..: Aktuality a články - Rakousko :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň — Prosincové změny v jízdním řádu v Rakousku jsou spíše kosmetické. Více změn nastane spíše ve vozovém parku či samotných nabídkách dopravce, ať už v rámci tarifu nebo služeb. Dojde k posílení regionálního provozu, v součtu vlaky ujedou o dva miliony kilometrů více, než letos. Jednotky, určené pro regionální provoz, projdou modernizací do standardu CityJet (brzy vyjde aktualita) a zdražení jízdného bude pod míru inflace, o 1,4 %. Naopak mezinárodní jízdenky čeká zlevnění.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef PetrákVídeň — Výběrové řízení na dodávku sto šedesáti osobních vozů pro rakouské dráhy po stažení námitek firmy Siemens opět pokračuje. ÖBB se rozhodly vypsat tendr na dodání vozů pro rychlost 200 km/h, ze kterých vznikne osm denních a třináct nočních souprav s plánovaným nasazením na současné vlaky EuroCity a EuroNight (Nightjet). Důvodem jsou především požární předpisy pro provoz vlaků v Itálii chystané na rok 2021, které současný vozový park rakouských drah splnit nedokáže. Rakouské železnice ale nedlouho po zahájení výběrového řízení změnily specifikaci rámcové smlouvy, což se nelíbilo konstrukčnímu gigantu Siemens, který svými námitkami zastavil celý proces.

18.1.2017 - 11:27 - Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář

17.1.2017 - 12:29 - Až 200 lokomotiv pro Rakouské spolkové dráhy

183.923 Vectron, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Vídeň — Elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky Rakouských spolkových drah zastaraly a potřebují nahradit. ÖBB dnes, 17. ledna 2017, vybraly společnost Siemens pro jako vítěze rámcové dohody na pořízení až 200 nových elektrických lokomotiv. Celková výše kontraktu by přesahovala podle odhadů z roku 2015 půl miliardy eur (570 mil. eur / 15,3 mld. korun). Detaily nejsou podle agentury APA zatím známé. Aktuálně běží odvolací lhůta. Dodavatelem bude rakouská pobočka Siemens AG Austria, kdy se opakuje situace z rámcových smlouv na lokomotivy Taurus, netrakční soupravy Viaggio Comfort či jednotky CityJet, kdy konečná montáž také probíhala v rakouských podnicích.

Zdroj: DiePresse.com

Talent 3, foto: Bombardier TransportationBerlín — Dne 27. prosince 2016 byla podepsána rámcová smlouva mezi výrobcem kolejových vozidel Bombardier Transportation a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) na dodávku elektrických jednotek Talent 3, jejichž vývoj byl oznámen na veletrhu Innotrans. Rakouské dráhy zaplatí za nové vlaky celkem 1,8 miliardy eur. Předmětem rámcové smlouvy je dodávka až 300 elektrických jednotek v několika variantách, určených pro regionální i meziregionální dopravu. Současně s rámcovou smlouvou byla podepsána rovněž první objednávka na nové Talenty – 21 vlaků o délce 100 metrů, které budou dodávány od roku 2019 a budou nasazeny do provozu na regionálních vlacích v regionu Vorarlberg a sousedních zemích. Hodnota této zakázky činí 150 milionů eur.

Výběr šotoklubu Ležím doma v posteli nemocen a z okna sleduji dění. Přípravy školáků a studentů na návrat do škol a univerzit vrcholí. Někteří se vracejí z dovolené a jiní si zase užívají poslední letní slunečné dny. Železniční fotografové se snaží v těchto krásných dnech udělat ještě nějaké úlovky a já si jen vybírám z velice rozmanité škály hezkých fotografií. Pojďme se na to podívat.

Výběr šotoklubu Říkal jsem si, že před odjezdem na prázdniny (bez počítače a připojení) bych se mohl ještě mrknout na ŽP a zjistit, co je nového. Přihlásím se a vidím, že mám nepřečtenou zprávu. Přišla řada i na mě a já mám připravit výběr šotoklubu! (Tímto děkuji chuchichästlimu za nominaci pro následující výběr šotoklubu.) V tu chvíli jsem byl nadšen a zároveň plný obav, jak se s tím dokážu poprat. Přeci jen napsat článek a slovy zhodnotit práci zkušenějších autorů teprve v patnácti letech je velké sousto, ale zároveň skvělá příležitost.

Srážka v tunelu na Semmeringu, foto: Österreichische Bundesbahnen - ÖBBGloggnitz (aktualizováno 2. 12. 19:00) – Vážná železniční nehoda se stala v úterý 1. prosince ráno v Rakousku na jižní dráze, trati mezi Vídní a Grazem / Villachem. K mimořádné události došlo podle informací rakouských drah ÖBB v tunelu mezi stanicemi Breitenstein a Semmering. Podle předběžných zjištění došlo nejprve k závadě na nákladním vlaku, který jel ve směru od stanice Gloggnitz stoupáním na Semmering. Některé zdroje hovoří o roztržení tohoto vlaku, přičemž obě části soupravy se však měly ihned zastavit v důsledku přerušení průběžného vzduchového potrubí. Za tímto prvním spojem následně zastavil další nákladní vlak. Pro ten byla ze stanice Gloggnitz vyslána lokomotiva, která jej měla stáhnout zpět do stanice. V průběhu jízdy pomocné lokomotivy směrem ke stojícímu vlaku se však tento vlak, tvořený kontejnerovými vozy, z doposud nezjištěných příčin dal do pohybu a v tunelu se srazil s právě přijíždějící lokomotivou. V důsledku nehody došlo k lehkému zranění strojvůdce lokomotivy, vykolejení několika drážních vozidel a výraznému poškození železniční infrastruktury. Zatímco prvotní odhady hovořily o obnovení provozu v řádu několika málo dnů, nynější zprávy mluví o zastavení provozu minimálně na další tři týdny.

13.5.2015 - 16:49 - Westbahn objednává další jednotky Stadler Kiss

WESTbahn – Stadler KISS (vizualizace), foto: WESTbahn Vídeň — Soukromý rakouský dopravce Westbahn objednává pro posílení svého vozového parku dalších deset dvoupodlažních jednotek řady Kiss od švýcarského výrobce Stadler. Objednávka za 180 milionů eur čítá devět čtyřvozových souprav a jednu šestivozovou soupravu. Dopravce v současné době vlastní celkem sedm šestivozových jednotek. Nové čtyřvozové soupravy, jenž budou sloužit jak pro nasazení samostatně, tak jako posily na nejvytíženější spoje, tudíž budou ve flotile společnosti novinkou. Koncepce interiéru a jeho uspořádání bude shodné se soupravami, kterými dopravce disponuje již dnes. Hlavním důvodem této objednávky je pokrytí hodinového intervalu z Vídně do Salzburgu, který by měl být zaveden s v jízdním řádu 2017/2018. Na zmíněné trati Westbahn působí již od roku 2011.

Zdroj: Railway gazette

20.10.2014 - 6:00 - SŽDC uzavřela s ÖBB dohodu o zrychlení vlaků Praha - Linz

EC 100 Jóže Plečnik, Velešín, foto: topič Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.

Zdroj: Railway Gazette

railjet - protihluková izolace skříně, foto: Josef PetrákVídeň — Posledních 9 souprav Viaggio Comfort z šestnáctikusové opce, ačkoliv ČD objednaly jen 7 souprav, nakonec Siemens možná přeci jen vyrobí. Soupravy ale nebudou modré, jak by si mohl nejeden čtenář pomyslet, ale budou zřejmě opět v barvách rakouského národního dopravce ÖBB. Přitom právě ÖBB se původně opce na posledních 16 souprav v roce 2011 vzdaly ve prospěch Českých drah z důvodu nedostatku financí. Nyní ale rakouský dopravce zvažuje, zda nakonec odebere i posledních 9 nevyrobených souprav, ačkoliv původně se počítalo s tím, že další obnova dálkových vlaků ÖBB nebude spuštěna dříve než v roce 2020.

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň — Díky novostavbě vídeňského hlavního nádraží a jeho průjezdnosti budou od nového grafikonu vedeny některé dálkové vlaky přijíždějící do Vídně až na tamější letiště Schwechat. Od prosince 2014 tam budou prodlouženy všechny vlaky ICE směřující do Vídně od Norimberku, Frankfurtu nad Mohanem, Hamburku či z Porýní. Od prosince 2015 bude do stanice Flughafen Wien prodloužena navíc i IC linka Salzburg - Linz - Wien a linky Villach/Graz/Innsbruck - Wien, jejichž provoz zajišťují netrakční jednotky ÖBB railjet.

OBB-EC Zillertalexpress, foto: Josef Petrák Berlín/Vídeň — Blížící se letní prázdniny jsou opět i letos impulzem pro cestování a dovolenou, které železniční společnosti pravidelně podporují různými tarifními nabídkami, ze kterých jsou jednoznačně nejvýhodnější síťové jízdenky. Jak už jsme Vás informovali v předchozích dvou aktualitách, České dráhy mají nabídku Jízdenka na léto platnou vždy dva týdny, Železničná spoločnosť Slovensko nabízí jízdenku Slovak vždy na jeden měsíc, Švýcarský dopravní systém u příležitosti výročí 25 let Švýcarského dopravního systému připravil speciální jízdenku Swiss Peak Pass. My se však v této aktualitě zaměříme na nabídky letních jízdenek v Německu a Rakousku, které ještě v době vydání předchozí aktuality nebyly známy.

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Blížící se letní prázdniny jsou i letos impulzem pro cestování a dovolenou, což jsou věci, jež evropské železniční společnosti pravidelně podporují různými tarifními nabídkami, ze kterých jsou jednoznačně nejvýhodnější síťové jízdenky. V tuto chvíli jsou známy již nabídky Českých drah a také Švýcarského dopravního systému. Závěrem článku bychom vás také rádi upozornili na možné problémy v případě, že jste si loni v Rakousku pořídili jízdenku Sommerticket a s ní nutnou zákaznickou kartu ÖBB VORTEILScard.

G. Kettler: Elektrotriebwagen der ÖBB. 4041–4124, foto: bahnmedien.at Vídeň — Obdrželi jsme do redakce k recenzi zajímavou publikaci od našich rakouských sousedů. V prosinci 2013 vydalo nakladatelství Bahnmedien.at další díl v edici fotoknih pojednávající o elektrických jednotkách ÖBB z pera renomovaného autora Güntera Kettlera. Tento autor navazuje na předchozí díl o motorových jednotkách ÖBB 5144-5022. V novém díle je uváděn vývoj, krátký technický popis a velmi kvalitní obrazový materiál, který zahrnuje širokou škálu všech typů od předměstské dopravy až po legendární jednotky 4010 Transalpin, kde mapuje i jejich provoz na tratích do Německa a Švýcarska. Zahrnuje i současné jednotky Talent a vozidla vyvinutá speciálně pro lokálku do Mariazell.

1 2 3 4 5 ... 18 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:19
zapadá v 16:14

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Cesta za vlaky a tramvajemi ostrovního království (1)
Na konci minulého roku jsme se s kamarády shodli, že vzhledem k očekávanému Brexitu (a dalším předběžným informacím), navštívíme Anglii, Wales a ostrov Man. Dohodli jsme se, že pojedeme tam i zpět vlaky ...

Poslední příspěvek Medzi Košicami a Prešovom bude premávať Mikulášsky vlak
Svätý Mikuláš opäť raz vyrazí na svoju púť vlakom. Už v sobotu 2. decembra 2017 tak na trati medzi Košicami a Prešovom budete mocť zazrieť nielen populárne historické motoráky Magdu a Ľubku, ale aj samotného ...

Poslední příspěvek Hromadná doprava ve městě Vinnica
Bezmála čtyřsettisícovým městem zhruba uprostřed Ukrajiny se prohánějí tramvaje i trolejbusy, a na rozdíl od jiných měst na východě tu můžeme mluvit o rozvoji hromadné dopravy. Nejen díky vozovému parku ...