..: Modernizace tratě mezi Horní Cerekví a Táborem :..

Ilustrační obrázekHorní Cerekev - Už jen poslední týdny zbývají, než na železniční trati č. 224 Horní Cerekev - Tábor skončí zbývající staré závory i výdejny jízdenek. Za 4 měsíce začne aktivace dokončovaného zabezpečovacího zařízení na zbývajícím úseku trati. Současná etapa modernizace navazuje na již před rokem dokončené práce. Tehdy se přeměny dotkly celého úseku mezi Pelhřimovem a Horní Cerekví, včetně železniční stanice Pelhřimov. Letos se modernizace týká stanic Nová Cerekev, Pacov a Obrataň, dále také zbývajícího úseku ležícího už na území Jihočeského kraje. Původně měl být úsek Pelhřimov - Tábor modernizován až v roce 2008. „Nakonec jsme se dohodli, že modernizaci dokončíme ještě letos. Díky příznivé zimě se práce nemusely vůbec přerušit, termín stihneme,“ potvrdil Jaroslav Svatoň.

Červnová výluka

Ilustrační obrázek

„Od 11.6. plánujeme 17 týdenní výluku, k tomuto dni zahájíme aktivaci nového zabezpečovacího zařízení,“ poukázal na důležitý termín Jaroslav Svatoň ze stavebního dozoru plzeňské Správy železniční dopravní cesty. Na přelomu června a července bude tak aktivace hotova, na ni naváže smluvní půlroční zkušební provoz na tomto úseku. „Zkušební provoz se nebude lišit od řádného provozu, cestující už nepocítí žádné komplikace,“ dodal muž mající na starosti stavební dozor.„V současnosti stavební práce na modernizaci tratě provoz nikterak neomezují. Museli jsme sice udělat nějaká organizační, opatření jako třeba přestěhování kanceláře v Pacově, ale jinak jezdí vlaky v souladu s jízdním řádem,“ připomenul vrchní přednosta železniční stanice Jihlava.

V současnosti se dráhy připravují na zahájení plnohodnotného chodu železniční stanice v Pelhřimově, odkud bude od druhého pololetí provoz na celé trati kompletně řízen. Modernizace se dotkne i jednotlivých stanic na celé trati, mimo jiné tam zaniknou výdejny jízdenek, cestující budou s výjimkou Pelhřimova kompletně odbavováni ve vlaku. Po přechodnou dobu by mohla zůstat výdejna také v Obratani.

„Lidský faktor nebude mít na zabezpečení přejezdů prakticky žádný vliv. Nebude možné, aby například auto vjelo na přejezd v době, kdy tudy pojede vlak,“ poznamenal Novotný. Na druhé straně odpadnou na přejezdech kolem Nové Cerekve, Pacova a Obrataně nepříjemné prodlevy s vytažením závor po projetí vlaků. Negativním dopadem bude propuštění dalších nadbytečných zaměstnanců Českých drah. „Provoz na zmodernizované trati bude ekonomičtější, povede ke snížení nákladů. Hlavní úsporu čekáme v oblasti mzdových nákladů,“ potvrdil kulantně vrchní přednosta Novotný.

zdroj: Právo


Adys Poslat mail autorovi | 18.2.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bilas 
06.02.2008 (8:52)  
Mně třeba jízdní řád vyhovuje velmi, z Pelhřimova mi spoje v Táboře navazují velice dobře. Zvlášť v některých místech by si trať rekonstrukci zasloužila, ale racionalizaci beru jako příslib do budoucna že se tomu tak někdy skutečně stane.
registrovaný uživatel happy 
19.02.2007 (20:19)  
tak mně vysvětlete,proč jihočeský kraj dělá návaznost třeba v Ražicích k rychlíku a ne k osobáku...Dělat návaznost k osobáku považuji za nesmyslné,protože zravna na trati 225 je obsazenost tak akorát do Kostelce a dál už nic moc a než to doskáče do Horní Cerekve,tak je to skoro prázdné.navíc osobáků na 225 není taky moc.Jako nejlepší návaznost bych viděl v Táboře k rychlíkům na Budějky či Prahu a když by to vyšlo,tak i návaznost v Cerekvi.takhle se vozí akorát vzduch..
registrovaný uživatel Gregy 
19.02.2007 (20:02)  
Jenže ta návaznost je postavena především na osobácích, což se pro regionální dopravu hodí víc. Z vašich příspěvků to vypadá, jakoby po 225 jezdily jen rychlíky. A Tábor a Brno? To už snad o Vysočině není.. Ale je fakt, že na úkor dálkové dopravy to je.
registrovaný uživatel happy 
19.02.2007 (18:54)  
ad Gregy: Fakt??? To je mně novinka.Tak se dostaň třeba na výlet do Tábora rychlíkem z Jihlavy v 13.24 .Buď budeš čumákovat hodinu v Pejru o víkendu,nebo v Cerekvi ve všední den.Nebo třeba typický turistický rychlík z odjezdem z Jihlavy v 9.24 .Existuje sice těsný přípoj ,ale pouze jen do Pelhřimova a dál nic.Takže Brňák jedoucí za husitama do Tábora má smůlu.Leda,že by čekal....Turistické využití je tedy nulové.Jiný potenciál je leda z tábora do pejru v rámci svozu školáků a pracovníků,ale i to je celkem o ničem vzhledem k absenci kloudných spojů
19.02.2007 (18:51)  
Tak při pohledu na jízdní řád bych až zase takový problém neviděl, ano na rychlíky z Brna je návaznost pouze v jednom případě, zatímco jinak nikoliv, ale jinak se mi zdá, že to zas tak tragicky nevypadá. Problém je spíše v tom, že tím, jak některé spoje jezdí v týdnu, jiné o víkendu, ztrácí se z jízdního řádu systém a i návaznosti jsou rázem jiné (např. o víkendu návaznost od rychlíků z Brna je). Ten systém potřebuje v této oblasti ale více tratí, kromě 224 i 225 a také 227...
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
19.02.2007 (17:10)  
souhlasím s happym...návaznost trati č. 224 na trať č.225 Havlíčkův Brod-Veselí nad Lužnicí a na trať č. 227 Kostelec u Jihlavy je fakt mizerná, ale co, je to pořád dokola - Vysočina a železnice :-(
registrovaný uživatel (old) 
19.02.2007 (15:40)  
Gregy : mezi Jihlavou a Pelhřimovem všechno pěkně navazuje v obouch směrech

Hmm..., a co takhle přípoje od rychlíků z Brna v Horní Cerekvi směrem na Tábor ?!?
(min. hodina a více v "útulné" čekárně v H. Cerekvi ...)

Abych jen nekritizoval - opačný směr (TA - HC - BO) je v pohodě.
registrovaný uživatel Gregy 
19.02.2007 (14:34)  
happy: Jř je totálně nesystematický a totálně bez koncepční.

Nevím, ve kterém jř jsi hledal, ale třeba mezi Jihlavou a Pelhřimovem všechno pěkně navazuje v obouch směrech, většinou čekáš kolem deseti minut.
registrovaný uživatel happy 
19.02.2007 (12:58)  
koukněte se prosím do jř trati 224,zejména pak na relaci Horní Cerekev - Tábor a musí vám být jasné,že se tu někdo pomátl na rozumu.Zkuste třeba výlet o víkendu si naplánovat a zjistíte,že si kraj Vysočina tak dlouho hrál,až to zadupal.Tady se prostě cestovat nedá.Jř je totálně nesystematický a totálně bez koncepční.takže už jen krok k S - provozu a pak to půjde do pryč,jestli někdo se nezamyslí a nezačne dělat něco kloudného.Pak tato trať má šanci být efektivní.Ale to se prvně někomu musí chtít.
registrovaný uživatel junkrs 
19.02.2007 (11:44)  
Ono se obecně mluví o modernizaci trati, i když se jedná často jen o modernizaci zab. zař. Souhlasím s Happym, že se možná jedná o polovičaté řešení, ale bude-li vláda raději cpát peníze do opakovaně rozpadajících se silnic pod přetíženými kamiony, nebudou peníze na taková řešení, jaká by si určitě nejen on představoval. Jinak pochopitelně platí : lepší něco, než nic.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko