..: Aktuality a články - Německo Sasko /Sachsen :..

Koleje Fichtelbergbahn mají rozchod pouhého tři čtvrtě metru, foto: Eeeeeda Kurort Oberwiesenthal — Je tomu už čtvrt století, kdy jsem se poprvé svezl úzkorozchodnou dráhou spojující německá města Kurort Oberwiesenthal a Cranzahl. A protože meteorologové slibovali na víkend pěkné počasí, rozhodl jsem se, podporován dětmi a tolerantní přítelkyní, vyjížďku parním vlakem zopakovat. Vyjeli jsme v půl jedenácté, kdy už teploměr ukazoval příjemných 17 stupňů. Oberwiesenthal je ale nejvýše položené město v Německu a po celou dobu cesty jsme s obavami pozorovali, jak ukazatel teploty padá, až se zastavil u hrozivě vyhlížejícího čísla 9.

2.1.2011 - 13:00 - První ČD Tip roku 2011 – Drážďany

Dresden Hbf. Drážďany — ČD Tip, elektronické akviziční jízdenky do vybraných destinací, budou České dráhy prodávat prostřednictvím svého e–shopu i letos. První série, která bude v nabídce od 3. ledna 2011 po dobu následujících šesti dnů, umožní během ledna levněji cestovat do saské metropole. Díky minulým Tipům bylo možné cestovat do Vídně, Berlína nebo Salcburku. Jednosměrná jízdenka z Prahy do Drážďan bude prodávána za 9 eur, zpáteční za 18 eur. Běžné elektronické jízdenky na tuto relaci – SporoTiket Evropa – vyjdou na 22 eur, resp. 39 eur podle zvoleného denního spoje. Samozřejmě na tuto akční nabídku bude uplatněna sada omezujících podmínek – prodávaný kontingent je limitován, jízdenky jsou nabízeny jen na určité spoje a nelze je vrátit. Pro cestu si bude možné vybrat libovolný den mezi 6. až 31. lednem 2011. Naopak výhodou je sleva 25 % na vstupném do jednoho z kulturních objektů ve městě – drážďanského Rezidenčního zámku, Obrazárny starých mistrů ve Zwingeru, nebo galerie Albertinum.

Zdroj: České dráhy

z vlaku LZ, foto: zdenek sindlauer… zahlásil nějaký vožungr, na podzim 1985 z oken rozhoupaného balmu zíraje, jak osobák do Liberce lomozí výhybkami varnsdorfské stanice do sousedního Honeckerova panství. Jo, jo, i ti nejjednodušší vožungři jsou kolikrát rétory vpravdě nadčasových myšlenek. Soudruzi v balmech hornolužickou peáží už nejezdí, Erich Honecker straší v učebnicích dějepisu a tak zůstala už jen ta rozhraní český bordel - Německo - polský bordel - český bordel. Ale já jsem mezi Varnsdorfem a Hrádkem nerajzoval kvůli bordelu a nebordelu, ale kvůli kochání se tratěmi, prokazujícími železnici čest a ne ostudu. Někdejší kavalkáda vozidel v „Dreiländerecku“ (něco jako „třízemský kout“) ale v poslední době degraduje do mrzuté stejnorodosti a spíše v Žitavě potkám mimozemšťana, než pravidelný nákladní vlak. Staromilsky jsem tuhle zalistoval „žitavským“ šanonem, zamáčkl slzu za hornolužické dvaapadesátky, přidal pár novějších náčrtků, ukuchtil kafe typu „humus český“, vyhnal potomstvo od počítače - a trochu jsem na nevratné časy zavzpomínal.

Stanice Kurort Altenberg, foto: WikipediaDolní Poustevna/Sebnitz — V saské Sebnici se konala demonstrace, spojená s pochodem k dosud neopravenému přeshraničnímu úseku. Místní aktivisté ve spolupráci s českými fanoušky železnice tak dávali najevo nesouhlas, že zatímco na české straně je příprava obnovy železničního hraničního přechodu již hotová, na saské straně se dosud ani nekoplo do země. Prezentována byla mj. petice „Hände weg vom Sächsische–Schweiz–Ring“ (Ruce pryč od Sasko–švýcarského okruhu), kterou podepsalo přes 1500 lidí z obou stran hranice.

Stanice Kurort Altenberg, foto: Wikipedia Sebnitz — Saské Ministerstvo hospodářství se usneslo, že je nutné snížit příspěvky všem dopravním svazům o 7,5 %. Pro Verkehrsverbund Oberelbe (VVO) to znamená ušetřit 8,4 mil. eur ročně, které se má odehrát zejména v železniční dopravě. Hrozí tak zastavení provozu na všech třech vedlejších tratích v okrese Pirna, tj. na Müglitztalbahn, Weisseritztalbahn a Sächsischen Schweiz Ring - včetně opětovného propojení trati ze Sebnitz do Dolní Poustevny.

14.4.2010 - 13:00 - Nový polootevřený eTiket: z Prahy až na drážďanské letiště

Mapa S-Bahn Dresden, foto: Wikimedia Commons (public domain)Praha — Pro cestující, kteří se pro svou cestu do zahraničí chystají využít leteckou dopravu, připravují České dráhy novou nabídku. Vedle Airport Expressu a dvou veskrze neúspěšných pokusů s leteckými společnostmi ČSA a SkyEurope teď dopravce chystá zvýhodněnou zpáteční jízdenku eTiket, platnou pro cesty z Prahy až na letiště v Drážďanech. Elektronický doklad v ceně 26 € bude možné od 1. května využít pro cestu vlakem EuroCity v úseku Praha – Dresden Hbf i na lince S2 drážďanského S–Bahnu až do stanice Dresden–Flughafen. Zatímco cesta na letiště je vázána na konkrétní datum a spoj, zpět lze cestovat kdykoliv v průběhu měsíční platnosti jízdenky, ovšem až po označení dokladu razítkem u určené přepážky na letišti. Nový eTiket Dresden + letiště bude možné tradičně zakoupit pouze přes internet nebo telefonicky a jeho využití bude omezeno na přímé denní vlaky EuroCity. Další novinkou pro létající cestující pak ČD chystají na 13. června, odkdy bude možné zakoupit jízdenku do tarifního bodu Praha letiště (NAD) i v zahraničí.

Zdroj: České dráhy

Desiro Vogtlandbahn, VT.018, Bad Brambach, 30. 9. 2007, foto: Miloš Plauen — Účelové sdružení veřejné osobní dopravy Vogtland (Zweckverband ÖPNV Vogtland) vypsalo výběrové řízení na provozování kolejové dopravy v síti „Vogtland“, kterou dnes provozuje Vogtlandbahn, dceřiná společnost Arriva Deutschland, na období od konce roku 2012 do konce roku 2027. Konkrétně jde o německé tratě KBS 539 Zwickau Zentrum/Herlasgrün – Falkenstein – Zwotental – Adorf/Kraslice (pokračování do Sokolova po trati 145 provozované společností Viamont) a tratí KBS 541 Gera – Greiz – Weischlitz a KBS 544 Zwickau Hbf – Plauen ob Bf – Hof/Bad Brambach (pokračování do Vojtanova a Chebu po trati 147 provozované Českými drahami).

Logo Model-Hobby-Spiel Liepzig, foto: Leipziger Messe Lipsko — Před čtrnácti lety byla založena novodobá tradice modelářských veletrhů modell–hobby–spiel, které navázaly na dřívější lipské veletrhy hraček a modelů. Letošní ročník, konaný ve dnech 2. – 4. října, byl, stejně jako ty předchozí, směsicí celé řady různorodých činností, z nichž železniční modeláři dávají v převážné většině přednost třem nejzajímavějším: představení novinek na stáncích originálních výrobců, nákupu zboží (modelů, nářadí apod.) za speciální ceny a prohlídce prezentovaných klubových kolejišť všech velikostí.

Bombardier Talent 2, S-Bahn Nürnberg, foto: Bombardier Berlín — Německé dráhy, přesněji DB Regio Sachsen, rozšiřují svůj vozový park. Novými přírůstky se mají stát elektrické jednotky Talent 2 z produkce kanadského strojírenského gigantu Bombardier. Ačkoliv jsou naši západní sousedé při obnově vozidel mnohem dále než český národní dopravce, zdá se, že lidově řečeno, neusínají na vavřínech. Což potvrzuje i krok, že se DB nebrání nákupu ani zcela nových vozidel. Celkem osm Talentů bude zajišťovat dopravu na trati Drážďany – Riesa – Lipsko, kde nahradí současné soupravy typu push–pull vedené elektrickou lokomotivou, které se zde objevovaly od 90. let a jsou pro tuto trasu kapacitně naddimenzované. Polovinu z objednaných jednotek budou tvořit tří– a čtyř–vozové soupravy.

BR 41 1144-9 v Chebu, foto: Jiří Randa, JRtrain Cheb — Každoročně pořádá německá společnost NVS Thüringen z Erfurtu pravidelné víkendové jízdy parních vlaků z Gery do Františkových Lázní a Chebu. Ačkoli historický vlak, nazvaný Elstertal–Express, je určen zejména turistům přijíždějícím za památkami měst Chebu a Františkových Lázní, využívají jej i železniční nadšenci. A tak nejen němečtí příznivci parních lokomotiv mají možnost v západním cípu naší vlasti pořídit zajímavé záběry historické soupravy DR v čele s německou parní lokomotivou 41 1144‑9.

loko 99, Lößnitzgrundbahn u Drážďan, foto: MartanDrážďany — Přes 50 zraněných, z toho 4 těžce, velké škody na vozidlech, včetně historických, a minimálně do 15. září náhradní autobusovou dopravu si vyžádala srážka dvou parních vlaků na výletní úzkokolejné trati Lößnitzgrundbahn (Radebeul Ost - Radeburg) s historickým parním provozem na předměstí Drážďan, k níž došlo v sobotu 12. září v 17.45, a která tak předčasně ukončila víkendové oslavy 125 let trati. V obou vlacích cestovalo celkem 250 cestujících.

12.12.2008 - 13:30 - Weißeritztalbahn znovu ožije - aspoň v části

Ilustrační obrázek, 99749, foto: topičDrážďany - Opraveno - Nejstarší provozní úzkokolejka v Německu se po povodních v roce 2002 konečně dočkala. 13. prosince bude znovu zprovozněn asi 15 kilometrů dlouhý úsek Freital-Hainsberg - Dippoldiswalde. Složitá obnova tratě byla započata právě po tragických povodních. Již dříve jsme Vás informovali, že úzkokolejka měla být provozní již v roce 2005. Trať vede z předměstí Drážďan přes městečko Dippoldiswalde až do lázní Kurort Kipsdorf v Krušných horách pod hraničním přechodem Cínovec, kde obnova teprve proběhne. Objednatel VVO a provozovatel SDG vypraví v tento den hned devět párů spojů, oproti pravidelně plánovaných šesti. Pokud ještě nemáte plán na víkend, můžete se k Drážďanům vydat a okusit romantiku předvánočního svezení po úzké. Na místě na Vás bude čekat bohatý doprovodný program včetně občerstvení.

Zdroj: VVO

Ilustrační obrázekChemnitz - Po delší odmlce, způsobené hlavně zkouškovým obdobím a pracovním tempem, jsem se rozhodl vyrazit na nějakou další akci, která by slibovala zajímavé zážitky a nevysála přitom mé finanční zdroje do dna. Vzhledem k tomu, že pomalu rekonstruuji svého Raplíka, tedy kupé Škodu Rapid, do původního stavu a v současné době chystám investičně náročné etapy prací na karoserii a motorové skupině, je každá ušetřená kačka inflačka dobrá. Putování s Ikarusem po saských úzkokolejkách a setkání s našimi přáteli „drážďaňáky“, to vše pod taktovkou Zdenka „Hroudy“ Michla, opět slibovalo netradiční zážitky. Na akci jsem se nadšeně přihlásil a pak už jen netrpělivě počítal dny do odjezdu.

Freital - Muzeální trať Windbergbahn, chráněná jako technická památka, je ohrožena. V zastupitelstvu města Freital leží návrh na odstranění tratě na území města. Jeho realizace by znamenala nejen nenávratné zničení technické památky, ale i zmaření snahy sdružení Windbergbahn o obnovení muzeálních vlaků, které by z Drážďan do Gittersee vozily turisty. Pokud chcete snahu sdružení překazit tento záměr podpořit, můžete podepsat připravenou petici.

Ilustrační obrázekChemnitz - srdečně zveme na netradiční výlet ŽelPage, tentokrát dálkovým kloubovým Ikarusem pana Milana Jiroše. Cíle naší cesty ale budou ryze železniční - návštěva jubilující zrušené trati Wüstenbrand - Neuölsnitz a muzeální expozice na zastávce Ursprung v blízkosti Chemnitz a další lahůdky Krušnohoří. Jízda se koná o víkendu z 31. května na 1. června. Zpáteční jízdenka z Prahy bude k dispozici za 400 - 500 Kč. Ubytování ve vlastním příslušenství možné v prostoru zastávky, případně lze fakultativně zajistit. Na akci se prosím přihlašte.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12