..: Aktuality a články :..

EN57 KM Sluneční Varšava — Po nedávném ohlášení nákupu 71 jednotek Stadler Flirt a s tím souvisejícího vyřazování nemodernizovaných jednotek řady EN57 začal polský dopravce Koleje Mazowieckie, operující v Mazovském vojvodství, nabízet první jednotky k prodeji. Prozatím se jedná o patnáct souprav – v případě čtrnácti jednotek se jedná o typ EN57-1900, tedy poslední sérii, která se vyznačuje především odlišným tvarem skříně, která je oproti předchozím sériím hranatá. Patnáctá souprava, určená k prodeji, pak nese označení EN57-1000, jedná se tedy o klasickou soupravu EN57, kterých vzniklo v letech 1962 až 1990 přes 1350. Inovované jednotky EN57-1900 byly vyrobeny v letech 1990 až 1992 a souprava EN57-1000 pochází z roku 1974. 

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ Praha — Postupně se na veřejnosti začínají objevovat první oficiální informace o grafikonu vlakové dopravy pro rok 2018, který začne platit druhou prosincovou neděli letošního roku. Ačkoliv například německé železnice přišly s kompletní zprávou o novinkách v dálkové dopravě o něco dříve, České dráhy s touto informací vyčkávají na přelom října a listopadu, s regionální dopravou dokonce až na přelom listopadu a prosince. První uveřejněná informace jsou však změny názvů vlaků, které jsou v příštím jízdním řádu poměrně rozsáhlé – dojde k jednotnému pojmenování celých linek.

27.10.2017 - 6:00 - SKM Varšava kupuje nové elektrické jednotky

Elf pro SKM Warszawa, foto: EveryPicture Varšava — Polský dopravce Szybka Kolej Miejska Varšava, zajišťující varšavskou městskou železnici, vypsal výběrové řízení na 13 nových elektrických jednotek. Tento dopravce se mj. může pyšnit jedním z nejmodernějších vozových parků v Polsku – k zajištění provozu na čtyřech linkách disponuje dvěma jednotkami Newag 14WE, čtyřmi jednotkami Newag 19WE, šesti jednotkami 27WE (známými pod obchodním názvem Pesa Elf) a devíti jednotkami 35WE (známými pod obchodním názvem Newag Impuls). Zmíněný vozový park doplní osm pětivozových a pět čtyřvozových souprav, termín dodání však zatím není znám. Jisté však je, že nabídky na dodávku vozidel lze podávat až do 30. listopadu letošního roku.

Zdroje: Rynek Kolejowy, Wikipedia

Štrba, R 423 Cassovia, foto: Josef Petrák Evropa — Vyjma Islandu, Ruska, Běloruska, části Grónska a dvou norských ostrovů se již několik desetiletí v rámci Evropy zavádí od konce března do konce října letní čas. Úprava času z letního na běžný středoevropský čas (GMT+1) probíhá poslední neděli v říjnu, kdy dochází k posunu času ve 3:00 o hodinu zpět. Zatímco na regionální vlaky v rámci Česka a Slovenska tato změna nemá vliv, protože v tomto časovém období, alespoň letos, žádný regionální vlak nejede, celkem sedm nočních vlaků v Česku a tři noční vlaky na Slovensku budou ve vybraných stanicích čekat na svůj pravidelný odjezd podle středoevropského času.

AT300, foto: Hitachi Londýn — Společnost Hitachi Rail Europe v březnu 2015 oznámila, že do roku 2019 dodá 29 bimodálních vlaků AT300 (s duálním elektrickým a dieselovým pohonem) pro společnost FirstGroup. Soupravy předpokládá First Great Western nasadit na linky vyjíždějící z londýnského nádraží Paddington do měst Plymouth a Penzance. Nové vlaky by měly nahradit 40 let staré vysokorychlostní vlaky Intercity 125 na klíčové trase na jihozápadě Británie. Objednáno bylo sedm devítivozových souprav a 22 pětivozových souprav, které mohou být provozovány i spojené jako desetivozová souprava. Ve smlouvě se počítá s opcí na dalších 30 souprav.

Coradia iLint, foto: Railway Gazette Hannover — Krajský koordinátor dopravního svazu Dolní Sasko (Landesnahverkergessellschaft Niedersachsen - LNVG) oznámil objednávku 14 vlakových jednotek s vodíkovým pohonem od společnosti Alstom. Součástí kontraktu je také opce na dalších 33 jednotek. Jednotky mají být nasazeny v okolí měst Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde a Buxtehude. Jak již bylo zmíněno, kontrakt bude přidělen konsorciu společností Alstom a Linde, přičemž společnost Linde je dodavatelem vodíkového paliva. LNVG se rozhodl upřednostnit vodíkové soupravy před klasickými vlaky s motory na fosilní paliva. Tato skutečnost mu umožnila zakázku zadat přímo, jelikož zatím neexistuje jiný výrobce, který by byl schopen vyrobit podobnou vhodnou jednotku, která je plně využitelná pro přepravu osob.

25.10.2017 - 14:03 - Ostravanem letos naposled

Praha/Ostrava — Již tuto sobotu, tedy 28. října, se můžete svézt záOstravan, foto: Tomáš Křížžitkovým historickým vlakem Retro Ostravan. České dráhy jej vypraví letos již poněkolikáté, pro tento rok naposledy. Expres, který bude sestaven z historických vozů první třídy, druhé třídy a jídelního vozu pojede do stanice Ostrava střed, odkud se mohou cestující vydat na prohlídku industriálního areálu Dolních Vítkovic. Pro cestující z Ostravanu je připraveno zvýhodněné vstupné. V čele vlaku se objeví legendární elektrická lokomotiva E 499.004. Vlak odjíždí z pražského hlavního nádraží v 5.52 a do Ostravy na nádraží střed přijíždí v 9.50. Na zpáteční cestu se vydá devět minut po sedmnácté hodině a na pražské hlavní nádraží dorazí ve 21.09. Jízdné můžete zakoupit v předprodeji na pokladnách Českých drah.

Zdroj: Railpage; České dráhy

25.10.2017 - 6:00 - Druhá série litevských jednotek EJ575 je kompletní

Elektrická jednotka ř. 575 LG, foto: Škoda Vagonka Vilnius — Litevské železnice převzaly poslední dvoupodlažní jednotku řady 575 od výrobce Škoda Transportation. Ve dvou sériích zakoupily litevské železnice celkem třináct třívozových jednotek, podobajících se soupravám City Elefant (řada 471) Českých drah. Deset jednotek bylo dodáváno v průběhu let 2008 až 2013 a pro nově elektrifikovanou trať Vilnius - Minsk byly v roce 2014 objednány další tři třívozové soupravy. Ty jsou oproti předchozím jednotkám vybaveny novými komfortnějšími sedadly, prostorem pro objemná zavazadla či informačním systémem s monitory, na kterých může být zobrazena jak reklama, tak informace o jízdě vlaku. Velmi praktická je také možnost on-line sledovat různé údaje o stavu soupravy během jízdy. Poslední jednotka s označením EJ575-013 putovala do Vilniusu přes Ukrajinu a Bělorusko a aktuálně prochází nezbytnými zkouškami, aby byla předána do pravidelného provozu ještě před začátkem platnosti nového jízdního řádu.

Zdroj: TZ Škoda

 2640.003, 9.4.2017, Priština/Prishtinë, foto: Petr Jetelina Priština — Kosovo je jedním z nejmenších států Evropy nacházející se na Balkáně a zároveň i nejmladším, který vyhlásil svou jednostrannou nezávislost na Srbsku 17. února 2008. Do povědomí světa se země, bohužel, dostala kvůli krvavé nacionalistické válce plné nenávisti na obou válčících stranách. Přesto i zde po válce začala opět fungovat železniční doprava, která na tom v tomto roce není příliš dobře. Pokud jste pravidelnými čtenáři ŽelPage, jistě jste zahlédli cestopis Navštivte Kosovo, který popisoval aktuální situaci železniční dopravy v dubnu 2017. Od té doby však nastalo několik nepříliš radostných změn.

22.10.2017 - 13:13 - Výroba nových souprav pro berlínský S-Bahn zahájena

Stadler S-Bahn Berlin, foto: DB Berlín — První hotová skříň vozu řady 484, určeného pro berlínskou síť městské železnice (S-Bahn), dorazila do berlínských dílen výrobce Stadler, kde dojde k finální kompletaci. Hliníková skříň byla vyrobena v maďarském Szolnoku a jedná se o řídicí vůz čtyřvozové soupravy. Těch si, včetně vložených vozů, objednaly německé dráhy v rámcovém kontraktu až 1380, přičemž první objednávka čítá 382 vozů, ze kterých vznikne celkem 85 čtyřvozových souprav řady 484 a 21 dvouvozových souprav řady 483. Prvních deset předsériových vlaků bude uvedeno do provozu v lednu roku 2021 na lince S47, spojující po okružní trati Berliner Ringbahn stanice Südkreuz a Spindlersfeld. Dodávky dalších souprav by pak měly probíhat do konce roku 2023. Pro úplnost uveďme, že kontakt vyhrálo v prosinci 2015 konsorcium výrobců Stadler Pankow a Siemens.

Zdroj: RailJournal

22.10.2017 - 10:03 - Koleje Mazowieckie objednaly 71 jednotek Stadler Flirt

EN57 KM Sluneční Varšava — Polsko již dávno není síť nefunkčních železnic a množství archivních kousků v řadách kolejových vozidel. Alespoň tedy ne v okolí Varšavy, kde operující dopravce Koleje Mazowieckie objednal 71 jednotek Stadler Flirt. Ty zcela nahradí nerekonstruované vlaky EN57, které jsou i přes rozsáhlý a velmi moderní park kolejových vozidel tohoto dopravce ještě stále v provozu v okolí varšavské aglomerace. Ve výběrovém řízení vyhrál Stadler nad výrobci Pesa či Newag a dodávky budou probíhat od konce roku 2018 po rok 2022. Šest pětivozových souprav dopravce obdrží jako první, následovat bude deset dvouvozových a poté dojde na zbývajících 55 pětivozových souprav. Koleje Mazowieckie jsou ve stoprocentním vlastnictví Mazovského vojvodství a vozový park tohoto dopravce, působícího na většině tratí v tomto vojvodství, čítá krom 236 jednotek také 19 motorových vozů, 26 elektrických lokomotiv a 59 dvoupodlažních vozů.

Zdroj: Railjournal, Wikipedia

Dolní Sasko — Německé dráhy (DB) oznámily, že od 1. ledna 2018 zavedou zákaz konzumace alkoholu na vybraných trasách místní dopravy v Dolním Sasku a v Brémách. Opatření se dotkne sítě S-bahn v Hanoveru, regionálních expresů (RE) mezi městy Hanover, Bremerhaven, Brémy, Osnabrück a oblastí Norddeich plus sítě Harz-Weser mezi Dolním Saskem a Durynskem. Na zmíněných trasách tedy bude zakázáno otvírat láhve s alkoholem za účelem pití, převážení zavřených lahví například z nákupu se zákaz samozřemě netýká.

NS_SNG, foto: Quintus Vosman Nizozemsko — Do masivní obnovy železničního parku se nedávno pustily nizozemské železnice, známé pod zkratkou NS. Zatímco předchozí objednávky na moderní soupravy čítaly 58 jednotek Stadler Flirt a 79 souprav pro vlaky IC, poslední objednávka byla poněkud obsáhlejší - hned 118 souprav od španělského výrobce CAF, typové řady Civity. Přibližně po měsíci od dodání poslední soupravy Stadler Flirt byla před několika dny představena první jednotka od výrobce CAF, zvaná Sprinter New Generation.

21.10.2017 - 6:00 - PolRegio si chce pronajmout jednu lokomotivu

EU07-533 s Os 2910 v Bohumíně, foto: samlep Terespol — Polský dopravce PolRegio, který vznikl nedávným přejmenováním z původního názvu Przewozy Regionalne, poptává pronájem jedné elektrické lokomotivy. Jejím účelem bude nasazení na mezistátní relaci z polského Terespolu do běloruského Brestu a zpět, kde stane v čele tří párů osobních vlaků, včetně zajištění posunu a vytápění souprav. Dopravce preferuje polské lokomotivy řady EU07 či EP07, nutnou podmínkou však musí být povolení k provozu přes tento hraniční přechod, čímž mj. odpadá pravděpodobnost, že by se opětovného pronájmu dočkala nějaká česká lokomotiva řady 163. Nabídky na pronájem lokomotivy jsou očekávány do konce října letošního roku.

Zdroj: Rynek kolejowy

20.10.2017 - 18:00 - Hyundai dodá jednotky do Jižní Koreje

Hyundai Rotem Korail, foto: Hyundai Rotem Soul — Jihokorejský výrobce železničních vozidel Hyundai Rotem dodá dopravci Korail celkem 14 elektrických jednotek pro příměstské vlaky v okolí Soulu. Jednotky budou dosahovat rychlosti až 110 km/h a výrobce se zavazuje dodat všechny soupravy do konce roku 2019. Soupravy budou dodány v různých kombinacích na tratě v okolí Soulu – čtyři desetivozové jednotky budou nasazeny na expresní spoje na příměstské trati Gyeongin, tři šestivozové soupravy vyjedou na zrychlené spoje na trať Gyeongwon, jež jsou obě vedeny v části trasy linky příměstské železnice č. 1. Dalších sedm desetivozových jednotek pak poputuje tratě Ansan a Gwacheon, které jsou součástí linky č. 4 příměstské železnice v aglomeraci Soulu.

Zdroj: Railway Gazette

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 502 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:06
zapadá v 20:51

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Za vlaky do Transylvánie – 1. díl
Druhý prodloužený květnový víkend směřovaly mé kroky na jihovýchod, do Rumunska, které jsem zatím poznal jen velmi povrchně. Svezeme se samozřejmě vlakem a navštívíme transylvánská města Sibiu včetně tamějšího ...

Poslední příspěvek Aktuálně z rekonstrukce Negrelliho viaduktu
Když jsem v únoru letošního roku připravoval reportáž o snesení ocelového mostu, který byl součástí Negrelliho viaduktu, napadlo mne, že by nebylo od věci, domluvit si pozdější 'soukromou' návštěvu staveniště, ...

Poslední příspěvek Naše téma: Vlakotramvaje
Myšlenka propojit vlak a tramvaj do jednoho systému, když to má (obvykle) shodný rozchod, není nijak převratná. V zahraničí známe již celou řadu systémů tram-train neboli vlakotramvají, kde jedním vozidlem ...