..: Koleje Dolnośląskie zavádějí vlaky Premium :..

Newag Impuls KD, foto: NIcKON Vratislav — V Dolním Slezsku ještě zůstaňme. Dopravce Koleje Dolnośląskie zvažuje zavedení rychlých spojů, označovaných jako „Premium”. Půjde zpočátku o dva páry spojů ve špičce, směřující z Jelení Hory, Valbřichu a Lehnice do Vratislavi, v opačném směru pak budou dva páry vlaků odjíždět odpoledne. Vlaky zastaví pouze v nejvýznamnějších stanicích a budou dosahovat rychlosti až 160 km/h, tarifně se nebudou nijak vymykat ze standardní nabídky. Dopravce cílí především na ty, kteří dnes v této relaci cestují autem, čímž chce pomoci uvolnit již tak velmi vytížené ulice Vratislavi v ranní špičce. Půjde prozatím o testování, zatím ještě není jisté, kdy první spoje vyjedou.

Výhledově by tyto rychlé a komfortní příměstské vlaky měly být zavedeny také z Kladska, Boleslavce či z města Rawicz. Dopravce chce na těchto spojích rozšiřovat i služby, ať už půjde o automaty na občerstvení či kávu anebo denní tisk, dostupný přes wi-fi připojení ve vlaku. V rámci propagace chtějí Koleje Dolnośląskie klást důraz na skutečnost, že pojem „Premium” v názvu vlaku nemá a nebude znamenat vyšší cenu. Cílem dopravce je nabídnout prémiové služby všem cestujícím za běžný tarif. V minulosti byly rychlé spoje po Dolním Slezsku zavedeny dopravcem Przewozy Regionalne, avšak jejich cílem nebylo nabídnout vyšší komfort cestujícím, kteří dojíždějí z Dolnoslezského vojvodství do Vratislavi, nýbrž fungovaly v rámci celého Polska a vůči konkurenci, kterou tvořily dálkové vlaky dopravce PKP Intercity, nabízely především nižší ceny.

Zdroj: Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 11.1.2018 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Polsko


12.01.2018 (16:57)  
O té Koleji Aglomeracyjnej ve Wrocławi se hovoří už delší dobu. Bylo by dobré, kdyby např. na trati Lichkov - Międzylesie - Wrocław obsluhovala zastávky přinejmenším od Strzelina, a některé vlaky ještě z Kłodzka, nejlépe města (na Kłodzko Miasto je prostor pro odstavné koleje, které kdysi dávno byly). A vlaky přes Lichkov do Ústí n.O. či až Pardubic, kdyby vedly právě jako to "premium". Je na téhle trase nakonec totiž dost zastávek s minimální nebo žádnou frekvencí. Za dnešních rychlostních poměrů téhle tratě by při zastavování řekněme jen Strzelin - Ziębice - Kamenec - Bardo - Kłodzko Gł.- Kłodzko Miasto - Bystrzyca K. - Długopole Zdr. a někde ještě Domaszków stačilo ne více, než rovné dvě hodiny. Na výměnu čet a strojvedoucích v některé z těch hraničních stanic nejméně 3 minuty, ne více než 5, a při zastavování z Lichkova jen Jablonné a Letohrad, případně ještě nějaká jiná frekfentovaná stanice, zbyde-li čas...z Lickova do UO 35 minut...a pokud vhod návaznost na nějaký Ex, IC, pokud by jej zastavovali ČD v ÚO, by pak klidně bylo lze pořídit při max. jednom přestupu cestu Wrocław - Praha za 4 a půl hodiny. To je stejný čas jako u autobusových společností (např. Polskibus.com.pl), jezdících via Kudowa - Náchod - HK, cena přibližně stejná - nakonec nová jízdenka Wrocław - Praha u KD je za 50 złotek. Komfort cestování nesrovnatelně vyšší, v každém případě by mohly KD takto konkurovat autobusákům a mít takovýmto způsobem vedené spoje i obsazeny.
Na příklad: Kdyby ranní spoj KD69361 v 05.15 ráno z Wrocławi předělali na "premium", klidně by stihl Międzylesie řekněme v 07.18 ,....z Lichkova by vypadl řekněme 07.32 a do ÚO příjezd řekněme 08.07...klidně by ČD ještě mohli v ˇUO stavět Railjeta do Vídně (příj. 10.49), do Prahy by měli z ÚO buď brněnský Rx872 a jsou v Praze 10:03...anebo pokud by EX "Hutník" místo ÚO město stavěl v ÚO, pak do Prahy příjezd dokonce 09.36, a stihnou ještě jižní expres do Lince...Kdyby podobně byl pár ráno z Prahy (třeba ráno odjezd 05.20 a příjezd Wrocław před 10.00, a veče odjezd Wrocław řekněme 17.35 a příjezd Praha 22.00, a podobně večer z Prahy (Vídně) do Wrocławi, už by takto organizované spoje umožnily jednodenní zájezdy do Prahy nebo do Wrocławi. to by pro obně strany bylo atraktivní...
11.01.2018 (15:30)  
Tak to je dost pozitivní zpráva, KD se pustí i na pole, které doteď patřilo Spóleczce Prestiżowej, tedy PKP IC. Uvidíme, jak to zkousnou, kdysi řvali jak pominutí, že si PKP PR dovolilo provozovat spěšňáky.

Jinak nápad velice dobrý - je vidět, že Województwo Dolnośląskie bere železnici vážně. Nevím, zda to tu už padlo, ale Kolej Aglomeracyjna se chystá i ve Wrocławiu.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko