..: Integrovaný dopravní systém nebude :..

Přibyslav, ilustrační fotoVysočina - Propojení veškerých dopravních složek na Vysočině se zatím nechystá. Rada kraje rozhodla, že v současné době nebude na Vysočině zavádět integrovaný dopravní systém (IDS). Pod pojmem IDS se rozumí takový způsob zajištění veřejné dopravy v území, v němž jednotlivé druhy dopravy vzájemně spolupracují a vytvářejí tak přehledný a jednoduchý systém vzájemně provázaných linek s jednotným tarifem, přepravními podmínkami a pravidelnými intervaly mezi spoji.

Vedení kraje se tak rozhodlo na základě studie, kterou si nechalo vypracovat. „Nepřineslo by to žádnou větší změnu, nesnížilo náklady na dopravu ani nezvýšilo kvalitu,“ poznamenal Třebíčskému deníku hejtman Miloš Vystrčil a dodává: „Nyní počkáme na novou studii ministerstva dopravy, která bude dokončena na konci roku 2008, a na jejím základě se rozhodneme. Nevylučujeme zavedení systému v některých částech kraje.“ Na Vysočině jsou poněkud odlišné podmínky oproti jiným krajům. Neexistuje zde totiž jedno spádové centrum, kam by směrovala veškerá veřejná doprava. Takovýchto center je v kraji rovnou pět a to situaci komplikuje.

Pro zavedení a podporu IDS jsou České dráhy, jak potvrdil vrchní přednosta stanice Jihlava Miroslav Novotný. „Domnívám se, že České dráhy by IDS určitě uvítaly a už nyní jej podporují. Zjednodušilo by se tarifní odbavení pro cestující a byla by větší provázanost spojů,“ vidí výhody Novotný.

zdroj: Třebíčský deník


JnR | 4.5.2007 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Tarify

More from ČR Vysočina


Registered user Gregy 
04.05.2007 (22:21)  
násoska: A to nemluvím o katastrofálním trasování trolejbusů v Jihlavě a ceně MDH.
Mohl bys uvést příklad? Cena 12 Kč/hod (nedávno 10) ti přijde moc?
JnR 
15.05.2007 (1:29)  


Trasováni B a BI katastrofou ale rozhodně je.
04.05.2007 (21:54)  
ad Mike227 : nikoli odpor k železnici, ale veřejné dopravě jako celku.

Jihlavský Vystrčil je stejný demagog jako ústecký Šulc. Např. jeho vystupování v případě HB nemocnice a "heparinového výlupka" bylo a je nekutečné …
A nejen v tohle případě.

Prohlášení, že v kraji je pět spádových center je naopak důvod k tomu, aby se IDS co nejrychleji vybudoval.
Registered user SC Pendolino  mail  
04.05.2007 (15:25)  
Jde o negativní postoj kraje Vysočina k železnici, o nic jiného....
JnR 
15.05.2007 (1:30)  


Jde o velmi kladný vztah Kraje k ICOMu, o nic jiného :-(
04.05.2007 (14:28)  
Politici se jen vymlouvají - že systém IDS jde v oblastech s více spádovými centry dokazuje Iredo. Systém sice má své mouchy, ale funguje.
04.05.2007 (14:25)  
JnR: A není právě nemožnost přímých spojů odevšud a nutnost kombinace s MHD dobrým důvodem, proč systémy integrovat? IDS nespočívá ve spádovosti, ale především v tarifní a časoprostorové provázanosti. Pravda, to druhé by zde bylo obtížnější, ale jaký je problém v nastavení jednotného tarifu? Zóny by mohly být soustředěny právě kolem těch menších středisek, což by se zónováním korespondovalo daleko lépe než obdobné zóny v okolí velkého města (např. Brna). Neuvažuji zde pražský model soustředných mezikruží, který je sám o sobě problematický.
JnR 
15.05.2007 (1:28)  


To co jsem psal, jsem myslel jako argumenty pro zavedení IDS. Myslel jsem, že podpora IDS z toho vyplyne.
04.05.2007 (14:10)  
násoska: plne s vami souhlasim. je to tu priserny. sice vyuzivam pouze sluzeb ČD na Vysočině, ale kdyz vidim, jak se vlak ve Veselicku predhani s autobusem, jemi to az k smichu.
04.05.2007 (13:19)  
Naprostá neschopnost kraje - už se o tom na tomle foru psalo, snad nejpotřebnější by byl IDS na Žďársku - spojení ZR do Bystřice, kde navíc existuje až skandální souběh přímého busu a vlaku, v Novém Městě od nemocnice do ZR odjíždí každou hodinu současně bus i vlak, stejně tak neexistující návaznost busů v ZR na vlaky z Brna.
A to nemluvím o katastrofálním trasování trolejbusů v Jihlavě a ceně MDH.
Registered user Gregy 
04.05.2007 (10:38)  
Někde jsem dřív četl, že IDS na jihlavsku by měl být zaveden právě až po přestavbě mětstkého nádraží, které by mělo převzít funkci nynějšího hlavního. Ale kdy a jestli k té přestavbě dojde, těžko říct.
Registered user Qaws 
04.05.2007 (10:06)  
Věřím, že IDS na Vysočině by byl opravdu složitý na vypracování, ale stejně si myslím, že je potřeba jako sůl.
JnR 
04.05.2007 (10:26)  


Vysočinská sídelní struktura (přes tisíc měst, městysů, vesnic, osad a místních částí, kde počet obyvatel pod sto není žádnou vyjímkou) je skutečně oříšek. Několik větších měst se svým významem překrývá, takže většina vesnic potřebuje spojení do několika měst zároveň, navíc velké koncentrace prac. míst mimo města (JE Dukovany, prům. zóna Přibyslavice / Nová Ves), to nelze řešit přímými spoji odevšud - všude. Další věc nádraží v Jihlavě - pokud sem dojedete, tak pokud nemáte hodinu času, abyste šli do centra pěšky, musíte jet MHD.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko