..: Články - Česká republika (celá) :..

26.8.2011 - 12:00 - Společnosti ČD Cargo se dotkla další personální změna

ČD Cargo (lokomotiva 753.7), foto: Juraj Kováč Praha — V úterý 23. srpna 2011 rozhodla valná hromada společnosti ČD Cargo o uskutečnění dvou personálních změn v řídicích a dozorčích orgánech. Do představenstva společnosti jmenovala pana Sonnyho Sonnbergera, který nahradil dosavadního člena pana Milana Matzenauera. Pan Sonnberger působil od června 2010 jako provozní ředitel skupiny Advanced World Transport (AWT). Ačkoliv se to podle jeho jména nezdá, je to rozený Čech. Vystudoval Karlovu univerzitu v Praze a v roce 1980 odešel do USA, kde absolvoval Montclair State University v New Jersey. V oblasti dopravy, logistiky, skladování, prodeje a marketingu má více než dvacetileté zkušenosti. U ČD Cargo bude mít Sonny Sonnberger na starosti oblast významných projektů. Druhá změna se týká Dozorčí rady dopravce – dosavadní člen Michal Nebeský byl nahrazen panem Zdeňkem Proskem, který dosud působil v Dozorčí radě mateřské společnosti České dráhy.

Zdroj: České dráhy, ČD Cargo

354.195 na trati Pňovany - Bezdružice, foto: Petr Holub Beroun — Čas plyne skutečně rychle. Zatímco počasí to najevo nedává, začíná druhá polovina letních prázdin. Tento měsíc se tradičně nese také ve znamení největšího počtu výletních i zájmových akcí nejrůznějšího zaměření. Ani letos tomu není jinak; těšit se tak můžete na řadu pravidelných i nepravidelných nostalgických jízd, výstav či modelářských setkání. Namátkou zmíníme třeba známý Křivoklátský expres v čele s parní lokomotivou 498.022, Bezdružické parní léto nebo zvláštní historické vlaky Jindřichohradeckých místních drah. Otazník však visí nad několika akcemi Společnosti telčské místní dráhy a Českých drah, neboť lokomotiva vykolejila během návozu v Jihlavě. O konání akce se proto informujte!

Mgr. Pavel Dobeš, nový ministr dopravy, foto: Věci veřejné Praha — (Aktualizováno 1. července 18.45) — Dnes, 1. července 2011, se v ranních hodinách ujal postu ministra dopravy pražský manažer Pavel Dobeš, nominovaný stranou Věci veřejné (VV). Funkci ministra převzal po svém předchůdci, nestraníkovi Radku Šmerdovi, který nastoupil po Vítu Bártovi. Právě jeho rezignace dne 8. dubna, po devíti měsících působení na ministerstvu, odstartovala personální otřesy ve vládě. Prezident Klaus proto doufá, že jde na delší dobu o poslední změnu. Devětadvacetiletý pražský manažer Dobeš je často spojován s ex–ministrem Bártou, nechvalně proslulého zejména kontroverzní kauzou okolo bezpečnostní agentury ABL. Jeden z poslanců VV čerstvě prohlásil: „Pavla Dobeše přivedl Vítek Bárta. Dělal volebního manažera v Praze. Nikdo ho moc nezná, ale Vítek na něj dost spoléhá a proto rozhodl, že bude ministrem dopravy.“

stávka Praha — U stávky v dopravě, která se uskuteční již zítra 16. června 2011, minimálně dnes ještě zůstaneme. Tentokrát vám, vážení čtenáři, přinášíme stručný přehled linek náhradní dopravy doplněný o další informace. Zvýšenou pozornost by měli cestující věnovat jízdnímu řádu zejména v Praze. Některé autobusové linky vyjedou v mírně upravené trase, aby obsloužily co největší území, vypraveny budou také náhrady za vlaky Českých drah (některé linky pražského Eska). V provozu bude také zvláštní lodní linka. ROPID však upozorňuje, že vše bude samozřejmě záviset na počtu zaměstnanců Dopravního podniku Praha (DPP) zapojených do stávky. Otazník visí také nad pražským metrem, neboť zatím není jisté, zda se podaří udržet jeho alespoň částečný provoz.

stávkaPraha(Aktualizace 15. června 2011 20.50) — V souvislosti se stávkou v dopravě, kterou odboráři ohlásili na čtvrtek 16. června 2011, vám přinášíme ucelené informace o omezení provozu. K největšímu omezení dojde u Českých drah, kde téměř všechny spoje regionální i dálkové dopravy budou zrušeny bez náhrady. Cestujícím doporučujeme věnovat zvýšenou pozornost zejména nočním vlakům, jenž mohou být vedeny náhradní soupravou, nebo mohou svoji jízdu ukončit v některé z nácestných stanic. Komplikace nastanou ještě před zahájením stávky, neboť dojde například k omezení vedení přímých lůžkových a lehátkových vozů.

433.001 u Čížova, foto: Topič Beroun — Vážení čtenáři, počasí se konečně umoudřilo, republiku již nesužují vydatné lijáky ani razantní kolísání teplot, a tak se můžeme s chutí a dobrou náladou vydat na některou z akcí, jejichž stručný souhrn obsahuje tento článek. Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) zahájí další sezonu provozu tradičních parních vlaků napříč překrásnou krajinou České Kanady, v jejichž čele se ukáže některá ze zachovaných úzkorozchodných lokomotiv. Stejně jako minulý rok vyjedou i letos parní vlaky při příležitosti festivalu zábavy Brno – město uprostřed Evropy (BMUE). Měsíc červen završí jízda parních lokomotiv 498.022 a 486.007 v čele mimořádného vlaku z Prahy na bratislavské setkání historických vozidel Rendez 2011.

29.5.2011 - 16:00 - Českou železnici možná čeká stávka, odbory chtějí protestovat

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Praha — Čeští cestující budou mít možná cestu do zaměstnání či škol opět mnohem komplikovanější. Předseda Asociace nezávislých odborů Bohumír Dufek dnes v Otázkách Václava Moravce na ČT24 uvedl, že v pondělí pravděpodobně vyhlásí celodenní stávku železničářů. K tomuto rozhodnutí ho dovedly plánované reformy a návrh rozpočtu na příští rok. Nelíbí se mu tvrdý postoj ministra financí Kalouska, který uvedl, že pokud se mu nepodaří prosadit ve vládě úsporný rozpočet s deficitem 105 miliard korun, pak z vlády odejde. Ministr podmínil dosažení takového rozpočtu například zvýšením daně z přidané hodnoty (DPH). Tento krok už vláda schválila. Bohumír Dufek proto požaduje, aby došlo k pětiprocentnímu zvýšení platů, a to nejen ve veřejné, ale i soukromé sféře. Odbory dále protestují proti zdanění režijních jízdenek a krácení státního příspěvku. Návrh rozpočtu na příští rok musí být vládě předložen do letošního srpna. Jednou z věcí, kterou lze odborářům vytknout, je fakt, že obětí neshod mezi ministerstvem a odbory je obyčejný cestující, který je povinen se dostavit do zaměstnání nebo škol. Navíc je neseriózní vyhlašovat stávku na poslední chvíli v týdnu, kdy na všech středních školách probíhají písemné maturity a studenti by se měli v klidu, v pohodě a včas dopravit do svých škol namísto toho, aby se obávali, zda tam vůbec přijedou. Ne všichni mají možnost alternativní dopravy.

Podle informací, jak je odpoledne zpřesnil časopis Týden, by se vlaky mohly zastavit v pátek 10. června.

Zdroje: ČT24, Novinky, Týden

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationVídeň — Škoda Transportation čelí nekalým praktikám konkurenčního boje – alespoň tak si výrobce třísystémové lokomotivy 109E vysvětluje kroky rakouských úřadů. V současné době finišuje proces homologace těchto strojů na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Získání osvědčení interoperability v řadě evropských zemí je zároveň předpokladem toho, aby se nová lokomotiva Škodovky mohla stát konkurentem pro více západních výrobců, mimo jiné i pro firmu Bombardier. Přestože tato společnost srovnatelnou lokomotivu nevyrábí, obvinila plzeňskou Škodovku z neoprávněného užití know–how a přišla s velmi originálním řešením – na její žádost včera rakouské úřady lokomotivu zabavily.

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Planá nad Lužnicí — Protihlukové stěny (PHS) u tratí jsou bezpečnostním rizikem. Tak zněl verdikt hasičského záchranného sboru po cvičení iniciovaném SŽDC, které se uskutečnilo ve čtvrtek 5. května 2011 v Plané nad Lužnicí. Profesionální jednotky se v rámci cvičení pokusily proniknout přes jednu z protihlukových stěn na čtvrtém železničním koridoru, a to s negativním výsledkem. K dispozici byla veškerá dostupná technika; žádný z nástrojů však nedokázal betonovou překážku jakýmkoliv způsobem zničit. Pokud by se v budoucnu stala nehoda v blízkosti některé z protihlukových stěn, záchranářům by nezbývalo nic jiného, než stěnu rozebrat. To však zabere čas v řádu hodin. Cvičení se tak stalo naprostým, ale očekávaným fiaskem.

ČD Promo, foto: České dráhy, a.s. Praha — České dráhy se snaží nalákat do vlaků i cestující, kteří vlakem pravidelně nejezdí. Právě k tomuto účelu vznikla nabídka ČD Promo, jejíž formou dráhy nabízejí zvýhodněné cestování po omezenou dobu na vybraných relacích. Ceny i spektrum relací se velmi různí – od vlaků vyšší kvality až po vlaky osobní, od jednotek CityElefant po motorové vozy řady 810, od jedné do 160 korun. A podle čeho dráhy relace vybírají? „Primárně se snažíme vybírat tratě, kde došlo nebo dojde ke zlepšení kvality služby. Například byla trať modernizována, nasazujeme na spoje nové nebo modernizované soupravy, zkrátili jsme cestovní časy a podobně,“ vysvětlil tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Vůbec první ČD Promo se konalo mezi Milovicemi a Prahou 9. března 2010.

Parní lokomotiva 498.022, foto: Petr Lux Beroun(Aktualizováno 11. 5. 2011 14.12) Vážení čtenáři, přišel květen a s ním konečně i pěkné počasí. Po neplánované odmlce vám opět přinášíme souhrn vybraných akcí, jejichž kompletní přehled naleznete také v našem kalendáři výletních a historických jízd. O tom, že je opravdu z čeho vybírat, se můžete přesvědčit sami v následujícím textu. V sobotu 7. května se na mladějovské úzkokolejce uskuteční slavnostní zahájení sezony, spojené s oslavou uvedení parní lokomotivy č. 1 do provozu. Následující měsíc se však ponese také ve znamení významného jubilea, kterým bezesporu je 160. výročí trati Praha – Děčín. O příležitost zúčastnit se nostalgické jízdy nebudou ochuzeni ani Severočeši – na „zubačce“ se uskuteční tradiční Den dětí.

ČD 163.257, nový nátěr, foto: Javy Praha/Bratislava — V souvislosti s příchodem Velikonočních svátků plánují národní dopravci v Česku i na Slovensku již tradičně posílení řady dálkových vlaků na nejdůležitějších relacích. Počet míst tak u spojů Českých drah naroste o šestnáct tisíc, u ZSSK pak o přibližně třináct tisíc. Kapacita spojů bude navýšena nejen ve středu 20. dubna a v pátek 22. dubna, kdy je obvykle zaznamenána největší frekvence cestujících, ale také na Velikonoční pondělí, kdy se bude většina lidí vracet po prodlouženém víkendu zpět domů.

První zkušební jízda hybridní jednotky, foto: Tomáš Poslušný/Matouš Vinš Praha — Rychlíky Českých drah z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram se dočkají technicky odpovídajících vozidel. Poté, co byly do provozu nasazeny všechny modernizované dieselové lokomotivy řady 750.7 plánované pro nasazení na této relaci, ČD oznámily, že byl dokončen vývoj nové řady 652.7/752.7. Jedná se o čtyřdílnou hybridní jednotku s maximální rychlostí 100 km/h, schopnou jízdy jak pod napětím 25 kV AC, tak 3 kV DC. Jednotka vznikla spojením osvědčené lokomotivy řady 749 a elektrické jednotky řady 452 CityFrog. Prototyp vyrobila společnost MOVO ze skupiny Škoda Transportation. Na svou první zkušební jízdu z Plzně do Prahy tajně vyjel 25. března. Další důležité zkoušky proběhnou během měsíce dubna.

Parní lokomotiva U 37.002 na jindřichohradecké úzkokolejce, foto: Raven Česká republika — Máme tu rok 2011 a spolu s ním spoustu nových, ale i tradičních výletních akcí. Přestože počasí je v posledních dnech takříkajíc pod psa, mnohé z nás však ani to zpravidla neodradí od úmyslu zúčastnit se nějaké události, zejména jde–li o železnici. Po novoroční lednové odmlce vám proto opět přinášíme souhrn vybraných akcí, jejichž kompletní přehled naleznete také v našem kalendáři výletních a historických jízd. Na začátku měsíce se uskuteční například zimní jízda Českou Kanadou pořádaná Jindřichohradeckými místními drahami (JHMD) nebo zajímavé výstavy železničních modelů pražského klubu železničních modelářů v Ostravě a Prostějově.

Remíza DKV Olomouc, foto: Bertovec Praha — Každý milovník železnice jistě toužil již jako malý stát se strojvedoucím. Někomu se sen splnil, někomu z nějakého důvodu ne, jiného rozhodnutí teprve čeká. Již třetí rok běží Stipendijní program ČéDés dopravce České dráhy, který finančně i materiálně podporuje zejména žáky devátých ročníků základních škol. Stačí podat řádně vyplněnou přihlášku spolu s motivačním dopisem na níže uvedenou adresu a absolvovat pohovor včetně zdravotních prohlídek, které uchazeče dostatečně prověří jak fyzicky, tak i psychicky. V případě úspěchu se žák zaváže pracovat u Českých drah nejméně po dobu pěti let – dříve není možno rozvázat pracovní poměr.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15