..: Železnice z Jihlavy do Brodu bude bezpečnější :..
Ilustrační fotoJihlava - Železniční trať mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem bude během jednoho roku bezpečnější. Za modernizaci zabezpečovacích zařízení Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vydá skoro 400 milionů korun. „Cestujícím během přestavby nehrozí dlouhodobé výluky, protože se rekonstrukce netýká kolejí,“ informoval Jiří Šťastný ze SŽDC. Po dokončení prací bude provoz plynulejší; úsek bude patřit k nejmodernějším v kraji. Trať byla postavena už před 136 lety. Spojuje krajské město Jihlavu s Havlíčkovým Brodem, který je nejdůležitějším železničním uzlem kraje.

„Staniční zabezpečovací zařízení je zastaralé, elektromechanické. Traťové zabezpečovací zařízení zde není vůbec,“ uvedl Šťastný. Provoz je řízen výpravčím telefonicky. Moderní technologie zastanou práci asi 47 železničářů. „Velká část z nich dostane nabídku pracovat ve stejné kvalifikaci, ale v jiném místě,“ řekl jihlavský vrchní přednosta Miroslav Novotný. Nové zařízení umístěné ve stanici Jihlava se postará také o provoz dalších dvou stanic na trati. Nahradí pracovníky, kteří nyní přestavují výhybky v Jihlavě, Dobroníně a ve Šlapanově. V těchto dvou menších stanicích nebudou po dokončení modernizace ani výpravčí. V Kamenné skončí zaměstnanec, který stahuje závory. Podobná modernizace se již realizuje na Pelhřimovsku, a to mezi Horní Cerekví a Táborem. Systémy řízené počítačem na trati nahrazují i 100 let stará zařízení. Podle starších údajů SŽDC se náklady na přestavbu pohybují kolem 230 milionů korun.

Výhledově SŽDC v kraji plánuje vybudování nové zastávky u masokombinátu Kostelecké uzeniny v Kostelci u Jihlavy. Na této trati, která vede z jihočeských Slavonic a Telče, by také měla být u Kostelce vybudována krátká kolejová spojka, která umožní přímé spojení do Jihlavy. Investice by se měly týkat i železničních nádraží v Jihlavě.

zdroj: Mladá fronta DNES, Českomoravská vrchovina


JnR | 28.11.2006 (0:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mira 
28.11.2006 (21:43)  
Svědku ty asi vážně nejsi normální. Chtěl bych vidět tebe, kdyby tě vyhodili. Plynulost dopravy to moc nezvýší a když nikdo nebude v těch stanicích tak budou brzo zničený ať už sprejerama nebo jinýma vandalama. Nebudeš tam mět čekárnu takže si v zimě pěkně mrzni venku.
registrovaný uživatel happy 
28.11.2006 (18:15)  
ad Venca: máš recht,plnej souhlas,ale to se jim jaksi nehodí do krámu.Ale je to jedna metoda ,jak zlevnit provoz na trati.Ale bylo by potom vhodné to vykompenzovat například v rychlosti ,či v počtu spojů
28.11.2006 (17:14)  
Vyházet lidi to jo,ale zvýšit rychlost to né.A bezpečnější:Statistika ukazuje,že přejezdy ovládané pracovníkem jsou nejbezpečnější.V loni se na nich stala jen jedna nehoda.Strážníci streží přejezdy,takže stačí hodně zachránit,sám jsem byl toho svědkem.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
28.11.2006 (15:53)  
Další modernizováne ZZ ještě zvýší bezpečnost železniční dopravy, která již dnes patří k nejbezpečnějším.....
registrovaný uživatel happy 
28.11.2006 (11:48)  
227 má obrovský potenciál a to každodení.Spojuje turisticky cená místa Telč-Dačice-Slavonice....To přece stojí za to ,do té tratě investovat.Tady se totiž dá předpokládat aspoň nějaká rentabilita
registrovaný uživatel happy 
28.11.2006 (11:41)  
a,b- stím plně souhlasím.Dále by to chtělo taktovou dopravu na celé vysočině.tohle co předváděj je spíše zmatek a lidi to odrazuje.Telečské vlaky napojit všechny přímo do Jihlavy a rozhodně je nezpojovat=ztráta času.tady je velkej tlak busů ,takže každá minuta je dobrá.Dále nevím ,jestli by potom bylo nutné zastavování rychlíků v Kostelci
registrovaný uživatel JnR 
28.11.2006 (11:33)  
happy: Otázkou je zda po té spojce bude něco jezdit, nebo budou Telčské vlaky v Kostelci končit a do Jihlavy pojede jeden pár denně. Důležitější investice v téhle lokalitě jsou:
a) zcivilizování nádraží Jihlava město (+MHD)
b) výstavba zastávky Horní Cerekv město
Potom by mohl být na obou větvích hodinový takt osobáků a buď v Kostelci spojovat, nebo oboje až do Jihlavy samostatně (v tom případě by spojka smysl měla).
registrovaný uživatel happy 
28.11.2006 (11:18)  
Ta spojka není nesmyslná!!!!! Pokud bude zastávka u uzenin ,potom nevidím důvod,proč by se mělo ještě zajíždět na nádraží v Kostelci,které má mizernou polohu!!A co se týče kapacity úseku Jihlava-Kostelec,potom to není nic žhavého.Pokud by se zvýšila traťovka ,potom by to bylo bez problému úplně.jedná se o celkem krátký kus s možností křižování v Rantířově.
28.11.2006 (8:44)  
Ad Jnr: To bych chtěl docela vidět. Jinak si ale myslím, že varianta rychlíky co dvě hodiny a osobák po hodině (střídavě od Cerekve a od Telče) by bohatě stačila. Křižování Slavonice-Dačice-Telč-Třešť-Kostelec (může být klidně hodinový takt), v Kostelci pak přípoj na osobák od Cerekve s protijedoucím rychlíkem do Českých Budějovic, v opačnou hodinu pak přímé pokračování do Jihlavy.
registrovaný uživatel JnR 
28.11.2006 (1:24)  
Zajímavé je, že mě nedávno člověk odpovědný za vorbu JŘ na Vysočině tvrdil, že kapacita jednokolejné trati mezi Jihlavou a Kostelcem neumožňuje vedení osobáků od Cerekve i od Telče do Jihlavy samostatně. Pokud by měly Telčské vlaky jet až do Jihlavy, musely by se v Kostelci spojit s Cerekevskými :-/
A proč se preferuje zrovna spojka na Telčskou trať? Ze stejného důvodu, proč je silnice Jihlava - Telč nejlepší k kraji. (klíčová slova Hejtman karej Vysočina a jeho bydliště)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko