..: Na Pelhřimovsku budou malé zastávky bez lidí :..

Ilustrační obrázekPelhřimov - Cestující po železnici na Pelhřimovsku se musí od počátku tohoto týdne potýkat s několika výlukami. Všechny mají jediný důvod, automatizaci zabezpečovacího zařízení. Z nejmenších zastávek totiž během několika týdnů zmizí obsluha. Výhybky, světelnou signalizaci a další úkony už budou provádět zaměstnanci přímo z pelhřimovské stanice.

Na malých zastávkách už nebude ani výpravčí, lístek si tak budou cestující kupovat přímo ve vlaku. To by pro ně měla být podle vyjádření inženýra železniční dopravy Miroslava Kaliny jediná navenek viditelná změna. Jak dále ubezpečil, žádný ze zaměstnanců drah po zprovoznění systému o místo nepřijde. Zavádění systému se neobejde bez krátkodobých omezení. To první začalo již včera, kdy byl omezen provoz na trati z Pelhřimova do Pacova kvůli úpravám přejezdu u pelhřimovského Agrostroje. Cestujícím poslouží vždy pouze první ranní vlak, ostatní doprava je zajišťována autobusy. Výluka potrvá do středy.

Další výluka čeká na cestující na trati mezi Obrataní a Chýnovem. Tam bude provoz omezen ve dnech 19. a 20.6.2007. Do autobusů se ale nebude muset. V místě prací bude pouze omezena rychlost. Z toho důvodu je možné, že dojde k mírným zpožděním spojů. Nový automatický systém by měl být na Pelhřimovsku spuštěn 27.6.2007.

zdroj: Mladá fronta DNES


JnR | 12.6.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
14.06.2007 (16:58)  
zdenda: Ji-HB ještě na dálkovině není a letos (do 20.12) bude aktivována jen část.
registrovaný uživatel Glagol  mail  
14.06.2007 (12:31)  
Někteří odborníci na investice by možná mohli investovat např. do kursu českého pravopisu pro začátečníky.
Jaké hrůzy se dají napsat do dvou řádků textu, to snad ani nebylo ve smolných knihách středověku.
registrovaný uživatel zdenda 
14.06.2007 (10:51)  
ad DJ: no však já píšu zkušenost z minulého týdne:-)
registrovaný uživatel DJ 
14.06.2007 (10:19)  
Zdenda:

Ještě 3.6., kdy jsem tudy jel, trať Jihlava - Havlíčkův Brod "automatizována" nebyla, předpokládám, že se za těch 11 dní tolik nezměnilo.
registrovaný uživatel zdenda 
14.06.2007 (9:04)  
ad happy: no nevím, jestli JI-HB je už automatizovaná, v Kamenné už sice hláska není, ale v Mírovka je pořád obsluhovaná zaměstnancem, který tam nejspíš ještě pořád stahuje závory
13.06.2007 (22:06)  
Ad aron:špatně jste mne pochopil.Když někde chybí zaměstnanci do kmenového stavu(a takových služeben je v síti ČD hodně)tak příchodem zaměstnance z jinde zrušeného místa náklady klesnou!Zní to sice nepochopitelně,ale pokud musí být ve službě zaměstnanec nad svůj pracovní úvazek dostane plat a ještě přesčasový příplatek.Kdežto zaměstnanec,který přijde odjinud a nahradí ho v přesčase dostane jen ten plat.Pak už je to matematika:(plat+příplatek)-plat=úspora.
13.06.2007 (21:44)  
A co se bude dít, když blesk vyřadí zab. zař. a na celé trati nikdo nebude? Ono to sice nebude taková pohroma, jako mezi Červenkou a Olomoucí, nebo ve Velimi, protože provoz je zanedbatelný, ale...
JnR 
13.06.2007 (23:26)  


Místo té jedné 810 se nasadí autobus. Ne teď vážně, nahradit to jedním busem by sice šlo, ale jelikož dopravu na téhle trati zajišťují ČD, tak nechají vlaky čekat dokud se to neopraví a cestující pošlou pěšky.
registrovaný uživatel happy 
13.06.2007 (16:35)  
Ach jo... Tak polopatě.Fůra zaměstnanců řídících provoz je v důchodovém věku.Takže ti důchodci odejdou do penze a na jejich místo nastoupí jiní.Vzhledem k tomu,že fůra zaměstnanců by musela dojíždět jinam,tak radši podají výpověď a jdou si hledat práci jinam.Takže počet zaměstnanců stejně poklesne,ale jaksi "přirozeněnji" ,než hromadné vyhazov,které akorát dráždí Duška.Takže již na Vysočině máme dvě moderní tratě ,co se týče jejich řízení.Ji-HB snad doplněná i o reko spodku a svršku a této.Trať 224 není z hlediska přepravních výkonů nijak zajímavá,spíše upadá.vliv na to má:
1.mizerný jízdní řád
2.mizerný vozový park-810
3.špatné jízdní doby dané tím,že se musí často zpomalovat před přejezdy
4.Cenová politika čd-vysoké ceny,nízký komfort
Poslední z mnoha nezastávkových vlaků je nedělní spoj Sp Cerekev-Ražice vedený 810+010.
registrovaný uživatel aron 
13.06.2007 (14:14)  
Vousáč:to by potom byla neopodstatněná investice,kdyby neměla ušetřit náklady na provoz, samozřejmně to zrychlení dopravy a podobně je v pořádku ale jestliže se to všechno bude řídit z jednoho místa ,tak ty lidi budou logicky někde přebívat a když ne na této trati tak na jiné,kde dosud nechyběli.To by znamenalo,že na této trase náklady klesnou a jinde se zvíší.
13.06.2007 (11:15)  
Ad thomas:zavedením dálkově řízeného zab.zař.na jedné trati skutečně nemusí nikdo přijít o místo NA ŽELEZNICI.Prostě se zaměstnanci přesunou do jiných stanic na jiných tratích,popř.do jiných profesí.Po zběsilém propouštění v minulých letech zaměstnanci chybí,a ti,co budou moci a chtít prostě odejdou do důchodu.A cílem modernizace není vyhodit zaměstnance,ale zrychlit obsluhu,urychlit provoz a hlavně zvýšit bezpečnost.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko