..: Aktuality a články :..

Havířov střed, foto: SŽDC Havířov — Havířovské železniční nádraží leží poměrně daleko od obou významnějších sídelních celků tohoto města, tedy jak od centra, tak od rozsáhlého sídliště Šumbark. Železniční trať se centru města přibližuje nedaleko zmiňovaného hlavního nádraží (ačkoliv to tento přídomek nenese) a v jednom úseku prochází pod ulicí Dělnickou, která spojuje střed města, nedalekou nemocnici, obchodní dům Globus a městské části Prostřední Suchá. Toto místo bylo již dávno vybráno jako nejvhodnější bod pro novou železniční zastávku, která by měla zjednodušit obyvatelům Havířova cesty do Ostravy či směrem na Český Těšín.

První čtyři týmy soutěže, foto: Křížem krážem republikouKrnov — Tak jako každoročně, i letos patřil závěr září oslavám Dne železnice. Ten se letos konal již předposlední záříjovou sobotu, 23. září, zatímco doposud byla tradičním termínem sobota v září poslední. A ke Dni železnice již celých deset let patří i cestovatelská soutěž Křížem krážem republikou, kterou pro zájemce z řad skautů i široké veřejnosti pořádá skautský oddíl Krnovská trojka. Hlavním partnerem akce jsou České dráhy, mediálním partnerem pak náš internetový magazín ŽelPage. A jaký že letošní ročník soutěže vlastně byl? Zúčastnilo se rekordních téměř 150 týmů s více jak 750 účastníky, kteří strávili ve vlacích 1676,3 hodin. Vítězem se nakonec stal skautský tým 3G z Liberce a Jablonce nad Nisou, jež získal 1997,5 bodu. Následovali jej Rychlíci z Chotěboře, kteří se na čelních příčkách umisťují pravidelně, a pomyslnou bronzovou medaili si připsal tým železničních nadšenců TrainMania Náchod. Letos byl oceněn také tým na čtvrtém místě s pomyslnou bramborovou medailí, který nesl název Kvatro.

162.114 RegioJet, Sv 1010, Ostrava-Svinov, 25. 8. 2011, foto: Josef Petrák Ostrava — Již delší dobu existující myšlenka, že by byly ranní spoje dopravce Regiojet, vedené v trase Návsí – Třinec – Český Těšín – Havířov – Ostrava – Praha, ve své „ostravské části“ součástí integrovaného dopravního systému ODIS, narážela na povinné rezervace v těchto vlacích, které poněkud omezovaly myšlenku denního dojíždění těmito spoji z regionu Jablunkovska a Třinecka do Havířova či Ostravy. V úterý však informoval náměstek hejtmana MSK Jakub Unucka o vzniku dohody, která cestujícím právě toto zkvalitnění cest do škol či zaměstnání umožní.

LEO Express 480.001 FLIRT DC, v plné rychlosti na zkušebním okruhu, foto: Juraj Kováč Praha/Krakov — Již několik let jsme čas od času slýchali, že český soukromý železniční dopravce Leo Express má v plánu vstoupit se svými vlaky na polský trh. To se teď stalo skutečností. Leo Express se stal prvním zahraničním dopravcem, kterému se podařilo vstoupit na tamější železniční trh a tím prolomit monopol. Od polského Úřadu železniční dopravy (UTK) získal povolení pro provoz dálkových vlaků na trase Praha – Krakov. Podle zprávy polského UTK by měl vlak vyjíždět v 16.10 z Prahy a do Krakova přijíždět ve 22.30. Na zpáteční cestu by se měl vydat ve 4.30 s příjezdem do českého hlavního města v 11.39.

DB Potsdamer Platz Berlín — Uplynulo již více než patnáct let od úpravy termínů pro změnu jízdních řádů z konce května na druhý prosincový víkend. Ačkoliv venkovní počasí chladnou a bílou zimu ještě ani zdaleka nepřipomíná, evropské železnice začínají už teď zveřejňovat první informace týkající se prosincových změn. Tradičně první je v tomto oboru německý státní dopravce Deutsche Bahn (DB). Ten zveřejnil oficiálně všechny detaily včera, 16. října, ačkoliv na internetu se dalo vše při troše snahy najít už v létě. V textu si tak představíme nejvýznamnější změny, kterých se díky otevření vysokorychlostní tratě VDE 8, spojující primárně Berlín s Mnichovem, událo více než dost.

Výběr šotoklubu Volba podělit se o můj výběr toho „nej“ za uplynulou dobu čtrnácti dnů od 2. do 15. října padla tentokrát a prvně na mě. Už jednou jsem byl osloven s prosbou o příspěvek do šotoklubu, ale z nedostatku času jsem musel odmítnout. Času není nikdy více, ale znáte to. Nejsem žádný velký spisovatel, ale ve zdejší galerii jsem již nějaký ten pátek (možná těch pátků bude i více) a i když nejsem v současnosti tolik aktivním autorem, jak tomu bývávalo v dřívějších dobách, pořád si rád prohlédnu krásné snímky.

13.10.2017 - 10:08 - Počet přepravených cestujících na Slovensku roste

ZSSK_logo Bratislava — Počet přepravených cestujících na slovenské železnici za uplynulých osm měsíců vzrostl o více než 10 %. Vychází to z tiskové zprávy společnosti ZSSK, která dále uvádí, že mimo IC vlaky přepravil státní dopravce 47 mil. cestujících. Tržby z přepravy ve vlacích vedených v závazku veřejné služby stouply o 7,32 %, avšak zásadním číslem je nárůst produktivity práce, která meziročně stoupla o 17 %. Úspora nákladů na osobokilometr pak ve stejném období představovala více než 10 %. ZSSK mimo jiné nedávno spustila kampaň zlepsujemesa.sk, která má za cíl cestujícím předvést pozitivní změny v železniční dopravě na Slovensku, které tento dopravce v uplynulých několika letech realizoval či se realizovat teprve chystá.

Zdroj: TZ ZSSK

Hala pražského hlavního nádraží po rekonstrukci při pohledu od Vinohrad, foto: Matouš DanielkaPraha — V úterý 3. října 2017 byla slavnostně dokončena rekonstrukce haly pražského hlavního nádraží včetně navazujícího zastřešení nad prvním nástupištěm. Opravy probíhaly od listopadu 2015 s částečně vyloučeným provozem vlaků. Projektantem stavby byla společnost Sudop Praha. Realizaci zajišťovala dvojice firem Metrostav a Prominecon CZ. Stavba byla financována prostřednictvím Operačních programů Doprava I a II v rámci EU částkou 428 mil. Kč a ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Celkové náklady stavby přesáhly částku 690 milionů korun.

362.121-6, Bohumín; R 202 Chopin, foto: Duhy Varšava — Již mnoho desítek let spojuje metropole Rakouska a Polska noční vlak Chopin, jezdící doposud ve stálé a neměnné trase Vídeň – Břeclav – Přerov – Bohumín – Katovice – Varšava. Postupné omezování noční dopravy, které probíhá každoročně už od počátku devadesátých let, se naštěstí tomuto tradičnímu vlaku stále vyhýbalo, avšak prosinec 2017 bude pro tento spoj přelomovým. Dojde ke zrušení větve tohoto vlaku, zvané Silesia, jež se od Chopina odděluje v Bohumíně a spolu s vozy z Prahy je spojuje s Krakovem. Do jeho trasy bude převeden právě zmiňovaný tradiční spoj Chopin. O spojení s Varšavou však cestující ochuzeni nebudou – z Krakova bude vlak dále veden po magistrále CMK do Varšavy. Příjezd do Varšavy se posune o dvě hodiny, naopak odjezd bude posunut pouze o hodinu, avšak přímé noční spojení s centry střední Evropy přijdou Katovice, které vlak „podjede“ po trati přes Čechovice-Dědice. Podstatným zhoršením pro polské cestující však bude převedení tohoto spoje do kategorie EIC, která je podstatně dražší, než současná kategorie TLK.

Výběr šotoklubu Marně jsem doufal, že se výběr vyhne správcům galerie. Bohužel ne, i přesto, že máme dost remcání kolem fotografií v rámci své povinnosti. Ale co naplat, je to tu. Výběr se má týkat období od 18. září do 1. října 2017. Tak se na to podíváme trochu z jiného soudku a člověk se poohlédne i zpět.

240.108-1 + 240.044-8, Ostrov nad Oslavou, foto: Valmez.Brno.Tuborg Brno — Když jsem vkládal svůj první komentář, tak mě NIcKON žádal, jestli bych někdy nenapsal, jak se dříve fírovalo. Pár zajímavých zážitků z doby mého působení na dráze bych měl. Dnes bych popsal jeden z doby, kdy jsem začínal jezdit jako kandidát strojvedoucího (a to ve funkci pomocníka strojvedoucího).

Ministerstvo zahraničních věcí, v zeleném domě bydlel básník Puškin, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Rusko není třeba úvodem asi nějak dlouze představovat. Největší státní zřízení na světě. Hlavní město Moskva. Politika tvořená Vladimirem Vladimirovičem Putinem, vysoká úmrtnost z důvodů spojených s alkoholismem, obrovské sociální rozdíly aj. Taková jsou naše současná média a snad někdy i mají pravdu. Ale o tom já vás nechci nějak hluboce přesvědčovat, chci nabídnout svůj pohled na Rusko očima železničního fanouška. A třeba vás vybídnout k cestě do této země, abyste se o situaci přesvědčili přímo na místě.

Logo KKR 2017, foto: Křížem krážem republikou Krnov — Jedna z posledních záříjových sobot je již tradičně dnem, kdy slaví svůj svátek železnice. Na tratě vyrazí zvláštní vlaky s historickými stroji, mnohá nádraží se ponesou v atmosféře oslav. Největší program čeká návštěvníky letos na nádraží v Bohumíně, kde proběhne takzvaný Národní den železnice. Ke Dni železnice však již jubilejním 10. rokem neodmyslitelně patří také železniční cestovatelská soutěž Křížem krážem republikou. Sestavte i vy svůj tým a vydejte se v sobotu 23. září 2017 na unikátní 24hodinovou cestu za poznáním a novými přáteli. V loňském roce se této soutěže zúčastnilo více jak 100 týmů a nejšikovnějším kombinátorům vzdálenosti a bonusových úkolů bodů vloni stačilo k vítězství získat 1982 bodů.

Výběr šotoklubu Dnešní výběr šotoklubu je realizovaný tak trochu narychlo, neboť jsem se o své nominaci k jeho sestavení dozvěděl na poslední chvíli. Tento časový tlak ale dostatečně vynahrazuje období výběru a možnost vybírat z fotek, které byly pořízeny koncem prázdnin a začátkem září. Toto období, kdy se už v přírodě objevují první náznaky podzimu, mám na focení tak nějak rád. Tomu odpovídá i můj výběr tří fotek, které mne nejvíce zaujaly. Všechny pocházejí z období o kterém píšu, ale tím jejich podobnost končí.

UZ WLABm_Praha, foto: Adam Vanting Varšava — Vyhodnocení spolupráce polských a ukrajinských železnic došlo k velmi „překvapivému“ zjištění – po snížení cen za jízdenku s rezervací v relaci Varšava – Kyjev – Varšava pod úroveň cen za letenku začal ještě dramatičtěji růst počet cestujících, který je ve zmiňované relaci oproti srpnu již dvojnásobný. Přeprava nočním vlakem v této relaci je zjevně nejatraktivnější, ačkoliv není tak levná, jak konkurenční autobusy a zároveň není tak rychlá, jako doprava letecká. Ačkoliv se píše rok 2017 a stále zajímavá noční doprava je pod silným nátlakem ekonomicky uvažujících evropských železnic stále více a více omezována, v relaci Polsko – Ukrajina se zřejmě bude naopak posilovat.

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 498 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:23
zapadá v 16:11

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Za veřejnou dopravou do maďarské puszty (2. den - Kecskemét, Szeged)
V dnešním díle našeho maďarského cestopisu se podíváme do Szegedu. Na tom by nebylo nic speciálního, cestou se ovšem zastavíme v Kecskemétu - městě, dříve známém svým secesním centrem, dnes ale i velkou ...

Poslední příspěvek Naše téma: Alkohol na palubě vlaku
Tak jako se přibližně před dvěma dekádami řešilo zrušení kuřáckých oddílů, dnes má na hraně i alkohol. U nás je konzumace alkoholu ve vlacích povolena, avšak v Polsku je už zakázána a v Německu k zákazu ...

Poslední příspěvek Cesta za vlaky a tramvajemi ostrovního království (1)
Na konci minulého roku jsme se s kamarády shodli, že vzhledem k očekávanému Brexitu (a dalším předběžným informacím), navštívíme Anglii, Wales a ostrov Man. Dohodli jsme se, že pojedeme tam i zpět vlaky ...