..: Aktuality a články - Itálie :..

Italiano: Ferrovia Circumetnea, Newag DMU1 in arrivo a Misterbianco il 1 giugno 2016, foto: Anthostav Catania — První jednotka Vulcano pro rozchod 950 mm, dodávaná polskou společností NEWAG, vyjela do provozu ze sicilské stanice Catania Borgo v květnu 2016. Předtím ji čekalo 3 000 kilometrů v testovacích jízdách, které úspěšně zvládla. NEWAG dodal dvoučlánkové dieselové jednotky s kapacitou 106 míst, plně klimatizované, bez problémů přístupné pro hendikepované za pomoci pohyblivých ramp. Maximální cestovní rychlost je 100 km/h. Za čtyři jednotky společnost Ferrovia Circumetnea (FCE) zaplatila 14,8 milionů eur. Zpočátku byly nové jednotky nasazeny ve špičkách v okolí Etny na trase Catania – Riposto. Pan Łukasz Mikołajczyk, tiskový mluvčí NEWAG, potvrdil, že FCE na základě opce objednala další čtyři jednotky za 14 892 840 eur. Ferrovia Circumetnea zatím potvrdila odebrání jedné jednotky, na zbývající tři je nutno nejprve dořešit jejich financování.

Pendolino společnosti NTV, foto: Alstom Milán — Rada Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) schválila objednávku dalších pěti vlaků EVO Pendolino od společnosti Alstom. Využila tak možné opce z objednávek z let 2015 a 2016, kdy bylo objednáno 12 souprav a údržba na 20 let, kterou zajišťuje pobočka Nola v Neapoli. Všechny vlaky budou vyrobeny v italských závodech společnosti Alstom. Tím se celkový počet Pendolin ve flotile NTV, které jezdí pod komerčním označením italo, rozroste na 17. NTV pak bude disponovat 42 vozidly, kromě Pendolin ještě soupravami Agv 575. V roce 2018 tak společnost NTV bude moci rozšířit své služby včetně linek Turín – Milán – Benátky a Řím – Verona – Benátky.

15.11.2017 - 12:00 - Trenitalia objednává další jednotky Jazz

Alstom Coradia Meridian Jazz, foto: Alstom Savigliano — Dalších 27 souprav Coradia Meridian Jazz od výrobce Alstom obohatí italské železnice. Dopravce tak využil opci ke stávající smlouvě o dodání souprav, podepsané v roce 2012. Objednávkou v hodnotě 170 milionů eur společnost Trenitalia pokračuje v obnově svého vozového parku pro regionální dopravu, který mimo jiné čítá už 91 souprav stejného typu. Zcela nízkopodlažní elektrické jednotky budou v pětivozovém provedení kromě tří souprav, které budou čtyřvozové. Jednotky dosáhnou nejvyšší rychlosti 160 km/h a cestujícím nabídnou obvyklý komfort poskytovaný v moderních regionálních soupravách – klimatizaci, zásuvky 230 V pro mobilní telefony a notebooky či rozsáhlý informační systém. V současnosti jsou soupravy Jazz provozovány již v jedenácti italských regionech a vyráběny jsou v Saviglianu, ležícím na severozápadě Itálie. Dodávky souprav budou zahájeny v létě roku 2018 a poslední jednotka bude dodána nejpozději do léta následujícího roku.

Zdroj: Alstom

Bari — Aktualizace 15. 7. v 9.45 — Dne 12. července v 11.30 h místního času se na jednokolejné trati mezi italskými pobřežními městy Bari a Barletta v úseku mezi stanicemi Corato a Andria, asi 7 km od stanice Andria, čelně střetly dvě čtyřvozové elektrické jednotky. Jak je vidět ze snímku italských hasičů, první dva vozy každé z jednotek jsou totálně zničené a zbytky rozházené po okolí. Trať se v daném úseku mírně „klikatí“ mezi sady, takže strojvedoucí mohli zaregistrovat protijedoucí vlak až na poslední chvíli. Maximální povolená rychlost je 100 km/h. Následky srážky jsou tragické. Podľa najnovších správ bol upravený počet obetí nehody, potvrdených bolo 23 mŕtvych a 52 zranených. Medzi potvrdenými obeťami sú napokon aj obaja rušňovodiči.

Caravaggio, foto: Hitachi Rail Rím — Dopravca Trenitalia (100% dcérska spoločnosť Ferrovie dello Stato Italiane; člen skupiny FS, ktorej jediným vlastníkom je zatiaľ Talianska republika) podpisoval dňa 28. 6. 2016 dve nové rámcové zmluvy na dodávku vlakov pre regionálnu dopravu. V medzinárodnom tendri za účasti najväčších hráčov na trhu, ktorý samotná Trentitalia označila ako bezprecedentný, sa v 3 samostatných častiach súťažilo o možnosť dodávky až 500 viacdielnych jednotiek v očakávanej hodnote približne 4,5 miliárd eur.

15.5.2015 - 6:00 - První hybridní jednotky Stadler Flirt objednány

Hybridní jednotka Stadler Flirt, foto: Stadler Aosta — Italský region Valle d’Aosta bude prvním majitelem hybridních jednotek Stadler Flirt. Objednávka na dodávku pěti souprav Flirt3 poháněných jak elektricky napětím 3 kV, tak dvěma osmiválcovými dieselovými motory, byla podepsána 12. května a počítá se s dodáním vlaků do roku 2018. Výkon jednotek na elektrifikované trati bude 2600 kW a maximální rychlost bude činit 160 km/h, na dieselový pohon pak bude výkon 700 kW a maximální rychlost bude 140 km/h. Jednotka se bude skládat ze tří vozů a celková kapacita bude činit 197 sedících cestujících, přičemž pokud se vlaky u cestujících setkají se zájmem, bude přidán čtvrtý vůz. Kontrakt v hodnotě 43 milionů eur čítá jak samotné soupravy, tak školení personálu a pětiletou údržbu. Součástí objednávky je také opce na dalších pět souprav s tříletou údržbou. Celková cena tak může být až 94 milionů eur.

Zdroj: Railway gazette

3.5.2015 - 7:00 - Frecciarossa 1000 míří na koleje

Innotrans 2014: ETR1000 a FLIRT3 ŽS Řím — Hvězda loňského veletrhu kolejové dopravy Innotrans, italská vysokorychlostní jednotka řady ETR 1000 alias Frecciarossa 1000, míří do pravidelného provozu. Vlak vyrobený konsorciem výrobců AnsaldoBreda a Bombardier Transportation poprvé pravidelně vyjede 14. června letošního roku, tedy od začátku platnosti letního jízdního řádu italských železnic Trenitalia. Jednotky budou nasazeny na nejvytíženější italské vysokorychlostní lince Miláno - Řím, přičemž vybrané vlaky budou prodlouženy na severním konci až do Turína a na jižním konci do Neapole. Některé spoje budou navíc pokračovat i do stanice Rho Fierra Milano, poblíž které se uskuteční prestižní veletrh Expo 2015. Na této trase budou vlaky, jež jsou konstruovány na rychlost 360 km/h, dosahovat maximální rychlosti 300 km/h a cestu z Milána do Říma zvládnou bez jediného zastavení za necelé tři hodiny. Dodávka těchto moderních vysokorychlostních jednotek bude završena v roce 2017 dodáním padesáti souprav.

Zdroj: Railway Gazette

ETR 1000, foto: DMMRimini — Italské státní dráhy Trenitalia hodlají do budoucna zvýšit maximální rychlost na nově postavených vysokorychlostních tratích na 360 km/h. V neděli 19. srpna 2012 byla v Rimini představena nová generace vysokorychlostních jednotek ETR 1000. Nové vlaky jsou označovány jako "Frecciarossa" - "Rudý šíp". V počtu 50 kusů je dodá konsorcium firem Bombardier Transportation a AnsaldoBreda; italské státní dráhy za ně zaplatí celkem 1,5 miliardy EUR.

31.3.2012 - 18:00 - NTV opět odsouvá zahájení provozu

ntv_agv, foto: ntv Řím — Zahájení pravidelného provozu vysokorychlostních vlaků Italo Treno italského soukromého dopravce NTV na trase Neapol - Řím - Florencie - Boloňa – Milán bylo přesunuto z konce března na 28. dubna. Cenovou politiku a další informace hodlá dopravce představit 12. dubna a o tři dny později by pak měl začít předprodej jízdenek. Již dříve byl termín zahájení provozu několikrát měněn, především kvůli protahování schvalovacího procesu 25 vlaků AGV francouzského výrobce Alstom. Pilotní linka open access projektu Neapol - Milán by měla být ještě letos rozšířena o další vlaky a další stanice po rozšíření obsluhované trasy.

Zdroj: Italo Treno, Il Fatto Quotidiano

Arenaways 483.018, foto: Arenaways Milán — První italský soukromý železniční dopravce operující v osobní dopravě s open access projekty - Arenaways - se po úpadku, způsobeném především nerovnými podmínkami mezi státním dopravcem a nastupující konkurencí, vrací na koleje. Společnost s podporou investorů v čele s původním, dnes již minoritním, majitelem Giuseppem Arenou obnovuje svoje open access projekty vlaků InterCity Turín – Milán a „Vlaky na moři“ spojující Turín a Livorno. Dále jsou v plánu mezinárodní spoje autovlaků do Německa a Holandska ve spolupráci s Deutsche Bahn a EECT AutoSlaap Trein, chystá k realizaci spojení mezi Turínem a Berlínem a připravuje vlastní noční spoje až na jih Apeninského poloostrova.

15.1.2012 - 15:00 - Nová linka kombinované přepravy mezi ČR a Itálií zahájila provoz

Terminál kombinované přepravy, foto: Bohemiakombi Ostrava/Verona — V pátek 13. ledna 2012 vyjel první nákladní expresní vlak kombinované (intermodální) přepravy z Verony do Ostravy pod hlavičkou společnosti Bohemiakombi. Podle plánu bude vlak jezdit třikrát týdně v každém směru a tuto cestu zdolá za pouhý jeden den. Terminál v Paskově (nedaleko Ostravy) obslouží zároveň i přilehlé oblasti Polska, z terminálu v severoitalské Veroně mohou pak zásilky pokračovat dále po celé Itálii a také do řeckého Patrasu. Dopravu vlaků této linky mají plně v kompetenci soukromí dopravci. Za italskou stranu je zodpovědná společnost RTC, v Rakousku jejich německý partner dopravce Lokomotion a na tuzemské části trasy česká firma AWT, která je zároveň také provozovatelem terminálu v Paskově. První vlak z Verony přivezla do Břeclavi lokomotiva 189.914 Lokomotion.

Zdroj: Bohemiakombi

Logo společnosti Keller Elettromeccanica SPA, foto: Keller Elettromeccanica SPA Villacidra/Plzeň — Je to jen několik měsíců, co se společnost Škoda Transportation ve sporu s Českými drahami o nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort zmiňovala, že je schopna dodat vlakové soupravy pro rychlost 200 km/h, které sama nemá v nabídce. Pomoci ji v tom měl zahraniční partner, kterého ale Škoda Transportation nechtěla prozradit ani zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nedávno však časopis Italsko-české obchodní a průmyslové komory Progetto Repubblica Ceca informoval, že Škoda Transportation jedná o možné spolupráci s italským výrobcem kolejových vozidel Keller Elettromeccanica ve Villacidra na Sardinii. „Žádná dohoda mezi firmou Keller a společností Škoda Transportation podepsána nebyla. Mohu pouze potvrdit, že s touto firmou o určité spolupráci jednáme. Ale do doby, než se transakce uskuteční, nemůžeme obchod komentovat,“ vyjádřila se pro deník E15 tisková mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Taurus v úseku Rabensburg - Hohenau, foto: Firefighter Již několikrát jsem využil nabídku otcova zaměstnavatele – Českých drah – a vypravil jsem se s kamarádem po železnicích Evropy za sluncem, mořem či novým přátelstvím. Psal se rok 1997, když jsem se ze slunného Portugalska už sám vracel přes Rakousko domů. O právě probíhajících povodních jsem měl jen kusé informace, protože mobily v té době ještě nebyly tak rozšířené. Právě kvůli povodním byla spousta vlaků vedena po odklonové trase. Jinak tomu nebylo ani u mého spoje EC, na který jsem čekal v Hohenau, kam jsem dojel osobním vlakem z Vídně. Navzdory tomu, že vídeňská nádraží znám velmi dobře a vím, ze kterých odjíždí mezinárodní rychlíky do České republiky, rozhodl jsem se použít osobního vlaku, abych lépe poznal zdejší krajinu, která z rychlíku ubíhá moc rychle.

27.3.2011 - 8:00 - Vlakem do Vatikánu

Expozice ŽOS Vrútky - vozy Ampeer a WGmeer, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Bratislava — Železničná spoločnost Slovensko připravila po síťové jízdence na MS v hokeji, o které jsme vás již informovali, další zvláštní nabídku. Tentokrát je nabídka určena hlavně pro zájemce o účast na blahořečení Jana Pavla II. Mimořádný spoj odjíždí 30. dubna brzy ráno z Košic a pokračuje přes Žilinu a Bratislavu do Říma. Podle zájmu cestujících bude možné přistoupit do vlaku i v dalších stanicích na trase. Vlaková souprava bude plně klimatizovaná a zařazen by měl být i společenský vůz. Do Říma vlak dorazí 1. května, zpět na Slovensko odjede tentýž den v nočních hodinách. Příjezd do Bratislavy je plánovaný na 2. května dopoledne, odkud bude pokračovat dál do Košic. Cena zpáteční jízdenky pro jednu osobu s místem na sezení je 180 eur (v přepočtu asi 4500 korun), avšak společnost nabízí i možnost objednání celého vozu se 66 místy na sezení za mírně zvýhodněnou cenu 11 tisíc eur.

Zdroj: ZSSK

350.016, Štrba - Štrba zastávka, foto: Johník Bratislava — Železničná spoločnosť Slovensko u příležitosti konání mistrovství světa v ledním hokeji na Slovensku zavedla novou obchodní nabídku. Jedná se o síťovou jízdenku ICE HOCKEY 2011 na neomezený počet cest od 28. dubna 2011 do 16. května 2011. Ačkoliv se zápasy mistrovství budou konat v Bratislavě a Košicích, síťová jízdenka bude platit na všech tratích spravovaných Železnic Slovenskej Republiky, stejně jako Trenčianskej elektrické železnici, Tatranské elektrické železnici a Ozubnicové železnici ze Štrby na Štrbské pleso. Pro zahraniční cestující se nabízí porovnání se síťovou jízdenku InterRail Pass Slovensko, která však stojí při dané délce platnosti řádově více.

1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:55
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Podporte svojim hlasom projekt „Na výlet za kultúrou historickým vlakom“
Štyri nostalgické výletné vlaky v okolí Vrútok na kultúrne podujatia – taký je zámer projektu Klubu železničných modelárov Vrútky, s ktorým sme sa zapojili do nadácie Gesto pre mesto od Raiffeisen Banky. ...

Poslední příspěvek Vlakem do francouzských Alp (2. díl)
V druhém díle se podíváme do jednoho z největších francouzských měst, Lyonu. Nachází se tu velké množství dopravních zajímavostí - metro stoupající tak prudce, že potřebuje ozubnici, automatické metro, ...

Poslední příspěvek Tri mikulášske vlaky v dvoch štátoch počas jediného výletu
Inšpiráciou k ďalšej výprave na koľaje bývalého Československa mi bol blížiaci sa sviatok sv. Mikuláša a s ním spojené nostalgické jazdy počas víkendu 2. a 3. decembra. Aj keď som cestu do Bratislavy, ...