Liberec - V průběhu nejbližších dní vyjede už podruhé v historii preventivní vlak Českých drah, Drážní inspekce a spolku BESIP. Jeho hlavní náplní bude osvěta před riskováním v prostoru železničních tratí. „Nehody na přejezdech, úrazy elektrickým proudem z troleje pod napětím až 25 000 voltů nebo zachycení člověka vlakem na širé trati i přímo v železniční stanici; to jsou neštěstí, kterých poslední dobou přibývá. Statistiky hovoří jednoznačně: velmi rizikovou skupinou jsou mladí lidé ve věku od 13 do 19 let, proto jsme tuto akci v rámci zvyšování bezpečnosti dětí a mládeže podpořili", uvedl Vladimír Richter. Hlavně z tohoto důvodu zaměřilo pořádající sdružení akci právě na mládež.
Speciální souprava bude složena hned z několika druhů vozů: konkrétně z vagonu s kinosálem (s kapacitou pro 40-50 osob), konferenční místností, ale i vozu s tématickou výstavkou. V kinovoze bude zájemcům k dispozici projekce filmů z produkce BESIPu; výstava nabídne odstrašující fotografie, doplněné o akustickou prezentaci, provedenou odborníky z oboru dopravní bezpečnosti. Mezi stěžejní témata preventivní kampaně můžeme zařadit například vyskakování z jedoucího vlaku či lezení na střechu kolejových vozidel. Stranou nezůstane ani bezpečnost na přejezdech. Pro odlehčení zařadí dráhy na konec vlaku také vůz nabitý informacemi o historii železnice.
Akce je otevřena jak školním skupinám, tak i široké veřejnosti, a to od 8.00 do 15.00. Vzdělávacím institucím se ovšem doporučuje včasná rezervace na telefonu 603 897 077. Vstup do vlaku je bezplatný, přičemž prohlídka kompletní expozice potrvá přibližně hodinu. Každý účastník navíc obdrží drobný dárkový předmět.
Plánovaná trasa vlaku a pobyty v jednotlivých zastávkách:
Zastávka | Datum |
---|---|
Liberec | 3.3.2008 |
Česká Lípa hl.n. | 5.3.2008 |
Děčín hl.n. | 6.3.2008 |
Ústí nad Labem hl.n. | 7.3.2008 |
Zdroj: Genus TV, České dráhy
S tou rychlostí se v podstatě chápeme :) Nebezpečnost rychlosti závisí především na podmínkách, ne na absolutní velikosti (jinak v té 30 jde taky zabít chodce, když bude mít smůlu).
M: zase pleteš mezi jabka hrušky. Nicméně jsem už zažil i situaci, kdy šedesátka byla na dálnici vražednou rychlostí. A bylo to v létě, za ohromné průtrže mračen.
BTW na mokru bude letní pneumatika lepší jen za určitých podmínek (nesmí být příliš velká vrstva vody a musí být vyšší teplota než pár nad nulou).
Jinak ve Švédsku se snížil počet nehod po zavedení zimních pneumatik povině od 1.12. do 31.3. (tam jde těžko čekat že by v tomhle období byl něco jiného než skutečná zima :) ) skoro o 15 procent, což poněkud vyvrací názor kennyho, na který jsem reagoval.
Ani já netvrdím, že zimní pneumatiky jsou samospasitelné, jenom tvrdím že v zimních podmínkách by se měly používat (taktéž s těmi úsměvými frázemi že pomalu=bezpečně apod. nesouhlasím :) ).
Dej sem prosím relevantní odkaz na nějakou statistiku která tvé tvrzení dokládá; jinak jde o bezvýznamný a ničím nepodložený žvást. MD, policie a jejich nohsledi z médií se snaží v lidech budovat dojem že pomalu = bezpečně, největší zlo = motorkáři a rychlost a že zimní kola jsou všespasitelná. Třeba na mokru je pneumatika s M+S vzorkem daleko horší než letní. Nejsem proti používání zimních pneumatik, jen nesouhlasím se zažitým názorem "já mám zimní, mě se nic nestane..." za který vděčíme masáži médií jako Svět motorů, spotů BESIP a tlachům znějícím z nábřeží. Stejně tak nesouhlasím s uzákoněním používat je povinně.
tady nemáš pravdu. Nedávno jsem viděl test zimních pmeumatik, kde se jasně projevilo, že i ojeté zimní gumy jsou lepší než jakékoliv letní - je to dáno odlišným složením gumové směsi. (tato guma je přilnavá i při nižších teplotách - narozdíl od letních směsí)
Jenže, to moc neřeší prevenci.
Amen. Ano, presne tak. Dejme volbu, at si kupuji jete pneu, at jezdi na cem chcou. Pokud ale udelaji problem, tak necht za to plati
BTW - proc je tak hrozne zakoreneny nazor, ze kdyz nekdo jede pomalu, tak jede bezpecne? Neni nic horsiho (OK, je:-), nez na dalnici potkat magora, co jede 60, protoze je to hyperbezpecne (nebo protoze ma tak hrozny gumy, protoze vic nemuze). Nejlepe za mokra...
Nevim jestli je dobre narizovat, od kdy do kdy se musi jezdit se zimnima {zvlast kdyz zima posledni dobou trva tak max. 2 tydny), ale pokud nekdo zpusobi nehodu na snehu/ledu/namraze a ma letni gumy, melo by se to posuzovat jako pritezujici okolnost.
A velmi se omlouvám za off topic.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.