..: All news and reports - Česká republika (celá) :..

Výběr šotoklubu Zhodnocení zdejší tvorby dostala pro tyto dva týdny na starost moje maličkost. Je to pro mě poměrně překvapivé, neboť příliš fotek ve zdejší galerii nemám a první zrcadlovku jsem kupoval teprve před necelým rokem. Pomyslnou horkou bramboru mi předal výborný fotograf a jeden ze zdejších správců: topič. Ten dokázal z výběru za, dle jeho názoru, „nezajímavé“ období vytvořit nejdiskutovanější výběr posledních několika měsíců. Mně se zajímavých výtvorů naštěstí sešlo za posledních 14 dnů více. Proto jsem měl nakonec co dělat, abych s radostí vybral následující tři fotky.

Nádraží v Mimoni – Nejkrásnější nádraží roku 2016, foto: Nejkrásnější nádraží ČR Praha — Rok se s rokem sešel a soutěž o Nejkrásnější nádraží České republiky je tu již po jedenácté. Tradičně probíhá ve čtyřech fázích – až do 9. září 2017 můžete navrhovat svá oblíbená nádraží, která by podle vás měla být oceněna. Odborná porota následně vybere 10 finalistů, kteří se utkají v hlasování široké veřejnosti od 19. září do 10. října. Sladkou tečkou pak bude slavnostní vyhlášení letošního Nejkrásnějšího nádraží České republiky v historické budově Senátu Parlamentu ČR v předvečer svátku sv. Martina, v pátek 10. listopadu.

Festivalový vlak před odjezdem ze Smíchova, foto: Matouš Danielka Praha/Oršava — Veřejně známou událostí posledních dní se stal festival Banát, který probíhal v termínu od 16. do 20. srpna 2017 v rumunském Banátu. Snad nikomu neunikla informace o vypravení téměř půl kilometru dlouhého vlaku z pražského Smíchova do rumunské Oršavy s přibližně 1150 lidmi na palubě. Akce se zúčastnila i početná delegace členů ŽelPage. Pokusíme se tedy shrnout náplň, přípravy a průběh jízdy vlaku i samotného festivalu s doprovodnou fotodokumentací s nutným úvodním zasazením do kontextu celé této události, neboť i my jsme se kromě jízdy vlakem zúčastnili i samotného hudebního festivalu a podnikli i několik výletů.

Výběr šotoklubu Dnešní výběr šotoklubu jsem dostal na starosti já a hned na začátku musím konstatovat, že bych raději vybíral v jiný termín. Důvodem je, že za uplynulé dva týdny se zveřejnily fotky, které mě na první dojem příliš nezaujaly, protože podobně jako můj předchůdce a správcovský kolega Michael Hajn, mám rád fotky zajímavé, ať už z hlediska kompozice, zajímavého světla, děje apod., a těch nebylo příliš. Fotky, na kterých jsou z šotoušského hlediska „ultrazajímavosti“, např. v podobě neobvyklé lokomotivy či vlaku, ale jinak ničím nevybočující, mě nenadchnou, i když mají samozřejmě v galerii svoje místo. Volba tak byla celkem jasná a rychlá.

Výběr šotoklubu Období nejdelších dnů v roce a teplých vlahých večerů dává možnost vzniknout řadě působivých snímků, které byly za poslední dva týdny v galerii publikovány. Stejně tak jsou tyto dny možností posedět v hospodské zahrádce s přáteli a setrvat tam až do pozdních večerních hodin u škopků. Rozhodl jsem se ovšem pro variantu třetí a využívám volného letního večera pro posezení na zahrádce před domem dumaje nad konečným sestavením výběru šotoklubu, který mi byl přidělen.

Kalendář ŽelPage 2018 titulka, foto: Jan ŠtofaňakPraha — Milí čtenáři a příznivci, do sídla spolku dorazilo již dvanácté vydání železničního kalendáře, tentokrát na rok 2018, připravené péčí správy galerie a vedení Spolku ŽelPage. Opět jsme se snažili vybrat fotografie, jež potěší milovníky železnice kvalitou i námětem a zachycují železnici v krajině i ve stanicích na fotogenických místech především České republiky a Slovenska, ale nově i zahraničních. Kalendář ŽP 2018 je tradičně koncipován na šířku ve formátu A3 (42 x 30 cm), grafické i tiskové zpracování si drží tradičně vysokou úroveň. Cena zůstává beze změny, v předprodeji ho navíc do 15. července nabízíme za cenu ještě nižší. Nabízíme také zvýhodněný balíček deseti kalendářů. Zakoupením kalendáře přispějete alespoň drobnou částkou na provoz tohoto železničního portálu, který funguje jen díky obětavosti a nadšení několika desítek lidí. Kalendář si můžete objednat v e-shopu za 139 Kč, členové Spolku ŽelPage mají při nákupu mírnou slevu. Pokud chcete ušetřit za poštovné, bude kalendář brzy k dispozici i na tradičních prodejnách, jejichž seznam zveřejníme. Všem, kteří si kalendář zakoupí, předem děkujeme.

Výběr šotoklubu Tak editor už si vzpomněl i na mne… Ano, i na správce občas dojde. Ono znáte to, léto, lidi jsou u vody nebo u trati, v našem případě na filmovém festivalu. Ale ten skončil v sobotu a v neděli je takové vedro, že se ven jít nedá (dceru bychom v kočárku uvařili), tak lelkuju doma. A občas kouknu, co nám kdo nahrál a hle, vzkaz z redakce. Že by mne to naplnilo bezbřehou radostí, to tedy ne, ale rád jsem se na výběr vždy podíval a porovnával, co bych vybral já, takže jsem se toho ujal. Ale řeknu vám, když se na těch 14 dní dívám, jak mám vybrat tři fotky, když za minulé období jsem vložil jen jednu? Ale konec legrace. Když porovnávám, co se v galerii sešlo, tak za posledních 14 dní tam moc fotografií, které by mne na první pohled zaujaly, pro výběr není. Na druhý už to ovšem takový problém není.

Výběr šotoklubu Kontrolujem si tak večer e-maily, pričom jeden z nich ma upozorní na novú správu na ŽelPage. Čudoval som sa tomu, pretože v tom čase som tam nemal žiadnu fotku čakajúcu na schválenie. Keď som ju otvoril a bola tam správa o tom, aby som zostavil výber šotoklubu, trošku ma to zaskočilo. Nečakal som to, že ako relatívne čerstvý prispievateľ budem mat česť také niečo zostaviť.

Siemens Vectron ELL 193.220, LokoTrain, Břeclav, foto: Siemens MobilityPraha/Linz — Českým dráhám se na třetí pokus podařilo úspěšně uzavřít výběrové řízení, ve kterém poptávaly desetiletý pronájem a servis deseti kusů lokomotiv v třísystémovém provedení, s maximální rychlostí 200 km/h. Výhercem tendru se stala rakouská leasingová společnost ELL Austria GmbH s typem Siemens Vectron. Zajištění lokomotiv s těmito parametry se pro dopravce stalo fakticky nutností na základě vzájemné smlouvy s německým státním dopravcem Deutsche Bahn. České dráhy se zavázaly, že nejpozději od prosince letošního roku, se změnou jízdního řádu, budu v rámci linky Praha – Dresden – Berlin – Hamburg vypravovat na vlacích kategorie EuroCity lokomotivy schopné jízdy maximální rychlostí 200 km/h. Přínosem má být především zkrácení jízdních dob odstraněním přepřahu lokomotiv v Drážďanech a zlepšení dynamiky jízdy náhradou lokomotiv 371. Pro německého dopravce pak bude přínosem uvolnění lokomotiv řady 101 DB pro jiné potřeby. Ty dosud zajišťují trakci v delší části trasy od Drážďan do Berlína, případně Hamburku a zpět.

Výběr šotoklubu Vážení přátelé železniční fotografie,
dovolte mi, abych se s Vámi podělil o pocity ze snímků, které mě v definovaném období zaujaly. Kromě tradičních témat ve smyslu kolejových vozidel z produkce ŠKODA Plzeň a ČKD Praha zachycených na území bývalého Československa jsem si přál, aby se objevily fotografie ze zahraničí a z poměrně specifické kategorie kolejové mechanizace. Důvody jsou následující. Zastávám názor, že není moudré soustředit se výhradně na tuzemskou železnici, neboť je zřejmé, že svět obsahuje v zásadě nekonečnou sbírku kultovních železničních tratí nebo vozidel. Naproti tomu u traťové mechanizace se jedná o skutečnost, že v profesním životě se věnuji železničnímu stavitelství, a tudíž jsem si vypěstoval vztah též ke „žlutým obludám“. S potěšením mohu konstatovat, že má přání byla splněna.

Výběr šotoklubu Tahle nabídka editora mě tak nějak překvapila. A když překvapení, tak pořádné. V posledních letech fotím už jen kolem práce a muzea. Jedno vám dojede až pod nos a druhé si musíte nejdřív připravit. Ale proč ne, zase jsem začal koukat po velkých fotkách a něco z těch posledních dvou týdnů vybral.

Výběr šotoklubu  Na rozdíl od řady mých předchůdců mne Vladova nabídka na vytvoření výběru fotografií za posledních čtrnáct dnů optimismem a nadšením nenaplnila. Sice také rád fotografuji vlak v krajině, ale nejvíc mne potěší fotograficky inovativně pojatý snímek. Bohužel tvůrčích fotografií v galerii ŽelPage ubývá. Fotografie zasílané do „cenzury“ jsou ve velké většině nepříliš zajímavé, stále se opakující motivy. Tvůrčí duch se vytrácí. Autoři fotografují nasvícené vlaky kdesi v oblouku, ze stromu, z „optimálního“ úhlu. Vozidla a okolní krajina se střídají, ale fotograficky se jedná o stále stejné snímky. Jako by se fotografové spokojili se svým jistým a chyběla jim odvaha k novým věcem, k ochotě snést kritiku.

7.5.2017 - 8:00 - České dráhy končí s prodejem jízdenek ostatních dopravců

Osobní vlak dopravce GW Train Regio, a.s. na trati 313, foto: malardPraha — Cestující, kteří byli dříve zvyklí si kupovat na pokladnách či u průvodčích Českých drah jízdenky na tratě soukromých dopravců, mají od počátku května smůlu. Již od 1. dubna majoritní dopravce zrušil možnost prodeje jízdenek do sítě Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), stejně jako na regionální vlaky GW Train Regio, tedy tratě ze Sokolova do Kraslic, z Trutnova do Svobody nad Úpou či z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem. V pondělí 1. května poté skončil i smluvní prodej jízdenek na spoje Trilex společnosti Vogtlandbahn, jezdící z Liberce přes německou Žitavu do Rybniště. Informace o konci prodeje jízdenek České dráhy uveřejnily prostřednictvím vývěsek v železničních stanicích, jinak tento krok nekomentovaly. Cestující budou nově při přestupu mezi vlaky ČD a soukromého dopravce či naopak odbaveni ve vlaku u průvodčího bez manipulační přirážky.

Zdroj: České dráhy

Výběr šotoklubu Vážení čtenáři,
27. dubna ráno jsem si přečetl nabídku na to, abych napsal výběr šotoklubu. Tuto nabídku jsem bez většího váhání přijal, doufám tedy, že se Vám bude moje krátké povídání líbit. Jelikož osobně fotím raději železniční nostalgii, jsem rád, že na mě připadl zrovna výběr šotoklubu od 17. do 30. dubna, kdy začíná nostalgická sezóna roku 2017. Mohu tedy vybírat snímky spíše nostalgického rázu, které mě oslovují více, než ostatní snímky této galerie.

Já za mlada Jak jste si již někteří zajisté všimli, na liště vlevo se objevilo za sebou několik mých fotografií. Není to náhoda, domluvil jsem se s redakcí, že nějak „oslavím“ 500 fotografií na tomto webu a bylo mi dovoleno vložit 10 fotografií za sebou a zároveň s nimi tento článek… Teď asi poněkud nedůvěřivě koukáte na lištu a vidíte tam pouze jednu fotografii. Asi si říkáte, co se v redakci nepovedlo? No v redakci to nebylo, chyba byla v autorovi a tento článek nebyl připraven včas, takže tam teď vidíte moji 501. fotografii zde na serveru a já se tímto textem pokusím shrnout předchozí působení na ŽelPage a zároveň napsat něco málo o sobě a svém působení zde. Pokud máte čas, náladu a hlavně chuť, tož začtěte se.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6 ... 153 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:12
sets at 21:03
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...