..: SNCF chce zefektivnit provoz rychlovlaků TGV :..

TGV, Port-La Nouvelle, foto: Tomáš Kubovec Paříž — Stále silnější letecká a autobusová doprava nutí francouzské dráhy efektivněji plánovat provoz známých rychlovlaků TGV. Společnost chce zlepšit především využití vozového parku a vyřadit nejstarší jednotky z provozu. Podle ředitelky společnosti SNCF Voyages Rachel Picardové je očekáváno snížení provozních nákladů o 20 až 30%. Dojde například k rozšiřování konceptu nízkonákladových vlaků Ouigo a k úpravám v provozu vlaků tak, že například na trase Paříž – Lyon dojde ke snížení turnusové potřeby ze 24 souprav na 19. Cílem je snížit počet souprav TGV ze 400 na 300, což přinese menší potřebu investic i provozní náklady. S nejvyšší pravděpodobností tak dojde k vyřazení souprav TGV PSE a TGV Atlantique, které dosahují stáří okolo 35 let. Flotila francouzských rychlovlaků TGV se pak bude skládat z různých modifikací TGV Duplex. Podstatně negativní pak může být zmíněná úprava jízdních řádů, kvůli které mohou některá města přijít o spojení se zbytkem Francie pomocí rychlovlaků TGV. Společnost SNCF usiluje o snížení nákladů mezi roky 2016 a 2020 o 2,5 miliardy EUR.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.1.2018 (10:07)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
17.01.2018 (17:42)  
milos: TGV jede z Torino Porta Susa po staré trati přes Vercelli a Novara. Poté je ukončeno v Milano Porta Garibaldi. Jízdní doba je 1h30, zatímco Frecciarossa dá Torino Porta Susa - Milano Centrale po VRT za 50 min.

Spoj TGV 9542 a v opačném směru TGV 9240 v obou nácestných stanicích dokonce staví.
registrovaný uživatel milos  mail  
17.01.2018 (16:16)  
hortulana: diky moc za info - ano, byl to ten 4505 - ja mel uz z pocatku devadesatek pri prvni navsteve rekordmana v holesovicich v hlave zafixovano, ze co je takto z TGV hranate a z teto doby, tak je proste Atlantik.
Ale je mi jasny, ze tak jednoduche to neni, snazil jsem se to svest na to, ze holt z puvodni atlanticke vetve je mozna aktualne presunuli na milanskou. Nastupoval jsem do nej v Lyonu, kam prijel z Parize zdvojeny a dal pokracoval smerem na Alpy uz solo. A na teto relaci rozhodne nedosahoval maximalnich rychlosti, bezne se jelo dlouhodobe osmdesatkou, bylo to spis takove jedno dlouhe "Bezpravi".

Jinak nástup v Lyonu i odjezd s pozdravem od fíry v Turine mam tady:
https://youtu.be/DFnlu4ndvzw?t=14m11s


Rail-2005: takze pokud to TGV jelo pak z Turina do Milana, tak tam jede po nejake stare trati? Tuhlr trat jsem pak jel az druhy den uz italskym ETR500, tak me to ani nenapadlo.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
17.01.2018 (16:08)  
TGV-A je pouze na francouzské napěťové soustavy 1500 V ss a 25000 V 50 Hz. Takže do Itálie by měly bez dalších technických a schvalovacích úprav problém dojet.

Do Itálie jezdí TGV-R, to má navíc 3000 V ss. Ale protože není kompatibilní s TSI, tak nesmí na VRT Torino-Milano. Takže SNCF už vážně uvažuje, že pro tento výkon objedná 6 nových jednotek 2N2 3Ux Euroduplex (případně nechá upravit stávající).
17.01.2018 (14:21)  
milos: hehe, tu je vidět, že na lak to nejezdí. Každopádně Antlantigue to nebyl. Jestli ty předchozí fotky patří k tomu, tak podle čísla je to Réseau (ty mají čísla sérií 500 a 4500, Atlantigue má čísla 301-405). Krom jiného by se do Itálie Atlantigue ani podívat nemohl. Pokud se nepletu tak jezdí snad jen na té atlantické lgv. Na rozdíl od ostatních TGV jsou 10 vozové, takže se zdvojená jednotka vejde k nástupištím snad jen na týhle „jejich“ trase, pro kterou byly vyrobeny.
registrovaný uživatel milos  mail  
17.01.2018 (13:17)  
predpokladam, ze jsou tito atlantici nasazeni i na vetev z Parize do Milana?
Loni jsem tam tudy s nim jel (jestli je to on) a opravdu nebyl z nejmladsich :- )
http://milosdvorak.rajce.idnes.cz/Vlakovylet_po_Evrope_-_zari_2016_-_1._dil_-_Vlacky_a_nadrazi/#20160930_174143.jpg
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
14.01.2018 (18:12)  
ICE je lepsí (pro mou "sedínku") nez TGV a s ním taky není nase sít kompatibilní . viz nová trasa München - Berlin. :-)
14.01.2018 (17:05)  
Jiří Bajer: Tak to první dvě generace francouzských TGV v zásadě taky ne a přesto se tu o tom napůl z legrace uvažuje. Spíš jsem chtěl poukázat na to, že taková VRT jednotka nemusí „vydržet“ to, co například příměstské panťáky.

Co se té kompatibility týká, je tu např. Čína a Taiwan (ne, že by tam teda měl někdo potřebu kupovat staré šinkanseny).
14.01.2018 (15:46)  
hortulana: Žabotlamy měly sloužit 15 let, ale některé jednotky překročily 50 let pravidelného provozu. Inu, česká železniční specifika.
14.01.2018 (15:43)  
Hortulana: Kdo by je taky kupoval, když nejsou s ničím kompatibilní? Kromě rozchodu tedy...
14.01.2018 (14:16)  
Příklad: některé japonské shinkanseny sloužily 20(!) let a nikdo je po vyřazení hromadně nekupoval.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko