..: Stávka v dopravě: přehled linek NAD a další informace :..

stávka Praha — U stávky v dopravě, která se uskuteční již zítra 16. června 2011, minimálně dnes ještě zůstaneme. Tentokrát vám, vážení čtenáři, přinášíme stručný přehled linek náhradní dopravy doplněný o další informace. Zvýšenou pozornost by měli cestující věnovat jízdnímu řádu zejména v Praze. Některé autobusové linky vyjedou v mírně upravené trase, aby obsloužily co největší území, vypraveny budou také náhrady za vlaky Českých drah (některé linky pražského Eska). V provozu bude také zvláštní lodní linka. ROPID však upozorňuje, že vše bude samozřejmě záviset na počtu zaměstnanců Dopravního podniku Praha (DPP) zapojených do stávky. Otazník visí také nad pražským metrem, neboť zatím není jisté, zda se podaří udržet jeho alespoň částečný provoz.

Praha

stávka V případě, že se zítra do stávky skutečně připojí také zaměstnanci Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), je nutné počítat s tím, že operativně dojde ke značnému omezení provozu linek MHD. Cílem podniku je zajistit alespoň částečně základní dopravní obslužnost, lze tedy očekávat snahu udržet provoz v krajním případě alespoň na tzv. páteřních linkách. K největšímu rušení spojů dojde zřejmě na tramvajových linkách číslo 4, 5, 6, 8, 15, 16, 21 a 36, u nichž nelze říci, zda vůbec vyjedou. Provoz lanovky na Petřín by měl být zajištěn. DPP sestavil seznam prioritních linek, které musí vyjet; jedná se například o linku Airport Expres (Praha hl.n. – Letiště Ruzyně a zpět) nebo linku 100, jedoucí ze Zličína na ruzyňské letiště. Zároveň sjednal na některé ze zbývajících relací vozy a řidiče externího dopravce, který se stávky nezúčastní. Dodržování jízdního řádu jedoucích spojů bude záviset také na zaplněnosti silnic a případných dalších komplikacích. Pražské metro zřejmě v provozu nebude.

Náhradní autobusy za linky pražského Eska (4.30–23.00)
LinkaÚsekInterval
S1Český Brod – Úvaly – Praha, Černý Most (popř. Hloubětín)cca 30 minut
S2Lysá nad Labem – Čelákovice – Praha, Černý Most (popř. Hloubětín)cca 30 minut
S4Libčice nad Vltavou – Úholičky – Praha, Dejvickácca 30 minut
S7Řevnice – Dobřichovice – Černošice – Praha–Radotín – Praha, Smíchovské nádražícca 15*/30 minut
S8Vrané nad Vltavou – Nádraží Zbraslav – Nádraží Modřany – Praha, Smíchovské nádražícca 45 minut
S9Mnichovice – Strančice – Praha, Opatovcca 30 minut
* v úseku Černošice – Praha 15 minut

Brno

Karosa LC 735, foto: Karosa Podobná situace jako v Praze bude panovat i v jihomoravské metropoli. Problémy související s provozem metra sice Brno řešit nemusí, značná část linek městské hromadné dopravy však nevyjede ani tady. Dopravní podnik města Brna po dohodě s odborovými organizacemi rozhodl o omezeném provozu vybraných linek dle seznamu uvedeného na internetových stránkách. Do stávky se totiž řidiči DPMB zapojí. K otevření je připraveno i brněnské výstaviště, jež poslouží v případě nouze jako parkoviště. Policie posílí v den stávky hlídky v ulicích a bude především pružně řešit vzniklou dopravní situaci.

V provozu budou všechny spoje a linky IDS JMK, které provozují regionální autobusoví dopravci. Všechny regionální autobusové linky IDS JMK s číselným označením vyšším než 100 budou v provozu a pojedou podle platných jízdních řádů. U linek 302 a 303 nepojedou spoje zajišťované DPMB. Po domluvě s koordinátorem dopravy KORDIS JMK a Českými drahami bude zajištěna alespoň základní náhradní doprava, a to v místech, kde není k vlakovým spojům k dispozici alternativní autobusová linka. Náhradní doprava za vlaky bude zajištěna na vlakových linkách S2, S3 a R5; mimo tyto linky není možné NAD zajistit. Vzhledem k možnému překročení kapacity náhradních spojů nebo nadměrné hustotě silniční dopravy ve městech mohou vznikat zpoždění spojů. Vzájemná návaznost jednotlivých spojů bude, bohužel, v minimálním rozsahu. Další informace na internetových stránkách IDS JMK.

Ostrava

Ostravští cestující se mohou radovat. Zaměstnanci Dopravního podniku Ostrava (DPO) se totiž zítřejší stávky účastní pouze symbolicky a zachovávají chladnou hlavu. Městská hromadná doprava v Ostravě tedy bude provozována podle normálních jízdních řádů platných pro běžný pracovní den. Odboráři se na včerejším jednání shodli na tom, že stávku podpoří pouze symbolicky vystavením informačního letáku za předním sklem vozidla a jinak se do ní nezapojí. Vedení ostravského dopravního podniku vnímá toto rozhodnutí odborářů pozitivně a považuje jej za vstřícný krok.

Navrácení jízdného

Jízdné budou České dráhy kompenzovat cestujícím v následujícím rozsahu:

  • Veškeré uznané návratky za úplně nebo částečně nevyužité jízdenky, místenky a příplatky na vlaky jedoucí v době konání stávky nebo platné v den konání stávky budou provádět beze srážky.
  • Za jízdné ve vnitrostátní přepravě návratky uznáme u jednoduchých i zpátečních jízdenek za obyčejné, zvláštní i zákaznické (IN 25, IN 50, IN junior) jízdné, při vracení již odepsaných kilometrů z KMB, u jednoduchých i zpátečních jízdenek se slevou pro skupinu, u jízdenek VLAK+ Letiště Praha, u síťových jízdenek ČD Net a u již vyzvednutých jízdenek SporoTiket Česko. Cena nevyzvednutých jízdenek SporoTiket Česko zaplacených prostřednictvím eShop ČD na den konání stávky bude vrácena na účet, z kterého byla provedena platba, v plné výši.
  • Návratek nebude uznán při částečném nevyužití traťových jízdenek, jízdenek IN 100 a IN business a u časových doplatků do 1. vozové třídy.
  • Za jízdné v mezinárodní přepravě návratky uznáme u jízdenek platných na den konání stávky (i u nabídek SparNigt, EURegio atd.) a to vydaných na tiskopis mezinárodních nebo vnitrostátních jízdenek.
  • Návratek nebude uznán u jízdenek InterRail.
  • Mezinárodní jízdenky platné na konkrétní den a konkrétní vlak SporoTiket Evropa (ČD), Europa Spezial (DB), SparSchiene (Oebb), SparDay (ZSSK) a nabídky dalších železnic a vypsané políčko na den konání stávky na jízdence InterRail uznáme i v jiném než na jízdence uvedeném vlaku a také v den následujícím po dni ukončení stávky. Pokladní a průvodčí zajistí prodloužení platnosti těchto dokladů.

Protože se stávky mohou účastnit i pokladní ve stanicích, doporučují dráhy řešit návratky jízdného ve dnech mimo den stávky.

Situaci nadále sledujeme. Text může být průběžně aktualizován.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage, DPP, ROPID, DPMB, IDS JMK, DPO


Dominik Jaroš | 15.6.2011 (22:45)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


22.06.2011 (23:22)  
VV:
Nějaké byly, minimálně zabezpečovácké. A i někteří externíci makali, až se z nich kouřilo (ale asi jen tam, kde nebyla nutná součinnost s "provozem").
17.06.2011 (16:27)  
Trochu morbidní, ale zajímavé, nikoliv však úsměvné.
FRK
16.06.2011 (21:25)  
16.06.2011 (19:33)  
Martine, vlastně sis odpověděl sám, dneska žádné výluky nebyly.
16.06.2011 (19:26)  
A dělá se teda dneska aspoň něco, jak bylo uvažováno, nebo se i naplánované výluky z dneška přesunou na jindy, aby o ně cestující nepřišli?
16.06.2011 (16:45)  
Trochu recese: Tak krásně prázdné koleje. Kdyby bylo stávek více, mohla by SŽDC alespoň nerušeně dávat tratě do pořádku.
FRK
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (11:32)  
Nojono, to je o te garanci sluzby. Dneska nebyla garance, ze neco pojede, tak s tim lidi nepocitali a neriskovali "hit-or-miss". V dobach "miru" pak plati, ze kdyz se lidi nemuzou (vyjma SC) spolehnout na to, co pojede, tak take neriskuji. Samozrejme nikoliv v takovem meritku, ale princip podobny je
16.06.2011 (11:03)  
Dnes jsem jel do práce na kole a předjely mě dva náhradní autobusy Řevnice-Praha (S7) a oba byly úplně prázdné.
V protisměru jeden autobus do Řevnic a v tom seděli 2 lidé.
16.06.2011 (7:11)  
Včera na ně prodávali místenky. Kdo byl šikovnej, bude dnes sedět.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (0:50)  
Vi se (jaky je plan), jakkoliv je to vse asi hodne nejiste, kolik tech autobusu tu jednu soupravu prazskeho eSka nahradi?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko