„Staniční zabezpečovací zařízení je zastaralé, elektromechanické. Traťové zabezpečovací zařízení zde není vůbec,“ uvedl Šťastný. Provoz je řízen výpravčím telefonicky. Moderní technologie zastanou práci asi 47 železničářů. „Velká část z nich dostane nabídku pracovat ve stejné kvalifikaci, ale v jiném místě,“ řekl jihlavský vrchní přednosta Miroslav Novotný. Nové zařízení umístěné ve stanici Jihlava se postará také o provoz dalších dvou stanic na trati. Nahradí pracovníky, kteří nyní přestavují výhybky v Jihlavě, Dobroníně a ve Šlapanově. V těchto dvou menších stanicích nebudou po dokončení modernizace ani výpravčí. V Kamenné skončí zaměstnanec, který stahuje závory. Podobná modernizace se již realizuje na Pelhřimovsku, a to mezi Horní Cerekví a Táborem. Systémy řízené počítačem na trati nahrazují i 100 let stará zařízení. Podle starších údajů SŽDC se náklady na přestavbu pohybují kolem 230 milionů korun.
Výhledově SŽDC v kraji plánuje vybudování nové zastávky u masokombinátu Kostelecké uzeniny v Kostelci u Jihlavy. Na této trati, která vede z jihočeských Slavonic a Telče, by také měla být u Kostelce vybudována krátká kolejová spojka, která umožní přímé spojení do Jihlavy. Investice by se měly týkat i železničních nádraží v Jihlavě.
1 2 | Zpráv na stránku: |
a) zcivilizování nádraží Jihlava město (+MHD)
b) výstavba zastávky Horní Cerekv město
Potom by mohl být na obou větvích hodinový takt osobáků a buď v Kostelci spojovat, nebo oboje až do Jihlavy samostatně (v tom případě by spojka smysl měla).
A proč se preferuje zrovna spojka na Telčskou trať? Ze stejného důvodu, proč je silnice Jihlava - Telč nejlepší k kraji. (klíčová slova Hejtman karej Vysočina a jeho bydliště)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.