..: Očima strojvůdce: Další nástroj pro potěšení fanoušků železnice :..

754_323_stanoviste, foto: Martin GrillDíky internetu existuje celá řada možností, jak navštívit místa a zhlédnout činnosti, ke kterým se běžný smrtelník nedostane, nechce-li vyřizovat stohy povolení a absolvovat byrokratická kolečka, na jejichž konci mu ani tak nemusí být vyhověno. Jedním z takových míst je i stanoviště lokomotivy, které je zpravidla určeno výhradně zaměstnancům dopravce. Ačkoli nelze nic namítat proti běžnému kochání se krásami okolí tratí, probíhajícímu ve voze skrze okno (v některých případech naštěstí stále polospouštěcí), pohled na trať ve směru jízdy je úplně jiná káva. Na YouTube se v posledních letech objevila celá řada záznamů ze stanoviště, které tento pohled zprostředkovávají všem, ale protože každý autor používá jiná hesla (tagy) a neexistuje jednotná řeč, nebývá vyhledání kýženého videa jednoduchou záležitostí. Proto vznikl projekt Očima Strojvůdce, jehož hlavním cílem je katalogizace kvalitních záznamů ze stanoviště strojvůdce, s možností jejich vyhledávání podle různých parametrů.

Těmi jsou:

  • Projížděná trať (tratě)
  • Výchozí a cílová destinace
  • Dopravce
  • Typ vozidla
  • Kategorie vlaku a jeho číslo
  • Rok pořízení záznamu
  • Kvalita záznamu
  • Autor (uživatel YouTube)

Databáze je rozšiřována jak jejím autorem (mnou), tak kýmkoli, kdo vyplní on-line formulář. Data jsou následně zkontrolována a vyhovuje-li záznam po stránce obsahové a kvalitativní, je přidán do seznamu, přičemž minimální požadovaná kvalita je HD, tedy rozlišení 720 pixelů na delší straně. Facebooková stránka projektu pak informuje o nových aktualizacích, do budoucna přinese představení jednotlivých autorů a případné zajímavosti, spojené s tématikou pořizování záznamů na stanovišti.

Odkaz: web Očima Strojvůdce, Facebooková stránka projektu


Martin Grill Poslat mail autorovi | 13.5.2018 (0:13)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Virtuální svět

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel (gp) 
27.05.2018 (20:04)  
M474: Brzo se dočkáš. ETCS nahrazuje návěstidla, jejichž významu rozumí každý šotouš, šifrovanou datovou komunikací, která se nedá odposlouchávat. Má to jediný háček: strojvedoucí se musí jmenovat Bob nebo Alice (v českých podmínkách Aleš nebo Barbora :--)
27.05.2018 (19:17)  
Co když úsek daleko za návěstidlem není? Třeba kusá kolej?
To jako ranžírka - kus koleje - zarážedlo? Jakej by to mělo význam tam mašinou jezdit?

Tak když odjedu lokomotivou od soupravy na kusou kolej,
No obvykle když odjížím od soupravy, tak tam je výhybka (jeden KO) a za jazykovým stykem je obrácená ranžírka a další KO.
Takže uvolněním té výhybky (což musím, aby šla otočit) je splněná podmínka, že je následjící KO uvolněn.

Proč pořád ten šotouš?
Protože normální člověk se z vokýnka proti směru jízdy nekouká a když jo, tak rozhodně neřeší, co na návěstidle svítí a nesvítí.
26.05.2018 (8:41)  
Co když úsek daleko za návěstidlem není? Třeba kusá kolej? Tak když odjedu lokomotivou od soupravy na kusou kolej, svítí pořád bílá, dokud jí ručně neshodím?

Proč pořád ten šotouš? Protože na návěstidle by měla být cedulka "Pouze pro služební účely".
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
25.05.2018 (13:19)  
Tahle teorie má háček, fíra i při posunu těžko pojede někam, kam nevidí, v takovém případě určitě musí vidět návěsti posunovače, nebo se s ním slyšet ve vysílačce. Čili je asi jedno, jestli vidí nebo nevidí bílou v mašině na konci posunujícího dílu, pokud předtím dostal návěst od posunovače.
Proč pořád ten šotouš?
25.05.2018 (13:04)  
návěstidlo svítí bíle dokud ho nemine poslední vůz odjíždějící části a pak se změní návěst na "posun zakázán", a systém vůbec nezajímá, zda v předcházejícím izolovaném úseku něco zůstalo.
No právě že zajímá!
Bílá spadne, pokud se buď uvolní úsek PŘED návěstidlem (tzn. celý posunový díl z koleje odjel), anebo su uvolní úsek ZA návěstidlem (tzn. to, co z koleje odjelo, je už daleko na návěstidlem, přičemž v koleji něco zůstalo).
A má to svou logiku - u posunových dílů bývá často mašina na konci, takže je potřeba, aby fíra (A NE NĚJAKEJ ŠOTOUŠ!!!) tu bílou viděl, ne že mu jí první náprava shodí a on nic neuvidí (protože třeba oblouk).
24.05.2018 (16:44)  
A u posunu to funguje jak? Když odpojím část posunujícího dílu a odjedu s ním na návěst "posun dovolen" tak mi návěstidlo svítí bíle dokud ho nemine poslední vůz odjíždějící části a pak se změní návěst na "posun zakázán", a systém vůbec nezajímá, zda v předcházejícím izolovaném úseku něco zůstalo. Uznávám, že by bylo potřeba víc relátek.

Podobná debata tady nedávno probíhala na téma zvednuté a opět zavřené závory a trvale svítící výstraha.
24.05.2018 (8:51)  
M474: Nejsem povinen do obsazeného oddílu vjet, záleží pouze na mně, zda pojedu nebo počkám na žlutou.
No a když bude podle vašeho návrhu padat návěstidlo na stůj až poté, co se zcela uvolní první oddíl, tak jak pozná fíra druhého vlaku, že ta "zelená" platila pro první vlak ( a nespadla kvůli tomu, že jeho druhý vlak obsazuje stále obsazuje první úsek) a pro vlak druhý neplatí?
23.05.2018 (21:37)  
Tak sem se dnes ve škole (dopravní) dozvěděl úžasnou zprávu. Cca v roce 2019 má vyjít úplně nová a zcela překopaná SŽDC D1 !!!! Skáču radostí až do nebes a sem zvědavej, jestli to opravdu vylepší nebo už tak zpackanej předpis ještě více zpackaj....radostí skáču, protože to bude na úplné ověření ze znalostí....
24.05.2018 (6:44)  


Spíš půjde o nějaké sjednocení všech možných přílepků ke stávajícímu předpisu tak, aby tvořil nějaký ucelený dokument (alespoň na chvíli.)
registrovaný uživatel kave 
23.05.2018 (17:17)  
M 474 003:

Než tu zase začnete trousit nesmysly o postupech na AB, tak doporučuji studium předpisu SŽDC D1, který má účinnost od 1. července 2013
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
23.05.2018 (13:46)  
Proto píšu starší předpisy, dříve tuto povinnost přinejmenším vlakvedoucí měl. A proto měl na hytláku ty prosklené výhledy.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko