..: Aktuality a články - Řecko :..

31.10.2017 - 16:00 - Atény – Pireas elektricky

OSE 460, foto: Atomista Atény — Elektrizace desetikilometrového úseku Atény – Pireas byla slavnostně ukončena. 27. října projel po takřka městské trati v aténské aglomeraci první elektrický vlak, jednalo se o elektrickou jednotku Siemens Desiro, kterých mají řecké železnice pro zajištění provozu v aglomeracích okolo Atén a Soluně celkem dvacet. Pravidelný elektrický provoz do jednoho z nejvýznamnějších řeckých přístavů bude zahájen od prosince letošního roku, kdy dojde k prodloužení současných spojů severojižní trasy příměstské železnice Chalkida – Inoi – Atény – Pireas a opačně. Stavební práce byly zahájeny v roce 2015 a součástí byla mimo jiné elektrizace hlavního nádraží v Aténách, k jejímu dokončení došlo v létě letošního roku.

Zdroj: RailJournal

BDŽ 44 198, foto: Krasen Panev Soluň — Státy jihovýchodní Evropy byly vždy středem mezinárodní pozornosti kvůli své poloze mezi Evropou a Asií. Ve velké míře se to týká též železnic, které jsou jak důležitou součástí přepravního proudu západ-východ, tak dopravním prostředkem pro milióny cestujících v rámci regionu i mimo jeho hranice. Vstup Bulharska a Rumunska do EU před 7 lety zásadně neovlivnil mezinárodní trasy osobních vlaků v regionu. Rozhodující význam měla jen ekonomická krize v posledních letech, která pozdržela vznik nových spojů a v některých případech způsobila zrušení stávajících.

Přístav v Soluni, foto: George M. GroutasBělehrad – Přibližně v polovině dubna oznámil na svých webových stránkách srbský drážní dopravce Železnice Srbije plánované obnovení osobní železniční dopravy mezi srbským hlavním městem a řeckou Soluní. Samotný provoz byl obnoven 9. května, kdy vyjel první vlak na trase Bělehrad - Skopje - Soluň (Thessaloniki). Vlak nese název Hellas a byl obnoven po více než třech letech. Zrušen byl tehdy v únoru 2011 po jednostranném rozhodnutí řeckých železnic o zastavení dopravy.

ŽST Soluň - titulní foto, foto: tomsa0397Soluň (Thessaloniki / Θεσσαλονίκη), metropole Makedonie – druhého nejlidnatějšího regionu nynějšího severního Řecka (spor o „oprávněnost“ užívání tohoto názvu s bývalou jugoslávskou republikou Makedonie, popř. Bulharskem nyní pomíjím), je u nás spojována asi především s misijním působením Cyrila (Konstantina) a Metoděje v dobách tzv. Velké Moravy, než s drážními zajímavostmi. Neznamená to však, že by zde z drážního pohledu nebylo co k vidění.

220.020-2, Rentis bridge/Athens, foto: BillG Athény/Moskva — Řecko, aby naplnilo své závazky vůči věřitelům – Mezinárodnímu měnovému fondu, Evropské centrální bance i Evropské unii – postupně zahajuje privatizaci mnohých státních firem. Přesto, že se předpokládalo, že se na privatizaci budou zejména podílet společnosti z Evropské unie, zdá se, že investice do Řecka přitečou z úplně jiných stran. Mezi privatizovanými podniky jsou řecké státní dráhy OSE, ale i společnost ROSCO, která zajišťuje údržbu kolejových vozidel a železničního zařízení. Dalším neméně zajímavým podnikem je pro některé investory přístav v Soluni.

Diakopto-Kalavrita, ilustrační foto, foto: Jiří Hovorkajízdní řád, ilustrační foto, foto: Jiří Hovorka Atény — Při on–line sledování příchodu nového jízdního řádu jsem uvedl, že v Řecku k významným změnám v osobní železniční dopravě nedochází. Avšak cestující od TrainOSE obdrželi dne 23. prosince 2010 nepříjemný vánoční dárek v tiskové zprávě oznamující zastavení osobní dopravy na většině tratí z důvodu špatného hospodaření. Současná ztráta podniku činí částku zhruba 230 milionů eur ročně. Ke konci roku kumulovaný dluh dosahoval 700 milionů eur. Další propady v tržbách jsou zapříčiněny stávkami, které v letošním roce proběhly v délce cca 120 dní. Ač byla snaha provést minimalizace ztrát, např. převedení informační telefonní linky pod správu TrainOSE, prodej jízdních dokladů přes internet, urychlení elektrifikace tratí nebo zrušení slev v nákladní dopravě. Podle předpokladů na rok 2011 by byla roční ztráta ve výši 55 milionů eur.

Ilustrační obrázekAtény - Dnes v 0:15 došlo ve stanici Larisa na nedávno modernizovaném úseku hlavní tratě Atény - Soluň k vykolejení vlaku IC 74 směřujícím do Alexandroupoli na severovýchodě Řecka. Doprava mezi Larisou a Soluní byla zastavena, trať pro provoz se podařilo uvolnit až v cca 8:30. Při nehodě bylo zraněno 28 cestujících, z toho 11 jich muselo být hospitalizovno. Žádné ze zranění není vážné. Důvodem vykolejení byla podle předběžných dohadů porucha výhybky, není však vyloučena chyba strojvedoucího. Mimořádnou událost šetří místní drážní úřad, který zatím příčiny nehody nepotvrdil.

12.7.2007 - 14:50 - V Aténách se srazily vlaky

Řecko / Atény - Ve čtvrtek 12.7. dopoledne došlo v Aténách k čelní sážce osobního a nákladního vlaku. Při nehodě bylo zraněno 49 lidí, dvacet pět vážně zraněných bylo převezeno do nemocnice. Podle místní policie se většinou jednalo o zranění hlavy. Podle hasičů byla většina cestujících z místa nehody evakuována.

Přeplněný osobní vlak jel ze severního předměstí do centra Atén. Když jeho strojvůdce viděl, že po stejné koleji proti němu jede nákladní vlak z Korintu, začal brzdit a vyzval cestující, aby se drželi, srážce ale již nezabránil. Podle policie jsou oba vlaky vážně poškozené, kabina strojvedoucího u osobního vlaku je zcela zničena. Proč se objevily oba vlaky na jedné koleji zatím není známo, příčiny šetří policie.

zdroj a foto : Novinky.cz , Idnes.cz

Chorvatský Split /UNESCO/, zdroj: Hrvatska turistička zajednicaPraha - Každoročně v červnu zahajují svůj provoz sezonní vlaky do přímořských středisek. V letní sezoně 2007 bude obnoveno přímé vlakové spojení rychlíkem Jadran na trase Praha - Split. Tento vlak se na svou cestu poprvé vydá v pátek 22.6.2007 a bude jezdit denně. V lůžkovém voze bude možné cestovat na trase Praha - Burgas od 7.6.2007 v úterý, čtvrtek a sobotu. Mezi Prahou a Varnou bude možné cestovat v lůžkovém nebo lehátkovém voze od 8.6.2007 v pátek. Od 6.6.2007 bude jezdit vždy ve středu a pátek lehátkový vůz Praha - Thessaloniki.

Ilustracni obrazekAtény - Neuplynul ještě ani měsíc od skončení rozsáhlé výluky na příměstské železnici v Aténách a již v úterý 24.10. začala další výluka, která se dotkne většiny vlaků mířících na sever do Chalkidy a dále ve směru Soluň. Úplná výluka se týká úseku Atény - Pireus. Všechny vlaky z nebo do Pirea jsou ukončeny na aténském nádraží. Předpokládaný termín zahájení pravidelného provozu je 22.12.2006.

Atény - Z důvodu rozsáhlých prací na trati Pireus - Atény - Inoi - Soluň dochází k výraznějšímu omezení příměstské dopravy provozované společností Proastiakos od 6.9.2006.

BleskovkaSofia - Od 21. do 24.4.2006 jsou v Bulharsku velikonoční svátky. Z tohoto důvodu posílí společnost BDŽ vlaky osobní dopravy o 24 vozů. Posilové vozy budou řazeny na 12 spojích kategorie Ex, 30 rychlících a 6 regionálních vlacích. Noční vlaky budou posíleny o lehátkové a lůžkové vozy na rameni Sofia - Burgas, Sofia - Varna a Sofia - Kardam.

Atény - Dne 9.3.2006 byla ustanovena vyšetřovací komise, jejíž úkolem bude vyšetřit okolnosti nehod, které se staly v poslední době. Členové komise nejsou jen řečtí znalci v oboru, ale byli přizváni také odborní zástupci ze zemí EU. Předpokládaná doba práce této komise jsou 3 měsíce. Komise se bude zabývat bezpečností provozu na Řeckých železnicích a navrhne opatření k předcházení nehod.

9.3.2006 - 10:27 - Nehoda na železnici v Řecku

bleskAtény - Ve středu (8.3.2006) večer došlo k železničnímu neštěstí nedaleko řecké metropole Atén. Jeden člověk zahynul, deset dalších bylo zraněno. Obětí je strojvedoucí vlaku, který vykolejil se 130 cestujícími asi 30 km severně od Atén v Medini. Vlak směřoval z Atén do Soluně. Příčina nehody není zatím známa, ale pravděpodobně narazil osobní vlak do nákladního vlaku, který stál ve stanici.

Zdroj: Aktuálně.cz

strucneAtény - Na základě zákona 41/7-3-2005 došlo v letošním roce k vytvoření dvou nových podniků v rámci Řeckých železnic (OSE) - správce dopravní infrastruktury Edisy a provozovatel drážní dopravy Trenose. Dochází tak k účetnímu oddělení dopravní infrastruktury a provozu, které požadují směrnice EU.

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:15
zapadá v 16:17

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Hromadná doprava ve městě Vinnica
Bezmála čtyřsettisícovým městem zhruba uprostřed Ukrajiny se prohánějí tramvaje i trolejbusy, a na rozdíl od jiných měst na východě tu můžeme mluvit o rozvoji hromadné dopravy. Nejen díky vozovému parku ...

Poslední příspěvek Elektrické lokomotivy na našich kolejích: řada 199
Stejně jako dvouzdrojové adélyřady 799 v České republice, ani akumulátorová kinderkařady 199 na Slovensku nejsou 'civilnímu' občanstvu příliš známa, protože na ně může běžně narazit jen při akci pro veřejnost, ...

Poslední příspěvek Za veřejnou dopravou do maďarské puszty (1. den - Miskolc, Debrecen)
Po delší odmlce, dané technickými problémy, otevíráte další cestopis z klávesnice pro tento web tradiční značky SZKV. Při této akci jsme navštívili slovenské jižní sousedy, přičemž obsahem programu bylo ...