..: All news and reports - ČR Vysočina :..

Ilustrační obrázekHavlíčkův Brod - Rozsáhlé stavební práce se netýkají jen koridorových tratí. 1. října začne rekonstrukce obou kolejí na trati 230 Kolín - Havlíčkův Brod v kilometru 224,391 až 226,018, tj. v délce asi 1600 metrů. Rekonstrukce začíná na kolínském zhlaví žst. Havlíčkův Brod a bude se týkat železničního svršku i spodku. Zároveň zde budou provedena protihluková opatření, neboť dotčený úsek trati se nachází na území města Havlíčkův Brod. Nebude však vybudována protihluková stěna, ale bylo zvoleno řešení v podobě tlumicích příložek ke stojině kolejnice, které společně se zřízením BK a speciálními tlumicími podložkami pod pražce a kolejnice mají zajistit snížení hluku.

Ilustrační obrázekJihlava - Oblíbenou lokalitou horolezců se zvláště v poslední době stal železniční viadukt ukrytý v zalesněném údolí hned u hlavního vlakového nádraží v Jihlavě. Právě hustý porost poskytoval horolezcům skvělé maskování, a tak jejich počínání doposud unikalo pozornosti zástupců Českých drah. „Na viaduktu jsem už párkrát lezl, protože je to mezi horolezci poměrně známé místo. Na pilířích byly navíc vždy připravené cesty,“ říká devatenáctiletý Martin z Jihlavy. Dva mostní pilíře někdo skutečně opatřil skobami, které využívají i ostatní horolezci. „Považovali jsme to za jasný důkaz, že o všem vědí České dráhy,“ dodává další z horolezců. Zástupci ČD však počínání horolezců označují za nezákonné. „Dochází tak k porušování zákona o drahách, který jasně zakazuje vstup do prostoru provozované dráhy, tedy i na železniční viadukt,“ uvádí Radek Joklík z tiskového oddělení ČD.

Ilustrační obrázekHavlíčkův Brod - Pouhých 27 let zatím funguje současná odbavovací hala havlíčkobrodského vlakového nádraží, přesto se do 5 let změní k nepoznání. Jako součást projektu ČD nazvaného Živá nádraží se soukromý investor, společnost AŽD Praha, která před rokem vyhrála tendr ČD a v rámci třicetiletého pronájmu se zavázala vytvořit z budovy společenské centrum. „Během 30 let musíme do nádražní haly investovat nejméně 30 milionů,“ uvádí finanční ředitel AŽD Miroslav Kozák. Jinde se zatím s oživením vlakového nádraží trápí.

Ilustrační obrázek Vysočina - Stará trať míří do šrotu. Pohřební hostinu již uspořádaly okolní obce více než stoleté železniční trati z Přibyslavi do Sázavy. Na vykoupení historické železnice totiž radnice nemají peníze, a majitel ji rozřeže do šrotu. Je rozhodnuto. Na starou vlečku mezi Přibyslaví a Sázavou už nikdy žádný vlak nevyjede. Svršek malebné trati bude ještě během léta vytrhán a odvezen do sběru.

Ilustrační obrázekPelhřimov - Cestující po železnici na Pelhřimovsku se musí od počátku tohoto týdne potýkat s několika výlukami. Všechny mají jediný důvod, automatizaci zabezpečovacího zařízení. Z nejmenších zastávek totiž během několika týdnů zmizí obsluha. Výhybky, světelnou signalizaci a další úkony už budou provádět zaměstnanci přímo z pelhřimovské stanice.

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Přibyslav, ilustrační fotoVysočina - Propojení veškerých dopravních složek na Vysočině se zatím nechystá. Rada kraje rozhodla, že v současné době nebude na Vysočině zavádět integrovaný dopravní systém (IDS). Pod pojmem IDS se rozumí takový způsob zajištění veřejné dopravy v území, v němž jednotlivé druhy dopravy vzájemně spolupracují a vytvářejí tak přehledný a jednoduchý systém vzájemně provázaných linek s jednotným tarifem, přepravními podmínkami a pravidelnými intervaly mezi spoji.

19.4.2007 - 10:44 - V Golčově Jeníkově vykolejil nákladní vlak

Ilustrační fotoČáslav - Dnes v noci nedaleko zastávky Golčův Jeníkov město vykolejil jeden ložený vůz nákladního vlaku. K mimořádnosti došlo ve 2:50 hod., když projížděl vlak obloukem. Pravděpodobnou příčinou vykolejení je zřejmě technická závada na voze, vyloučena není ani závada na kolejích. Škoda byla předběžně vyčíslena 200 tisíc korun na železničním svršku a 10 tisíc korun na vykolejeném voze. Doprava na trati Havlíčkův Brod - Kolín je přerušena. Obnovení provozu na jedné koleji se předpokládá ještě během dopoledne.

Aktualizováno 17:00 - po jedné koleji se na trati začalo jezdit v 11.00 hodin, po druhé koleji pak sníženou rychlostí 50 km/h ve 12.00 hodin. Předběžnou příčinou vykolejení je technická závada na vozu, a to lom jeho kola.

zdroj: Drážní inspekce

Ilustrační obrázekHorní Cerekev - Už jen poslední týdny zbývají, než na železniční trati č. 224 Horní Cerekev - Tábor skončí zbývající staré závory i výdejny jízdenek. Za 4 měsíce začne aktivace dokončovaného zabezpečovacího zařízení na zbývajícím úseku trati. Současná etapa modernizace navazuje na již před rokem dokončené práce. Tehdy se přeměny dotkly celého úseku mezi Pelhřimovem a Horní Cerekví, včetně železniční stanice Pelhřimov. Letos se modernizace týká stanic Nová Cerekev, Pacov a Obrataň, dále také zbývajícího úseku ležícího už na území Jihočeského kraje. Původně měl být úsek Pelhřimov - Tábor modernizován až v roce 2008. „Nakonec jsme se dohodli, že modernizaci dokončíme ještě letos. Díky příznivé zimě se práce nemusely vůbec přerušit, termín stihneme,“ potvrdil Jaroslav Svatoň.

Ilustrační obrázekVysočina - České dráhy včera oficiálně uvedly do provozu 2 motorové jednotky řady 814 a 914 RegioNova, které budou využívány zejména na trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu nebo Poličky. „Sériové dodávky jednotek RegioNova jsme zahájili před necelým rokem,“ řekl generální ředitel společnosti Pars Nova Šumperk Tomáš Ignačák. „Kromě již realizovaných dvouvozových jednotek dokončujeme i třívozovou verzi, která rovněž posílí regionální dopravu v našich krajích,“ dodal. „Do konce roku bychom měli nasadit ještě další 2 jednotky, které by se měly pohybovat mezi Chocní a Vysokým Mýtem, respektive v okolí České Třebové na Orlickoústecku,“ řekl šéf krajského centra osobní dopravy v Pardubicích Michal Štěpán.

Ilustrační obrázekÚstí nad Labem, Okříšky - Včera došlo na českých kolejích opět k dalším nehodám a mimořádnostem. V Ústí nad Labem na hlavním nádraží ulehl před vlak 56-letý muž, který následně zemřel. Ve stejném městě, ale u západního nádraží, došlo ke střetu rychlíku s bagrem a v Okříškách na Třebíčsku se vznítil vagón.

Ilustrační obrázekJihlava - Autobusové nádraží v Jihlavě bude výhledově možná umístěno u železnice. O integraci obou druhů přepravy cestujících v krajském městě uvažuje radnice i dopravní společnosti. Nejdříve se Jihlavané mohou těšit na to, že se do blízkosti městského centra přestěhuje hlavní vlakové nádraží, které je nyní v okrajové části města. Do sousedství nového hlavního nádraží by se v budoucnu mohla přesunout i autobusová stání.

Ilustrační fotoŽďár nad Sázavou - České dráhy se znovu pokusí najít nájemce pro vlakové nádraží ve Žďáru nad Sázavou. Stanice byla zařazena do celostátního projektu Živá nádraží.

23.1.2007 - 22:00 - Vlak narazil do laviček

Ilustrační fotoŽďár nad Sázavou - V úterý 23.1.2007 krátce po půlnoci došlo k najetí vlaku Nex, jedoucího z Kutné Hory do Brna, na lavičky, které někdo umístil do první traťové koleje u nástupiště zastávky Ořechov. Nikdo nebyl zraněn a k vykolejení vlaku nedošlo. Podrobnosti šetří RIBŽD, ČD a PČR.

zdroj: Dopravní kancelář Žďár nad Sázavou

Ilustrační obrázekRozsochatec - Ve 3:30 ráno zazvonil telefon. Před Rozsochatcem na trati z Havlíčkova Brodu na Chotěboř stojí nákladní vlak. Cestu mu blokují 2 vyvrácené stromy. Za chvíli má stejným místem projíždět osobní vlak s desítkami lidí. Je to kousek od bydliště, tak na nic nečeká, vezme motorovou pilu a vyrazí na pomoc.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 04:52
sets at 21:13
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...