..: Aktuality a články :..

Vozy HKX, Köln Hbf, foto: Josef Petrák Hamburg/Kolín — Soukromý německý dopravce HKX měl ještě před několika lety poměrně optimistické vize, týkající se provozu soukromých vlaků mezi Hamburkem a Porýním, jednou z nejfrekventovanějších tras na německé železniční síti. Počátek provozu vlaků Hamburg – Köln byl ve znamení náhradní soupravy a provizorního režimu, který se však neplánovaně udržel po celou dobu provozu těchto vlaků a naopak se jejich počet na německých kolejích postupně snižoval, ze 42 párů týdně na čtyři. Od září byl provoz vlaků, v posledním provozním období zajišťovaný množstvím různých vozů od společnosti BTE, dočasně ukončen. To se ukázalo jako vhodná příležitost pro autobusového dopravce FlixBus, který je jedním z nejvíce rostoucích v odvětví dopravy a navázal s dopravcem HKX spolupráci. Provoz vlaků tak bude na několik dnů v prosinci a lednu obnoven.

4.11.2017 - 23:39 - Aeroexpress zařazuje elektrické jednotky EŠ2

Stadler EŠ2, foto: Stadler Moskva — Od 27. října 2017 nasazuje firma Aeroexpess mezi letištěm Vnukovo a stanicí Moskva Kyjevské nádraží moderní dvouposchoďové soupravy EŠ2 od firmy Stadler. Prozatím operuje jediná šestivozová jednotka EŠ2-024 s kapacitou 700 lidí, z toho 84 v první třídě. Do konce listopadu by mělo jezdit 11 z 16 objednaných vlaků. Ty by již měly zajišťovat obsluhu dvou ze tří hlavní letišť v Moskvě, druhým cílem bude letiště Domodědovo s konečnou stanicí Moskva Pavelecká. Firma Aeroexpress podepsala v únoru 2013 kontrakt na šest šestivozových a šestnáct čtyřvozových (kapacita 396 míst) jednotek EŠ2. Které měly být dodány do května 2015. Kvůli pádu ruského rublu však došlo k redukci zakázky na pouhých 16 jednotek. Některé již kompletní soupravy byly kvůli platební neschopnosti Aeroexpressu odprodány do Ázerbájdžánu a Gruzie. O zakázku se v roce 2012 se svými dvoupatrovými jednotkami ucházela i Škoda Transportation.

Zdroj: RailJournal

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Brno / Praha / Ústí nad Labem — Dálkovou dopravu na české železnici provozuje kromě Českých drah celkem pět alternativních dopravců, z nichž čtyři jsou soukromí a jeden je vlastněný jiným zahraničním dopravcem. Leo Express a RegioJet jsou spolu s Českými drahami silnou trojkou na trase z Prahy na Moravu, z Prahy do Nitry, Nové Pece na Šumavě a Benešova provozuje své vlaky dopravce Arriva vlaky a od loňského vlaku jsou v závazku provozovány vybrané rychlíky mezi městy Most, Chomutov, Žatec a Plzeň dopravcem GW Train Regio. Zbývajícím pátým dopravcem je KŽC Doprava, ačkoliv ten se letos v dálkové dopravě příliš neprojevuje (provozuje od konce dubna do poloviny září o víkendech spoj „Rakovnický rychlík“). Příští rok se ale jeho nostalgické dálkové vlaky rozjedou z Prahy do mnoha směrů a česká železnice zažije nebývalý rozmach turistických spojů, jako ještě nikdy předtím.

3.11.2017 - 15:00 - V listopadu na Slovensko či do Německa levněji

415, Dresden-Neustadt, foto: Jan Zajíc Praha — České dráhy snižují na období mezi 1. a 30. listopadem ceny Včasných jízdenek Evropa pro vlaky přes hraniční přechod Břeclav – Kúty a opačně, resp. Děčín – Bad Schandau a opačně. Ceny jízdenek mezi Prahou a Bratislavou tak klesly na částku 239 Kč, mezi Brnem a Bratislavou na 133 Kč, mezi Prahou a Berlínem na 372 Kč a mezi Prahou a Dortmundem či Ostravou a Berlínem na 498 Kč. Jízdenky se dají zakoupit na listopad či prosinec a jejich počet je pro vlaky na Slovensko pro jednotlivé spoje a dny omezen, ve spojích z Prahy do Německa platí tato nabídka na všechny spoje, opět je však omezena množstvím jízdenek za výhodné ceny na jednotlivé dny. Jde o běžné Včasné jízdenky Evropa, platí pro ně tedy obvyklé podmínky, jako pro jiné jízdenky této nabídky. Ta umožňuje levnější cestování vlakem do devíti zemí Evropy a cena se odvíjí od včasnosti nákupu, dnu jízdy či použitých vlaků.

Zdroj: TZ ČD

3.11.2017 - 12:02 - U Kostomlat nad Labem vykolejil nákladní vlak

MU Kostomlaty, foto: Drážní inspekce Kostomlaty nad Labem — Dnes v noci mezi Lysou nad Labem a Kostomlaty nad Labem (trať 231) zezadu najel nákladní vlak do zadní části jiného nákladního vlaku a při té příležitosti došlo u jednoho vozu k vykolejení. Strojvedoucí předního vlaku o srážce netušil a byl zastaven až v Kutné Hoře. Při mimořádné události nedošlo k žádnému zranění a způsobená škoda byla prozatím odhadnuta na 1 mil. Kč na vlaku, škoda na infrastruktuře známa není. Odklízení mimořádné události začalo v 8.30 a provoz na trati je až do odvolání přerušen a za regionální vlaky je zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj: Drážní inspekce

ET41, foto: Zdeněk Šnajdr Krakov — Zcela nová železniční trať, spojující město Podłęże na trati Krakov – Přemyšl s městy Szczyrcyz, Tymbark a Mszana Dolna, se dočká realizace. Tento projekt, který kromě zmíněné novostavby obsahuje také modernizaci již existující tratě Chabówka – Nowy Sącz, která je dnes bez pravidelného provozu, je zařazen mezi hlavní dopravní priority v Polsku a pomůže nejen zvýšit průmyslovou a ekonomickou atraktivitu zapadlé oblasti Malopolského vojvodství, ale také odlehčí současné nákladní ose Pobaltí – Balkán přes Horní Slezsko. V současné době je na tento projekt vyčleněno téměř 686 milionů z potřebných 3,64 miliard polských zlotých, což pokrývá přípravné práce a zároveň část druhé etapy tohoto projektu, kterým je zmiňovaná modernizace železniční tratě na jihu Polska.

2.11.2017 - 12:00 - PKP Cargo přebírá zbývající podíl ve společnosti AWT

AWT 753.7, foto: Honzinus Vizualizace: Dennis Hűbsch Ostrava — Polský dopravce PKP Cargo odkoupí od společnosti Minezit SE patnáct tisíc akcií společnosti Advanced World Transport (AWT), která se zabývá nákladní přepravou. Po této transakci v hodnotě 27 milionů eur bude AWT, sídlící v Ostravě, ve stoprocentním vlastnictví společnosti PKP Cargo – ta vlastní osmdesátiprocentní podíl této firmy již od roku 2015, kdy za něj dala 103,2 milionů eur. Současný vozový park AWT čítá přes 160 lokomotiv a téměř 5000 nákladních vozů, mimo jiné několik moderních lokomotiv Taurus od výrobce Siemens.

Zdroj: RailJournal

2.11.2017 - 6:00 - Postupující elektrizace tratě Lindau - Mnichov

EC 191, 18.2. 2009, foto: Tomáš Kubovec Mnichov — Dlouhodobá snaha o zrychlení železničního spojení Mnichova a Curychu pokořila další milník – je známa firma, která provede elektrizaci úseků Mindelheim – Stetten a Memmingen – Leutkirch, ležících na trati, vedoucí z města Lindau přes Memmingen a Buchloe do Mnichova. Práce v hodnotě 13 milionů EUR vykoná společnost SPL Powerlines Germany a zahrnují mimo jiné modernizaci stanic Türkheim a Kißlegg, zvýšení traťové rychlosti a opravu mostů či přejezdů. Stavební práce mají být dokončeny v prosinci 2020. Cílem je snížit jízdní dobu vlaků mezi Mnichovem a Curychem na tři a půl hodiny ze současných čtyř hodin a čtyřiceti minut. Autobusy tuto trasu dnes zvládnou o téměř hodinu rychleji.

Zdroj: Railway Gazette

Jednotka 170453 společnosti First ScotRail na stanici Waverley Station v Edinburghu, foto: Ad MeskensEdinburgh/Glasgow — 18. října vyrazil první elektrický vlak na trať mezi skotskými městy Edinburgh, Falkirk a Glasgow. Provozovatel místní železniční dopravy ScotRail oznámil svou plnou připravenost na provoz v elektrické trakci, avšak úplný elektrický provoz by měl fungovat od 11. prosince. Dopravce si pro provoz pořídil nový vozový park, který vyrobila společnost Hitachi Rail. Ta dodá celkem 70 souprav, z čehož bude 46 třívozových a 24 čtyřvozových. Kontrakt na tyto soupravy byl podepsán v roce 2015 a zahrnuje také desetiletou údržbu. Část montáže probíhá v Japonsku a zbytek v britském městě Newton Aycliffe. Ředitel rozvojových programů společnosti ScotRail prohlásil, že staví železnici, kterou Skotsko nikdy předtím nemělo a poskytne cestujícím mnoho výhod.

Inaugurace Baku – Kars, foto: Railway Gazette Baku — Prosinec letošního roku znamená revoluci v železniční dopravě pro mnoho zemí. Zatímco Německo zahájí provoz na nové trati ve středním Německu a kapacitní řecká Desira dosáhnou na příměstských linkách svého jižního cíle v přístavu Pireas, na pomezí Turecka a Gruzie dojde ke zprovoznění dlouho očekávané železniční tratě, spojující města Kars, Tbilisi a Baku. Slavnostní inaugurační nákladní vlak byl vypraven 30. října z ázerbájdžánského přístavu Baku. Rozsáhlý projekt si vynutily poměry v oblasti mezi Kaspickým a Černým mořem, kdy železniční trať, vedoucí z Turecka přes Arménii, byla uzavřena v roce 1993 a pro spojení přístavu Baku bylo nutné vybudovat novou trať, obcházející Arménii přes území Gruzie.

Výběr šotoklubu Ahoj všem galeristům i ostatním z řad čtenářů a příznivců mašinek. Uplynuly dva týdny od posledního výběru a tentokrát mě kolegové z redakce požádali, abych se ujal výběru toho nejzajímavějšího, co se (alespoň tedy pro mě) objevilo ve zdejší galerii za období od 16. do 29. října 2017. Barevná část podzimu se postupně chýlí ke konci, nastává čas dušiček, mnozí třeba ukládají svůj foto vercajk k zimnímu spánku, ale pojďme se alespoň prostřednictvím fotografií podívat o několik dní nebo a týdnů nazpět.

31.10.2017 - 16:00 - Atény – Pireas elektricky

OSE 460, foto: Atomista Atény — Elektrizace desetikilometrového úseku Atény – Pireas byla slavnostně ukončena. 27. října projel po takřka městské trati v aténské aglomeraci první elektrický vlak, jednalo se o elektrickou jednotku Siemens Desiro, kterých mají řecké železnice pro zajištění provozu v aglomeracích okolo Atén a Soluně celkem dvacet. Pravidelný elektrický provoz do jednoho z nejvýznamnějších řeckých přístavů bude zahájen od prosince letošního roku, kdy dojde k prodloužení současných spojů severojižní trasy příměstské železnice Chalkida – Inoi – Atény – Pireas a opačně. Stavební práce byly zahájeny v roce 2015 a součástí byla mimo jiné elektrizace hlavního nádraží v Aténách, k jejímu dokončení došlo v létě letošního roku.

Zdroj: RailJournal

121.012, EC 108 Comenius, foto: JohníkPraha — V novém jízdním řádu, platném od druhé prosincové neděle letošního roku, čeká cestující v denní mezinárodní přepravě nemálo pozitivních změn. Loni byl zahájen provoz rychlé linky Ex7, která měla za cíl spojit Prahu a České Budějovice se zastavením pouze v Táboře, jejíž součástí byly i spoje z a do Lince, čímž urychlila spojení mezi Prahou a Lincem o téměř hodinu. Letos dojde k zahájení provozu rychlé linky Ex6, která bude vedena z Prahy na západ Čech bez zastávky a v hodinovém intervalu propojí Prahu s Plzní, přičemž na střídačku budou vlaky dále pokračovat do Mnichova a Chebu, čímž se o téměř polovinu navýší počet vlaků mezi Prahou a Mnichovem. Výrazné redukce se pak dočká noční doprava, ačkoliv zájem o ni nijak neklesá.

240.145, R 374 Pannonia, Bratislava-Petržalka, foto: Josef Petrák Bratislava — V souvislosti s příchodem nového GVD v neděli 10. 12. 2017 se na slovensko-maďarský přechod Rusovce – Rajka vrací osobní doprava. Slovenský dopravce ZSSK bude ve spolupráci s maďarsko-rakouským dopravcem GySEV provozovat celkem pět párů osobních vlaků, v neděli pak o jeden méně. Vlaky pojedou v relaci Hegyeshalom – Bratislava-Petržalka a budou nasazena zelenožlutá vozidla maďarského dopravce. Budou využita vozidla, která již zajišťují vozbu do Rajky. 1. 8. 2017 již proběhla testovací jízda k zácviku strojvedoucích. Co se týče tarifu, nebyly dosud zveřejněny žádné informace.

Česko — Silné poryvy větru způsobovaly po celý včerejší den řadu mimořádných událostí, které měly různé vlivy na chod železniční dopravy v rámci Česka i Evropy. Zatímco někde se jednalo pouze o popadané stromy na trati, k jejichž uklizení došlo v průběhu několika hodin, jinde pády stromů na trať paralyzovaly veškerý provoz a spolu s poruchami trakčního vedení znemožnily jízdu vlaků na několika bodech tranzitních koridorů v ČR. Větrná smršť způsobila zastavení provozu na trati Praha - České Budějovice, kde popadané stromy v průběhu dne zcela znemožnily provozování drážní dopravy v úseku z Prahy do Veselí nad Lužnicí. Náhradní doprava za vlaky nebyla po velkou část dne zavedena, situace se zlepšila až ve večerních hodinách.

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 502 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:06
zapadá v 20:51

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Za vlaky do Transylvánie – 1. díl
Druhý prodloužený květnový víkend směřovaly mé kroky na jihovýchod, do Rumunska, které jsem zatím poznal jen velmi povrchně. Svezeme se samozřejmě vlakem a navštívíme transylvánská města Sibiu včetně tamějšího ...

Poslední příspěvek Aktuálně z rekonstrukce Negrelliho viaduktu
Když jsem v únoru letošního roku připravoval reportáž o snesení ocelového mostu, který byl součástí Negrelliho viaduktu, napadlo mne, že by nebylo od věci, domluvit si pozdější 'soukromou' návštěvu staveniště, ...

Poslední příspěvek Naše téma: Vlakotramvaje
Myšlenka propojit vlak a tramvaj do jednoho systému, když to má (obvykle) shodný rozchod, není nijak převratná. V zahraničí známe již celou řadu systémů tram-train neboli vlakotramvají, kde jedním vozidlem ...