Horní Cerekev - Už jen poslední týdny zbývají, než na železniční trati č. 224 Horní Cerekev - Tábor skončí zbývající staré závory i výdejny jízdenek. Za 4 měsíce začne aktivace dokončovaného zabezpečovacího zařízení na zbývajícím úseku trati. Současná etapa modernizace navazuje na již před rokem dokončené práce. Tehdy se přeměny dotkly celého úseku mezi Pelhřimovem a Horní Cerekví, včetně železniční stanice Pelhřimov. Letos se modernizace týká stanic Nová Cerekev, Pacov a Obrataň, dále také zbývajícího úseku ležícího už na území Jihočeského kraje. Původně měl být úsek Pelhřimov - Tábor modernizován až v roce 2008. „Nakonec jsme se dohodli, že modernizaci dokončíme ještě letos. Díky příznivé zimě se práce nemusely vůbec přerušit, termín stihneme,“ potvrdil Jaroslav Svatoň.
Červnová výluka
„Od 11.6. plánujeme 17 týdenní výluku, k tomuto dni zahájíme aktivaci nového zabezpečovacího zařízení,“ poukázal na důležitý termín Jaroslav Svatoň ze stavebního dozoru plzeňské Správy železniční dopravní cesty. Na přelomu června a července bude tak aktivace hotova, na ni naváže smluvní půlroční zkušební provoz na tomto úseku. „Zkušební provoz se nebude lišit od řádného provozu, cestující už nepocítí žádné komplikace,“ dodal muž mající na starosti stavební dozor.„V současnosti stavební práce na modernizaci tratě provoz nikterak neomezují. Museli jsme sice udělat nějaká organizační, opatření jako třeba přestěhování kanceláře v Pacově, ale jinak jezdí vlaky v souladu s jízdním řádem,“ připomenul vrchní přednosta železniční stanice Jihlava.
V současnosti se dráhy připravují na zahájení plnohodnotného chodu železniční stanice v Pelhřimově, odkud bude od druhého pololetí provoz na celé trati kompletně řízen. Modernizace se dotkne i jednotlivých stanic na celé trati, mimo jiné tam zaniknou výdejny jízdenek, cestující budou s výjimkou Pelhřimova kompletně odbavováni ve vlaku. Po přechodnou dobu by mohla zůstat výdejna také v Obratani.
„Lidský faktor nebude mít na zabezpečení přejezdů prakticky žádný vliv. Nebude možné, aby například auto vjelo na přejezd v době, kdy tudy pojede vlak,“ poznamenal Novotný. Na druhé straně odpadnou na přejezdech kolem Nové Cerekve, Pacova a Obrataně nepříjemné prodlevy s vytažením závor po projetí vlaků. Negativním dopadem bude propuštění dalších nadbytečných zaměstnanců Českých drah. „Provoz na zmodernizované trati bude ekonomičtější, povede ke snížení nákladů. Hlavní úsporu čekáme v oblasti mzdových nákladů,“ potvrdil kulantně vrchní přednosta Novotný.
zdroj: Právo
1 2 | Zpráv na stránku: |
Hmm..., a co takhle přípoje od rychlíků z Brna v Horní Cerekvi směrem na Tábor ?!?
(min. hodina a více v "útulné" čekárně v H. Cerekvi ...)
Abych jen nekritizoval - opačný směr (TA - HC - BO) je v pohodě.
Nevím, ve kterém jř jsi hledal, ale třeba mezi Jihlavou a Pelhřimovem všechno pěkně navazuje v obouch směrech, většinou čekáš kolem deseti minut.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.