty ekonomické (zvláště u ČD "před transformací"). Nechci se přít, zda mýtné na silnicích je postačující, zatímco poplatky za vlakovou cestu vysoké. Fandím dráze privátně, však profesně jen tam, kde je rychlejší a ekonomičtější.

Mohu se (pozitivně) přít, zda investice (či náklad) do reko trati se má vrátit za 10, 15 nebo 20 let, když u mobilních telefonů je to mnohem mnohem méně (kratší). Nebudu souhlasit, aby mi kdokoliv diktoval použití dráhy oproti gumokolu z ekologického hlediska. Rád ji použiju z důvodu rychlosti a pohodlí na střední vzdálenosti a krátkém pobytu v cíli (zavazadla), nebu z rozmaru ("jedeme vláčkem"). V tom jsem zpátečník a ekologický troglodyt (neleju olej do potoka ale netřídím odpad). Jsem pro regulaci ve smyslu "náklady patří na koleje".

Ale nepovažuji za ekonomicky i společensky vhodné udržovat uměle při životě cosi, co nemá potenciál "lidské" i nákladní zátěže. Třeba trať z CV do Křímova: Je krásná. Zátěž ve všední den dala vzniknout "nulovému" grafikonu. O víkendech se zřejmě vyplatí dva páry "nedotovaných" vlaků. Nebo CV/Most - Praha (zejména po Buštěhradce): lze bez miliardových investic konkurovat vo osobní dopravě silnici? Nákladní zátěž tu ale je. Opravňuje nákladní zátěž v této relaci k investici na (výrazné) zrychlení? Tím hůře z AB na Liberec, kde už Hájvej je. Srovnat čas by obnášelo zcela nové trasování. Je to ekonomicky zkousnutelné?
21.03.2008 (17:08)  
wazcin:jsi na omylu tam lidi jezdili hodně ja tam jel naposled v 93 a jel narvanej motor a vlek.
21.03.2008 (14:32)  
Zatimco u ostatnich "neobjednanych" trati se celkem nic nedeje a dotcene obce se nijak viditelne nesnazi se situaci neco delat, tady snaha videt je a starostove v okoli pravdepodobne vedi, o co jim jde. Pokud by o drahu nemeli zajem a nevideli v jejim vyuzivani perspektivu, pravdepodobne by se nesnazili davat dokupy nejake finance na jeji (alespon obcasne) provozovani. To, ze jim to stoji za namahu i za obetovane prostredky, vypovida jasne o tom, ze opusteni teto drahy by byla chyba.
Jenze pristup usteckeho kraje neni vubec zalozeny na rozunem uvazovani, natoz aby nekdo poslouchal nazory nejakych "vidlaku" kdesi v horach... Podstatna je dalnice, protoze by nekdo mohl mit kamarady, kteri maji autodopravu, nebo stavebni firmy. Nebo podobne zajmy. Jakesi podivne vazby se uz v mediich a na netu kdysi probiraly.
Dalsi vec je ekonomicky nahled na vec. Podle me jsou ekonomove pri svych uvahach (skoro) o cemkoliv velice kratkozraci, protoze tlaci na likvidaci/uzavreni cehokoliv, co momentalne, nebo v horizontu 5-7 let nevynasi. Ale fakt, ze by to mohlo byt potreba za par let, nebo se situace muze zmenit, uz je nezajima. Obnoveni provozu davno zruseneho totiz bude mit na starost nekdo jiny a finance na to nejspis bude shanet nekdo "z investic", ne z provozu. Viz napriklad v soucasne dobe nedostatek materskych skol, nedavno houfne rusenych...
Z technickeho hlediska lze povazovat ekonomy temer za kazisvety. Pokud se ekonom spoji napr. se silnicni dopravou, tak to obvykle pro zeleznici byva smrtelna kombinace. A je jedno, jestli to "jen" mysli dobre, nebo hraji roli i jine zajmy.
registrovaný uživatel fabie 
21.03.2008 (8:51)  
bazala68:tak nezapomen dat ty fotky na ZP
registrovaný uživatel Glagol  mail  
21.03.2008 (8:27)  
Nickon-k té nutnosti koupit si auta-oni si je už všichni, kdo mohli, koupili.
Pro zbytek se pořídí antenbusy.
Náklady 90% po tzv.silnicích tj. vše kromě uhlí. Třeba taková "průmyslová zóna" na okraji Teplic, kde se např vyrábí isolační materiály (vzdálenost ke stanici Bohosudov na trati 130 cca 100m viz. http://www.mapy.cz/#x=131865856@y=138040704@z=15@mm=FP ), čili obrovské objemy-vzduch, přepravuje vše kamiony. Důsledkem je ploužení se po silnici 13 tak 30-50 kilometrovou rychlostí směr východ a tak 5-10km/h směr západ (skrz celé město).
V této souvislosti by mohl být celkem poučný průběh stavebního řízení.
Ale nevěším hlavu, už se uvažuje o dálničním přivaděči Teplice-Modlany-Roudníky-Chabařovice-D8 (následuje smajlík s ksichtem chovance psychiatrické léčebny).
To bude poslední úder všem šotoštváčů, kteří žijí v 19. století.
Děčín-varianta téhož, v obtížnějších terénních podmínkách a chudinka kozinka je v blbej čas na blbým místě.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
20.03.2008 (16:23)  
ReigioNova: Díky za upřesnění, opraveno.
registrovaný uživatel bazala68  mail  
20.03.2008 (16:10)  
Na rušení tratí a chování některých, zodpovědných za tento šlendrián mám svůj názor.Ale jeho vyslovením bych porušil pravidlo č.1 pro vkládání příspěvků. Proto to vyřeším tak, že se pojedu v sobotu svézt a udělám si tam nějaké fotky.
20.03.2008 (15:08)  
"Neušetří ani kraj, který bude muset zajistit ze svých prostředků silniční infrastrukturu."

Co to je za blbost? Ta silniční síť se snad musí udržovat tak jako tak. A jestli po ní projede pár busů navíc místo těch skleňáků, je úplně jedno.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko