..: Rekrutovanie zamestancov u DBAG a jeho následky :..

612+612+612, Rupprechtstegen - Velden (b Hersbruck), Německo (ilustrační foto), foto: Petr Adášek Meerbusch — Nedávna havária vlaku RE7 pri meste Neuss v Nemecku, kde 41 pasažierov bolo zranených, vyvolá dosť vážne myšlienky, čo sa týka personálneho manažmentu u tejto významnej europskej železničnej spoločnosti. Čo sa stalo? Rýchlik RE7 ostal stáť pred návestidlom ukazujúcom stoj. Rušňovodič súkromného dopravcu zavolal rádiom na stavadlo Weisenberg a spýtal sa, prečo musi tam stáť. Táto stanica je obsluhovaná z dvoch stavadiel, z Weisenbergu a z Osterachu.

Výpravca na stavadle Osterach tvrdil, že úsek je voľný a nevie prečo je zakázajuci signál na návestidle. V skutočnosti tam však stál nákladný vlak, ktorý čakal na voľno pretože ho blokoval príchod tretieho vlaku do stanice Osterach. Aj na opakovaný dotaz výpravca z Weisenbergu dostal informáciu, že trať je voľná, a preto sa nakoniec rozhodol o povoleniu jazdy na červenú. Takže vypísal pisomný rozkaz pre RE7 na pokračovanie jazdy na dohľad, ktorý rušňovodic na RE7 podobne musel podpisom potvrdiť (elektronický proces).

RE7 sa dal do pohybu a keď rušňovodic videl neosvetlený koniec nákladného vlaku, okamžite začal núdzovo brzdiť, vybehol do vlaku a požiadal cestujúcich, aby išli čo najdalej dozadu do súpravy, lebo nárazu sa nedá už zabrániť. Šťastie v nešťastí, že medzičasom už stojací nákladný vlak dostal signál na pokračovanie v jazde a dal sa do pohybu. Takže náraz bol už menší, preto nedošlo ani k tragickým následkom.

Ako sa z uvedenej správy dozvieme, obaja výpravcovia nemali veľa skúseností - boli takzvané "na rychlo rekrutované osoby" bez železničného pozadia a absolvovali ľen šesťmesačný rýchlokurz na výpravcu. Kvôli nedostatku pracovných síl nielen Deutsche Bahn, ale aj iné spoločnosti radi prijímaju ľudí z iných profesií, prípadne z úradu práce aj na funkciu rušňovodičov a pod. Trate sú všade pomerne dôkladne automatizované, takže za normálnych okolností takto získané pracovné sily splnia očakávania, nie však v prípade mimoriadnosti, ako aj v tomto nešťastnom prípade. Chýbajúca prax a prehľad nových zamestnancov (Quereinsteiger) dokáže zaviniť veľmi vážne komplikácie a len od šťasteny záviselo, že nedošlo k strate životov.

Zdroj: Kölner Anzeige


krokodil | 10.1.2018 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


registrovaný uživatel Rodny  mail  
11.01.2018 (12:14)  
No pokud bych v ČR měl jet podle rozhledových poměrů, tak pojedu tak, abych prostě zastavil, takže za špatné viditelnosti klidně i krokem, nebo pokud si nebudu jist, tak radši stojím...
11.01.2018 (11:25)  
No, jsem laik, ale pod jízdou na dohled si představuji to, že i při snížené viditelnosti se pojede tak, aby se i před neosvětlenou překážkou zastavilo. Tedy klidně 20 km/h nebo méně.
11.01.2018 (10:10)  
Okolo tej jazdy na dohled, trochu rozhadzaju informacie. Niektori rusnovodici jazdiace na DBAG tvrdia, ze rychlost pri jazde na dohled bola zvysena na 40 km/h, ini zase tvrdia, ze ta zmena v predpisoch bola neskor zrusena.
Faktom je, ze nakladny vlak stal ( resp neosvetleny koniec vlaku bol v momente zrazky) v obluku a bola velmi zla viditelnost.
10.01.2018 (19:35)  
Jízda na dohled mě tam taky zaujala, když pak fíra zastavit nedokázal.
Čí to tedy je chyba? Víme už nějaké první výsledky vyšetřování?
registrovaný uživatel pinkpony  mail  
10.01.2018 (17:25)  
> pokračovanie jazdy na dohľad
> nárazu sa nedá už zabrániť

(oh, v nahledu emoji stripnute neni, ale v odeslanem a zobrazenem textu samozrejme uz je, well done, zelpage)
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
10.01.2018 (15:05)  
"elektrofonické" odbavování kombinované s "rychlokvaskami" je také spolehlivá cesta do pekel....

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko